Dlatego zdarza się, że dany produkt niemal się nie sprzedaje co generuje pewne straty. Obniżka cen wcale nie będzie tu wbrew pozorom najlepszym rozwiązaniem. Oto lista przydatnych wskazówek które pozwolą sprzedawać efektywniej bez konieczności zmiany cen na niższe.
1. Dobrze jest…. podnieść cenę. Zaskakujące? Niekoniecznie. Takie rozwiązanie idealnie sprawdzi się w przypadkach, gdzie sprzedawca oferuje produkt niszowy, którego nie posiada zbyt wielu jego konkurentów lub posiadają tylko jego zamienniki to sprzedaż może podskoczyć znacznie nawet przy wzroście cen. Być może okaże się to nieco dziwne, ale dla kupującego wyższa cena może być świadectwem wysokiej jakości i niepowtarzalności danego produktu.
2. Zmniejszenie postrzeganej wysokości cenny poprzez inny jej zapis. Niejednokrotnie przeprowadzane wyniki badań wykazały, że zapis cen ma olbrzymie znaczenie dla ich postrzegania, i tak cena 230 wydaje się niższa niż 230, 00.
3. Kończenie ceny towaru cyfrą 5 lub 9. Tworzenie ceny z kombinacji różnych cyfr. Badania pokazały, że polscy konsumenci reagują pozytywnie na następujące zapisy cen:
- cena kończąca się na 9 często jest zaokrąglana „w dół” przez co wydaje się nieco niższa ( to wielka zmiana bowiem jeszcze kilka lat temu konsumenci wszystkie ceny kończące się tą cyfrą traktowali niejako jak próbę oszustwa)
- najlepiej sprzedają się produkty których ceny kończą się na 5
- zapis mieszany, np. 382, 04 zł który z założenia ma sugerować wyliczenie najniższej możliwej ceny.
Zostan skuteczniejszym sprzedawcą. Wzmocnij wiarę w swoje umiejętności negocjacji. Opracuj najlepsze strategie sprzedaży. Zobacz jakie
szkolenia sprzedażowe mamy dla Ciebie:
Zaufaj firmie szkoleniowej roku!
4. Łączenie produktów w zestawy. Dla wielu ludzi dobrze skomponowany zestaw ( nie ważne czy narzędzi czy pędzli do makijażu) zawsze wyda się dość korzystniejszą ofertą niż zakup wszystkiego pojedynczo, nawet jeśli nie będziemy świadomi tego, że cena całego zestawu jest nieco wyższa, niż gdybyśmy wszystko postanowili zakupić oddzielnie. Taki zakup, nie ma co ukrywać jest znacznie wygodniejszy. Łącząc jednak poszczególne produkty nie wolno zapomnieć o tym że:
- powinny być one w zbliżonych cenach
- powinny znajdować się w tej samej kategorii po to, by korzystać z nich mogła ta sama osoba
- łącząc produkty z innych kategorii należy pamiętać, by mocno różniły się pomiędzy sobą ceną, wówczas ten tańszy będzie prezentem za zakup tego droższego.