Jak i dlaczego warto trenować bycie asertywnym?

Asertywność jest cechą, która pozwala na posiadanie i wyrażanie własnego zdania. W dzisiejszym świecie jest to niezwykle ważna i pożądana cecha charakteru: przydaje się podczas kontaktów na szczeblu prywatnym, ale również w trakcie pracy z klientem. Wiele osób jednak myli asertywność i kłótliwość – a ta druga może znacząco uprzykrzyć nam życie i stworzyć wizerunek osoby agresywnej i nieprofesjonalnej.

     
    Asertywność jest cechą, która pozwala na posiadanie i wyrażanie własnego zdania. W dzisiejszym świecie jest to niezwykle ważna i pożądana cecha charakteru: przydaje się podczas kontaktów na szczeblu prywatnym, ale również w trakcie pracy z klientem. Wiele osób jednak myli asertywność i kłótliwość - a ta druga może znacząco uprzykrzyć nam życie i stworzyć wizerunek osoby agresywnej i nieprofesjonalnej.

    Asertywność jest połączeniem kilku różnych cech osobowości. To z jednej strony stanowczość, z drugiej zaś empatia i umiejętność przyznania się do błędów. Osoba asertywna potrafi bronić swojego zdania, równocześnie nie angażuje się w bezsensowne kłótnie i przepychanki słowne. Potrafi również zauważyć, że jest w błędzie oraz przyznać rację drugiej stronie konfliktu: to ważna cecha, która odróżnia asertywność od ślepego uporu.

    W sytuacjach biznesowych bycie asertywnym przydaje się przede wszystkim w przypadku rozmów z konfliktowym, trudnym i upartym klientem.

    ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

    Chcesz rozwijać swoje umiejętności? Czas na perfekcyjne prezentowanie - zarządzanie wizerunkiem. Bądź gotowy na nowe wyzwania! Wybierz szkolenie które zwiększy twój potencjał innowacyjności i kreatywności. Zobacz nasze szkolenia interpersonalne: szkolenie z asertywności, szkolenia po angielsku, szkolenie zarządzanie czasem.

    Aby sobie poradzić w tej sytuacji, warto zastosować jedną z dwóch taktyk:
    • Taktyka zdartej płyty. Jest to stanowcze i ciągłe powtarzanie tych samych argumentów. Pozwala to na zachowanie asertywności w przypadku bardzo trudnych klientów, których tylko czekają by rozpocząć kłótnie. W tej taktyce liczy się przede wszystkim spokój i opanowanie.
    • Taktyka szacunku. Wyrażenie szacunku dla argumentów drugiej strony konfliktu, przy zachowaniu własnego zdania, jest bardzo dobrym posunięciem i przejawem asertywności. Tak potraktowany klient raczej nie będzie chciał kontynuować prób rozpoczęcia kłótni.

    Asertywność możemy szkolić każdego dnia na własną rękę lub wybrać się na specjalne kursy, które dedykowane są osobom niepotrafiącym bronić własnego zdania. Warsztaty asertywności - co dają? Z pewnością pozwalają na ćwiczenia praktyczne, dzięki czemu mamy okazję wypróbować różne techniki i taktyki w bezpiecznym i neutralnym środowisku.

    Wiedza ta sprawdzi się nie tylko u osób, które na co dzień borykają się z trudnymi sytuacjami w pracy, ale również każdemu, kto poszukuje przepisu na bycie asertywnym w życiu osobistym.

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
    AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
    Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
    Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
    Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

    strefy wiedzy

    WikiGamma
    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A
    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie
    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video
    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek
    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły
    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Telefon
    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    Miejsce

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Mapa
    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza