Efekt halo

Efekt halo (nazywany także efektem aureoli) to termin psychologiczny opisujący tendencję do automatycznego przypisywania cech osobowościowych na podstawie pierwszego wrażenia.

11 lipca 2019
zdjęcie - Efekt halo

Efekt halo (nazywany także efektem aureoli) to termin psychologiczny opisujący tendencję do automatycznego przypisywania cech osobowościowych (najczęściej pozytywnych) na podstawie pierwszego wrażenia. 

Efekt halo jest powszechnie wykorzystywany w marketingu np. poprzez angażowanie celebrytów do reklam danych produktów bądź oferowanie dodatkowych korzyści związanych z zakupem. Działania te mają na celu wywołanie pozytywnego odbioru oferty danej firmy przez klientów.

Obowiązki, jakie wykonuje Analityk Danych na swoim stanowisku:

  • Przygotowywanie analiz na podstawie dużych wolumenów danych,
  • Eksploracja baz danych (segmentacja klientów, modele scoringowe, analiza koszykowa, prognozowanie, modele rekomendacyjne),
  • Praca z bazami danych MS SQL oraz z danymi nieustrukturyzowanymi,
  • Wyciąganie wniosków i prezentacja wyników,
  • Przygotowywanie rekomendacji na podstawie przeprowadzonych analiz.

ZOBACZ LOSOWE ARTYKUŁY Z NASZEJ STREFY WIEDZY

Max Weber w latach 70 dwudziestego wieku wyróżnił trzy podstawowe typy władzy:
  • tradycyjną
  • racjonalną
  • charyzmatyczną

ADKAR  to nazwa metody zarządzania zmianą, która opisuje 5 kroków, które są niezbędne do wprowadzania nowych rozwiązań w organizacji.

Mikrozarządzanie, to znany termin często wykorzystywany w artykułach branżowych. Niektórzy boją się i unikają firm, w których stosowany jest taki styl zarządzania. Czym on jest w praktyce?

Model Powszechnego Przywództwa CLIMB zakłada, że każdy pracownik może, a nawet powinien rozwijać umiejętności przywódcze. Wynikają one nie z cech charakteru, ale z określonych zachowań, których można się po prostu nauczyć.

Dyfuzja innowacji  to teoria wyjaśniająca, jak i dlaczego nowe idee, technologie i produkty zdobywają popularność i rozprzestrzeniają się, stając się powszechnie wykorzystywane. Poznanie tej teorii może być przydatne dla, zarządzających zmianą w firmach, menadżerów.

Gamma - newsletter

Newsletter

Bądź na bieżąco z nowymi treściami wikiGammy. Zapisz się do naszego newslettera.

Zapraszamy do naszej

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Wideo
Wideo

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

Daj nam poznać

TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel: 22/266 08 48,

tel. kom.: 505 273 550,



E-mail:
biuro@projektgamma.pl

ul. Mysłowicka 15
01-612 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę



lub użyj formularza

Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel: 22/266 08 48,
tel. kom.: 505 273 550

ul. Mysłowicka 15
01-612 Warszawa
NIP: 113-26-90-108

Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2019 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.