Celem szkolenia jest dostarczyć oraz uporządkować już nabytą wiedzę odnośnie transportu morskiego towarów Szkolenie pozwala wyjaśnić specyficzne pojęcia występujące wyłącznie w transporcie morskim (między innymi: rola i odpowiedzialność osoby określonej mianem „shipper”). Omówimy temat obiegu dokumentów oraz rolę konosamentu (Bill of lading). Zapraszamy na szkolenie transport morski towarów, konosament.
INFORMACJE O SZKOLENIU
Jeśli pojawiają się problemy techniczne w trakcie połączenia nasz asystent online jest dostępny i służy pomocą.
Cena obejmuje: udział w szkoleniu online, materiały w wersji elektronicznej, certyfikat PDF.
26.08.2025
10.00-16.00
Szkolenie online
950 zł netto/os.
13.10.2025
10.00-16.00
Szkolenie online
950 zł netto/os.
Szkolenie otwarte Szkolenia są organizowane w bardzo dobrych centrach edukacyjno szkoleniowych np. Golden Floor Tower w Warszawie. Centra są dobrze skomunikowane i nowoczesne. Mieszczą się w budynkach najwyższej klasy. W trakcie szkolenia zapewniamy catering i przerwy kawowe.
Dodatkową wartością szkolenia otwartego jest wymiana doświadczeń i wiedzy między uczestnikami i trenerem.
Szkolenie zamknięte
Program jest propozycją wstępną. Może zostać zmodyfikowany, aby odpowiedzieć na oczekiwania wynikające ze specyficznego kontekstu, dodatkowych potrzeb czy profilu grupy docelowej.
Zawartość może być realizowana w wersji warsztatowej, webinarowej, część materiału może być przedstawiona w formie pigułek wiedzy – video, podcast, infografiki. Może być również elementem większej akademii szkoleniowej.
IDEA SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)
Cel szkolenia:
Dostarczyć wiedzy oraz uporządkować już nabytą wiedzę odnośnie transportu morskiego towarów, wskazać obowiązki i prawa stron umowy. Wyjaśnimy wiele specyficznych pojęć występujących wyłącznie w transporcie morskim (min. rola i odpowiedzialność osoby określonej mianem „shipper”). Omówimy transport morski towarów, obieg dokumentów a przede wszystkim rolę konosamentu (Bill of lading).
Na warsztaty zapraszamy:
logistyków
spedytorów
przewoźników
handlowców
osoby mające zawiązek z nadawaniem i odbieraniem towarów przewożonych transportem morskim
Zapraszamy na szkolenie transport morski towarów!
WYMAGANIA SPRZĘTOWE:
KOMPUTER
STAŁE ŁĄCZE INTERNETOWE
MAKSYMALNA GRUPA UCZESTNIKÓW: 25 OSÓB (decyduje kolejność zgłoszeń)
Webinar/szkolenie online to nowoczesny format szkoleniowy wykorzystujący transmisję audio-wideo w czasie rzeczywistym. Technologia typu „Streaming” umożliwia przesyłanie takich danych jak fonia, wizja i tekst „na żywo” dzięki czemu uczestnik otrzymuje pełnowartościowe szkolenie nie wstając zza swojego biurka.
Cel szkolenia: Dostarczyć wiedzy oraz uporządkować już nabytą wiedzę odnośnie transportu morskiego towarów, wskazać obowiązki i prawa stron umowy. Wyjaśnimy wiele specyficznych pojęć występujących wyłącznie w transporcie morskim (min. rola i odpowiedzialność osoby określonej mianem „shipper”). Omówimy transport morski towarów, obieg dokumentów a przede wszystkim rolę konosamentu (Bill of lading).
Na warsztaty zapraszamy:
logistyków
spedytorów
przewoźników
handlowców
osoby mające zawiązek z nadawaniem i odbieraniem towarów przewożonych transportem morskim
Zapraszamy na szkolenie transport morski towarów!
Cel szkolenia: Dostarczyć wiedzy oraz uporządkować już nabytą wiedzę odnośnie transportu morskiego towarów, wskazać obowiązki i prawa stron umowy. Wyjaśnimy wiele specyficznych pojęć występujących wyłącznie w transporcie morskim (min. rola i odpowiedzialność osoby określonej mianem „shipper”). Omówimy transport morski towarów, obieg dokumentów a przede wszystkim rolę konosamentu (Bill of lading).
Na warsztaty zapraszamy:
logistyków
spedytorów
przewoźników
handlowców
osoby mające zawiązek z nadawaniem i odbieraniem towarów przewożonych transportem morskim
Zapraszamy na szkolenie transport morski towarów!
PROGRAM SZKOLENIA
(SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)
1. Podstawowe pojęcia w transporcie morskim
Jakie przepisy regulują przewóz ładunku drogą morską
przewoźnik morski (armator), przewóz ładunku, statek morski,
wyjaśnienie pojęć takich jak: armator, przewoźnik, NVOCC, frachtujący, shipper,
agent, makler, FCL/LCL i wiele innych
żegluga liniowa – umowa bukingowa, linie żeglugowe.
koszty portowe i koszty przewozów lądowych: THC, demurrage, detention, storage, inne
3. Konosament i inne dokumenty:
wystawianie konosamentu i jak czytać konosament
rodzaje konosamentu: załadowania i przyjęcia do załadowania (shipped, on board), (received for shipment)
Express bill, Sea waybill – czy zastępuje konosament?
rola konosamentu w umowie handlowej (akredytywa, inkaso dokumentowe),
prezentacja konosamentu – zwalnianie ładunku w porcie przeznaczenia, telex release, czy rzeczywiście do zwolnienia ładunku w porcie potrzeba wszystkich oryginałów? Postawy prawne.
4. Szkody w transporcie morskim i ubezpieczenia morskie:
awaria wspólna i poszczególna,
ubezpieczenie CARGO,
reklamacje do przewoźnika morskiego.
5. Warunki dostaw INCOTERMS@2020 w transporcie morskim
wszystkie rodzaje transportu (morski też): EXW, FCA, CPT, CIP, DAT, DAP, DDP
tylko transport morski i wodny śródlądowy: FAS, FOB, CFR i CIF
dlaczego warunki: FAS, FOB, CFR i CIF nie są zalecane gdy przewóz ładunków odbywa się w kontenerach
1. Podstawowe pojęcia w transporcie morskim
Jakie przepisy regulują przewóz ładunku drogą morską
przewoźnik morski (armator), przewóz ładunku, statek morski,
wyjaśnienie pojęć takich jak: armator, przewoźnik, NVOCC, frachtujący, shipper,
agent, makler, FCL/LCL i wiele innych
żegluga liniowa – umowa bukingowa, linie żeglugowe.
koszty portowe i koszty przewozów lądowych: THC, demurrage, detention, storage, inne
3. Konosament i inne dokumenty:
wystawianie konosamentu i jak czytać konosament
rodzaje konosamentu: załadowania i przyjęcia do załadowania (shipped, on board), (received for shipment)
Express bill, Sea waybill – czy zastępuje konosament?
rola konosamentu w umowie handlowej (akredytywa, inkaso dokumentowe),
prezentacja konosamentu – zwalnianie ładunku w porcie przeznaczenia, telex release, czy rzeczywiście do zwolnienia ładunku w porcie potrzeba wszystkich oryginałów? Postawy prawne.
4. Szkody w transporcie morskim i ubezpieczenia morskie:
awaria wspólna i poszczególna,
ubezpieczenie CARGO,
reklamacje do przewoźnika morskiego.
5. Warunki dostaw INCOTERMS@2020 w transporcie morskim
wszystkie rodzaje transportu (morski też): EXW, FCA, CPT, CIP, DAT, DAP, DDP
tylko transport morski i wodny śródlądowy: FAS, FOB, CFR i CIF
dlaczego warunki: FAS, FOB, CFR i CIF nie są zalecane gdy przewóz ładunków odbywa się w kontenerach
1. Podstawowe pojęcia w transporcie morskim
Jakie przepisy regulują przewóz ładunku drogą morską
przewoźnik morski (armator), przewóz ładunku, statek morski,
wyjaśnienie pojęć takich jak: armator, przewoźnik, NVOCC, frachtujący, shipper,
agent, makler, FCL/LCL i wiele innych
żegluga liniowa – umowa bukingowa, linie żeglugowe.
koszty portowe i koszty przewozów lądowych: THC, demurrage, detention, storage, inne
3. Konosament i inne dokumenty:
wystawianie konosamentu i jak czytać konosament
rodzaje konosamentu: załadowania i przyjęcia do załadowania (shipped, on board), (received for shipment)
Express bill, Sea waybill – czy zastępuje konosament?
rola konosamentu w umowie handlowej (akredytywa, inkaso dokumentowe),
prezentacja konosamentu – zwalnianie ładunku w porcie przeznaczenia, telex release, czy rzeczywiście do zwolnienia ładunku w porcie potrzeba wszystkich oryginałów? Postawy prawne.
4. Szkody w transporcie morskim i ubezpieczenia morskie:
awaria wspólna i poszczególna,
ubezpieczenie CARGO,
reklamacje do przewoźnika morskiego.
5. Warunki dostaw INCOTERMS@2020 w transporcie morskim
wszystkie rodzaje transportu (morski też): EXW, FCA, CPT, CIP, DAT, DAP, DDP
tylko transport morski i wodny śródlądowy: FAS, FOB, CFR i CIF
dlaczego warunki: FAS, FOB, CFR i CIF nie są zalecane gdy przewóz ładunków odbywa się w kontenerach
Wersja szkolenia otwartego online:
26.08.2025
10.00-16.00
Szkolenie online
950 zł netto/os.
13.10.2025
10.00-16.00
Szkolenie online
950 zł netto/os.
Ceny netto należy powiększyć o należny podatek VAT 23%. Dla
opłacających
szkolenie ze środków publicznych stawka VAT=ZW. Należy przesłać oświadczenie.
Wersja szkolenia zamkniętego online:
Program zostanie dopasowany do Państwa potrzeb i oczekiwań.
Wersja szkolenia otwartego stacjonarnego:
Obecnie nie ma ustalonego terminu szkolenia otwartego online.
Dowiedz się o nowym terminie: Konsultant
Przeszkoliliśmy ponad 40000 dyrektorów, menedżerów, kierowników i naczelników.
2
W Akademiach menedżerskich, w których mierzyliśmy efektywność (47 projektów 286 dni szkol.) poziom kompetencji wzrósł średnio o 16%.
3
Pracujemy na poziomie kompetencji (wiem co i jak mam zrobić), motywacji (wierzę, że warto), postawy (zamierzam to zrobić) , wdrożenia (follow up)
4
Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez amerykańskie centrum Center for American Progress, koszt zastąpienia pracowników wynosi około 16% ich rocznego wynagrodzenia. W przypadku menadżera zwiększa się do 100%.
Szkolenie związane z:
Transport morski
Konosament morski
Transport morski logistyka
Transport wodny rodzaje
Logistyka morska
OPINIE O SZKOLENIACH
Trenerzy prowadzący szkolenia wykazali się rzetelnością oraz profesjonalizmem, co zaważyło o podjęciu decyzji o realizacji kolejnego projektu, który wspólnie rozpoczęliśmy
Obszar zarządzania zespołem (delegowanie zadań, budowanie autorytetu, motywowanie pracowników, zarządzanie rozwoje) jest tym, w którym na pewno Gamma się specjalizuje.
Projekty szkoleniowe Gammy zawierają moduły mierzące efektywność szkolenia. Pozwalają ocenić firmę szkoleniową oraz rozwój poszczególnych uczestników.
Szkolenie było szczególnie istotne w przypadku grupy o zróżnicowanym poziomie kompetencji – od pracowników bardzo młodych stażem, przez osoby z kilkuletnim doświadczeniem, po menedżerów średniego szczebla. Realizacja w kilku oddzielnych modułach tematycznych, z jednoczesnym podsumowaniem wspólnych tematów w całej grupie dała oczekiwane przez nas efekty.
Kompetentni trenerzy, indywidualne podejście do uczestników, profesjonalizm w przekazywaniu wiedzy oraz formuła szkolenia, wpłynęły na pozytywną opinię uczestników
Szkolenie było inspirujące. Poznałem metody wcześniej przeze mnie niewykorzystywane. Dodatkowym atutem była mała grupa szkoleniowa i uczestnicy z innych branż, co moim zdaniem wpłynęło pozytywnie na jakość warsztatów.
Biorąc pod uwagę dotychczasową współpracę oceniamy firmę Gamma, jako dostawcę szkoleń o najwyższej, jakości. Jesteśmy pełni uznania dla know-how firmy oraz kompetencji trenerów.
Trenerzy wykazali się dużą wiedzą i doświadczeniem w prowadzeniu warsztatów. Każdy z nich stosował indywidualne podejście do uczestnika, co wpływało na efektywność całego procesu szkoleniowego.
Cenimy zespół firmy Gamma za zaangażowanie, dynamikę pracy i wypracowywanie rozwiązań dopasowanych do potrzeb Klienta.
Efekt marketingowy szkoleń najłatwiej mierzyć prośbami o kolejne tego typu spotkania. Farmaceuci, jako wyjątkowo wymagająca grupa na tyle wysoko ocenili pracę trenerską, że sami, z własnej inicjatywy zwracali się z prośbą do koordynatora projektu o możliwość rozbudowania działań szkoleniowych
Rekomendujemy Gammę, jako firmę doradczo-szkoleniową, która nie tylko realizuje dobre szkolenia, ale dodatkowo w taki sposób współpracuje z Klientem, by wszystkie działania były spójne ze specyfiką i strategią firmy.
Dzięki Współpracy z firmą Gamma, w badaniu satysfakcji pracowników za rok 2011, uzyskaliśmy Wzrost wskaźników w obszarach efektywne zarządzanie i leadership odpowiednio o 5% i 13%.
Pracownicy uczestniczący w szkoleniu w zdecydowanym stopniu rozwinęli swoje umiejętności w zakresie objętym szkoleniem. Szkolenie zmotywowało bowiem pracowników do przygotowania długoterminowych planów rozwojowych, które wraz z planem rozwojowym o charakterze „on-the-job” pozwoliło na objęcie przez nich wyższych stanowisk, w tym menedżerskich.
Pragniemy potwierdzić wysoki poziom przeprowadzonego szkolenia, mający odzwierciedlenie w danych uzyskanych z ankiet od uczestników. Szkolenie cechowało bardzo dobre przygotowanie merytoryczne trenerów prowadzących oraz wysoki poziom obsługi nas, jako klienta firmy GAMMA.
Projekt został oceniony wysoko, zarówno pod względem przekazu merytorycznego, jak również atmosfery oraz zaangażowania i komunikatywności wszystkich trzech trenerów prowadzących szkolenie.
Dzięki kreatywnej formule szkoleń opracowanej przez Gamma sp. j. uczestnicy zostali w pełni zaangażowani w aktywności szkoleniowe oraz wysoko ocenili wartość merytoryczną warsztatów i zdobytą wiedzę oraz umiejętności.
Cenię sobie dobrą komunikację i obsługę klienta za strony firmy Gamma. Pracownicy firmy cały czas czuwają nad przebiegiem projektu szkoleniowego, zgłaszają ewentualne zagrożenia i rekomendują zmiany.
Fachowość oraz miła atmosfera podczas szkolenia spotkały się z uznaniem uczestników, którzy wysoko ocenili kwalifikacje prowadzących zajęcia.
Rzetelność i fachowość firmy „Gamma”, połączone z osobistym zaangażowaniem jej pracowników, zaowocowały szkoleniem przeprowadzonym na bardzo wysokim poziomie merytorycznym.
Szkolenie poświęcone będzie przedstawieniu możliwości stosowania optymalnych procedur celnych, najczęściej popełnianym błędom oraz wskazaniem ich rozwiązywania/unikania.
Rozporządzenie European Union Deforestation Regulation (EUDR) zakazuje wprowadzania na rynek Unii Europejskiej lub eksportowania produktów, które nie spełniają wymogów zrównoważonego rozwoju. Regulacje obejmują siedem grup towarów, m.in. drewno, olej palmowy, soja, kauczuk, bydło, kakao, kawa oraz produkty wytworzone lub zawierające w składzie powyższe wyroby, uzyskane poprzez np. karmienie zwierząt tymi towarami (zastosowanie w paszach).
Na szkolenie serdecznie zapraszamy wszystkie osoby zawodowo zajmujące się obrotem międzynarodowym, pragnące nabyć kompleksową i pełną wiedzę oraz umiejętności praktyczne w zakresie obrotu międzynarodowego towarami podwójnego zastosowania.
2025-09-10
10 września 2025
2025-09-10
Szkolenie onlineSzkolenie online
2025-11-21
21 listopada 2025
2025-11-21
Szkolenie onlineSzkolenie online
FAQ
Czym jest konosament?
Konosament to kluczowy dokument w transporcie morskim, pełniący jednocześnie rolę potwierdzenia przyjęcia towaru na statek, dowodu zawarcia umowy przewozu oraz papieru wartościowego. Konosament określa prawa do dysponowania ładunkiem, jest też podstawą do przenoszenia własności towaru podczas tranzytu. Odpowiednie stosowanie konosamentu zabezpiecza interesy stron i reguluje kwestie odpowiedzialności oraz ewentualnych roszczeń.
Jakie są rodzaje konosamentów?
W praktyce stosuje się różne rodzaje konosamentów, w tym konosamenty imienne, na zlecenie i na okaziciela. Wybór typu dokumentu wpływa na możliwość przekazywania praw do ładunku oraz formalności przy odbiorze w porcie docelowym. Istnieją także konosamenty czyste i brudne – pierwszy potwierdza przyjęcie towaru bez zastrzeżeń, drugi zawiera adnotacje dotyczące np. uszkodzeń lub braków.
Kiedy wymagany jest konosament?
W transporcie morskim konosament jest niezbędny niemal w każdej operacji przewozu ładunków przez morze. Dokument ten stanowi formalny dowód wydania towaru i umożliwia jego odbiór w porcie przeznaczenia. Obowiązek jego wystawienia spoczywa na przewoźniku, natomiast odbiorca towaru musi go przedstawić przy odbiorze. Bez ważnego konosamentu rozporządzanie przesyłką jest zwykle niemożliwe. Wymogi dotyczące dokumentacji są ściśle powiązane z międzynarodowymi przepisami i praktyką transportową.
Co obejmuje transport morski?
Transport morski to złożony proces, obejmujący nie tylko sam przewóz ładunków, ale także planowanie tras, obsługę portową, odprawy celne i zarządzanie ryzykiem. Ważnym aspektem jest znajomość konwencji międzynarodowych, takich jak Reguły Haskie czy Hamburgskie. W transporcie morskim istotna jest także integracja z innymi gałęziami logistyki oraz precyzyjne przygotowanie dokumentów przewozowych. Stosowanie najlepszych praktyk pozwala zoptymalizować czas realizacji i zminimalizować ryzyko nieporozumień czy sporów.
Transport morski odgrywa kluczową rolę w globalnych łańcuchach dostaw, zapewniając efektywny przepływ towarów na skalę międzynarodową. Jest to rozwiązanie ekonomiczne i niezawodne przy dużych wolumenach przewozów.