Gesty w komunikacji

Jest wiele czynników, które powodują, że odczuwamy do kogoś sympatię. Tym, który jest generowany przez ludzką podświadomość jest komunikacja niewerbalna, a w szczególności gesty, które wykonuje nasz rozmówca.
zdjęcie - (the_title())
     
    Jest wiele czynników, które powodują, że odczuwamy do kogoś sympatię. Tym, który jest generowany przez ludzką podświadomość jest komunikacja niewerbalna, a w szczególności gesty, które wykonuje nasz rozmówca.

    Wiele emocji zdradza twarz, a także różne gesty z nią związane:
     
    • Dotykanie ust może oznaczać chęć ukrycia czegoś.
    • Dotykanie nosa jest powiązane z kłamstwem (bajka o Pinokio ma w sobie ziarnko prawdy). Udowodniono bowiem, że uwalnia się katecholamina, która powoduje opuchnięcie tkanek wewnątrz nosa i podrażnienia, które wymagają od kłamcy podrapania się po nosie.
    • Wkładanie palca bądź np. ołówka czy długopisu do ust oznacza niepewność.
    • Zakładanie włosów za ucho to również niepewność, strach.
    • Przechylenie głowy w prawą stronę oznacza najczęściej słuchanie z zaciekawieniem.
    • Uniesienie brwi jest najczęściej interpretowane jako zdziwienie.
     
    Kolejnym elementem jest ułożenie ramion. Dla niektórych osób stanie ze skrzyżowanymi na piersiach rękami jest po prostu wygodne, jednak to również jest gest, który przez drugą stronę może być różnie interpretowany, zazwyczaj negatywnie. Stoimy w ten sposób, jeżeli się nie zgadzamy z rozmówcą lub jesteśmy do niego wrogo nastawieni, może również wyrażać niepewność - osłaniamy się rękami przed drugim człowiekiem.

    ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

    Podstawą efektywnej pracy zespołu jest skuteczna komunikacja. Poznaj zasady i narzędzia ułatwiające komunikację. Odważniej i efektywniej buduj relacje biznesowe. Zapraszamy do wzięcia udziału w szkoleniach: komunikacja w biznesie szkolenie, szkolenie z asertywności, szkolenie - motywacja.

    Z kolei skrzyżowanie rąk za plecami jest pozycją, która pokazuje brak strachu. W sytuacjach oficjalnych nie powinniśmy trzymać rąk w kieszeniach, ponieważ wyraża to stosunek lekceważący względem innego człowieka.

    Czy powinno się gestykulować podczas przemówień?
     
    Specjaliści od komunikacji niewerbalnej skłaniają się ku temu, że jednak należy gestykulować podczas wystąpień. Jeżeli do dyspozycji mamy pulpit - nie ma problemu, ponieważ przez większość czasu można opierać na nim dłonie, a tylko w przypadku chęci podkreślenia czegoś, użyć rąk. Jednak w większości przypadków takiego udogodnienia nie będzie i wówczas najlepiej trzymać złączone dłonie przed sobą, w pozycji wyjściowej, by wraz z rozwijaniem myśli pomagać sobie rękami.

    Umiejętność gestykulacji jest niezwykle przydatna w kontaktach biznesowych i warto zapisać się na szkolenia, podczas których nauczymy się, jak nad nimi panować.

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
    AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
    Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
    Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
    Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

    Zapraszamy do naszej

    gamma Wiki +

    Znajdziesz tam:
    • 800 pigułek wiedzy
    • 40 filmów edukacyjnych
    • ~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej.
    Raporty HR
    Raporty HR

    Okręty flagowe naszej strefy wiedzy w wersji audio.

    Video
    Video

    Szereg koncepcji, narzędzi i idei w wersji video.

    Audio
    Audio

    Audiopigułki wiedzy w drodze do pracy czy w – trakcie spaceru.

    Artykuły
    Artykuły

    Do przeczytania w lub do pobrania w formacie pdf.

    strefy wiedzy

    WikiGamma
    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A
    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie
    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video
    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek
    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły
    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

    powiązane z tematem artykułu

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa
    NIP: 113-26-90-108


    Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
    © Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.