Rękojmia i gwarancja w branży deweloperskiej

Szkolenia - nieruchomości, budownictwo onlineotwartezamkniete

Ustawa deweloperska a odbiór lokalu. Rękojmia a Gwarancja a Odpowiedzialność na zasadach ogólnych. Zakres uprawnień konsumenta w ramach rękojmi. Podstawy zwolnienia z odpowiedzialności. Gwarancja i Odpowiedzialność na zasadach ogólnych – kluczowe ramy prawne.

INFORMACJE O SZKOLENIU

  • Jeśli pojawiają się problemy techniczne w trakcie połączenia nasz asystent online jest dostępny i służy pomocą.
  • Cena obejmuje: udział w szkoleniu online, materiały w wersji elektronicznej, certyfikat PDF.
24.11.2025
Szkolenie online
950 zł netto/os.

Szkolenie otwarte
Szkolenia są organizowane w bardzo dobrych centrach edukacyjno szkoleniowych np. Golden Floor Tower w Warszawie. Centra są dobrze skomunikowane i nowoczesne. Mieszczą się w budynkach najwyższej klasy. W trakcie szkolenia zapewniamy catering i przerwy kawowe.

Dodatkową wartością szkolenia otwartego jest wymiana doświadczeń i wiedzy między uczestnikami i trenerem.

Szkolenie zamknięte

Program jest propozycją wstępną. Może zostać zmodyfikowany, aby odpowiedzieć na oczekiwania wynikające ze specyficznego kontekstu, dodatkowych potrzeb czy profilu grupy docelowej.

Zawartość może być realizowana w wersji warsztatowej, webinarowej, część materiału może być przedstawiona w formie pigułek wiedzy – video, podcast, infografiki. Może być również elementem większej akademii szkoleniowej.

IDEA SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)

Do udziału w warsztatach zapraszamy pracowników działów: pracowników firm występujących w procesie budowlanym zarówno po stronie wykonawcy, podwykonawcy jak i inwestora, firm deweloperskich, budowlanych i projektowych, pracowników organów administracji architektoniczno- budowlanej, powiatowego i wojewódzkiego nadzoru budowlanego, wydziałów inwestycji w urzędach gmin, powiatów i urzędach marszałkowskich.

W programie m.in.:

  • Ustawa deweloperska a odbiór lokalu
  • Rękojmia a Gwarancja a Odpowiedzialność na zasadach ogólnych
  • Zakres uprawnień konsumenta w ramach rękojmi
  • Podstawy zwolnienia z odpowiedzialności
  • Gwarancja i Odpowiedzialność na zasadach ogólnych – kluczowe ramy prawne

Do udziału w warsztatach zapraszamy pracowników działów: pracowników firm występujących w procesie budowlanym zarówno po stronie wykonawcy, podwykonawcy jak i inwestora, firm deweloperskich, budowlanych i projektowych, pracowników organów administracji architektoniczno- budowlanej, powiatowego i wojewódzkiego nadzoru budowlanego, wydziałów inwestycji w urzędach gmin, powiatów i urzędach marszałkowskich.

W programie m.in.:

  • Ustawa deweloperska a odbiór lokalu
  • Rękojmia a Gwarancja a Odpowiedzialność na zasadach ogólnych
  • Zakres uprawnień konsumenta w ramach rękojmi
  • Podstawy zwolnienia z odpowiedzialności
  • Gwarancja i Odpowiedzialność na zasadach ogólnych – kluczowe ramy prawne

Do udziału w warsztatach zapraszamy pracowników działów: pracowników firm występujących w procesie budowlanym zarówno po stronie wykonawcy, podwykonawcy jak i inwestora, firm deweloperskich, budowlanych i projektowych, pracowników organów administracji architektoniczno- budowlanej, powiatowego i wojewódzkiego nadzoru budowlanego, wydziałów inwestycji w urzędach gmin, powiatów i urzędach marszałkowskich.

W programie m.in.:

  • Ustawa deweloperska a odbiór lokalu
  • Rękojmia a Gwarancja a Odpowiedzialność na zasadach ogólnych
  • Zakres uprawnień konsumenta w ramach rękojmi
  • Podstawy zwolnienia z odpowiedzialności
  • Gwarancja i Odpowiedzialność na zasadach ogólnych – kluczowe ramy prawne

PROGRAM SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)

Ustawa deweloperska a odbiór lokalu

  • Zakres protokołu odbioru – wady oraz wady istotne – podejście orzecznicze
  • Uprawnienia Rzeczoznawcy Budowlanego powołanego przez konsumenta i scenariusze rozwiązań

Rękojmia a Gwarancja a Odpowiedzialność na zasadach ogólnych

  • Zakres odpowiedzialności dewelopera za sprzedaną
    nieruchomość
  • Różnice w zakresie regulacji w modelu B2C i B2B
  • Weryfikacja zgłoszonych reklamacji na gruncie proceduralnym

Zakres uprawnień konsumenta w ramach rękojmi

  • Wada fizyczna – niezgodność rzeczy sprzedanej z umową
  • Wada prawna – katalog przesłanek kwalifikacji
  • Czynności weryfikacyjne w ramach oględzin wady – materiał do zabezpieczenia przez inżyniera
  • Uznanie zgłoszonych roszczeń i terminy obsługi przyjętego zgłoszenia
  • Przerwanie i zawieszenie biegu terminów reklamacyjnych
  • Termin rozpoczęcia okresu rękojmi (wydanie lokalu a przeniesienie praw własności)
  • Odstąpienie od umowy – rozwiązanie ostateczne
  • Koszty realizacji uprawnień z rękojmi
  • Roszczenia właściciela lokalu a roszczenia wspólnoty mieszkaniowej – wady części wspólnych

Podstawy zwolnienia z odpowiedzialności

  • Normalne zużycie rzeczy
  • Nieprawidłowe użytkowanie obiektu
  • Odpowiedzialność za zmiany dokonane po protokole odbioru
  • Brak obowiązkowych przeglądów okresowych i gwarancyjnych
  • Zmiany i roboty budowlane na nieruchomościach sąsiednich

Gwarancja i Odpowiedzialność na zasadach ogólnych – kluczowe ramy prawne

  • Ustawowy zakres obowiązków gwarancyjnych
  • Formułowanie klauzul gwarancyjnych w ramach umów z
    konsumentami
  • Co po upływie czasu rękojmi i gwarancji?
  • Wada ukryta – podejście orzecznicze
  • Naprawa wad w ramach Odpowiedzialność na zasadach
    ogólnych

Ustawa deweloperska a odbiór lokalu

  • Zakres protokołu odbioru – wady oraz wady istotne – podejście orzecznicze
  • Uprawnienia Rzeczoznawcy Budowlanego powołanego przez konsumenta i scenariusze rozwiązań

Rękojmia a Gwarancja a Odpowiedzialność na zasadach ogólnych

  • Zakres odpowiedzialności dewelopera za sprzedaną
    nieruchomość
  • Różnice w zakresie regulacji w modelu B2C i B2B
  • Weryfikacja zgłoszonych reklamacji na gruncie proceduralnym

Zakres uprawnień konsumenta w ramach rękojmi

  • Wada fizyczna – niezgodność rzeczy sprzedanej z umową
  • Wada prawna – katalog przesłanek kwalifikacji
  • Czynności weryfikacyjne w ramach oględzin wady – materiał do zabezpieczenia przez inżyniera
  • Uznanie zgłoszonych roszczeń i terminy obsługi przyjętego zgłoszenia
  • Przerwanie i zawieszenie biegu terminów reklamacyjnych
  • Termin rozpoczęcia okresu rękojmi (wydanie lokalu a przeniesienie praw własności)
  • Odstąpienie od umowy – rozwiązanie ostateczne
  • Koszty realizacji uprawnień z rękojmi
  • Roszczenia właściciela lokalu a roszczenia wspólnoty mieszkaniowej – wady części wspólnych

Podstawy zwolnienia z odpowiedzialności

  • Normalne zużycie rzeczy
  • Nieprawidłowe użytkowanie obiektu
  • Odpowiedzialność za zmiany dokonane po protokole odbioru
  • Brak obowiązkowych przeglądów okresowych i gwarancyjnych
  • Zmiany i roboty budowlane na nieruchomościach sąsiednich

Gwarancja i Odpowiedzialność na zasadach ogólnych – kluczowe ramy prawne

  • Ustawowy zakres obowiązków gwarancyjnych
  • Formułowanie klauzul gwarancyjnych w ramach umów z
    konsumentami
  • Co po upływie czasu rękojmi i gwarancji?
  • Wada ukryta – podejście orzecznicze
  • Naprawa wad w ramach Odpowiedzialność na zasadach
    ogólnych

Ustawa deweloperska a odbiór lokalu

  • Zakres protokołu odbioru – wady oraz wady istotne – podejście orzecznicze
  • Uprawnienia Rzeczoznawcy Budowlanego powołanego przez konsumenta i scenariusze rozwiązań

Rękojmia a Gwarancja a Odpowiedzialność na zasadach ogólnych

  • Zakres odpowiedzialności dewelopera za sprzedaną
    nieruchomość
  • Różnice w zakresie regulacji w modelu B2C i B2B
  • Weryfikacja zgłoszonych reklamacji na gruncie proceduralnym

Zakres uprawnień konsumenta w ramach rękojmi

  • Wada fizyczna – niezgodność rzeczy sprzedanej z umową
  • Wada prawna – katalog przesłanek kwalifikacji
  • Czynności weryfikacyjne w ramach oględzin wady – materiał do zabezpieczenia przez inżyniera
  • Uznanie zgłoszonych roszczeń i terminy obsługi przyjętego zgłoszenia
  • Przerwanie i zawieszenie biegu terminów reklamacyjnych
  • Termin rozpoczęcia okresu rękojmi (wydanie lokalu a przeniesienie praw własności)
  • Odstąpienie od umowy – rozwiązanie ostateczne
  • Koszty realizacji uprawnień z rękojmi
  • Roszczenia właściciela lokalu a roszczenia wspólnoty mieszkaniowej – wady części wspólnych

Podstawy zwolnienia z odpowiedzialności

  • Normalne zużycie rzeczy
  • Nieprawidłowe użytkowanie obiektu
  • Odpowiedzialność za zmiany dokonane po protokole odbioru
  • Brak obowiązkowych przeglądów okresowych i gwarancyjnych
  • Zmiany i roboty budowlane na nieruchomościach sąsiednich

Gwarancja i Odpowiedzialność na zasadach ogólnych – kluczowe ramy prawne

  • Ustawowy zakres obowiązków gwarancyjnych
  • Formułowanie klauzul gwarancyjnych w ramach umów z
    konsumentami
  • Co po upływie czasu rękojmi i gwarancji?
  • Wada ukryta – podejście orzecznicze
  • Naprawa wad w ramach Odpowiedzialność na zasadach
    ogólnych

MIELIŚMY PRZYJEMNOŚĆ PRACOWAĆ DLA:

1

Przeszkoliliśmy ponad 40000 dyrektorów, menedżerów, kierowników i naczelników.

2

W Akademiach menedżerskich, w których mierzyliśmy efektywność (47 projektów 286 dni szkol.) poziom kompetencji wzrósł średnio o 16%.

3

Pracujemy na poziomie kompetencji (wiem co i jak mam zrobić), motywacji (wierzę, że warto), postawy (zamierzam to zrobić) , wdrożenia (follow up)

4

Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez amerykańskie centrum Center for American Progress, koszt zastąpienia pracowników wynosi około 16% ich rocznego wynagrodzenia. W przypadku menadżera zwiększa się do 100%.

Szkolenie związane z:
  • Ustawa deweloperska
  • Rękojmia mieszkanie
  • Gwarancja deweloper
  • Odpowiedzialność dewelopera

OPINIE O SZKOLENIACH

Monika Tarczyńska-Nowak


Specjalista ds. szkoleń
tel.: 505 273 500
fax: 22 266 08 51
m.tarczynska-nowak@projektgamma.pl
Monika Tarczyńska-Nowak

Monika Tarczyńska-Nowak


Specjalista ds. szkoleń
tel.: 505 273 500
fax: 22 266 08 51
m.tarczynska-nowak@projektgamma.pl
Monika Tarczyńska-Nowak

Monika Tarczyńska-Nowak


Specjalista ds. szkoleń
tel.: 505 273 500
fax: 22 266 08 51
m.tarczynska-nowak@projektgamma.pl
Monika Tarczyńska-Nowak
Zaznacz liczebność grupy i zostaw dane kontaktowe, a odezwiemy się z wyceną szkolenia.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE Szkolenia - nieruchomości, budownictwo

Celem szkolenia jest zaznajomienie różnych grup zawodowych z mapami jako dokumentami wykorzystywanymi w wielu procesach inwestycyjnych, administracyjnych, cywilnych. O mapie jako przedstawieniu w sposób subiektywny obrazu rzeczywistości i jego dokumentowaniu.
2025-11-17
17 listopada 2025
Szkolenie online Szkolenie online
Dostępne jest szkolenie zamknięte.
Szkolenie to doskonałe wsparcie nie tylko dla profesjonalistów, którzy chcą podnieść swoje kwalifikacje, ale również dla tych, którzy sprzedają usługi szkoleniowe – daje im konkretną wartość do przedstawienia klientowi, opartą na bogatym i aktualnym zakresie tematycznym
2025-11-18
18 listopada 2025
Szkolenie online Szkolenie online
Szkolenie dedykowane jest firmom działającym na rynku nieruchomości – zarządcom, deweloperom, inwestorom, właścicielom obiektów komercyjnych oraz specjalistom ds. zrównoważonego rozwoju i compliance.
2025-11-18
18 listopada 2025
Szkolenie online Szkolenie online

FAQ

Co obejmuje rękojmia deweloperska?

Rękojmia deweloperska to instytucja prawna chroniąca nabywców mieszkań i lokali użytkowych przed wadami fizycznymi oraz prawnymi nieruchomości. Podstawą rękojmi są przepisy Kodeksu cywilnego, które nakładają na dewelopera odpowiedzialność za ujawnione niezgodności przez minimum pięć lat od odbioru lokalu. W praktyce oznacza to, że w przypadku wykrycia usterek, nabywca ma prawo żądać ich usunięcia, obniżenia ceny, a w skrajnych przypadkach – nawet odstąpienia od umowy.

Kiedy można skorzystać z gwarancji?

Gwarancja jest dobrowolnym oświadczeniem producenta lub wykonawcy, określającym warunki oraz zakres odpowiedzialności za określony czas po sprzedaży nieruchomości. Najczęściej gwarancja jest udzielana na wybrane elementy lub instalacje – np. windy, okna czy systemy grzewcze. Zasady korzystania z gwarancji są wskazane w dokumencie gwarancyjnym, który zawiera opis świadczeń, wyłączenia oraz procedurę zgłaszania usterek. Gwarancja i rękojmia mogą funkcjonować równolegle, co zwiększa bezpieczeństwo kupującego na rynku deweloperskim.

Voucher rozwojowy 2025