Czy employee branding jest dobrym pomysłem na rozwój firmy?

Employee branding jest pojęciem stosunkowo nowym, choć jego wartość merytoryczna jest duża. Ściśle wiąże się z działaniami, które mają wzmocnić wizerunek firmy. Przekłada się to na brand czyli po prostu świadomość marki.

zdjęcie - (the_title())

 

Employee branding jest pojęciem stosunkowo nowym, choć jego wartość merytoryczna jest duża. Ściśle wiąże się z działaniami, które mają wzmocnić wizerunek firmy. Przekłada się to na brand czyli po prostu świadomość marki. Wypracowanie konkretnej roli, dla uzyskania rozwoju i wzmocnienia pozycji firmy. Zazwyczaj pracownicy wykonując określone działania, myślą o korzyściach, które mogą osiągnąć, jednak w employee brandingu, liczy się korzyść firmy, a nie jednostki. Wszystkie sytuacje analizowane są pod kątem dobra firmy, zatem pracownik, jako jej przedstawiciel powinien zachowywać się określony i wymagany sposób. Musi on reprezentować wartości i swoim przykładem działać na jej korzyść. Przede wszystkim trzeba przekazać wiedzę na temat marki co może być realizowane poprzez wdrażanie nowych pracowników. Pracownicy, którzy realizują brand mogą liczyć na dodatkowe nagrody oraz premie, co rozumiane jest jako system gratyfikacji.

Wszystkie działania nastawione są na jeden i oczywisty cel. Chodzi o budowanie wizerunku firmy, co przekłada się na wzmocnienie pozycji na rynku. Szczególnie jest to ważne przy rynku pełnym konkurencji. Oczywiście wiąże się to z zyskami i rozwojem firmy. Każdy pracownik reprezentuje swoją firmę zarówno w kontakcie z klientem, kandydatem czy też organizacją.

Wobec tego wszystkie zachowania muszą być związane z marką oraz brandem. Oczywiście warto się zastanowić czy są one wiarygodne i będą dobrze oraz pozytywnie odbierane przez potencjalnych klientów. Dlatego we wszystkich działaniach należy zachować umiar, aby osiągnąć określony efekt. Być może doskonałym rozwiązaniem jest nie rygorystyczny employee branding, ale w wersji umiarkowanej, gdyż wtedy powinien osiągnąć dany i zamierzony rezultat. Najlepsi pracownicy mogą czuć niechęć do tego typu rygorystycznych i narzuconych zachowań. A jak powszechnie wiadomo pracownicy z specjalistyczną wiedzą oraz doświadczeniem budują wizerunek firmy i są niezwykle cenni dla pracodawcy, stąd odgórne narzucanie określonych zachowań, niekiedy przynosi sprzeczny efekt.

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

Zapraszamy do naszej

gamma Wiki +

Znajdziesz tam:
  • 800 pigułek wiedzy
  • 40 filmów edukacyjnych
  • ~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej.
Raporty HR
Raporty HR

Okręty flagowe naszej strefy wiedzy w wersji audio.

Video
Video

Szereg koncepcji, narzędzi i idei w wersji video.

Audio
Audio

Audiopigułki wiedzy w drodze do pracy czy w – trakcie spaceru.

Artykuły
Artykuły

Do przeczytania w lub do pobrania w formacie pdf.

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Video
Video

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel.:505 273 550,

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę

lub użyj formularza

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.