Zbudowanie marki szczególnie nowym firmom, które nie posiadają doświadczenia może być trudne. Wymaga na ogół zatrudnienia profesjonalnych PR-owców, którzy doradzą najlepsze metody i ustalą odpowiednie strategie, które powinno się przyjąć. Zwykle zbudowanie marki od zera jest bardzo długie, to mozolny proces, który może trwać nawet 5 lat. Najczęściej wykorzystywaną techniką jest branding. Ma on za zadanie wywołać pozytywne skojarzenia związane z marką czy firmą. Jeżeli dysponuje się dużą sumą przeznaczoną na zbudowanie marki można wykorzystać reklamę ATL czyli skierowaną do odbiorców masowych, świetnie sprawdzi się tutaj reklama telewizyjna. Oczywiście można się także zdecydować na reklamę BTL, która adresowana jest do konkretnej grupy klientów, jest to reklama niszowa zatem i jej koszt nie jest już tak bardzo wysoki.
Nie można oczywiście zapomnieć o internecie, który pełni niebywale dużą rolę, a przy tym nie wymaga dużych nakładów finansowych. Przy budowaniu marki warto założyć profile firm w mediach społecznościowych i organizować konkursy, wysyłać darmowe próbki i prosić o ocenę. Świetnie sprawdzi się fanpage na facebooku, gdzie można organizować wydarzenia i zachęcać do kupna produktu. Oczywiście ważne są także badania fokusowe, które pozwolą na ocenę zapotrzebowania na daną usługę oraz dobro. Mogą one odbyć się poprzez szereg ankiet czy też rozmów telefonicznych. Na początku należy określić grupę do jakiej adresowany jest towar i na tej podstawie wykonać badania społeczne. Nie można także zapominać o stworzeniu chwytliwego hasła oraz logotypu. Najlepiej sprawdzają się proste i zrozumiałe hasła oraz logotypy. Oczywiście trzeba także stworzyć stronę internetową, musi ona wyglądać profesjonalnie i zachęcająco. Powinna być łatwa w obsłudze. Dobrym pomysłem jest także stworzenie bloga, gdzie można porozumiewać się z klientami, mogą oni pisać uwagi w komentarzach. Tam również zamieszczane są informacje o nowościach czy też aktualnych promocjach. Tutaj trzeba skorzystać z pozycjonowania, aby blog czy strona internetowa wyświetlała się w Google na pierwszej stronie.