Dla większości z nas hasło
administracja publiczna niemal od razu łączy się z wizją urzędów, w których siedzą nie w pełni kompetentne osoby. Trzeba przy tym przyznać, że mało kto jest w pełni usatysfakcjonowany z obsługi w różnej maści instytucjach państwowych lub samorządowych.
Tymczasem coraz większa liczba urzędników jest już wysoko wykształconymi specjalistami, którzy swoja pracą nie traktują wyłącznie w kontekście porannej kawy i kilku przykrych obowiązków. Wymaga tego nie tylko prawo, ale wymusza przede wszystkich rynek pracy. Od dawna bowiem liczba absolwentów kierunków takich jak prawo, administracja lub pokrewne znacząco przekracza zapotrzebowanie urzędów.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Gamma. W poprzednim roku przeszkoliliśmy ponad sześć tysięcy klientów indywidualnych i ponad tysiąc klientów instytucjonalnych. Oferujemy szkolenia HR, managerskie, sprzedażowe i szkolenia dla administracji publicznej. W rankingu Gazety Finansowej – „Najlepsze Firmy Szkoleniowe” po raz kolejny zajęliśmy 1 miejsce. Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą.
Stąd też zarówno samorządy, urzędy państwowe i inne tego typu instytucje mogą uzupełniać kadry o osoby posiadające odpowiednie wykształcenie i kompetencje. Podobnie osoby już pracujące w urzędach miały obowiązek uzupełnić wykształcenie do poziomu wyższego.
Obecnie już kadry administracji publicznej skutecznie podnoszą swoje kompetencje nie tylko w ramach wykształcenia ale także poprzez szereg nowych kompetencji.
Centrum szkoleniowe administracja publiczna wykorzystuje coraz częściej. Wymaga tego nie tylko kwestia potrzeb wymuszonych przez ustawy, ale przede wszystkim dynamiczne zmiany w otaczającym nas świecie. Nowoczesność wymaga nowoczesnych narzędzi i odpowiednich kompetencji. Dlatego też urzędnicy muszą reagować na potrzeby swoich klientów. Wart tutaj zaznaczyć także prostą kwestię językową.
Obecnie bowiem odchodzi się od określenia petent, które jeszcze do niedawna królowało w ciemnych murach ponurych urzędów. Dzisiaj, co jest także wynikiem szeregu szkoleń tym zakresie, przyjmuje się, że osoby odwiedzające urzędy powinny być traktowi jak klienci. Oznacza to, że należy się oczywista atencja i wszelka pomoc w załatwieniu danej sprawy.
Przez takie podejście realizowane jest także szeroko rozumiane budowanie pozytywnego wizerunku instytucji publicznych, w tym przede wszystkim urzędów w ramach administracji publicznej.