Jakie są procedury zwrotu produktu leczniczego?
Praca w aptece wymaga od farmaceuty nie tylko szerokiej wiedzy na temat leków, ich składu oraz działania, ale również aspektów prawa farmaceutycznego. Jest to bardzo wymagający zawód, ponieważ każda osoba pracująca w aptece musi posiadać szeroką wiedzę.

Jakie są procedury zwrotu produktu leczniczego?
Praca w aptece wymaga od farmaceuty nie tylko szerokiej wiedzy na temat leków, ich składu oraz działania, ale również aspektów prawa farmaceutycznego. Jest to bardzo wymagający zawód, ponieważ każda osoba pracująca w aptece musi posiadać szeroką wiedzę, ale również być dobrze zorganizowany oraz skupiony, aby nie dokonać błędów jeśli chodzi o wydanie leku.
Jeśli jednak dojdzie do pomyłki i pacjent otrzyma inny produkt lecznicy niż tego oczekiwał mamy możliwość przyjęcia jego zwrotu dzięki czemu rozwiążemy cały zaistniały problem.
Jako farmaceuta należy wiedzieć, iż produkt leczniczy nie może zostać zwrócony przez pacjenta, w momencie gdy ten rozmyślił się i stwierdził, że jednak go nie potrzebuje. Możliwość zwrotu leku istnieje tylko wtedy, gdy otrzyma on błędny produkt lub zakupiony przez niego lek będzie posiadał błędy jakościowe. Reklamacja produktu leczniczego również jest możliwa jeśli nie możemy wykorzystać zakupionego przez nas leku ze względu na nieprawidłowości w opakowaniu, w którym znajduje się substancja.
Farmaceuta musi mieć świadomość tych wszystkich zasad, aby nie wykonać działania wbrew polskiemu prawu. Musi posiadać on również szkolenie z kosmetyki, ponieważ w aptece znaleźć możemy także produkty kosmetyczne. Osoba pracująca w aptece jest dla nas doradcą, dlatego musi znać dokładnie składy oraz działania dostępnych w ofercie produktów kosmetycznych, aby móc służyć dobrą radą klientom.
Widzimy zatem jak wymagającym zawodem jest praca farmaceuty. Nie każdy sprawdzi się w tym zawodzie, ponieważ nie jest to tylko kasowanie produktów i odbieranie zapłaty. Aptekarze często pełnią rolę lekarzy w momencie, gdy pacjent nie chce udać się do przychodni. To właśnie farmaceuta musi dobrze doradzić pacjentowi w sprawach poprawy jego stanu zdrowia, dlatego trzeba być bardzo uważnym.
Według nas właśnie z tego powodu powinniśmy szanować osoby, które pracują w aptekach, ponieważ posiadają one wiedzę o szerokim zakresie i zawsze chętnie pomagają nam, gdy mamy problemy zdrowotne.
ODCHYLENIA W PROCESIE WYTWARZANIA, DZIAŁANIA CAPA, WYNIKI OOX
Odchylenia w procesie wytwarzania – wykorzystanie metod analizy ryzyka. Zdefiniowanie działań korygujących i zapobiegawczych (CAPA). Wyniki OOX – OOS, OOL, OOT – postępowanie z wynikami…Aktualne wymagania dla opakowań produktów leczniczych
Wymagania prawne dotyczące opakowań produktów leczniczych. Walidacja procesu pakowania. Rodzaje opakowań bezpośrednich. Znakowanie produktów leczniczych (serializacja, tamper evident).- 800 pigułek wiedzy
- 40 filmów edukacyjnych
- ~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej