Excellent Leader

Sztuka angażowania, udzielania odpowiedzialności i rozwijania potencjałów

Dział: Szkolenia menadżerskie
Szkolenie dostępne w formie: online, zamknięte

Nie trzeba wybierać między przywództwem i zarządzaniem. Szef powinien pracować w obu rolach – menedżerskiej i liderskiej.

INFORMACJE O SZKOLENIU

  • Dostarczamy narzędzia wspierające rozwój w postaci zadań przedszkoleniowych, poszkoleniowych oraz pigułek wiedzy (video, tekst, podcast).
  • Jeśli pojawiają się problemy z użytkowaniem programów nasz asystent online jest dostępny i służy pomocą.
  • Cena obejmuje: udział w szkoleniu online, materiały w wersji elektronicznej, certyfikat PDF.

Szkolenie zamknięte

Program jest propozycją wstępną. Może zostać zmodyfikowany, aby odpowiedzieć na oczekiwania wynikające ze specyficznego kontekstu, dodatkowych potrzeb czy profilu grupy docelowej.

Zawartość może być realizowana w wersji warsztatowej, webinarowej, część materiału może być przedstawiona w formie pigułek wiedzy – video, podcast, infografiki. Może być również elementem większej akademii szkoleniowej.

Szkolenie otwarte
Szkolenia są organizowane w bardzo dobrych centrach edukacyjno szkoleniowych np. Golden Floor Tower w Warszawie. Centra są dobrze skomunikowane i nowoczesne. Mieszczą się w budynkach najwyższej klasy. W trakcie szkolenia zapewniamy catering i przerwy kawowe.

Dodatkową wartością szkolenia otwartego jest wymiana doświadczeń i wiedzy między uczestnikami i trenerem.

IDEA SZKOLENIA

Nie trzeba wybierać między przywództwem i zarządzaniem. Szef powinien pracować w obu rolach – menedżerskiej i liderskiej.

Jako menedżer dostaje cele do realizacji od swoich przełożonych i bierze przed nimi odpowiedzialność za to, aby były osiągnięte – w końcu większość firm ma hierarchiczną strukturę. Sposób osiągania celów przez zespół i jego pracowników – tu jest miejsce na leadership.

Dziś już wiadomo, że w środowisku o dużej intensywności zmian najlepiej radzą sobie zespoły o wysokim poziomie zaangażowania i współodpowiedzialności, czyli prowadzone w sposób liderski.

Jednocześnie miarą skutecznego szefa jest nie tylko poziom osiąganych wyników na „tu i teraz”, ale również stałe podnoszenie poziomu efektywności zespołu.

Większa produktywność, skuteczność poprzez pełniejsze wykorzystanie talentów i zasobów, a nie wyższą liczbę przepracowanych godzin.

Dlatego dziś cele stawiane przez szefem, który chce być skutecznym liderem to:

  • budowanie zaangażowania poprzez powiązane celów i motywacji osobistych pracowników z celami biznesowymi
  • kształtowanie współodpowiedzialności poprzez tworzenie okazji do współdecydowania przez pracowników
  • uwalniania potencjału ludzi, kształtowania learning agility zespołu, łatwości odnajdywania się w zmianie

PROGRAM SZKOLENIA

1. Kiedy można być menedżerem, a kiedy liderem ?

  • Najpierw zasady potem praktyki
    • Jak chcę kształtować relację z zespołem?
    • Na co mogę pozwolić sobie z przełożonym?
    • Na co pozwala mi środowisko pracy?
    • Co mogę zrobić najpierw, a co w dalszej przyszłości ?
  • W jakim stopniu powinienem utrzymać kontrolę, a w jakim delegować odpowiedzialność?
    • Określanie i wyznaczenie celów
    • Organizowanie i podział pracy
    • Zdobywanie i stosowanie wiedzy
    • Kształtowanie i rozwijanie relacji
    • Rozwijanie i wykorzystywanie potencjałów (ludzkich i firmowych)
    • Skupianie i alokacja zasobów
    • Zaspokajanie oczekiwań interesariuszy (przełożonych, klientów, etc.)
  • Spotkania pozwalające realizować cele liderskie (częstotliwość / intencje / cele)
    • Spotkania 1 na 1
    • Spotkania lider – zespół

2. Zaangażowanie

  • Dlaczego światowe badania pracowników wskazują wysoki poziom satysfakcji (74%), a tak niski poziom zaangażowania (23%)?
    • Satysfakcja – pracownik zaspokaja własne potrzeby
    • Zaangażowanie – pracownik realizuje cele firmowe na możliwie wysokim poziomie
  • Praca jako konieczność vs budowanie kariery vs źródło spełnienia osobistych potrzeb
  • Czego oczekujemy od pracowników na poziomie zaangażowania (matryca woli zespołu)
    • Posłuszeństwa (zrobi, jeśli mu się każe)
    • Obowiązkowości (zrobi, nawet jeśli nie jest kontrolowany)
    • Inicjatywy (zrobi, nawet jeśli nie jest proszony)
    • Wiedzy i intelektu (wykorzysta co ma najlepszego, aby zrobić to co do niego należy)
    • Kreatywności (zapyta czy nie można zrobić inaczej)
    • Entuzjazmu (sprawdzi czy inaczej będzie lepiej niż obecnie)
  • Praktyki kształtujące zaangażowanie
    • Moving motivators Jurgena Appelo
    • Model Braving Brene Brown – zaangażowanie przez zaufanie
    • Bezpieczeństwo psychologiczne – Amy Edmondson
    • Action plan na bazie Q12 Instytutu Gallupa

3. Współodpowiedzialność

  • Empowerment jako odpowiedź na mikrozarządzanie
    • Model myślowy menedżera, który prowadzi do dużej kontroli
    • Model myślowy pracownika, który utrudnia przyjęcie odpowiedzialności (accountability)
  • Matryca empowermentu wg Petera Senge’a
    • Zaangażowany (prosi o większą odpowiedzialność)
    • Zwerbowany
    • Podporządkowany
    • Niepodporządkowany
    • Apatia
  • Praktyki udzielania odpowiedzialności
    • 7 poziomów empowermentu J. Appelo
      • Informuj
      • Przekonuj
      • Konsultuj
      • Uzgodnij
      • Doradź
      • Zapytaj
      • Deleguj
    • Tablica empowermentu – poziom decyzyjny
      • Zdefiniuj kluczowe obszary decyzyjne
      • Przydziel poziomy empowermentu
      • Alternatywnie gra „Delegation poker” z zespołem (spotkanie facylitowane przez menedżera)
    • SHU-HA-RI
    • Turn & Learn Brene Brown

4. Rozwój / uwalnianie potencjału / learning agility

  • Dlaczego tylko 15% ludzi naturalnie dąży do rozwoju – koncepcja kompetencji przyszłości
  • Warunki niezbędne, aby ludzie podnosili skuteczność
    • Bezpieczeństwo psychologiczne – możliwość ujawniania błędów, przyznawania się do niewiedzy
    • Znajomość i świadomość podstawowych narzędzi i założeń w ramach kompetencji learnability, agility, myślenie krytyczne
    • Środowisko wspierające eksperymentowanie
    • Odwaga bazująca na umiejętności podnoszenia się z porażek
  • Praktyki
    • Learning celebration Jurgena Appelo
    • Crash meeting
    • Sesje peer mentoringowe (koleżeńskie sesje wymiany doświadczeń i kwestionowania dotychczasowych tzw. dobrych praktyk)
    • Eksperymenty zespołowe i nauka z wdrożenia

5. Podsumowanie szkolenia

  • Przeciwdziałanie ryzyku porzucenia zmiany (krzywa Virginii Satir)
  • Zaplanowanie zmian metodą małych kroków
  • SSC dla każdego z 3 obszarów (na osi czasu i w kryteriach sukcesu)
    • Start – co zacznę stosować?
    • Stop – czego zaprzestanę?
    • Continue – co utrzymam?

MIELIŚMY PRZYJEMNOŚĆ PRACOWAĆ DLA:

1

Przeszkoliliśmy ponad 40000 dyrektorów, menedżerów, kierowników i naczelników.

2

W Akademiach menedżerskich, w których mierzyliśmy efektywność (47 projektów 286 dni szkol.) poziom kompetencji wzrósł średnio o 16%.

3

Pracujemy na poziomie kompetencji (wiem co i jak mam zrobić), motywacji (wierzę, że warto), postawy (zamierzam to zrobić) , wdrożenia (follow up)

4

Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez amerykańskie centrum Center for American Progress, koszt zastąpienia pracowników wynosi około 16% ich rocznego wynagrodzenia. W przypadku menadżera zwiększa się do 100%.

TRENERZY SZKOLENIA

OPINIE O SZKOLENIACH

Matylda Foltyn


Specjalistka ds. szkoleń otwartych
tel.: 506 644 921
m.foltyn@projektgamma.pl
Matylda Foltyn

Matylda Foltyn


Specjalistka ds. szkoleń otwartych
tel.: 506 644 921
m.foltyn@projektgamma.pl
Matylda Foltyn

Matylda Foltyn


Specjalistka ds. szkoleń otwartych
tel.: 506 644 921
m.foltyn@projektgamma.pl
Matylda Foltyn
Zaznacz liczebność grupy i zostaw dane kontaktowe, a odezwiemy się z wyceną szkolenia.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE Szkolenia menadżerskie

Program szkolenia „Trudne rozmowy menedżerskie” jest odpowiedzią na zmienność i nieprzewidywalność wielu sytuacji, a w związku z tym malejącą skuteczność gotowych recept i procedur postępowania.

2024-11-12
12 listopada 2024 - 13 listopada 2024
2024-11-13
Szkolenie online Szkolenie online
Dostępne jest szkolenie zamknięte.
Budowanie autorytetu nowego menadżera

Awans ze specjalisty na menedżera nie udaje się w 40% przypadków. Zestaw wyzwań, narzędzi i rekomendacji na taką sytuację jest na szczęście dobrze znany.  Zarządzanie zespołem zdalnym w tej sytuacji dodaje nowych trudności – warto się na nie przygotować.

2024-12-12
12 grudnia 2024 - 13 grudnia 2024
2024-12-13
Szkolenie online Szkolenie online
Termin szkolenia otwartego wkrótce.
Dostępne jest szkolenie zamknięte.

Delegowanie sprawia, że menedżer ma więcej czasu na zarządzanie, a pracownicy zwiększają zakres odpowiedzialności co daje im satysfakcję. Motywowanie, zaangażowanie pracowników daje poczucie sensu i lepsze wykorzystanie ich talentów. Szkolenie zarządzanie zespołem to pozycja obowiązkowa w rozwoju menedżerskim. W pracy zdalnej poczucie sensu, wpływu i autonomii jest bardzo ważne. Warto uwzględniać te potrzeby podczas codziennych działań menedżerskich.

2024-12-16
16 grudnia 2024 - 17 grudnia 2024
2024-12-17
Szkolenie online Szkolenie online
Dostępne jest szkolenie zamknięte.