Jakie programy pomogą nam w tworzeniu baz danych?
Organizacja danych w firmie bez użycia odpowiednich programów i systemów obecnie nie jest możliwa. O ile w przeszłości dało się porządkować wszystko w fizycznych szufladach, obecnie nie ma to już większego sensu. Excel w HR jest niesamowicie przydatnym narzędziem, a jeszcze większym ułatwieniem będzie dodatek Power Query. Na czym polega ta technologia?
Power Query - co to takiego?
Power Query jest programem, który zdecydowanie pomoże nam w codziennej organizacji danych. Pozawala nam ono na łączenie ich, odnajdowanie potrzebnych informacji oraz dostosowywanie technologii do indywidualnych potrzeb naszej firmy. Nie jest to osobny program, a jedynie dodatek, którego używa się w Excelu lub w Power BI Deskop. Cała praca programu odbywa się w czterech krokach:
- Nawiązywanie połączenia
- Przekształcenie
- Łączenie
- Udostępnianie
Tak naprawdę Power Query jest tylko jedną częścią dodatków do Excela, które mamy dostępne na rynku i które mogą pomóc nam w codziennej organizacji danych w firmie. Oprócz niego mamy też Power Pivot oraz Power View.
Wszystkie te dodatki mogą się okazać bardzo przydatne w działaniu naszej firmy i zdecydowanie warto zapoznać się z ich działaniem. Dzięki temu będziemy w stanie ułatwić i przyspieszyć swoją pracę. Z pewnością wszyscy nasi pracownicy będą nam za to bardzo wdzięczni.
Gdzie można dostać dodatek Power Query?
Jeśli mamy już pakiet Microsoft Office, wystarczy, że pobierzemy dodatek ze strony producenta. Obecnie dostępny jest on dla Excela z 2013 oraz 2010 roku. Oprócz tego, dostępny on jest także w programie Power BI, który również możemy dostać na stronie firmy Microsoft. To, który z nich wybierzemy tak naprawdę będzie zależało tylko i wyłącznie od naszych upodobań i sposobu, w jaki pracujemy.
Może się okazać, że warto wypróbować oba systemy i sprawdzić który z nich będzie nam bardziej odpowiadał. Po teście warto wysłać pracowników na szkolenie Power Query, żeby upewnić się, że każdy w firmie zna wszystkie szczegóły działania programu.