IDEA SZKOLENIA
(SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)
Szkolenie pozwala na zapoznanie się w szczegółach z Framework Scrum m.in. filozofią, organizacją pracy projektowej, rolami w zespołach i podejściem do tworzenia wartości biznesowej w oparciu o potrzeby klienta oraz poznanie wybranych aspektów Agile w praktyce.
W trakcie warsztatów i symulacji uczestnicy mają okazję zapoznać się i przećwiczyć stosowane w podejściach zwinnych narzędzia i techniki (system zarządzania projektami), m.in. tablice Kanban, techniki retrospektywy, Pracę z Rejestrem i formułowaniem wymagań oraz wiele innych.
Integralną częścią szkolenia jest symulacja pracy w podejściu Scrum poprzez gry na retrospekcje – „Lego Game” zakończona podsumowaniem w postaci wniosków doskonalących. Symulacja pozwala na zapoznane się w praktyce z wybranymi technikami i narzędziami, pozwala również na sprawdzenie „nastawienia na Agile”.
Grupy docelowe:
- Specjaliści ds. projektów
- Kierownicy projektów
- Osoby zarządzające projektami, programami i portfelami projektów
- Osoby zarządzające i członkowie Biura projektów
- Kierownicy działów i zespołów
- Osoby zainteresowane zapoznaniem się z jednym z najpopularniejszych podejść Agile – Scrum Framework w praktyce
- Członkowie zespołów realizujący projekty w podejściach zwinnych
Szkolenie pozwala na zapoznanie się w szczegółach z Framework Scrum m.in. filozofią, organizacją pracy projektowej, rolami w zespołach i podejściem do tworzenia wartości biznesowej w oparciu o potrzeby klienta oraz poznanie wybranych aspektów Agile w praktyce.
W trakcie warsztatów i symulacji uczestnicy mają okazję zapoznać się i przećwiczyć stosowane w podejściach zwinnych narzędzia i techniki (system zarządzania projektami), m.in. tablice Kanban, techniki retrospektywy, Pracę z Rejestrem i formułowaniem wymagań oraz wiele innych.
Integralną częścią szkolenia jest symulacja pracy w podejściu Scrum poprzez gry na retrospekcje – „Lego Game” zakończona podsumowaniem w postaci wniosków doskonalących. Symulacja pozwala na zapoznane się w praktyce z wybranymi technikami i narzędziami, pozwala również na sprawdzenie „nastawienia na Agile”.
Grupy docelowe:
- Specjaliści ds. projektów
- Kierownicy projektów
- Osoby zarządzające projektami, programami i portfelami projektów
- Osoby zarządzające i członkowie Biura projektów
- Kierownicy działów i zespołów
- Osoby zainteresowane zapoznaniem się z jednym z najpopularniejszych podejść Agile – Scrum Framework w praktyce
- Członkowie zespołów realizujący projekty w podejściach zwinnych
PROGRAM SZKOLENIA
(SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)
1. Wprowadzenie
- Podejście tradycyjne i zwinne
- Filozofia Agile: Manifest i pryncypia
2. Zasady w Scrum
- Wprowadzenie do Scrum farmework
- Filary Scrum
- Wartości I postawy w Scrum
3. Role w zespole Scrum – organizacja pracy zespołu zwinnego
- Scrum Master
- Product Owner
- Development Team
- Otoczenie Scrum Team
4. Zdarzenia i proces w Scrum – organizacja projektu/ procesu w Scrum
- Struktura Sprintu
- Sprint Planning
- Daily Scrum
- Sprint Review
- Sprint Retrospective
5. Artefakty i proces w Scrum – – tworzenie wartości biznesowej w Scrum – praca z wymaganiami, jakością
- Product Backlog – planowanie wizji , zwrotu z inwestycji, wymagań i kryteriów jakości
- Sprint Backlog – planowanie zadań
- Increment – dostarczanie wartości biznesowej
- Product Backlog refinement – projektowanie i uzgadnianie wymagań
2 dzień – symulacja pracy w podejściu zwinnym – Lego Game, warsztat, symulacja pracy w podejściu Scrum zakończona podsumowaniem – wnioskami doskonalącymi. Trener w trakcie symulacji pełni rolę Agile Coach na bieżąco udzielając informacji zwrotnej. Warsztat kończy retrospektywa gry i wypracowanie wniosków dotyczących efektywnej pracy w podejściu Scrum.
1. Wprowadzenie
- Podejście tradycyjne i zwinne
- Filozofia Agile: Manifest i pryncypia
2. Zasady w Scrum
- Wprowadzenie do Scrum farmework
- Filary Scrum
- Wartości I postawy w Scrum
3. Role w zespole Scrum – organizacja pracy zespołu zwinnego
- Scrum Master
- Product Owner
- Development Team
- Otoczenie Scrum Team
4. Zdarzenia i proces w Scrum – organizacja projektu/ procesu w Scrum
- Struktura Sprintu
- Sprint Planning
- Daily Scrum
- Sprint Review
- Sprint Retrospective
5. Artefakty i proces w Scrum – – tworzenie wartości biznesowej w Scrum – praca z wymaganiami, jakością
- Product Backlog – planowanie wizji , zwrotu z inwestycji, wymagań i kryteriów jakości
- Sprint Backlog – planowanie zadań
- Increment – dostarczanie wartości biznesowej
- Product Backlog refinement – projektowanie i uzgadnianie wymagań
2 dzień – symulacja pracy w podejściu zwinnym – Lego Game, warsztat, symulacja pracy w podejściu Scrum zakończona podsumowaniem – wnioskami doskonalącymi. Trener w trakcie symulacji pełni rolę Agile Coach na bieżąco udzielając informacji zwrotnej. Warsztat kończy retrospektywa gry i wypracowanie wniosków dotyczących efektywnej pracy w podejściu Scrum.