Jak być szefem i menedżerem?

Praca w zespołach nigdy nie należała do tych najłatwiejszych. Częste odmienne poglądy, konflikty czy trudności w organizacji pracy to zaledwie kilka problemów jakie można spotkać kiedy odpowiadamy za pracę w zespole. Dobrze skoordynowany i współpracujący zespół to jednak podstawa w pracy opartej na zespole.

17 maja 2019
zdjęcie - Jak być szefem i menedżerem?

 Jak być szefem i menedżerem?

Praca w zespołach nigdy nie należała do tych najłatwiejszych. Częste odmienne poglądy, konflikty czy trudności w organizacji pracy to zaledwie kilka problemów jakie można spotkać kiedy odpowiadamy za pracę w zespole. Dobrze skoordynowany i współpracujący zespół to jednak podstawa w pracy opartej na zespole. Niekiedy jednak przywódcy takich zespołów mają nie lada problemy w zarządzaniu zespołem. Problemów może być wiele i o rożnych podłożach. Niekiedy wina leży po stronie osoby odpowiadającej za zespół, innym razem winny jest zespół. Próbuje on wymusić swoje pomysły na organach zarządzających. Innym razem problem stanowią konflikty wewnątrz zespołu przez co nie ma skutecznej komunikacji i efektywnej pracy.

Niekiedy pojawia się jednak pytanie czy zarządzania zespołem można się nauczyć? Otóż, tak. Kierownictwo to w sporej mierze wiedza teoretyczna którą można bez problemu przekazywać i jej uczyć. Kwestią są tylko indywidualne cechy każdej osoby. Nie każdy nadaje się w 100% na kierownika zespołu. Lecz to można zaobserwować na początku szkolenia. Przywództwo szkolenia przeznaczone są zarówno dla osób które chcą podnieść swoje kwalifikacje jak również dla tych którzy skierowani są na nie przez pracodawców. Stosunkowo nowo powstałym zawodem, który w świecie korporacji cieszy się rosnącą popularnością to triber. Stosunkowo nowo powstały zawód tyczy się korporacji i zespołów.

Zadaniem tribera będzie w głównym stopniu komponowanie zespołów osób do wykonywania konkretnych zadań w firmie. Będą z jego usług korzystać firmy które będą potrzebować pomocy w dobraniu osób do właśnie danej grupy. Jeśli jego zespoły będą efektywne może on liczyć na długą współpracę. Taka osoba musi mieć bardzo dobry kontakt z ludźmi jak i pracodawcami. Powinna dobrze radzić sobie w czasie stresowych sytuacji jak i w czasie jego barku. Mile widzianą cechą jest umiejętność perswazji, bez której zarządzie zespołem nie będzie mogło mieć miejsca. Do tej pory większość organizacji wychodziło z założenia, że nie ma nic złego w zlecaniu innej firmie wykonania „fizycznej” części pracy, o ile „mózg” organizacji (menedżerowie) pozostaje w jej wnętrzu. W przyszłości ulegnie to dużym zmianą i to firmy zewnętrzne będą odpowiedzialne za wiele kwestii zwianymi z funkcjonowaniem firmy i ludźmi wchodzącymi w jej skład. Innym razem to oni będą ich wybierać do składów zespołów i nie będzie to niczym dziwnym. Warto więc już teraz pomyśleć o dokształceniu się w celu bycia bardzo pożądanym przez pracodawców pracownikiem. Innym świetnym sposobem na podniesienie kwalifikacji, jeśli lubicie pracę w zespole to budowanie zespołu szkolenia.

Odpowiedni zespół jest podstawą w działaniu wielu firm, w wielu branżach, przez co popyt ma managerów jest bardzo duży i praktycznie nie słabnie. Jeśli tylko lubisz ludzi i jesteś gotów nimi kierować to budowanie zespołu szkolenia będzie jak najbardziej dla ciebie. Przywództwo w zarządzaniu to kolejny z bardziej popularnych kierunków szkoleniowych. Dlaczego ? Ponieważ jest ono bardzo ważne. Bez niego niekiedy nie można zaprowadzić ładu w zespole, który nie pracuje efektywnie. Przywództwo w zarządzaniu to również podejmowanie decyzji w zespole oraz wybieranie propozycji które na dany moment są najlepsze a co za tym idzie odrzucanie tych niewłaściwych. Ważne są również style przywództwa, podstawowe są trzy. Pierwszy to styl demokratyczny. Łączy ze sobą wszystkich współpracowników. Zdanie każdego z nich jest tak samo istotne i brane pod uwagę.

Szef wysłuchuje wszystkich racji, podejmując decyzję. Bardzo ważny jest dialog między kadrą zarządzającą a pracownikami. Atmosfera jest pozytywna a co za tym idzie wszystkim dobrze się pracuje. Styl liberalny to drugi styl przywództwa. Szef nie ocenia efektów pracy zespołu, nie konsultuje pomysłów oraz nie rozlicza wykonanych zadań. Taki styl przywództwa, zazwyczaj bardziej szkodzi firmie niż jej pomaga. Ostatnim stylem jest styl przywództwa autokratyczny. Szef nie ufa swoim pracownikom i zakłada, że jeżeli nie będą pilnowani oraz nie dostaną dokładnych wytycznych co do wykonywanych zadań, z pewnością zaczną uchylać się od pracy i przestaną wykonywać swoje obowiązki. Wszystkie te szkolenia pozwolą wam podnieść swoje kwalifikacje na tyle aby być bardzo poszukiwanym pracownikiem i zarabiać bardzo dużo.

ZOBACZ NAJCIEKAWSZE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

10 maja 2017
Budowanie kultury współodpowiedzialności Kultura polskich firm przypomina kulturę folwarku W ostatnich latach obserwujemy renesans zainteresowania kwestiami kulturowymi. Dzięki intensywnym kontaktom zagranicznym polscy studenci, naukowcy, robotnicy budowlani, informatycy, kierowcy autobusów, dentyści itd. na własnej skórze przekonują się czym jest odrębność kulturowa. Z badań przeprowadzonych przez prof. Janusza Hryniewicza i wielu innych opracowań, wyłania się specyficzny rys stosunków panujących w polskich firmach,...
29 czerwca 2017
Alternatywa dla ocen okresowych - Performance Management PO CO NAM PERFORMANCE MANAGEMENT? Przez niemal trzy dekady specjaliści od zarządzania zasobami ludzkimi przekonywali nas, że "systemy ocen pracowniczych są jednym z podstawowych wymogów profesjonalnego zarządzania zasobami ludzkimi". Z drugiej jednak strony niemal nieustannie spotykaliśmy się z problemami z wdrożeniem tego typu rozwiązań. Dość powiedzieć, że 2/3 wdrożeń SOP upada w trakcie...
12 kwietnia 2018
Koncepcja poziomów wartości Gravesa Czym jest koncepcja poziomów wartości Gravesa? Koncepcja poziomów wartości Gravesa, wcześniej znana jako koncepcja Spiral Dynamics Becka i Cowana, odpowiada na bardzo istotne pytania związane z życiem i motywami działania człowieka: dlaczego niektórzy z nas aby osiągnąć zamierzony cel kierują się walką, a dla innych najważniejsze jest przestrzeganie zasad i porządek? Dlaczego dla niektórych najistotniejszą rzeczą...
9 lipca 2018
Test Badania Kompetencji Harrisona Wstęp Dlaczego niektórzy ludzie nie potrafią się „dopasować”, nie wykorzystują swojego pełnego potencjału lub nie są tak skuteczni, jak napisali w swoim CV?Dlaczego duża część zarządzania/przywództwa czy innych umiejętności społecznych nie zostaje przyswojona, dlaczego zostaje w szkolnej sali, zamiast przenieść się do miejsca pracy?Dlaczego tylu ludzi, posiadających ponadprzeciętne techniczne umiejętności pracy, ma problem z kontaktami międzyludzkimi?Odpowiedź...
10 lipca 2018
Dlaczego warto wprowadzić wellbeing w organizacji? Od czego zacząć? Autor: Agata Pelc, ekspert z zakresu wellbeing'u Wstęp Szanowni Państwo!Czym jest wellbeing i jak wykorzystać go do zarządzania organizacją? Jak właściwie dbać o dobrostan pracownika tak, aby połączyć zaspokojenie jego potrzeb i potrzeb organizacji? Jak dzięki well-beingowi stać się organizacją tętniącą dobrą i pozytywną energią, która zamienia tę energię na wartość...

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

27 kwietnia 2022
Znajomość własnej kultury i kultur, z którymi podejmowana jest komunikacja na jakimkolwiek poziomie owocuje wytworzeniem się świadomości kulturowej, czyli umiejętności rozpoznania i zrozumienia wpływu kultury na ludzkie zachowania i idee oraz wpływu własnej kultury na postrzeganie świata, proces oceniania i podejmowania decyzji. Aby dojść do etapu efektywnej komunikacji międzykulturowej niezbędna jest inwestycja czasu, energii i starań w wykluczenie uprzedzeń i...
28 lutego 2022
Zmienność i niepewność wpisała się w zawodowe i prywatne doświadczenia ludzi na całym świecie na tyle mocno, że mówienie o rzeczywistości VUCA wydaje się dziś truizmem. Wielu z nas wciąż nie wróciło do biur, ale okazało się, że w dalszym ciągu można nawiązywać kontakty, efektywnie współpracować i wprowadzać innowacje. Wiemy już, że przyszłość nie przyniesie stabilizacji. Turbulencje, jakie zafundowała nam...
24 maja 2021
Ocena potencjału pracowników jest jednym z ciekawszych przedsięwzięć z jakimi może mierzyć się dział HR niemal każdej organizacji. Wskaźniki z zakresu zarządzania Kapitałem Ludzkim pozwalają odpowiedzieć na pytanie: ile jest wart nasz zespół pracowników? jaką wartość tworzą oni dla organizacji? Ocena potencjału jest próbą odpowiedzi na pytanie: ile może być wart nasz zespół, jeśli odpowiednio wykorzystamy jego potencjał?
26 kwietnia 2021
Ocena potencjału zawodowego pracowników w zakresie kompetencji to jedno z podstawowych a zarazem najtrudniejszych wyzwań przed jakimi stają specjaliści HR. Źle przeprowadzona ocena nie tylko jest bezużyteczna, lecz także prowadzi do licznych nieporozumień a nawet konfliktów. Dlatego też nieustannie szukamy narzędzi, które ułatwią nam realizację takiego zadania. Jednym z nich są coraz bardziej popularne testy kompetencji.
25 marca 2021
TRANSFORMACJA CYFROWA = TWORZENIE FIRMY INNOWACYJNEJTo nie jest więcej przemysłu w przemyśle, To jest więcej kreatywnego myślenia
Gamma - newsletter

Newsletter

Bądź na bieżąco z nowymi treściami wikiGammy. Zapisz się do naszego newslettera.

Zapraszamy do naszej

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Wideo
Wideo

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać

TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel.: 505 273 550,



E-mail:
biuro@projektgamma.pl

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę



lub użyj formularza

Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel.: 505 273 550


ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.