Zarządzanie przez cele (MBO)

Zarządzanie przez cele (MBO), znane również jako zarządzanie przez wyniki (MBR), zostało po raz pierwszy spopularyzowane przez Petera Druckera w jego książce The Practice of Management z 1954 r.

26 czerwca 2019
zdjęcie - Zarządzanie przez cele (MBO)

Zarządzanie przez cele (MBO), znane również jako zarządzanie przez wyniki (MBR), zostało po raz pierwszy spopularyzowane przez Petera Druckera w jego książce The Practice of Management z 1954 r.

Zarządzanie przez cele to proces definiowania konkretnych celów w organizacji, które kierownictwo może przekazać członkom organizacji, a następnie decydowania o tym, w jaki sposób osiągnąć każdy z nich w kolejności. 

Proces ten pozwala menedżerom realizować pracę, która musi być wykonywana krok po kroku, aby umożliwić spokojne, ale wydajne środowisko pracy. Ważną częścią MBO jest pomiar i porównanie rzeczywistej wydajności pracownika z ustalonymi standardami.

Obowiązki, jakie wykonuje Analityk Danych na swoim stanowisku:

  • Przygotowywanie analiz na podstawie dużych wolumenów danych,
  • Eksploracja baz danych (segmentacja klientów, modele scoringowe, analiza koszykowa, prognozowanie, modele rekomendacyjne),
  • Praca z bazami danych MS SQL oraz z danymi nieustrukturyzowanymi,
  • Wyciąganie wniosków i prezentacja wyników,
  • Przygotowywanie rekomendacji na podstawie przeprowadzonych analiz.

ZOBACZ LOSOWE ARTYKUŁY Z NASZEJ STREFY WIEDZY

Mogłoby się zdawać, że na wdrażanie nowej marki pośród setki innych, nie ma zwyczajnie miejsca. Jednak, pomimo tego, że półki sklepów uginają się pod towarami różnych marek, a te ścigają się wzajemnie i naśladują, rynek ciągle otwarty jest na nowości.

Grywalizacja lub gamifikacja to w Polsce stosunkowo młoda forma motywowania określonych grup m.in. takich jak zespół sprzedażowy, dział IT lub HR czy studenci i uczestnicy szkoleń, działających we wspólnym celu. Aby odczarować nieco ten temat dobrze jest przyjrzeć się mu od podstaw.

Zastanawiając się nad pojęciem design thinking, pierwsze słowo, które przychodzi do głowy, to człowiek. Na przykład, jakie potrzeby ludzkie kryją się za potrzebami biznesowymi? Design thinking zachęca organizacje do skupienia się na ludziach, dla których są tworzone, i jest ukierunkowane na produkty, usługi i wewnętrzne procesy skoncentrowane na człowieku. Chodzi o proste zmiany w sposobie myślenia i zadawania pytań, a także nowy sposób patrzenia na problemy.

W ostatnich latach można zaobserwować jak nawet największe międzynarodowe organizacje zmuszane są do wpro­wadzania zmian w coraz krótszym czasie, aby wzmocnić lub wręcz utrzymać swoją pozycję. Menedżerowie odpowiedzialni za wyniki muszą wdrażać nowe projekty wciąż lepiej i skuteczniej przy coraz mniejszych zasobach i w coraz krótszym czasie.

Obecnie zarządzanie zmianami jest jednym z podstawowych działań i tym samym – bardzo ważną kompetencją każdego lidera. Istotę nieustannych zmian zgrabnie uchwycił Jack Welch (CEO General Electric), który zauważył, że próba zdefiniowania, co się stanie za 3 do 5 lat jest bez sensu. Świat porusza się za szybko, aby możliwe było przewidzenie czegokolwiek w takiej perspektywie.

Gamma - newsletter

Newsletter

Bądź na bieżąco z nowymi treściami wikiGammy. Zapisz się do naszego newslettera.

Zapraszamy do naszej

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Wideo
Wideo

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

Daj nam poznać

TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel: 22/266 08 48,

tel. kom.: 505 273 550,



E-mail:
biuro@projektgamma.pl

ul. Mysłowicka 15
01-612 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę



lub użyj formularza

Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel: 22/266 08 48,
tel. kom.: 505 273 550

ul. Mysłowicka 15
01-612 Warszawa
NIP: 113-26-90-108

Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2019 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.