Zarządzanie ze świadomością różnorodności – typologia Extended DISC®

Szkolenia menadżerskie onlineotwartezamkniete

Zarządzanie różnorodnością – menedżer dzięki typologii Extended DISC® ma świadomość z jakich pracowników składa się jego zespół. Delegując, zarządzając projektem, przydzielając pracę będzie osiągał wyższe wyniki uwzględniając style zachowania, mocne i słabe strony swoich pracowników.

INFORMACJE O SZKOLENIU

Szkolenie online

  • Korzystamy z większości dostępnych technologii transmisji video (Microsoft Teams, Google Meet, Webex, Zoom, Skype for Business, Clickmeeting) jak również narzędzi uatrakcyjniających spotkanie (Mural, Mentimeter, Kahoot, Miro, Videoask, Quizlet etc.)
  • Mamy wyjątkowe doświadczenie wśród firm szkoleniowych w organizacji szkoleń online i webinarów. Prowadziliśmy je długo przed pandemią.
  • Jeśli pojawiają się problemy z użytkowaniem programów nasz asystent online jest dostępny i służy pomocą.
  • Dostarczamy narzędzia wspierające rozwój w postaci zadań przedszkoleniowych, poszkoleniowych oraz pigułek wiedzy (video, tekst, podcast).
  • Cena obejmuje: udział w szkoleniu online, materiały w wersji elektronicznej, certyfikat PDF.

Szkolenie otwarte
Szkolenia są organizowane w bardzo dobrych centrach edukacyjno szkoleniowych np. Golden Floor Tower w Warszawie. Centra są dobrze skomunikowane i nowoczesne. Mieszczą się w budynkach najwyższej klasy. W trakcie szkolenia zapewniamy catering i przerwy kawowe.

Uwaga! Sale spełniają wytyczne związane z organizacją szkoleń w trakcie epidemii w celu minimalizacji ryzyka zakażenia.

W razie zaostrzenia sytuacji epidemicznej szkolenie przeprowadzimy online

Dodatkową wartością szkolenia otwartego jest wymiana doświadczeń i wiedzy między uczestnikami i trenerem.

Szkolenie zamknięte
Poniższy program jest punktem wyjścia do rozmowy na temat potrzeb i oczekiwań wobec szkolenia z tego obszaru. Część szkoleń zamkniętych realizujemy jako jednorazowe wydarzenia, inne stają się elementem szerszego procesu rozwojowego, na który składają się narzędzia wspierające – pre-worki, follow-up’y pigułki wiedzy w formie video, tekstowej bądź podcastu. Często w rezultacie rozmów początkowy program jest znacząco modyfikowany i dostosowany pod kątem kontekstu organizacyjnego, celów przełożonych i działu HR oraz poziomu kompetencji uczestników.

Realizujemy szkolenia zamknięte zarówno w wersji stacjonarnej jak również online.

IDEA SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)

Szkolenie poprzez wykorzystanie typologii Extended DISC® podnosi skuteczność menedżera i jego zespołu na kilku poziomach:

Poziom efektywności menedżera – menedżer znając swoje uwarunkowania, mocne strony i obszary do rozwoju świadomie zarządza swoim rozwojem, poświęca najwięcej uwagi tym zachowaniom, w których ma niedostatki (aby je niwelować) i tam gdzie jest najmocniejszy (aby aktywnie je wykorzystywać).

Poziom pracy z zespołem – skuteczność zarządzania wymaga dopasowania się do preferencji i możliwości komunikacyjnych i funkcjonowania pracowników. Tak, aby ci lepiej rozumieli intencje i zamierzenia menedżera. Dziś kadra kierownicza (menedżerowie, liderzy, kierownicy projektów) odczuwając presję podnoszenia efektywności zespołu potrzebują wsparcia narzędziowego pozwalającego zrozumieć i dopasować sposób delegowania, motywowania, rozwiązywania konfliktów czy komunikowania z pracownikami.

Zarządzanie różnorodnością – menedżer dzięki typologii Extended DISC® ma świadomość z jakich pracowników składa się jego zespół. Delegując, zarządzając projektem, przydzielając pracę będzie osiągał wyższe wyniki uwzględniając style zachowania, mocne i słabe strony swoich pracowników.

PROGRAM SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)

1. Efektywne otwarcie

  • Co to jest typologia Extended DISC®?
    • Co bada Extended DISC®?
    • Do czego może być wykorzystywany Extended DISC®?
  • Wstęp do typologii kolorystycznej
    • Jakie obszary towarzyszą nam w życiu (obszar naturalny/ obszar dostosowawczy)
    • Jak najczęściej zachowujemy się w różnych obszarach
  • Ćwiczenie w czterech grupach – Fabryka życzeń. Jak styl zachowań wpływa na funkcjonowanie w zespole i jakie są tego konsekwencje (komunikacyjne, zarządcze, motywacyjne).

2. 4 style zachowań wg Extended DISC®

  • Każdy uczestnik otrzyma test na badanie z prośbą o wypełnienie w trackie modułu
  • Charakterystyki stylów
  • Styl D
    • Motto „zrobiłem to po swojemu”
    • W sytuacji stresowej reaguje zadaniowo
    • Może sprawiać wrażenie osoby niecierpliwej i apodyktycznej
    • Sukcesy odnosi podejmując ryzyko i koncentracji na zadaniu
  • Styk I
    • Motto „jestem miłą osobą i wszyscy powinni mnie lubić”
    • Szybkie podejmowanie decyzji, mniejsza orientacja na szczegóły
    • Większa skłonność do impulsywnego, emocjonalnego działania
    • Dbaj o dobrą atmosferę
    • Angażuje i motywuje innych do realizacji celów
  • Styl S
    • Motto „jeśli coś dobrze funkcjonuje, nie poprawiajmy tego”
    • Decyzje podejmuje ostrożnie i bez pośpiechu
    • W sytuacji stresu łatwiej podporządkowuje się innym
    • Osiąga sukcesy dzięki wytrwałości i uwzględnianiu długotrwałej perspektywy
    • Silna potrzeba bezpieczeństwa
  • Styl C
    • Motto „jeśli nie mamy czasu, żeby zrobić to dobrze, czy mamy czas aby to później poprawiać?”
    • Lubi pytania „dlaczego?”
    • Koncentruje się na podejmowaniu decyzji i unikaniu błędów
    • Potrzebuje dużo informacji
    • Dba o jakość wykonywanej pracy

3. Omówienie czym charakteryzują się poszczególne typy kolorystyczne Extended DISC®

  • Warsztat dotyczący komunikacji i współpracy w konkretnych kolorach z konkretnymi kolorami
  • Gra edutainmentowa „budowa miasta”
    • Warstwa entertain(ment) – uczestnicy otrzymują projekt konstrukcyjny, który jest wyzwaniem a jednocześnie świetną zabawą
    • Warstwa edu(cation) – uczestnicy otrzymują omówienie, które łączy typologię DISC oraz zdarzeniami, naturalnymi zachowaniami podczas realizacji projektu konstrukcyjnyego

4. Skuteczny menedżer korzystający z typologii Extended DISC®

  • Mój styl uczenia  się , komunikowania, zarządzania
  • Mocne strony i obszary do rozwoju
  • Jako zarządzać swoimi preferencjami , mocnymi stronami i słabościami

5. Jak zarządzać korzystając z wiedzy o zespole na bazie typologii DISC®

  • Co Wykonanie mapy zespołu na bazie typów kolorystycznych DISCA
    • Warsztat i omówienie możliwości wykorzystania takiej mapy w praktyce codziennej pracy
    • Ryzyka i błędy w postrzeganiu otoczenia – czyli jak być uważnym na błędne szufladkowanie
    • Ćwiczenia/zadania grupowe
  • Jak motywować , delegować, wpływać poszczególne typy

6. Typy kolorystyczne Extended DISC®, a radzenie sobie w sytuacjach trudnych

  • Jak zadbać o to, żeby inna osoba szanowała nasz punkt widzenia?
  • Jak radzić sobie z trudnymi emocjami?
  • Jak otworzyć zamkniętego rozmówcę?
  • Jak zadbać o komfort innego typu kolorystycznego?

7. Efektywna komunikacja w poszczególnych typach kolorystycznych

  • Jak być przekonującym?
  • Jak nie być narzucającym?
  • Jak zmienić nadaną nam etykietkę?

8. Faza zamknięcia

  • Podsumowanie korzyści;
  • Przekazanie zadania wdrożeniowego,
  • Trzy wymiary podsumowania:
    • identyfikacji zmiany na poziomie indywidualnym,
    • identyfikacji zmiany na poziomie grupy – z procedurą „Anioła stróża”,
    • Podsumowanie szkolenia z wykorzystaniem metody S-S-C (stop-start-continue).

MIELIŚMY PRZYJEMNOŚĆ PRACOWAĆ DLA:

1

Przeszkoliliśmy ponad 40000 dyrektorów, menedżerów, kierowników i naczelników.

2

W Akademiach menedżerskich, w których mierzyliśmy efektywność (47 projektów 286 dni szkol.) poziom kompetencji wzrósł średnio o 16%.

3

Pracujemy na poziomie kompetencji (wiem co i jak mam zrobić), motywacji (wierzę, że warto), postawy (zamierzam to zrobić) , wdrożenia (follow up)

4

Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez amerykańskie centrum Center for American Progress, koszt zastąpienia pracowników wynosi około 16% ich rocznego wynagrodzenia. W przypadku menadżera zwiększa się do 100%.

Szkolenie związane z:
  • extended disc
  • extended disc szkolenie

TRENERZY SZKOLENIA

OPINIE O SZKOLENIACH

Anna Staniszewska


Front Desk Manager
tel.: 505 273 550
biuro@projektgamma.pl
Anna Staniszewska

Anna Staniszewska


Front Desk Manager
tel.: 505 273 550
biuro@projektgamma.pl
Anna Staniszewska

Anna Staniszewska


Front Desk Manager
tel.: 505 273 550
biuro@projektgamma.pl
Anna Staniszewska
Zaznacz liczebność grupy i zostaw dane kontaktowe, a odezwiemy się z wyceną szkolenia.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE Szkolenia menadżerskie

W świecie VUCA (Volatility/Szybkozmienność, Uncertainty/Płynność, Complexity/Arcyzłożoność i Ambiguity/Mętność) zarządzanie zespołami stawia nowe wyzwania przed menadżerami.

2024-03-04
04 marca 2024 - 05 marca 2024
2024-03-05
Szkolenie online Szkolenie online
Dostępne jest szkolenie zamknięte.

O mobbingu warto jest rozmawiać. Każda jego forma i odmiana ma równie destruktywny wpływ i daleko idące konsekwencje prowadzące do pogorszenia relacji, demotywacji, wypalenia, destabilizacji psychicznej i emocjonalnej, rozpadu zespołowości. A wszystko to ma swój wyraz w jakości i efektywności pracy. W skrajnych przypadkach może prowadzić do sporów sądowych i zniszczenia wizerunku pracodawcy.

2024-03-06
06 marca 2024
2024-03-06
Szkolenie online Szkolenie online
Dostępne jest szkolenie zamknięte.
Nie trzeba wybierać między przywództwem i zarządzaniem. Szef powinien pracować w obu rolach – menedżerskiej i liderskiej.
2024-03-11
11 marca 2024 - 12 marca 2024
2024-03-12
Szkolenie online Szkolenie online
Dostępne jest szkolenie zamknięte.

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.