Rękojmia i gwarancja w branży deweloperskiej

Szkolenia - nieruchomości, budownictwo onlineotwartezamkniete

Ustawa deweloperska a odbiór lokalu. Rękojmia a Gwarancja a Odpowiedzialność na zasadach ogólnych. Zakres uprawnień konsumenta w ramach rękojmi. Podstawy zwolnienia z odpowiedzialności. Gwarancja i Odpowiedzialność na zasadach ogólnych – kluczowe ramy prawne.

INFORMACJE O SZKOLENIU

  • Jeśli pojawiają się problemy techniczne w trakcie połączenia nasz asystent online jest dostępny i służy pomocą.
  • Cena obejmuje: udział w szkoleniu online, materiały w wersji elektronicznej, certyfikat PDF.
04.09.2025
Szkolenie online
950 zł netto/os.

Szkolenie otwarte
Szkolenia są organizowane w bardzo dobrych centrach edukacyjno szkoleniowych np. Golden Floor Tower w Warszawie. Centra są dobrze skomunikowane i nowoczesne. Mieszczą się w budynkach najwyższej klasy. W trakcie szkolenia zapewniamy catering i przerwy kawowe.

Dodatkową wartością szkolenia otwartego jest wymiana doświadczeń i wiedzy między uczestnikami i trenerem.

Szkolenie zamknięte

Program jest propozycją wstępną. Może zostać zmodyfikowany, aby odpowiedzieć na oczekiwania wynikające ze specyficznego kontekstu, dodatkowych potrzeb czy profilu grupy docelowej.

Zawartość może być realizowana w wersji warsztatowej, webinarowej, część materiału może być przedstawiona w formie pigułek wiedzy – video, podcast, infografiki. Może być również elementem większej akademii szkoleniowej.

IDEA SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)

Do udziału w warsztatach zapraszamy pracowników działów: pracowników firm występujących w procesie budowlanym zarówno po stronie wykonawcy, podwykonawcy jak i inwestora, firm deweloperskich, budowlanych i projektowych, pracowników organów administracji architektoniczno- budowlanej, powiatowego i wojewódzkiego nadzoru budowlanego, wydziałów inwestycji w urzędach gmin, powiatów i urzędach marszałkowskich.

W programie m.in.:

  • Ustawa deweloperska a odbiór lokalu
  • Rękojmia a Gwarancja a Odpowiedzialność na zasadach ogólnych
  • Zakres uprawnień konsumenta w ramach rękojmi
  • Podstawy zwolnienia z odpowiedzialności
  • Gwarancja i Odpowiedzialność na zasadach ogólnych – kluczowe ramy prawne

Do udziału w warsztatach zapraszamy pracowników działów: pracowników firm występujących w procesie budowlanym zarówno po stronie wykonawcy, podwykonawcy jak i inwestora, firm deweloperskich, budowlanych i projektowych, pracowników organów administracji architektoniczno- budowlanej, powiatowego i wojewódzkiego nadzoru budowlanego, wydziałów inwestycji w urzędach gmin, powiatów i urzędach marszałkowskich.

W programie m.in.:

  • Ustawa deweloperska a odbiór lokalu
  • Rękojmia a Gwarancja a Odpowiedzialność na zasadach ogólnych
  • Zakres uprawnień konsumenta w ramach rękojmi
  • Podstawy zwolnienia z odpowiedzialności
  • Gwarancja i Odpowiedzialność na zasadach ogólnych – kluczowe ramy prawne

Do udziału w warsztatach zapraszamy pracowników działów: pracowników firm występujących w procesie budowlanym zarówno po stronie wykonawcy, podwykonawcy jak i inwestora, firm deweloperskich, budowlanych i projektowych, pracowników organów administracji architektoniczno- budowlanej, powiatowego i wojewódzkiego nadzoru budowlanego, wydziałów inwestycji w urzędach gmin, powiatów i urzędach marszałkowskich.

W programie m.in.:

  • Ustawa deweloperska a odbiór lokalu
  • Rękojmia a Gwarancja a Odpowiedzialność na zasadach ogólnych
  • Zakres uprawnień konsumenta w ramach rękojmi
  • Podstawy zwolnienia z odpowiedzialności
  • Gwarancja i Odpowiedzialność na zasadach ogólnych – kluczowe ramy prawne

PROGRAM SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)

Ustawa deweloperska a odbiór lokalu

  • Zakres protokołu odbioru – wady oraz wady istotne – podejście orzecznicze
  • Uprawnienia Rzeczoznawcy Budowlanego powołanego przez konsumenta i scenariusze rozwiązań

Rękojmia a Gwarancja a Odpowiedzialność na zasadach ogólnych

  • Zakres odpowiedzialności dewelopera za sprzedaną
    nieruchomość
  • Różnice w zakresie regulacji w modelu B2C i B2B
  • Weryfikacja zgłoszonych reklamacji na gruncie proceduralnym

Zakres uprawnień konsumenta w ramach rękojmi

  • Wada fizyczna – niezgodność rzeczy sprzedanej z umową
  • Wada prawna – katalog przesłanek kwalifikacji
  • Czynności weryfikacyjne w ramach oględzin wady – materiał do zabezpieczenia przez inżyniera
  • Uznanie zgłoszonych roszczeń i terminy obsługi przyjętego zgłoszenia
  • Przerwanie i zawieszenie biegu terminów reklamacyjnych
  • Termin rozpoczęcia okresu rękojmi (wydanie lokalu a przeniesienie praw własności)
  • Odstąpienie od umowy – rozwiązanie ostateczne
  • Koszty realizacji uprawnień z rękojmi
  • Roszczenia właściciela lokalu a roszczenia wspólnoty mieszkaniowej – wady części wspólnych

Podstawy zwolnienia z odpowiedzialności

  • Normalne zużycie rzeczy
  • Nieprawidłowe użytkowanie obiektu
  • Odpowiedzialność za zmiany dokonane po protokole odbioru
  • Brak obowiązkowych przeglądów okresowych i gwarancyjnych
  • Zmiany i roboty budowlane na nieruchomościach sąsiednich

Gwarancja i Odpowiedzialność na zasadach ogólnych – kluczowe ramy prawne

  • Ustawowy zakres obowiązków gwarancyjnych
  • Formułowanie klauzul gwarancyjnych w ramach umów z
    konsumentami
  • Co po upływie czasu rękojmi i gwarancji?
  • Wada ukryta – podejście orzecznicze
  • Naprawa wad w ramach Odpowiedzialność na zasadach
    ogólnych

Ustawa deweloperska a odbiór lokalu

  • Zakres protokołu odbioru – wady oraz wady istotne – podejście orzecznicze
  • Uprawnienia Rzeczoznawcy Budowlanego powołanego przez konsumenta i scenariusze rozwiązań

Rękojmia a Gwarancja a Odpowiedzialność na zasadach ogólnych

  • Zakres odpowiedzialności dewelopera za sprzedaną
    nieruchomość
  • Różnice w zakresie regulacji w modelu B2C i B2B
  • Weryfikacja zgłoszonych reklamacji na gruncie proceduralnym

Zakres uprawnień konsumenta w ramach rękojmi

  • Wada fizyczna – niezgodność rzeczy sprzedanej z umową
  • Wada prawna – katalog przesłanek kwalifikacji
  • Czynności weryfikacyjne w ramach oględzin wady – materiał do zabezpieczenia przez inżyniera
  • Uznanie zgłoszonych roszczeń i terminy obsługi przyjętego zgłoszenia
  • Przerwanie i zawieszenie biegu terminów reklamacyjnych
  • Termin rozpoczęcia okresu rękojmi (wydanie lokalu a przeniesienie praw własności)
  • Odstąpienie od umowy – rozwiązanie ostateczne
  • Koszty realizacji uprawnień z rękojmi
  • Roszczenia właściciela lokalu a roszczenia wspólnoty mieszkaniowej – wady części wspólnych

Podstawy zwolnienia z odpowiedzialności

  • Normalne zużycie rzeczy
  • Nieprawidłowe użytkowanie obiektu
  • Odpowiedzialność za zmiany dokonane po protokole odbioru
  • Brak obowiązkowych przeglądów okresowych i gwarancyjnych
  • Zmiany i roboty budowlane na nieruchomościach sąsiednich

Gwarancja i Odpowiedzialność na zasadach ogólnych – kluczowe ramy prawne

  • Ustawowy zakres obowiązków gwarancyjnych
  • Formułowanie klauzul gwarancyjnych w ramach umów z
    konsumentami
  • Co po upływie czasu rękojmi i gwarancji?
  • Wada ukryta – podejście orzecznicze
  • Naprawa wad w ramach Odpowiedzialność na zasadach
    ogólnych

Ustawa deweloperska a odbiór lokalu

  • Zakres protokołu odbioru – wady oraz wady istotne – podejście orzecznicze
  • Uprawnienia Rzeczoznawcy Budowlanego powołanego przez konsumenta i scenariusze rozwiązań

Rękojmia a Gwarancja a Odpowiedzialność na zasadach ogólnych

  • Zakres odpowiedzialności dewelopera za sprzedaną
    nieruchomość
  • Różnice w zakresie regulacji w modelu B2C i B2B
  • Weryfikacja zgłoszonych reklamacji na gruncie proceduralnym

Zakres uprawnień konsumenta w ramach rękojmi

  • Wada fizyczna – niezgodność rzeczy sprzedanej z umową
  • Wada prawna – katalog przesłanek kwalifikacji
  • Czynności weryfikacyjne w ramach oględzin wady – materiał do zabezpieczenia przez inżyniera
  • Uznanie zgłoszonych roszczeń i terminy obsługi przyjętego zgłoszenia
  • Przerwanie i zawieszenie biegu terminów reklamacyjnych
  • Termin rozpoczęcia okresu rękojmi (wydanie lokalu a przeniesienie praw własności)
  • Odstąpienie od umowy – rozwiązanie ostateczne
  • Koszty realizacji uprawnień z rękojmi
  • Roszczenia właściciela lokalu a roszczenia wspólnoty mieszkaniowej – wady części wspólnych

Podstawy zwolnienia z odpowiedzialności

  • Normalne zużycie rzeczy
  • Nieprawidłowe użytkowanie obiektu
  • Odpowiedzialność za zmiany dokonane po protokole odbioru
  • Brak obowiązkowych przeglądów okresowych i gwarancyjnych
  • Zmiany i roboty budowlane na nieruchomościach sąsiednich

Gwarancja i Odpowiedzialność na zasadach ogólnych – kluczowe ramy prawne

  • Ustawowy zakres obowiązków gwarancyjnych
  • Formułowanie klauzul gwarancyjnych w ramach umów z
    konsumentami
  • Co po upływie czasu rękojmi i gwarancji?
  • Wada ukryta – podejście orzecznicze
  • Naprawa wad w ramach Odpowiedzialność na zasadach
    ogólnych

MIELIŚMY PRZYJEMNOŚĆ PRACOWAĆ DLA:

1

Przeszkoliliśmy ponad 40000 dyrektorów, menedżerów, kierowników i naczelników.

2

W Akademiach menedżerskich, w których mierzyliśmy efektywność (47 projektów 286 dni szkol.) poziom kompetencji wzrósł średnio o 16%.

3

Pracujemy na poziomie kompetencji (wiem co i jak mam zrobić), motywacji (wierzę, że warto), postawy (zamierzam to zrobić) , wdrożenia (follow up)

4

Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez amerykańskie centrum Center for American Progress, koszt zastąpienia pracowników wynosi około 16% ich rocznego wynagrodzenia. W przypadku menadżera zwiększa się do 100%.

Szkolenie związane z:

OPINIE O SZKOLENIACH

Monika Tarczyńska-Nowak


Specjalista ds. szkoleń
tel.: 505 273 500
fax: 22 266 08 51
m.tarczynska-nowak@projektgamma.pl
Monika Tarczyńska-Nowak

Monika Tarczyńska-Nowak


Specjalista ds. szkoleń
tel.: 505 273 500
fax: 22 266 08 51
m.tarczynska-nowak@projektgamma.pl
Monika Tarczyńska-Nowak

Monika Tarczyńska-Nowak


Specjalista ds. szkoleń
tel.: 505 273 500
fax: 22 266 08 51
m.tarczynska-nowak@projektgamma.pl
Monika Tarczyńska-Nowak
Zaznacz liczebność grupy i zostaw dane kontaktowe, a odezwiemy się z wyceną szkolenia.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE Szkolenia - nieruchomości, budownictwo

Na szkoleniu zostaną przedstawione szczegółowo obowiązki informacyjne i sprawozdawcze nałożone na podmioty rynku energii oraz praktyczne wskazówki dotyczące integracji z systemem, zakresu przekazywanych danych i postępowania w przypadku zmiany sprzedawcy
2025-07-16
16 lipca 2025
2025-07-16
Szkolenie online Szkolenie online
Dostępne jest szkolenie zamknięte.
Zmiany w planowaniu przestrzennym, Zmiany w ustawie o ochronie gruntów rolnych i leśnych, Zmiany w Ustawie o gospodarce nieruchomościami, Reforma użytkowania wieczystego, Zmiany i cyfryzacja procesu budowlanego.
2025-07-18
18 lipca 2025
2025-07-18
Szkolenie online Szkolenie online
Dostępne jest szkolenie zamknięte.
Szkolenie to doskonałe wsparcie nie tylko dla profesjonalistów, którzy chcą podnieść swoje kwalifikacje, ale również dla tych, którzy sprzedają usługi szkoleniowe – daje im konkretną wartość do przedstawienia klientowi, opartą na bogatym i aktualnym zakresie tematycznym
2025-08-26
26 sierpnia 2025
2025-08-26
Szkolenie online Szkolenie online

FAQ

Co obejmuje rękojmia deweloperska?

Rękojmia deweloperska to instytucja prawna chroniąca nabywców mieszkań i lokali użytkowych przed wadami fizycznymi oraz prawnymi nieruchomości. Podstawą rękojmi są przepisy Kodeksu cywilnego, które nakładają na dewelopera odpowiedzialność za ujawnione niezgodności przez minimum pięć lat od odbioru lokalu. W praktyce oznacza to, że w przypadku wykrycia usterek, nabywca ma prawo żądać ich usunięcia, obniżenia ceny, a w skrajnych przypadkach – nawet odstąpienia od umowy.

Kiedy można skorzystać z gwarancji?

Gwarancja jest dobrowolnym oświadczeniem producenta lub wykonawcy, określającym warunki oraz zakres odpowiedzialności za określony czas po sprzedaży nieruchomości. Najczęściej gwarancja jest udzielana na wybrane elementy lub instalacje – np. windy, okna czy systemy grzewcze. Zasady korzystania z gwarancji są wskazane w dokumencie gwarancyjnym, który zawiera opis świadczeń, wyłączenia oraz procedurę zgłaszania usterek. Gwarancja i rękojmia mogą funkcjonować równolegle, co zwiększa bezpieczeństwo kupującego na rynku deweloperskim.

firma szkoleniowa 2025 roku