Inne strony: GAMMA DISCOVER
Kompetencje niezbędne w komunikacji w wielokulturowym środowisku biznesowym

Różnice międzykulturowe i komunikacja międzynarodowa – warsztat w języku angielskim / polskim

Szkolenia otwarte: Menedżerskie
Różnice kulturowe - wszyscy są świadomi ich istnienia. Uwzględnianie ich w sprzedaży, zarządzaniu i obsłudze klienta pozwala na lepsze zrozumienie, wyższą efektywność decyzji i ich wdrożenia. Szkolenie z różnic kulturowych jest profilowane pod kątem krajów, których ma dotyczyć.

IDEA SZKOLENIA

Obecnie coraz częściej firmy pracują w środowisku międzykulturowym, co stwarza sytuację, w której pracownicy wchodzą w skład zespołów międzynarodowych, gdzie każda z osób pochodzi  z  innego zakątka świata. Różnice międzykulturowe nie występują jedynie między tak odległymi państwami jak Polska i Stany Zjednoczone, ale również pomiędzy krajami sąsiadującymi jak Polska i Ukraina.

Aktualnie w Polsce coraz częściej spotykamy pracowników z  Ukrainy czy Białorusi, pracujących przy obsłudze klienta np. w sklepach. Może to powodować sytuacje, w których dochodzi do nieporozumień kulturowych na styku pracownik – klient albo szef – podwładny. Styl komunikacji przyjęty na Ukrainie, gdzie jest ona bardziej bezpośrednia niż w Polsce, może sprawiać, że osoby zza wschodniej granicy będą odbierane jako zbyt bezpośrednie albo wręcz szorstkie w kontaktach z Polakami.

W  takich sytuacjach często dochodzi do wzajemnego niezrozumienia się, co na ogół wynika z różnic kulturowych.  Brak właściwej komunikacji może generować koszty, których firmy mogłyby uniknąć. Z myślą o firmach, które zatrudniają pracowników z różnych państw stworzony został ten warsztat.

Głównym celem szkolenia jest podniesienie efektywności komunikacji w zespołach, w  których skład wchodzą pracownicy z polskim i obcym tłem kulturowym. Przyjmuje się że, aby poprawić skuteczność komunikacji oraz usprawnić zarządzanie w  środowisku międzynarodowym należy nabyć szereg kompetencji, które ułatwią komunikację i podniosą efektywność pracy.

Kompetencje niezbędne w komunikacji w biznesowym środowisku wielokulturowym:

  • kompetencje międzykulturowe - inteligencja międzykulturowa - Idea mindful international manager - manager, który jest świadomy swoich własnych wartości, które są pod wpływem kraju i kultury w jakiej się wychował, jak również jest  to manager świadomy wartości i kultury swoich współpracowników i partnerów biznesowych z innych państw i obszarów kulturowych.
  • kompetencje interpersonalne - (aktywne słuchanie, wywieranie wpływu, budowanie zaufania, podejmowanie decyzji, itp.).
  • kompetencje językowe, niezbędne do prowadzenia komunikacji w ramach wybranego obszaru funkcjonalnego (spotkania, prezentacje, itp)  w środowisku międzynarodowym. Strategie językowe, używane w symulowanych sytuacjach, gotowe wyrażenia językowe, najczęściej pojawiające się podczas trenowanej sytuacji, gramatyka języka angielskiego na potrzeby danej trenowanej sytuacji.

Cele szczegółowe:

  • Uświadomienie sobie istnienia różnic międzykulturowych w kontekście współpracy biznesowej pomiędzy partnerami z różnych kultur.
  • Poznanie sposobów przełamywania barier międzykulturowych.
  • Poznanie narzędzia do analizy i porównywania różnych państw pod względem różnic międzykulturowych.
  • Trening wybranych kompetencji komunikacji i zarządzania w organizacji wielokulturowej.

Fakty szkoleniowe
1
Przeszkoliliśmy ponad 40000 dyrektorów, menedżerów, kierowników i naczelników.
2
W Akademiach menedżerskich, w których mierzyliśmy efektywność (47 projektów 286 dni szkol.) poziom kompetencji wzrósł średnio o 16%.
3
Pracujemy na poziomie kompetencji (wiem co i jak mam zrobić), motywacji (wierzę, że warto), postawy (zamierzam to zrobić) , wdrożenia (follow up)
Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez amerykańskie centrum Center for American Progress, koszt zastąpienia pracowników wynosi około 16% ich rocznego wynagrodzenia. W przypadku menadżera zwiększa się do 100%.
SZKOLENIE NA ZAMÓWIENIE
Czy możesz uzyskać 50-80%
dofinansowanie do
szkolenia poprzez BUR?
Najpierw zła informacja (dla niektórych) – firmy z woj. mazowieckiego i pomorskiego oraz te, które zatrudniają powyżej 250 os. nie mogą korzystać z BUR. Są od tego wyjątki:
  • firmy z woj. mazowieckiego i pomorskiego – jeśli mają oddziały w innych województwach to mogą szkolić tam zatrudnione osoby
  • duże przedsiębiorstwa z pozostałych 14 województw mogą szkolić osoby na kontraktach menedżerskich, rozliczających się fakturą, pracowników franczyz oraz zatrudnianych przez zewnętrznych partnerów

    Możesz skorzystać z dofinansowania BUR?

    od 50 do 80% dofinansowania do szkolenia z Europejskiego Funduszu Społecznego na wszystkie szkolenia Gamma.
    To szkolenie nie ma wyznaczonego terminu
    Zapytaj o najbliższy termin szkolenia albo zostaw wiadomość a przypomnimy o nim gdy pojawi się nowy termin.

    Możesz również wyszukać na naszej stronie szkolenie o podobnym temacie i ustalonym terminie.

    1

    Skontaktuj się z nami przez formularz na tej stronie albo telefonicznie.

    2

    Dowiesz się od nas jak dostać dofinansowanie.

    3

    Rozwijaj swoje umiejętności z drugą firmą szkoleniową 2017 roku.

    4

    Wykorzystaj nowo zdobyte umiejętności do rozwoju swojej kariery!

    PROGRAM SZKOLENIA

    Moduły do wyboru przez klienta:

    1. Różnice międzykulturowe

    • Góra lodowa – model podejścia do różnic międzykulturowych, kultura czym jest? Różne podejścia do różnic międzykulturowych - Model 6D, mapowanie własnej kultury, ćwiczenia grupowe.
    • Mindful English Speaker – język angielski jako platforma porozumienia.
    • CultureCompass™ - narzędzie do porównywania różnic kulturowych – omówienie.

    2. Budowanie relacji w środowisku multikulturowym – podstawowa umiejętność biznesowa

    • Zarządzanie ‘pierwszym kontaktem, przygotowanie, przedstawianie się, Small Talk i rozwijanie konwersacji, przechodzenie do interesów, żegnanie się, follow up.
    • Warsztat językowy (opcja)

    3. Zespoły międzynarodowe – budowanie i efekty synergii w zespołach międzynarodowych

    • Budowanie zespołów wielokulturowych.
    • Styl zarządzania
    • Role w zespole międzynarodowym
    • Warsztat językowy (opcja)

    4. Podejmowanie decyzji – komunikowanie decyzji

    • Decyzja i jej komunikowanie w aspekcie międzykulturowym.
    • Decyzja, decydenci, podejmowanie decyzji, miejsca podejmowania decyzji, informowanie o podjęciu decyzji. Styl podejmowania decyzji. Prowadzenie spotkań dotyczących podejmowania decyzji. Zamykanie spotkania i wprowadzanie decyzji w życie. Monitorowanie decyzji.
    • Warsztat językowy (opcja)

    5. Wewnętrzna korespondencja biznesowa – komunikacja e-mailowa

    • E-mail jako narzędzie komunikacyjne – korespondencja biznesowa z perspektywy różnych kultur (bezpośredniość w kulturze, email jako potencjalne źródło konfliktów, język unikania konfliktów).
    • Warsztat językowy (opcja)

    6. Rozmowa telefoniczna (do wyboru lub rozszerzenia o telekonferencje i videokonferencje)

    • Rozmowa telefoniczna z pozycji osoby dzwoniącej i odbierającej, trudna sztuka słuchania i zadawania właściwych pytań, telekonferencje międzynarodowe (Język angielski jako podstawowe narzędzie w komunikacji międzynarodowej / Active Listening in English / Radio Alphabet).
    • Telefonowanie w języku angielskim (warsztat językowy - opcja).

    7. Prowadzenie prezentacji (do wyboru lub rozszerzenia o storytelling)

    • Różnice międzykulturowe w aspekcie prowadzenia prezentacji. Wywieranie wpływu, przekonywanie do własnego punktu widzenia, prezentacja danych, podsumowywanie prezentacji.
    • Prezentowanie w języku angielskim (warsztat językowy).

    8. Prowadzenie i uczestniczenie w spotkaniach

    • Różnice międzykulturowe w aspekcie prowadzenia prezentacji . Stosunek do zabierania głosu. Zachęcanie uczestników do rozmowy, przekonywanie do własnego punktu widzenia, kontrolowanie spotkania.
    • Prowadzenie spotkań w języku angielskim (warsztat językowy).

    9. Negocjacje międzynarodowe

    • Różnice międzykulturowe w aspekcie prowadzenia negocjacji. Składanie ofert, odpowiadanie na oferty, negocjacje win – win, targowanie się, odmawianie.
    • Prowadzenie negocjacji w języku angielskim (warsztat językowy).

    10. Przywództwo w organizacji wielokulturowej

    • Różnice w postrzeganiu lidera w zależności od kultury
    • Wywieranie wpływu, delegowanie, egzekwowanie zadań
    • Warsztat językowy (opcja)

    11. Radzenie sobie z trudnymi osobami

    • Postrzeganie innych jako ‘trudne osoby’, 3 kroki do bardziej otwartej komunikacji, zarządzanie niecierpliwością, samokontrola.
    • Warsztat językowy (opcja)

    12. Zarządzanie konfliktem

    • Konflikt w zespole międzynarodowym, 4 źródła konfliktu, radzenie sobie z konfliktem, etapy rozwoju zespołu: etap burzy.
    • Warsztat językowy (opcja)

    13. Udzielanie i otrzymywanie informacji zwrotnej

    • Informacja zwrotna a kultura, osobowość a informacja zwrotna. Jak udzielać informacji zwrotnej – 4 etapy udzielania informacji zwrotnej (opcja)

    14. Międzynarodowa etykieta biznesowa

    • Przywitania, zachowania przy stole, prezenty, wizytówki. Zwyczaje. Savoir vivre.

    15. Różnice międzykulturowe w bezpośredniej relacji klient – sprzedawca

    • Komunikacja bezpośrednia vs pośrednia
    • Wpływ różnic międzykulturowych na problemy w komunikacji pomiędzy pracownikami z państw wschodnich (np. Ukraina, Białoruś, Rosja) a klientami z Polski
    • Warsztat językowy

    16. Podsumowanie szkolenia

    • Best practices
    • Wnioski na poziomie osobistym
    • Wnioski na poziomie grupowym

    Klienci, dla których Gamma zrealizowała szkolenia:

    TRENERZY SZKOLENIA

    OPINIE O SZKOLENIACH

    Konsultant szkolenia

    Szybki kontakt

    Agnieszka Kazubska-Galińska

    Project Manager
    tel.: +48 (22) 266 02 37
    tel. kom:. +48 517 081 300

    a.galinska@projektgamma.pl
    Agnieszka Kazubska-Galińska

    Interesuje Cię to szkolenie?

    Zostaw adres e-mail i nr. telefonu a przypomnimy Ci o tym szkoleniu.
    Preferuję kotakt:

    ZGŁOSZENIE NA SZKOLENIE

    Zgłoszenie prosimy przesłać na adres biuro@projektgamma.pl lub faks 22 266 08 51 Wybrane szkolenie:

    Różnice międzykulturowe i komunikacja międzynarodowa – warsztat w języku angielskim / polskim

    Termin szkolenia: 21 maj 2018 r. do 22 maj 2018 r.
    Imię i NazwiskoStanowiskoTelefonAdres e-mail

    1*

    2

    3

    4

    5

    * Zaproszenia wysyłamy bezpośrednio do uczestników szkolenia – e-mailem.

    Warunki zgłoszenia
    • Cena uczestnictwa dla 1 osoby: 1600 zł/os.
      Do podanej ceny należy doliczyć 23% VAT.
    • Cena obejmuje prelekcje, materiały szkoleniowe, przerwy kawowe, lunch.
    • Wypełnienie formularza zgłoszeniowego stanowi zawarcie wiążącej umowy pomiędzy zgłaszającym a Gamma D.Didiuk i M.Wasilewski Sp.j.
    • Odbiór zgłoszenia potwierdzimy mailem.
    • Prosimy o dokonanie wpłaty w terminie 14 dni od momentu otrzymania faktury.
      Wpłaty należy dokonać na konto:
      Gamma D.Didiuk i M.Wasilewski Sp. J.
      01-612 Warszawa
      ul. Mysłowicka 15
      Nr konta: 26 1140 2017 0000 4102 0842 7785
    • W przypadku wycofania zgłoszenia w terminie późniejszym niż 14 dni przed warsztatami, uczestnik zostanie obciążony kosztami w wysokości 20% opłaty za udział.
    • Rezygnacja ze szkolenia w terminie późniejszym niż 7 dni przed rozpoczęciem szkolenia będzie skutkowała obciążeniem uczestnika całkowitym kosztem za szkolenie. Odwołanie zgłoszenia musi być dokonane w formie pisemnej.
    • Zamiast zgłoszonej osoby w Wydarzeniu może wziąć udział inny pracownik firmy.
    • Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w programie oraz do odwołania Wydarzenia.
    • Nieodwołanie zgłoszenia i niewzięcie udziału w wydarzeniu powoduje obciążenie pełnymi kosztami udziału.

    Szkolenia otwarte: Menedżerskie

    zobacz najbliższe szkolenia.
    2018-11- 5
    5 listopad 2018 -
    2018-11- 6
    6 listopad 2018
    Warszawa
    Warszawa
    Szkolenie Design Thinking daje możliwość poznania metodyki projektowania i wdrażania innowacyjnych rozwiązań. Podczas warsztatu uczestnicy korzystając z DT zaprojektują rozwiązanie będący odpowiedzią na jedno z wyzwań menedżerskich, organizacyjnych, z perspektywy klienta. (retencja, zaangażowanie, zarządzanie pokoleniami etc.).
    2018-11- 7
    7 listopad 2018 -
    2018-11- 8
    8 listopad 2018
    Warszawa
    Warszawa
    Modele przywództwa zakładają, że podstawową metod wpływu lidera na zespół jest osobisty przykład. To w jaki sposób jest postrzegany przez podwładnych wpływa na postawy pracownicze, zaangażowanie, lojalność – czyli te czynniki, które odróżniają tradycyjne zarządzanie od leadershipu. Zapraszamy na szkolenie Budowanie autorytetu menedżera / lidera.
    2018-11-12
    12 listopad 2018 -
    2018-11-13
    13 listopad 2018
    Warszawa
    Warszawa
    Różnorodność w zespole - również ta pokoleniowa to olbrzymi potencjał, ale też wyzwanie. Szkolenie zarządzanie pokoleniami wskazuje, które techniki menedżerskie i w jaki sposób należy stosować. Zwraca również uwagę na mentalną stronę zagadnienia - różnice wartości oraz postawę otwartości wobec różnic pokoleniowych.
    2018-11-28
    28 listopad 2018 -
    2018-11-29
    29 listopad 2018
    Warszawa
    Warszawa
    Współczesne otoczenie biznesowe, określane jest jako "świat VUCA". VUCA to akronim wprowadzony przez amerykańskich wojskowych strategów na określenie sytuacji, jaka powstała po zakończeniu Zimnej Wojny: Volatility (zmienność, ulotność), Uncertainty (niepewność), Complexity (złożoność) i Ambiguity (niejednoznaczność). Obecnie nazwa nawiązuje do chaotycznej specyfiki rzeczywistości, z którą mierzą się menadżerowie, zarządzający w „dekadzie piekła”, jak nazywa współczesność biznesową Time Magazin.
    2018-12- 4
    4 grudzień 2018 -
    2018-12- 5
    5 grudzień 2018
    Warszawa
    Warszawa
    Badanie Gallupa wskazało, że każdy z nas ma 5 kluczowych talentów ze zbioru 34. Poznaj własne talenty i zacznij zarządzać, organizować pracę, komunikować się eksploatując swoje mocne strony. Zapraszamy na szkolenie zarządzanie talentami wg Gallupa.
    2018-12- 6
    6 grudzień 2018 -
    2018-12- 7
    7 grudzień 2018
    Warszawa
    Warszawa
    Modele przywództwa zakładają, że  podstawową metod wpływu lidera na zespół jest osobisty przykład. To w jaki sposób jest postrzegany przez  podwładnych wpływa na postawy pracownicze, zaangażowanie, lojalność – czyli te czynniki, które odróżniają tradycyjne zarządzanie od leadershipu. Zapraszamy na szkolenie Budowanie autorytetu menedżera / lidera.
    2018-12-10
    10 grudzień 2018 -
    2018-12-11
    11 grudzień 2018
    warszawa
    warszawa
    Delegowanie sprawia, że menedżer ma więcej czasu na zarzadzanie, a pracownicy zwiększają zakres odpowiedzialności co daje satysfakcję. Motywowanie, zaangażowanie pracowników daje poczucie sensu i lepsze wykorzystanie ich talentów. Szkolenie delegowanie i motywowanie to pozycja obowiązkowa w rozwoju menedżerskim.
    Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm
    © Gamma sp. j. ul. Mysłowicka 15, 01-612 Warszawa. Wszelkie prawa zastrzeżone.