HR – co to za skrót?

HR, to skrót z języka angielskiego. Pochodzi od słów „Human resources” i oznacza po polsku „zasoby ludzkie”, lub w bardziej potocznym języku, tzw. siłę roboczą. 

zdjęcie - (the_title())

    HR, to skrót z języka angielskiego. Pochodzi od słów "Human resources" i oznacza po polsku "zasoby ludzkie", lub w bardziej potocznym języku, tzw. siłę roboczą. Jak wskazuje nazwa, dział HR zajmuje się także wszystkimi sprawami, zarówno technicznymi, w praktyce, jak i administracyjnymi czy strategiami, dotyczącymi personelu, pracowników.

     

    ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

    Współpracuje z nami ponad stu trenerów. W 2016 roku przeszkoliliśmy ponad sześć tysięcy klientów indywidualnych i ponad tysiąc klientów instytucjonalnych. Zostaliśmy firmą szkoleniową roku. Oferujemy szkolenia dla sprzedawców, szkolenia HR i szkolenia administracja. Zapoznaj się z naszymi szkoleniami.

     

    Do obowiązków działu zasobów ludzkich należy zajmowanie się rekrutacją nowych pracowników, decydowanie o efektywności obecnego personelu i dobieranie wszelkich potrzebnych narzędzi, które mogą pomóc w usprawnieniu pracy zespołów, na przykład różnych szkoleń.

    To właśnie dział HR w razie potrzeby zajmuje się również zwalnianiem pracowników. Zespoły w firmie są dobierane także przez członków tego działu.

    Co ważne, w razie wszelkiego rodzaju problemów lub wątpliwości dotyczących warunków zatrudnienia, lub umów z firmą, pracownicy też mogą zwrócić się do działu HR z prośbą o wyjaśnienie wszelkich zapytań.

    HR jest zatem działem, zarządzającym tzw. siłą roboczą i wszystkim z nią związanym.

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Praca to środowisko, w którym chcemy być najlepszą wersją samego siebie, a nasze wyniki i produktywność jest stale oceniania. Nie chcemy zawieść przełożonego, współpracowników, samych siebie. Liczymy na podwyżkę, awans i chcemy, by nasza praca została doceniona.
    Asertywnością nazywamy umiejętność obrony własnych poglądów z zachowaniem pozytywnego, spokojnego zachowania. Do sztuki asertywności zalicza się również zdolność opanowania emocji, które zazwyczaj towarzyszą nam, gdy jesteśmy zmuszeni argumentować nasze potrzeby.
    Według definicji, asertywność to zdolność obrony własnych i cudzych praw i poglądów ze spokojnym i pozytywnym nastawieniem, bez agresji i pasywnego przyzwolenia na narzucenie sobie czyichś wartości czy opinii. W dużym uproszczeniu oznacza to w sposób przystępny zaznaczanie własnych potrzeb, wątpliwości.
    Psychologia to jeden z bardziej klasycznych kierunków studiów. Pozwala zdobyć wiedzę na temat ludzkiego umysły, mechanizmów funkcjonowania ludzkiej psychiki, procesów decyzyjnych.
    Znajomość podstaw psychologii jest przydatna w praktyce właściwie w każdym obszarze życia, w którym mamy kontakt z innymi ludźmi.

    strefy wiedzy

    WikiGamma
    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A
    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie
    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video
    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek
    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły
    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

    powiązane z tematem artykułu

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Telefon
    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    Miejsce

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Mapa
    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza
    kontakt

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa
    NIP: 113-26-90-108

    firma szkoleniowa

    Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
    © Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.