Wstążka to zestaw pasków narzędzi w górnej części okna w programie Excel. Dzięki pogrupowaniu kolejnych zakładek możemy bez problemu znaleźć potrzebne nam narzędzia. W tym artykule przyjrzymy się poleceniom z karty Narzędzia Główne.
Wstążka to zestaw pasków narzędzi w górnej części okna programu Excel. Dzięki pogrupowaniu kolejnych zakładek możemy bez problemu znaleźć potrzebne nam narzędzia. W tym artykule przyjrzymy się poleceniom z karty Narzędzia Główne.
Na karcie Narzędzia Główne znajdziemy podstawowe narzędzia podzielone na 7 grup tematycznych. Znajdują się tam m.in. polecenia formatowania, wyrównania tekstu, operacji na komórkach oraz sortowania i wyszukiwania danych.
Poniżej lista tych grup z wymienionymi poleceniami znajdującymi się w danej grupie:
Schowek - są tu narzędzia Kopiuj, Wklej, Wytnij oraz Malarz Formatów
Wyrównanie - Wyrównaj do góry, Wyrównaj do środka, Wyrównaj do dołu, Wyrównaj do lewej, Wyśrodkuj, Wyrównaj do prawej, Orientacja (obracanie tekstu), Zmniejsz wcięcie, Zwiększ wcięcie, Zawijaj tekst oraz Scal i Wyśrodkuj
Liczba - Format liczb, Księgowy format liczb, Zapis procentowy, Zapisz dziesiętny, Zwiększ dziesiętne, Zmniejsz dziesiętne
Style - Formatowanie warunkowe, Formatuj jako tabelę i Style komórki
Komórki - Wstaw, Usuń, Formatuj
Edytowanie - Suma, Wypełnij, Wyczyść, Sortuj i Filtruj, Znajdź i Zaznacz
Przykład użycia:
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Szkolenie, które uczy jak używać średniozaawansowanych funkcji Excela w taki sposób, aby wszystko było jasno nie tylko na szkoleniu, ale również potem, już w pracy. Zapraszamy na szkolenie EXCEL DLA ŚREDNIOZAAWANSOWANYCH
Nasze szkolenie Excel średniozaawansowany uczy jak używać funkcji Excela w taki sposób, aby wszystko było jasne nie tylko na szkoleniu, ale również potem, już w pracy. Poziom szkolenia ms excel dopasowujemy do grupy oraz tego w jaki sposób wykorzystują arkusz w swojej pracy.
Znak wodny jest to najczęściej półprzezroczysty tekst bądź obrazek nałożony na dany tekst bądź zdjęcie. Ma on na celu ochronę naszej twórczości przed kopiowaniem i kradzieżą.
Program Word jest najczęściej wykorzystywany do tworzenia dokumentów tekstowych, zaś Excel do tworzenia plików zawierających bazy danych, obliczenia czy zestawienia.
Dzielenie tekstu na kolumny jest przydatne głównie w przypadku pisania treści do gazet. Kolumny poprawiają czytelność tekstu i ułatwiają rozmieszczenie grafik na stronie.
Newsletter
Bądź na bieżąco z nowymi treściami wikiGammy. Zapisz się do naszego newslettera.