Każdy przedsiębiorca zdaje sobie sprawę z tego, jak ważny jest wizerunek firmy. Od niego zależy sposób, w jaki nasze przedsiębiorstwo jest postrzegane jako całość. Wizerunek firmy wpływa więc na klientów, którzy chętniej kupują towary i usługi od podmiotów, które w jakiś sposób pozytywnie zapisały się w ich świadomości.
Budowanie wizerunku jest jednak procesem bardzo długim i często trudnym, a jeden niewielki błąd może cofnąć nas o wiele miesięcy. Oto kilka prostych rad, które wykorzystywane codziennie, mogą znacząco wpłynąć na wizerunek naszej firmy.
- Zadbaj o atrybuty fizyczne firmy. To, na co najbardziej zwracamy podświadomie uwagę przy pierwszym kontakcie z daną marką jest logo i kolorystyka, w jakiej utrzymane są pomieszczenia czy stroje pracownicze. Zachowanie jednolitej kolorystyki umożliwia rozpoznawalność wśród klientów.
- Stawiaj na profesjonalizm. To nie tyle sposób na wyróżnienie się wśród konkurencji, co całkowite minimum – brak profesjonalizmu szybko sprawi, że Twoja firma nie będzie kojarzyła się pozytywnie.
- Obsługa klienta jest najważniejsza. To ludzie tworzą cały wizerunek: w końcu to, jak klient został potraktowany podczas sprzedaży lub w trakcie przedstawienia oferty, rzutuje na jego opinii wobec naszej firmy.
- Dbaj o szczegóły. Usługa posprzedażowa, szybkie rozpatrzenie reklamacji lub przeprosiny po pomyłce ze strony pracownika – to małe elementy, które znacząco wpływają na wizerunek firmy oraz odbiór marki przez klienta: świadczą nie tylko o profesjonalizmie, ale przede wszystkim wprowadzają miłą atmosferę między konsumentem a sprzedającym.
Dbanie o wizerunek przedsiębiorstwa powinno mieć charakter kompleksowy. Oznacza to, że na ostateczny efekt pracują wszystkie działy: od zwykłej produkcji (czynniki jakościowe), po sprzedaż i obsługę klienta (czynniki ludzkie).
Dzięki wdrożeniu odpowiedniej strategii, która ma na celu ocieplenie lub zbudowanie od zera całego wizerunku firmy, już po kilku tygodniach będziemy mogli zauważyć lepszy odbiór naszej marki.