Większe zyski bez obniżania cen

Na polskim rynku każdy przedsiębiorca musi mierzyć się z dość silną konkurencją w swojej dziedzinie.

zdjęcie - (the_title())

    Dlatego zdarza się, że dany produkt niemal się nie sprzedaje co generuje pewne straty. Obniżka cen wcale nie będzie tu wbrew pozorom najlepszym rozwiązaniem. Oto lista przydatnych wskazówek które pozwolą sprzedawać efektywniej bez konieczności zmiany cen na niższe.


    1. Dobrze jest.... podnieść cenę. Zaskakujące? Niekoniecznie. Takie rozwiązanie idealnie sprawdzi się w przypadkach, gdzie sprzedawca oferuje produkt niszowy, którego nie posiada zbyt wielu jego konkurentów lub posiadają tylko jego zamienniki to sprzedaż może podskoczyć znacznie nawet przy wzroście cen. Być może okaże się to nieco dziwne, ale dla kupującego wyższa cena może być świadectwem wysokiej jakości i niepowtarzalności danego produktu.


    2. Zmniejszenie postrzeganej wysokości cenny poprzez inny jej zapis. Niejednokrotnie przeprowadzane wyniki badań wykazały, że zapis cen ma olbrzymie znaczenie dla ich postrzegania, i tak cena 230 wydaje się niższa niż 230, 00.


    3. Kończenie ceny towaru cyfrą 5 lub 9. Tworzenie ceny z kombinacji różnych cyfr. Badania pokazały, że polscy konsumenci reagują pozytywnie na następujące zapisy cen:

    • cena kończąca się na 9 często jest zaokrąglana „w dół” przez co wydaje się nieco niższa ( to wielka zmiana bowiem jeszcze kilka lat temu konsumenci wszystkie ceny kończące się tą cyfrą traktowali niejako jak próbę oszustwa)
    • najlepiej sprzedają się produkty których ceny kończą się na 5
    • zapis mieszany, np. 382, 04 zł który z założenia ma sugerować wyliczenie najniższej możliwej ceny.
    Zostan skuteczniejszym sprzedawcą. Wzmocnij wiarę w swoje umiejętności negocjacji. Opracuj najlepsze strategie sprzedaży. Zobacz jakie szkolenia sprzedażowe mamy dla Ciebie: Zaufaj firmie szkoleniowej roku!

     

    4. Łączenie produktów w zestawy. Dla wielu ludzi dobrze skomponowany zestaw ( nie ważne czy narzędzi czy pędzli do makijażu) zawsze wyda się dość korzystniejszą ofertą niż zakup wszystkiego pojedynczo, nawet jeśli nie będziemy świadomi tego, że cena całego zestawu jest nieco wyższa, niż gdybyśmy wszystko postanowili zakupić oddzielnie. Taki zakup, nie ma co ukrywać jest znacznie wygodniejszy. Łącząc jednak poszczególne produkty nie wolno zapomnieć o tym że:

    • powinny być one w zbliżonych cenach
    • powinny znajdować się w tej samej kategorii po to, by korzystać z nich mogła ta sama osoba
    • łącząc produkty z innych kategorii należy pamiętać, by mocno różniły się pomiędzy sobą ceną, wówczas ten tańszy będzie prezentem za zakup tego droższego.

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
    AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
    Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
    Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
    Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

    strefy wiedzy

    WikiGamma
    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A
    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie
    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video
    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek
    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły
    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

    powiązane z tematem artykułu

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Telefon
    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    Miejsce

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Mapa
    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza
    kontakt

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa
    NIP: 113-26-90-108

    firma szkoleniowa

    Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
    © Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.