W pracy ważne jest nie tylko, aby wykonywać polecenia, realizować zadania i osiągać założone cele, ale również, aby wszystko to odbywało się w założonym czasie. Aby zdążyć, niezbędne jest zaplanowanie wszystkich obowiązków i odpowiednia
organizacja czasu pracy.
Każdy pracownik powinien znać dobre sposoby organizowania czasu pracy, a liderzy grup czy menedżerowie powinni doskonale znać nie tylko sposoby organizowania własnego czasu pracy, ale również czasu pracy swojego zespołu.
Dzięki tym umiejętnościom można założyć, że wszystkie projekty i zadania będą realizowane na czas. Jest to niezwykle ważne dla przedsiębiorstwa, ponieważ wszelkie opóźnienia mogą odbić się niekorzystnie na funkcjonowaniu organizacji, a w niektórych przypadkach przynieść znaczne straty.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Zapraszamy na zaawansowane dwudniowe warsztaty dotyczące planowania i rozliczania czasu pracy w 2018 r., oraz orzecznictwa Czas pracy dla zaawansowanych.
Uczestnicy szkolenia interesują się również:
Podczas szkoleń z organizacji czasu pracy można poznać kilka najskuteczniejszych i najlepiej sprawdzających się technik, dzięki którym możliwe będzie doskonałe planowanie wszelkich obowiązków w pracy. Dodatkowo, umiejętności z pracy mogą zostać również przeniesione i wykorzystywane także w życiu codziennym.
Jedna z najprostszych i bardzo skutecznych metod organizowania sobie czasu pracy, to podział obowiązków według ich ważności. Sprawy ważne i pilne powinny być zawsze wykonywane w pierwszej kolejności. Sprawy mniej ważne, ale pilne, warto wykonywać w drugiej kolejności. Sprawy ważne, ale nie pilne, mogą poczekać. Można więc odłożyć je na dalszy plan, choć nadal o nich pamiętać i zrealizować w najbliższej wolnej chwili.
Bez wątpienia w naszym dniu pracy znajdziemy również takie obowiązki, które możemy określić jako niepilne i mało ważne. Zajęcia z tej kategorii warto odłożyć na wolną chwilę, kiedy już wszystkie ważne i pilne zajęcia będą wykonane. W ten sposób możemy zrealizować wiele zadań, wszystko robiąc w określonym czasie.
Takie planowanie ma jeszcze jedną, ważną zaletę. Pozwala na realizowanie zadań nie zapominając o niczym, ponieważ wszystko jest dokładnie zaplanowane i przemyślane, bez pozostawiania czegokolwiek na później.