Przewozy kontenerowe i drobnicowe

Spedycja i transport morski

Szkolenia - logistyka, transport, spedycja onlineotwartezamkniete

Zapraszamy na szkolenie które ma na celu zapoznanie uczestników ze specyfiką transportu i spedycji morskiej omówienie charakterystycznych dla transportu morskiego.

INFORMACJE O SZKOLENIU

Szkolenie online

  • Dostarczamy narzędzia wspierające rozwój w postaci zadań przedszkoleniowych, poszkoleniowych oraz pigułek wiedzy (video, tekst, podcast).
  • Jeśli pojawiają się problemy z użytkowaniem programów nasz asystent online jest dostępny i służy pomocą.
  • Cena obejmuje: udział w szkoleniu online, materiały w wersji elektronicznej, certyfikat PDF.

Szkolenie otwarte
Szkolenia są organizowane w bardzo dobrych centrach edukacyjno szkoleniowych np. Golden Floor Tower w Warszawie. Centra są dobrze skomunikowane i nowoczesne. Mieszczą się w budynkach najwyższej klasy. W trakcie szkolenia zapewniamy catering i przerwy kawowe.

Dodatkową wartością szkolenia otwartego jest wymiana doświadczeń i wiedzy między uczestnikami i trenerem.

Szkolenie zamknięte

Program jest propozycją wstępną. Może zostać zmodyfikowany, aby odpowiedzieć na oczekiwania wynikające ze specyficznego kontekstu, dodatkowych potrzeb czy profilu grupy docelowej.

Zawartość może być realizowana w wersji warsztatowej, webinarowej, część materiału może być przedstawiona w formie pigułek wiedzy – video, podcast, infografiki. Może być również elementem większej akademii szkoleniowej.

IDEA SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)

Zapraszamy na szkolenie które ma na celu zapoznanie uczestników ze specyfiką transportu i spedycji morskiej omówienie charakterystycznych dla transportu morskiego pojęć, dokumentów, a także systemu stawek za przewóz morski i opłat portowych; pokazanie jak składać reklamacje dotyczące przewoźnika lub spedytora morskiego i zapoznanie uczestników z zagadnieniami ubezpieczeń morskich i dlaczego akurat w przypadku transportu morskiego tak ważne jest ubezpieczenie ładunku CARGO.

Na warsztaty zapraszamy:

  • logistyków
  • spedytorów
  • przewoźników
  • osoby mające zawiązek z nadawaniem i odbieraniem towarów przewożonych transportem drogowym

Zapraszamy na szkolenie które ma na celu zapoznanie uczestników ze specyfiką transportu i spedycji morskiej omówienie charakterystycznych dla transportu morskiego pojęć, dokumentów, a także systemu stawek za przewóz morski i opłat portowych; pokazanie jak składać reklamacje dotyczące przewoźnika lub spedytora morskiego i zapoznanie uczestników z zagadnieniami ubezpieczeń morskich i dlaczego akurat w przypadku transportu morskiego tak ważne jest ubezpieczenie ładunku CARGO.

Na warsztaty zapraszamy:

  • logistyków
  • spedytorów
  • przewoźników
  • osoby mające zawiązek z nadawaniem i odbieraniem towarów przewożonych transportem drogowym

PROGRAM SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)

1. Żegluga:

  • przewoźnik morski (armator), przewóz ładunku, statek morski,
  • wyjaśnienie pojęć takich jak: armator, przewoźnik, NVOCC, frachtujący, shipper,
  • agent, makler, FCL/LCL i wiele innych,
  • żegluga liniowa – umowa bukingowa, linie żeglugowe.

2. Żegluga liniowa – przewozy kontenerowe i konwencjonalne:

  • przewozy kontenerowe „drzwi-drzwi” (przewozy pełno kontenerowe FCL,
    przewozy drobnicowe – LCL),
  • sprzęt kontenerowy,
  • załadunek i mocowanie towarów w kontenerze, opakowania transportowe,
  • przewozy konwencjonalne.

3. Obowiązkowe ważenie kontenerów (VGM) , przepisy – stan aktualny: kogo dotyczą nowe obowiązki a kto jest zwolniony

  • metoda 1, ważenie całych kontenerów,
  • metoda 2, ważenie ładunku i dodanie tary kontenera (tylko zarejestrowany załadowca),
  • zasady rejestracji i certyfikacji załadowców do metody drugiej

4. Koszty transportu morskiego:

  • koszty transportu w żegludze liniowej,
  • stawka frachtowa: LILO, LIFO, FILO, FIFO, dodatki frachtowe: BAF, CAF,
    congestion, PSS, inne,
  • koszty portowe i koszty przewozów lądowych: THC, demurrage, detention,
    storage, inne.

5. Konosament i inne dokumenty:

  • wystawianie konosamentu (bill of lading) i jak czytać konosament,
  • rodzaje konosamentu: załadowania i przyjęcia do załadowania (shipped, on board), (received for shipment), konosament czysty i nieczysty (clean bill of lading) (foul, claused bill of lading), inne,
  • rola konosamentu w umowie handlowej (akredytywa, inkaso dokumentowe),
  • prezentacja konosamentu – zwalnianie ładunku w porcie przeznaczenia (wystarczy jeden oryginalny konosament czy trzeba wszystkie oryginały?).
  • telex release, sea waybill vs bill of lading

6. Szkody w transporcie morskim i ubezpieczenia morskie:

  • przyczyny szkód w towarach w transporcie morskim
  • wyjątkowo szeroki zakres przesłanek zwalniających przewoźnika morskiego od odpowiedzialności za ubytek, uszkodzenie czy utratę towaru (za opóźnienie w dostawie przewoźnik morski co do zasady nie odpowiada)
  • ograniczenia wysokości kwoty odszkodowania w przypadku uznania odpowiedzialności przewoźnika morskiego za szkodę w towarze
  • awaria wspólna i szczególna (general average and particular average)
  • ubezpieczenie CARGO,
  • reklamacje do przewoźnika morskiego.

Pytania, dyskusja

1. Żegluga:

  • przewoźnik morski (armator), przewóz ładunku, statek morski,
  • wyjaśnienie pojęć takich jak: armator, przewoźnik, NVOCC, frachtujący, shipper,
  • agent, makler, FCL/LCL i wiele innych,
  • żegluga liniowa – umowa bukingowa, linie żeglugowe.

2. Żegluga liniowa – przewozy kontenerowe i konwencjonalne:

  • przewozy kontenerowe „drzwi-drzwi” (przewozy pełno kontenerowe FCL,
    przewozy drobnicowe – LCL),
  • sprzęt kontenerowy,
  • załadunek i mocowanie towarów w kontenerze, opakowania transportowe,
  • przewozy konwencjonalne.

3. Obowiązkowe ważenie kontenerów (VGM) , przepisy – stan aktualny: kogo dotyczą nowe obowiązki a kto jest zwolniony

  • metoda 1, ważenie całych kontenerów,
  • metoda 2, ważenie ładunku i dodanie tary kontenera (tylko zarejestrowany załadowca),
  • zasady rejestracji i certyfikacji załadowców do metody drugiej

4. Koszty transportu morskiego:

  • koszty transportu w żegludze liniowej,
  • stawka frachtowa: LILO, LIFO, FILO, FIFO, dodatki frachtowe: BAF, CAF,
    congestion, PSS, inne,
  • koszty portowe i koszty przewozów lądowych: THC, demurrage, detention,
    storage, inne.

5. Konosament i inne dokumenty:

  • wystawianie konosamentu (bill of lading) i jak czytać konosament,
  • rodzaje konosamentu: załadowania i przyjęcia do załadowania (shipped, on board), (received for shipment), konosament czysty i nieczysty (clean bill of lading) (foul, claused bill of lading), inne,
  • rola konosamentu w umowie handlowej (akredytywa, inkaso dokumentowe),
  • prezentacja konosamentu – zwalnianie ładunku w porcie przeznaczenia (wystarczy jeden oryginalny konosament czy trzeba wszystkie oryginały?).
  • telex release, sea waybill vs bill of lading

6. Szkody w transporcie morskim i ubezpieczenia morskie:

  • przyczyny szkód w towarach w transporcie morskim
  • wyjątkowo szeroki zakres przesłanek zwalniających przewoźnika morskiego od odpowiedzialności za ubytek, uszkodzenie czy utratę towaru (za opóźnienie w dostawie przewoźnik morski co do zasady nie odpowiada)
  • ograniczenia wysokości kwoty odszkodowania w przypadku uznania odpowiedzialności przewoźnika morskiego za szkodę w towarze
  • awaria wspólna i szczególna (general average and particular average)
  • ubezpieczenie CARGO,
  • reklamacje do przewoźnika morskiego.

Pytania, dyskusja

MIELIŚMY PRZYJEMNOŚĆ PRACOWAĆ DLA:

1

Przeszkoliliśmy ponad 40000 dyrektorów, menedżerów, kierowników i naczelników.

2

W Akademiach menedżerskich, w których mierzyliśmy efektywność (47 projektów 286 dni szkol.) poziom kompetencji wzrósł średnio o 16%.

3

Pracujemy na poziomie kompetencji (wiem co i jak mam zrobić), motywacji (wierzę, że warto), postawy (zamierzam to zrobić) , wdrożenia (follow up)

4

Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez amerykańskie centrum Center for American Progress, koszt zastąpienia pracowników wynosi około 16% ich rocznego wynagrodzenia. W przypadku menadżera zwiększa się do 100%.

Szkolenie związane z:
  • proces reklamacyjny
  • odszkowowania
  • prawo przewozowe
  • szkolenia reklamacje
  • międzynarodowe prawo przewozowe

OPINIE O SZKOLENIACH

Monika Tarczyńska-Nowak


Specjalista ds. szkoleń
tel.: 505 273 500
fax: 22 266 08 51
m.tarczynska-nowak@projektgamma.pl
Monika Tarczyńska-Nowak

Monika Tarczyńska-Nowak


Specjalista ds. szkoleń
tel.: 505 273 500
fax: 22 266 08 51
m.tarczynska-nowak@projektgamma.pl
Monika Tarczyńska-Nowak

Monika Tarczyńska-Nowak


Specjalista ds. szkoleń
tel.: 505 273 500
fax: 22 266 08 51
m.tarczynska-nowak@projektgamma.pl
Monika Tarczyńska-Nowak
Zaznacz liczebność grupy i zostaw dane kontaktowe, a odezwiemy się z wyceną szkolenia.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE Szkolenia - logistyka, transport, spedycja

Rozporządzenie European Union Deforestation Regulation (EUDR) zakazuje wprowadzania na rynek Unii Europejskiej lub eksportowania produktów, które nie spełniają wymogów zrównoważonego rozwoju. Regulacje obejmują siedem grup towarów, m.in. drewno, olej palmowy, soja, kauczuk, bydło, kakao, kawa oraz produkty wytworzone lub zawierające w składzie powyższe wyroby, uzyskane poprzez np. karmienie zwierząt tymi towarami (zastosowanie w paszach).

2024-05-22
22 maja 2024
2024-05-22
Szkolenie online Szkolenie online
Dostępne jest szkolenie zamknięte.

Na szkolenie serdecznie zapraszamy wszystkie osoby zawodowo zajmujące się obrotem międzynarodowym, osoby odpowiedzialne za rozliczenia importu towarów w firmie oraz za rozliczenia podatkowe.

2024-06-05
05 czerwca 2024
2024-06-05
Szkolenie online Szkolenie online
Dostępne jest szkolenie zamknięte.

Szkolenie dedykowane jest wszystkim osobom zawierającym/obsługującym transakcje w obrocie towarowym.

2024-06-12
12 czerwca 2024
2024-06-12
Szkolenie online Szkolenie online
Dostępne jest szkolenie zamknięte.
kontakt

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108

firma szkoleniowa

Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.