System monitorowania transportu i zmiany
W niektórych branżach zmiany przepisów prawnych są nieco obszerniejsze niż w innych, co ma na celu przede wszystkim wyeliminowanie nieprawidłowości. Spore zmiany dotknęły w roku 2019 także System monitorowania drogowego przewozu towarów.
Samochody pod kontrolą
Jedną z bardziej widocznych zmian jest przede wszystkim to, iż zmiany przepisów nakładają na przedsiębiorców obowiązek wyposażenia samochodów w określone urządzenia lokalizacyjne. Ale samo wyposażenie to nie wszystko, system monitorowania drogowego przewozu towarów, a raczej dotyczące go przepisy szczegółowo regulują te kwestię.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Łańcuch dostaw budowanie, zarządzanie, pomiar - praktyka firm polskich i zagranicznych. Zapraszamy na praktyczne szkolenie ŁAŃCUCH DOSTAW
Uczestników tego szkolenia interesują również:
Przede wszystkim nakładają na przedsiębiorcę obowiązek przesyłania danych z tych urządzeń, aby odpowiednie służby miały wiedzę dotyczącą trasy i miejsca aktualnej lokalizacji pojazdu. Aby przepis funkcjonował i aby wymusić na przedsiębiorcach odpowiednie działania, za brak dostosowania się do tych wytycznych grożą kary finansowe. Przepisy szczegółowo regulują także sytuacje awarii takich urządzeń i właściwego zachowania kierowcy w takiej sytuacji.
Nie tylko samochody
Zmiany w kwestii wyposażenia pojazdów to nie jedyne, jakie objęły system monitorowania drogowego przewozu towarów w 2019 roku. Istotną jest także to, iż na podstawie nowelizacji przepisów w systemie obowiązkowo mają się znaleźć wszystkie oleje opałowe i napędowe. Brak zgłoszenia transportu takich towarów lub nieprawidłowe zgłoszenia również obwarowane są całym katalogiem kar. W związku z tym zmianom uległy także dokumenty, które są niezbędne podczas transportu drogowego towarów.
Zdaniem specjalistów pracujących nad zmianami maja one ułatwić przedsiębiorcom życie, odejmując im obowiązków administracyjnych. Z pewnością jednak muszą oni doskonale zapoznać się z nowymi dokumentami jak również z zasadami ich właściwego wypełniania. Aby zmiany nie sprawiały zbyt wielu problemów, są one realizowane etapami. Dotyczy to szczególnie zmian w dokumentach, które wprowadzane są stopniowo n zasadzie zmian rubryk czy też dodawaniu nowych. Dzięki temu przedsiębiorcy mają czas na ich przyswojenie.