


Reklama produktów kosmetycznych w Unii Europejskiej musi być zgodna z Rozporządzeniem (WE) nr 1223/2009 oraz krajowymi przepisami. Zakazane są wprowadzające w błąd komunikaty – nie można sugerować, że kosmetyk ma działanie lecznicze, jeśli nim nie jest. Wszystkie deklaracje marketingowe muszą być poparte dowodami naukowymi. Przekaz powinien być przejrzysty, a opisy produktów zgodne z ich rzeczywistymi właściwościami i zastosowaniem. Organy kontrolne, w tym Inspekcja Handlowa, sprawdzają zgodność treści z przepisami, a za naruszenia grożą sankcje finansowe oraz obowiązek wycofania materiałów reklamowych.
Do głównych błędów należą nieprawidłowe oznakowanie, sugerowanie efektów, których kosmetyk nie zapewnia, oraz używanie niedozwolonych określeń typu „dermatologiczny”, jeśli nie potwierdzają tego badania. Brak zgodności z aktualnymi przepisami naraża firmę na ryzyko kar i utraty zaufania klientów. Często problemem jest także niejasne prezentowanie składników czy niewłaściwe wykorzystanie wizerunku ekspertów medycznych w przekazie reklamowym.



Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.