CSR

CSR (od ang. corporate social responsibility) to Społeczna odpowiedzialność biznesowa. Koncepcja ta obejmuje wszystkie praktyki stosowane przez firmy w celu utrzymania zasad zrównoważonego rozwoju.

27 czerwca 2019
zdjęcie - CSR

CSR (od ang. corporate social responsibility) to Społeczna odpowiedzialność biznesowa.

Koncepcja ta obejmuje wszystkie praktyki stosowane przez firmy w celu utrzymania zasad zrównoważonego rozwoju. Oznacza to, że prowadząc biznes, firmy muszą brać pod uwagę względy etyczne, interesy różnych grup społecznych oraz podejmować działania mające na celu poprawę ich funkcjonowania. Ważnym aspektem jest także ochrona środowiska.

Działania CSR mogą obejmować:

  • prowadzenie polityki firmy, która kładzie nacisk na współpracę z partnerami przestrzegającymi etyczne praktyki biznesowych
  • inwestowanie zysków w programy BHP lub ochrony środowiska
  • wspieranie organizacji charytatywnych
  • promowanie równych szans dla mężczyzn i kobiet w firmie

Obowiązki, jakie wykonuje Analityk Danych na swoim stanowisku:

  • Przygotowywanie analiz na podstawie dużych wolumenów danych,
  • Eksploracja baz danych (segmentacja klientów, modele scoringowe, analiza koszykowa, prognozowanie, modele rekomendacyjne),
  • Praca z bazami danych MS SQL oraz z danymi nieustrukturyzowanymi,
  • Wyciąganie wniosków i prezentacja wyników,
  • Przygotowywanie rekomendacji na podstawie przeprowadzonych analiz.

ZOBACZ LOSOWE ARTYKUŁY Z NASZEJ STREFY WIEDZY

Handlowcy przedstawiają Klientom produkty i usługi bez przekonania, nie budując odpowiedniego wizerunku marki. Nie podkreślają zalet własnych rozwiązań, ani nie wspominają o niektórych opcjach twierdząc bądź myśląc, że przecież i tak „nikt tego nie weźmie”. Na spotkaniach wewnętrznych pracownicy sił sprzedaży podważają atrakcyjność własnych produktów, podkreślając zalety tych, które proponują inni rynkowi gracze

Co roku znakomita większość firm organizuje tzw. wigilie firmowe – zwykle jest to dobry pretekst do team buildingu, spotkania w większym gronie niż wyłącznie działowym, podziękowania pracownikom za ich pracę w danym roku.  Wszystkie klasyczne scenariusze typu kręgle, kolacja w restauracji czy wyjazd do hotelu raczej nie będą zbyt często rozważane. Jaka jest więc alternatywa dla klasycznych świątecznych spotkań firmowych ?

Podejście Design Thinking pomaga w rozwiązywaniu takich problemów, w których nie ma oczywistych i łatwych rozwiązań. Jest uniwersalną metodą, która ma zastosowanie w dowolnym obszarze działalności firmy: od HR przez sprzedaż, po marketing czy produkcję. 

W dzisiejszych czasach organizacje starają się być bardziej sprawne i zorientowane na klienta. Staje się to ryzykowne dla departamentów HR, które mogą się wówczas wydawać wewnętrznym utrudnieniem dla takiej zmiany. Rozwiązaniem tego problemu staje się jednak odpowiednio zwinny dział HR. Jest to iteratywne podejście do opracowywania inicjatyw, które oparte są na wielu eksperymentach, integracji zespołu i oceny.

Korzenie Six Sigma sięgają teorii matematycznej z XIX wieku, ale tak naprawdę do dzisiejszego świata biznesu przeniknęła w latach 80. dzięki staraniom inżyniera z Motoroli. To wtedy pewien dyrektor wykonawczy firmy Motorola Art Sundry skarżył się na brak stałej jakości produktów firmy. Inżynier pracujący w tej firmie, Bill Smith, w końcu odpowiedział na wezwanie, by konsekwentnie produkować produkty wysokiej jakości, i w 1986 roku opracował metodologię Six Sigma.

Gamma - newsletter

Newsletter

Bądź na bieżąco z nowymi treściami wikiGammy. Zapisz się do naszego newslettera.

Zapraszamy do naszej

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Wideo
Wideo

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

Daj nam poznać

TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel: 22/266 08 48,

tel. kom.: 505 273 550,



E-mail:
biuro@projektgamma.pl

ul. Mysłowicka 15
01-612 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę



lub użyj formularza

Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel: 22/266 08 48,
tel. kom.: 505 273 550

ul. Mysłowicka 15
01-612 Warszawa
NIP: 113-26-90-108

Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2019 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.