Każdy dzień dla firmy w którym są jakiekolwiek braki w kwestii załogi, będzie w pewnym sensie dniem straconym, lub taki dzień nie będzie tak efektywny, jak być powinien. Oczywiście po powrocie ze szkolenia i poprawie kompetencji, z pewnością straty zostaną bardzo szybko nadrobione, jednak bez dwóch zdań warto jest je minimalizować. Zacznijmy więc od kwestii doboru odpowiedniego okresu.
Po pierwsze, wyjazdy integrujące zespół (teambuilding) nie mogą być organizowane w czasie tak zwanych sezonów sprzedażowych. Jeśli prowadzimy firmę handlową, możemy być pewni, że okres świąteczny będzie bardzo intensywny, więc możemy praktycznie zapomnieć o prowadzeniu takich szkoleń, nawet miesiąc wcześniej. Najlepiej jest to zrobić przed tym sezonem, żeby nasi pracownicy byli jak najlepiej wyszkoleni na okres sprzedaży i posiadali jak największe kompetencje. Jeśli chodzi o dni szkoleń, warto porozmawiać z pracownikami, czy przykładowo nie chcą jechać na taki wyjazd w czasie weekendy, gdy nasza firma nie pracuje.
Oczywiście nie możemy ich do tego zmusić i warto dodatkowo doliczyć im bonus do pensji, w końcu będą oni formalnie w pracy. Jeśli nie ma takiej możliwości, warto podzielić pracowników na grupy i wysyłać ich jedna grupa po drugiej, lecz niestety nie jest to ekonomiczne rozwiązanie.
Czas samego trwania szkolenia wyjazdowego, powinien zależeć od ilości omawianego materiału, lecz bez sensu żeby trwało to dłużej niż maksymalnie trzy, cztery dni, nawet jeśli materiał jest wymagający. Do tego musimy doliczyć fakt, że wyjazdy szkoleniowe nie są tylko i wyłącznie edukacją, ale są również integracją, dlatego jeśli przykładowo mamy ciekawe możliwości, możemy jeden dzień poświęcić na zabawę i wspólnie spędzony czas.
Jeśli jednak nie mamy takiej opcji, a sam czas nas goni i możemy pozwolić sobie jedynie na dwa dni szkolenia, warto chociaż następny dzień ustalić nieco później, dzięki czemu będziemy mieli możliwość spędzenia wspólnego czasu, chociażby wieczorem w jakimś ustronnym miejscu, barze, a może nawet w dyskotece. Planowanie dni finalnie nie tylko może pomóc w utrzymaniu odpowiednich kosztów, ale również pomoże w stworzeniu odpowiedniego grafiku wyjazdu.