Szkolenia dla firm Poznań
Człowiek, który się nie rozwija cofa się. Tę maksymę można zastosować prawie do każdego pracownika w każdej firmie. Nie wszyscy z tego cofania zdają sobie jednak sprawę. Już jakiś czas temu naukowcy udowodnili, że aby mózg pracował efektywnie potrzebne są mu nowe bodźce.
Jeżeli więc nie dajemy mu wyzwań w postaci nowych informacji do przyswojenia (i zapamiętania na dłużej) to zaczyna działać gorzej. To jedna strona medalu.
Z drugiej strony świat wciąż idzie naprzód, technologia codziennie wprowadza nowe rozwiązania, prawo się zmienia, a tempo pracy wzrasta. Jeżeli więc pracownik nie będzie starał się nadążyć za tymi zmianami stojąc w miejscu da się przez nie wyprzedzić.
Biorąc to pod uwagę dość istotnym wydaje się być zadbanie o to, by pracownicy mogli się rozwijać, zdobywać nowe kompetencje, czy też zwyczajnie nadążać za zmianami, jeżeli wpływają one na ich pracę.
Wiadomo, że nie każdy sam z siebie będzie chciał zainwestować swoje środki i czas, na to by się rozwijać, pracodawca jednak powinien przynajmniej zadbać o to, by pracownicy doszkalali się w zakresie zmian, które istotnie wpływają na ich pracę, a zależeć od tego może dobro firmy. Sposobów na to jest wiele.
Jedni dofinansowują kursy czy szkolenia, które pracownicy sami sobie wybrali (w takim przypadku, zwłaszcza jeżeli wydatek jest znaczny, polecam podpisanie zobowiązania o pozostaniu w zatrudnieniu przez określony czas i określić rekompensatę za rozwiązanie umowy o pracę przez pracownika przed tym terminem).
Inni zaś organizują zamknięte szkolenia. Dla firm Poznań, jak i inne duże miasta przedstawia bogatą ofertę szkoleń, możliwych do zorganizowania w siedzibie firmy jak i poza nią (na przykład szkolenia w formie wyjazdowej – przy okazji może to być dobra motywacja, lub forma uznania dla pracownika).
Pamiętajmy jednak, że nie każde szkolenie warte jest swojej ceny, i że nie każdy pracownik potrzebuje takich samych treści. Warto do każdej osoby podchodzić indywidualnie (w miarę możliwości). Jednak aby było to możliwe bezpośredni przełożony musi znać dobrze pracownika (na stopie zawodowej), być swego rodzaju liderem, który potrafi rozpoznać co komu w danym momencie jest potrzebne.