Często pisząc teksty do pracy bądź szkoły wymagane jest od nas stworzenie opracowania o konkretnej długości, a dokładniej – z określoną minimalną ilością znaków w tekście.
Często pisząc teksty do pracy bądź szkoły wymagane jest od nas stworzenie opracowania o konkretnej długości, a dokładniej – z określoną minimalną ilością znaków w tekście.
Z pomocą przychodzi nam wtedy opcja szybkiego podglądu ilości znaków w tekście.
Jak policzyć znaki w wordzie?
Na dole programu, obok informacji o aktualnej stronie dokumentu klikamy opcję Wyrazy
Pojawi się okno ze statystyką wyrazów, w którym mamy informację o ilości znaków ze spacjami bądź bez a także o ilości akapitów, wierszy i stron w dokumencie.
Alternatywnie, znaki w wordzie możemy również policzyć przechodząc do karty Recenzja i z grupy Sprawdzanie wybierając opcję Statystyka wyrazów.
Przykład użycia:
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Uczestnictwu w szkoleniu ANALIZA DANYCH ZA POMOCĄ TABEL PRZESTAWNYCH daje możliwość sprawnej analizy i syntezy danych – w dopasowaniu do indywidualnych potrzeb uczestnika i firmy.
Szkolenie Word przeznaczone jest dla osób mających już doświadczenie w pracy w edytorem teksu MS Word. Zakłada się, iż osoba pracowała w edytorze i chciałaby…
Szkolenie MS Word – Szkolenie przeznaczone jest dla osób mających już doświadczenie w pracy w edytorem teksu MS Word. Zakłada się, iż osoba pracowała w…
Znak wodny jest to najczęściej półprzezroczysty tekst bądź obrazek nałożony na dany tekst bądź zdjęcie. Ma on na celu ochronę naszej twórczości przed kopiowaniem i kradzieżą.
Program Word jest najczęściej wykorzystywany do tworzenia dokumentów tekstowych, zaś Excel do tworzenia plików zawierających bazy danych, obliczenia czy zestawienia.
Dzielenie tekstu na kolumny jest przydatne głównie w przypadku pisania treści do gazet. Kolumny poprawiają czytelność tekstu i ułatwiają rozmieszczenie grafik na stronie.