Wstążka to zestaw pasków narzędzi w górnej części okna w programie Excel. Dzięki pogrupowaniu kolejnych zakładek możemy bez problemu znaleźć potrzebne nam narzędzia. W tym artykule przyjrzymy się poleceniom z karty Narzędzia Główne.
Wstążka to zestaw pasków narzędzi w górnej części okna programu Excel. Dzięki pogrupowaniu kolejnych zakładek możemy bez problemu znaleźć potrzebne nam narzędzia. W tym artykule przyjrzymy się poleceniom z karty Narzędzia Główne.
Na karcie Narzędzia Główne znajdziemy podstawowe narzędzia podzielone na 7 grup tematycznych. Znajdują się tam m.in. polecenia formatowania, wyrównania tekstu, operacji na komórkach oraz sortowania i wyszukiwania danych.
Poniżej lista tych grup z wymienionymi poleceniami znajdującymi się w danej grupie:
Schowek - są tu narzędzia Kopiuj, Wklej, Wytnij oraz Malarz Formatów
Wyrównanie - Wyrównaj do góry, Wyrównaj do środka, Wyrównaj do dołu, Wyrównaj do lewej, Wyśrodkuj, Wyrównaj do prawej, Orientacja (obracanie tekstu), Zmniejsz wcięcie, Zwiększ wcięcie, Zawijaj tekst oraz Scal i Wyśrodkuj
Liczba - Format liczb, Księgowy format liczb, Zapis procentowy, Zapisz dziesiętny, Zwiększ dziesiętne, Zmniejsz dziesiętne
Style - Formatowanie warunkowe, Formatuj jako tabelę i Style komórki
Komórki - Wstaw, Usuń, Formatuj
Edytowanie - Suma, Wypełnij, Wyczyść, Sortuj i Filtruj, Znajdź i Zaznacz
Przykład użycia:
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Szkolenie, które uczy jak używać średniozaawansowanych funkcji Excela w taki sposób, aby wszystko było jasno nie tylko na szkoleniu, ale również potem, już w pracy. Zapraszamy na szkolenie EXCEL DLA ŚREDNIOZAAWANSOWANYCH
Nasze szkolenie Excel średnio zaawansowany uczy jak używać funkcji Excela w taki sposób, aby wszystko było jasne nie tylko na szkoleniu, ale również potem, już…
Znak wodny jest to najczęściej półprzezroczysty tekst bądź obrazek nałożony na dany tekst bądź zdjęcie. Ma on na celu ochronę naszej twórczości przed kopiowaniem i kradzieżą.
Program Word jest najczęściej wykorzystywany do tworzenia dokumentów tekstowych, zaś Excel do tworzenia plików zawierających bazy danych, obliczenia czy zestawienia.
Dzielenie tekstu na kolumny jest przydatne głównie w przypadku pisania treści do gazet. Kolumny poprawiają czytelność tekstu i ułatwiają rozmieszczenie grafik na stronie.