Co możemy znaleźć w pakiecie Office?
Pakiet Office to programy firmy Microsoft, bez których trudno wyobrazić sobie funkcjonowanie biura. Pozwalają przygotowywać dokumenty, robić wyliczenia i prezentacje.
To programy biurowe. Są wśród nich mniej i bardziej rozpowszechnione. Z tych najpopularniejszych korzystają także użytkownicy domowi. Dla funkcjonowania firmy są one niezbędne. Najważniejsze są dwa. To Excel i Word.
Microsoft Word dla biura
Program Word to edytor tekstu. Wykorzystuje się go do tworzenia dokumentów i pism o różnym charakterze. Każdy tekst, jaki trzeba w firmie napisać, przygotowuje się łatwo. Jest sprawdzanie pisowni. Tekst estetycznie się prezentuje. W programie jest szereg funkcji, które dopiero szkolenie MS Word pozwala w pełni poznać. Można robić w nim tabele, można wstawiać różne obiekty i wiele więcej. To program dla biznesmena, dla sekretariatu i działu kadr.
Excel w funkcjonowaniu firmy
Dla działu kadr, a także dla księgowości, potrzebny jest program Excel. Pozwala na wykonywanie wyliczeń. Dzięki niemu w nowoczesnych biurach nie ma błędów wynikających z pomyłek w liczeniu. Długie szeregi cyfr i skomplikowane działania to już nie problem. Excel przydaje się także w analizie biznesowej. Konieczne jednak są szkolenia Excel, by korzystać z tego programu w taki sposób. Potrzebna jest wtedy wiedza na poziomie zaawansowanym.
Prezentacje w PowerPoincie
Kolejny ważny program to ten do tworzenia prezentacji. Tworzy się w nim slajdy z tekstem, infografiką albo obrazem. PowerPoint jest pomocny, kiedy trzeba wystąpić z jakimś pomysłem albo przedstawić plany. Wykorzystuje się go na szkoleniach i w czasie przedstawiania jakiegoś produktu. Prezentacje urozmaicane są przez różne efekty. PowerPoint pozwala w atrakcyjny sposób przekazywać idee i informacje.
Programów MS Office można znaleźć więcej. Są pakiety mniej i bardziej rozbudowane. Do popularnych programów można jeszcze zaliczyć Access, Outlook oraz OneNote. Pierwszy to tworzenie baz danych. Outlook to program do obsługi poczty elektronicznej. OneNote służy do sporządzania notatek.