Wykresy warstwowe są podobne do wykresów liniowych z tą różnicą, że w wykresach warstwowych obszar znajdujący się poniżej linii danych wypełniony jest kolorem tworząc warstwę.
Wykresy warstwowe są podobne do wykresów liniowych z tą różnicą, że w wykresach warstwowych obszar znajdujący się poniżej linii danych wypełniony jest kolorem tworząc warstwę.
Wykres warstwowy znajdzie zastosowanie w przedstawianiu m.in. zysku sprzedaży w czasie. Warstwy pomagają przykuć uwagę do sumy dla całego trendu.
Dla osób zastanawiających się jak stworzyć wykres warstwowy pomocne mogą się okazać poniższe wskazówki:
Zaznacz dane, które chcesz umieścić w wykresie
Wejdź w zakładkę Wstawianie i w kategorii Wykresy wybierz interesujący Cię wykres warstwowy.
Dostępne typy wykresów warstwowych to:
wykres warstwowy 2D - pokazuje trendy w czasie; polecany gdy kolejność kategorii jest ważna oraz by podkreślić tempo zmian w czasie
skumulowany wykres warstwowy - pokazuje relacje między częściami i całością, zwraca uwagę na całkowitą wartość trendu
100% skumulowany wykres warstwowy - pokazuje procentowy udział wartości, podkreśla tempo zmian procentu każdej wartości
Powyższe wykresy są również dostępne w formie wykresów 3D.
Gotowy wykres można modyfikować za pomocą narzędzi dostępnych w zakładce Formatowanie i Projektowanie bądź przy użyciu opcji z lewej strony wykresu.
Przykład użycia:
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Szkolenie, które uczy jak używać średniozaawansowanych funkcji Excela w taki sposób, aby wszystko było jasno nie tylko na szkoleniu, ale również potem, już w pracy. Zapraszamy na szkolenie EXCEL DLA ŚREDNIOZAAWANSOWANYCH
Nasze szkolenie Excel średnio zaawansowany uczy jak używać funkcji Excela w taki sposób, aby wszystko było jasne nie tylko na szkoleniu, ale również potem, już w pracy. Poziom szkolenia ms excel dopasowujemy do grupy oraz tego w jaki sposób wykorzystują arkusz w swojej pracy.
Znak wodny jest to najczęściej półprzezroczysty tekst bądź obrazek nałożony na dany tekst bądź zdjęcie. Ma on na celu ochronę naszej twórczości przed kopiowaniem i kradzieżą.
Program Word jest najczęściej wykorzystywany do tworzenia dokumentów tekstowych, zaś Excel do tworzenia plików zawierających bazy danych, obliczenia czy zestawienia.
Dzielenie tekstu na kolumny jest przydatne głównie w przypadku pisania treści do gazet. Kolumny poprawiają czytelność tekstu i ułatwiają rozmieszczenie grafik na stronie.
Zapraszamy do naszej
gamma Wiki +
Znajdziesz tam:
800 pigułek wiedzy
40 filmów edukacyjnych
~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej.