Sprzedaż w sklepie internetowym

Sprzedaż już dawno wyszła z ram sklepowych lad i różnego rodzaju straganów. Co ważne dzisiaj pod pojęciem sklep coraz częściej rozumie się internetową witrynę za pośrednictwem, której można kupić dokładnie to samo co w sklepie stacjonarnym, często nawet o wiele taniej.

zdjęcie - (the_title())

     

    Sprzedaż już dawno wyszła z ram sklepowych lad i różnego rodzaju straganów. Co ważne dzisiaj pod pojęciem sklep coraz częściej rozumie się internetową witrynę za pośrednictwem, której można kupić dokładnie to samo co w sklepie stacjonarnym, często nawet o wiele taniej. Trzeba jednak pamiętać, że sklepy internetowe nie są już czymś wyjątkowym, co samo przez się będzie powodowało zachwyt klientów. Rosnąca konkurencja prowadzi do tego, że także w wirtualnym sklepie pojawiły się jasno sprecyzowane zasady obsługi niewidocznego, ale zawsze wymiernego klienta.


    Szkolenia sprzedażowe dotyczące obsługi klienta w sklepie internetowym nie należą jeszcze do najpopularniejszych, ale ich liczba stale rośnie. Wynika to z samego faktu rosnącej liczby sklepów internetowych i faktu, że spora ich liczba nie przynosi spodziewanych zysków pomimo odpowiedniego asortymentu i właściwie stworzonej strony internetowej. Szkolenia z obsługi klienta powinno być jednak obowiązkowym punktem na osób, które chcąc profesjonalnie podejść do swojego interesu.


    W celu usprawnienia funkcjonowania sklepu internetowego warto pamiętać, że kierowanie się kilkoma podstawowymi zasadami pozwoli osiągnąć oczekiwany sukces. Sprzedawca powinien kierować się zatem niniejszymi regułami:

    • make it solved – klient w sklepie internetowym pojawia się w konkretnym celu. Poszukuje rozwiązania swojego problemu, który jest konkretny i precyzyjny. Dlatego też trzeba pamiętać, że niezależnie od tego, jak miła będzie obsługa chodzi tu o efekt finalny, czyli zaspokojenie potrzeby klienta,
    • make it easy – ułatwienia to najlepsza metoda na zatrzymanie klienta. Nic tak nie irytuje, jak piętrzące się przed klientem problemy i utrudnienia. Dlatego wszelkie możliwe bariery na drodze do szybkiego i sprawnego zrealizowanie zamówienia powinny być zdejmowane z klienta i przenoszone na firmę,
    • make it fast – sklep internetowy kojarzy się przede wszystkim z szybkością obsługi. Dlatego prędkość odpowiedzi na pytania klienta jest kluczowa w walce na konkurencyjnym rynku. Trzeba pamiętać, że to samo pytanie można przecież skierować do kilku sklepów, a wygra ten który odezwie się jako pierwszy,
    • make it magic – warto sprawić, by klient poczuł się wyjątkowo dlatego dobrze jest dodać drobny dodatek do zamówienia, napisać podziękowania na paczce lub ewentualny gratis. Trzeba jednak pamiętać, że nie może być to forma zastępcza wobec dobrze dobranej, precyzyjnej odpowiedzi i rzetelnej obsługi.

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
    AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
    Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
    Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
    Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

    strefy wiedzy

    WikiGamma
    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A
    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie
    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video
    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek
    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły
    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

    powiązane z tematem artykułu

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Telefon
    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    Miejsce

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Mapa
    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza
    kontakt

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa
    NIP: 113-26-90-108

    firma szkoleniowa

    Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
    © Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.