Bezpieczeństwo prawne przy kontraktowaniu i realizacji usług transportowych

Szkolenia - logistyka, transport, spedycja onlineotwartezamkniete

Tematy poruszane na szkoleniu to m.in.: kontraktowanie usług przewozowych, realizacja usług transportowych oraz związane z tym bezpieczeństwo prawne. Problematyka odpowiedzialności odszkodowawczej za utratę i uszkodzenie ładunku. Szkolenie prowadzi doświadczony praktyk wskazujący rozwiązania z stosowane w biznesie.

INFORMACJE O SZKOLENIU

  • Jeśli pojawiają się problemy techniczne w trakcie połączenia nasz asystent online jest dostępny i służy pomocą.
  • Cena obejmuje: udział w szkoleniu online, materiały w wersji elektronicznej, certyfikat PDF.

Szkolenie otwarte
Szkolenia są organizowane w bardzo dobrych centrach edukacyjno szkoleniowych np. Golden Floor Tower w Warszawie. Centra są dobrze skomunikowane i nowoczesne. Mieszczą się w budynkach najwyższej klasy. W trakcie szkolenia zapewniamy catering i przerwy kawowe.

Dodatkową wartością szkolenia otwartego jest wymiana doświadczeń i wiedzy między uczestnikami i trenerem.

Szkolenie zamknięte

Program jest propozycją wstępną. Może zostać zmodyfikowany, aby odpowiedzieć na oczekiwania wynikające ze specyficznego kontekstu, dodatkowych potrzeb czy profilu grupy docelowej.

Zawartość może być realizowana w wersji warsztatowej, webinarowej, część materiału może być przedstawiona w formie pigułek wiedzy – video, podcast, infografiki. Może być również elementem większej akademii szkoleniowej.

IDEA SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)

Prowadzenie przedsiębiorstwa transportowego lub spedycyjnego, bądź tez samodzielne kontraktowanie usług przewozowych przez przedsiębiorstwa logistyczne i produkcyjne stanowi element działalności obarczony dużym ryzykiem prawnym. Specyfika branży transportowej, w tym częsta konieczność szybkiego kontraktowania usług przewozowych bez dokładnego poznania kontrahenta może nieść duże ryzyko zarówno dla strony zlecającej transport jak i transport wykonującej. W szczególności istotną kwestią w tej materii jest problematyka odpowiedzialności odszkodowawczej jaką powoduje utrata ładunku uszkodzenie ładunku. Prowadzący szkolenie trener będący praktykiem z 8 letnim stażem w branży TSL skupiać się będzie głównie nad tematyką zastosowania właściwych reguł prawnych w oparciu o często spotykane na tym gruncie praktyczne problemy oraz studia przypadków.

Na warsztaty zapraszamy:

  • pracowników działu transportu,
  • firmy transportowe i spedycyjne,
  • spedytorów, planerów,
  • pracowników działu likwidacji szkód transportowych.

Prowadzenie przedsiębiorstwa transportowego lub spedycyjnego, bądź tez samodzielne kontraktowanie usług przewozowych przez przedsiębiorstwa logistyczne i produkcyjne stanowi element działalności obarczony dużym ryzykiem prawnym. Specyfika branży transportowej, w tym częsta konieczność szybkiego kontraktowania usług przewozowych bez dokładnego poznania kontrahenta może nieść duże ryzyko zarówno dla strony zlecającej transport jak i transport wykonującej. W szczególności istotną kwestią w tej materii jest problematyka odpowiedzialności odszkodowawczej jaką powoduje utrata ładunku uszkodzenie ładunku. Prowadzący szkolenie trener będący praktykiem z 8 letnim stażem w branży TSL skupiać się będzie głównie nad tematyką zastosowania właściwych reguł prawnych w oparciu o często spotykane na tym gruncie praktyczne problemy oraz studia przypadków.

Na warsztaty zapraszamy:

  • pracowników działu transportu,
  • firmy transportowe i spedycyjne,
  • spedytorów, planerów,
  • pracowników działu likwidacji szkód transportowych.

PROGRAM SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)

1. Wstęp

2. Formy prawne przedsiębiorstw:

  • zalety i pułapki z punktu widzenia przewoźnika i klienta
  • omówienie form prawnych prowadzenia działalności gospodarczej z punktu widzenia odpowiedzialności odszkodowawczej

3. Badanie wiarygodności płatniczej kontrahenta na rynku transportowym:

  • podstawowe metody sprawdzania rzetelności płatniczej kontrahentów

4. Umowy w transporcie:

  • ofertowy tryb zawierania umów w transporcie i pułapki z tym związane

5. Ubezpieczenia w transporcie:

  • rodzaje ubezpieczeń i ich przydatność z punktu widzenia firm transportowych

6. Szkody transportowe

  • sposób zabezpieczenia dokumentacji i przedstawienie modelowego sposobu likwidacji szkody

7. Case study – zagadnienia transportowe i problematyka niemieckiej ustawy MiLoG z perspektywy przedsiębiorstw transportowych:

  • prezentacja kwestii problemowych obecnych na gruncie transportu międzynarodowego i sugerowanych sposobów radzenia sobie z nimi

8. Kabotaż w Europie:

  • regulacje prawne dotyczące materii kabotażu w wybranych państwach

9. Konwencja CMR;

  • prezentacja i umówienie najważniejszych elementów związanych z regulacją prawną kluczową z punku widzenia międzynarodowego przewozu drogowego w Europie

10. Podsumowanie.

1. Wstęp

2. Formy prawne przedsiębiorstw:

  • zalety i pułapki z punktu widzenia przewoźnika i klienta
  • omówienie form prawnych prowadzenia działalności gospodarczej z punktu widzenia odpowiedzialności odszkodowawczej

3. Badanie wiarygodności płatniczej kontrahenta na rynku transportowym:

  • podstawowe metody sprawdzania rzetelności płatniczej kontrahentów

4. Umowy w transporcie:

  • ofertowy tryb zawierania umów w transporcie i pułapki z tym związane

5. Ubezpieczenia w transporcie:

  • rodzaje ubezpieczeń i ich przydatność z punktu widzenia firm transportowych

6. Szkody transportowe

  • sposób zabezpieczenia dokumentacji i przedstawienie modelowego sposobu likwidacji szkody

7. Case study – zagadnienia transportowe i problematyka niemieckiej ustawy MiLoG z perspektywy przedsiębiorstw transportowych:

  • prezentacja kwestii problemowych obecnych na gruncie transportu międzynarodowego i sugerowanych sposobów radzenia sobie z nimi

8. Kabotaż w Europie:

  • regulacje prawne dotyczące materii kabotażu w wybranych państwach

9. Konwencja CMR;

  • prezentacja i umówienie najważniejszych elementów związanych z regulacją prawną kluczową z punku widzenia międzynarodowego przewozu drogowego w Europie

10. Podsumowanie.

MIELIŚMY PRZYJEMNOŚĆ PRACOWAĆ DLA:

1

Przeszkoliliśmy ponad 40000 dyrektorów, menedżerów, kierowników i naczelników.

2

W Akademiach menedżerskich, w których mierzyliśmy efektywność (47 projektów 286 dni szkol.) poziom kompetencji wzrósł średnio o 16%.

3

Pracujemy na poziomie kompetencji (wiem co i jak mam zrobić), motywacji (wierzę, że warto), postawy (zamierzam to zrobić) , wdrożenia (follow up)

4

Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez amerykańskie centrum Center for American Progress, koszt zastąpienia pracowników wynosi około 16% ich rocznego wynagrodzenia. W przypadku menadżera zwiększa się do 100%.

Szkolenie związane z:

OPINIE O SZKOLENIACH

Monika Tarczyńska-Nowak


Specjalista ds. szkoleń
tel.: 505 273 500
fax: 22 266 08 51
m.tarczynska-nowak@projektgamma.pl
Monika Tarczyńska-Nowak

Monika Tarczyńska-Nowak


Specjalista ds. szkoleń
tel.: 505 273 500
fax: 22 266 08 51
m.tarczynska-nowak@projektgamma.pl
Monika Tarczyńska-Nowak

Monika Tarczyńska-Nowak


Specjalista ds. szkoleń
tel.: 505 273 500
fax: 22 266 08 51
m.tarczynska-nowak@projektgamma.pl
Monika Tarczyńska-Nowak
Zaznacz liczebność grupy i zostaw dane kontaktowe, a odezwiemy się z wyceną szkolenia.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE Szkolenia - logistyka, transport, spedycja

Uczestnicy szkolenia poznają reguły ustalania pochodzenia towarów, konsekwencje błędnej klasyfikacji oraz najczęściej popełniane błędy.
2025-12-12
12 grudnia 2025
Szkolenie online Szkolenie online
Na szkolenie serdecznie zapraszamy wszystkie osoby zawodowo zajmujące się obrotem międzynarodowym, osoby odpowiedzialne za rozliczenia importu towarów w firmie oraz za rozliczenia podatkowe.
2026-01-14
14 stycznia 2026
Szkolenie online Szkolenie online
Rozporządzenie European Union Deforestation Regulation (EUDR) zakazuje wprowadzania na rynek Unii Europejskiej lub eksportowania produktów, które nie spełniają wymogów zrównoważonego rozwoju. Regulacje obejmują siedem grup towarów, m.in. drewno, olej palmowy, soja, kauczuk, bydło, kakao, kawa oraz produkty wytworzone lub zawierające w składzie powyższe wyroby, uzyskane poprzez np. karmienie zwierząt tymi towarami (zastosowanie w paszach).
2026-01-16
16 stycznia 2026
Szkolenie online Szkolenie online
2025-12-17
17 grudnia 2025
Szkolenie online Szkolenie online

FAQ

Jakie są ryzyka kontraktowania?

W procesie kontraktowania usług transportowych występuje szereg ryzyk prawnych związanych z nieprawidłowym zapisaniem warunków umowy, brakiem jasności co do zakresu odpowiedzialności czy nieprecyzyjnymi ustaleniami dotyczącymi reklamacji. W praktyce oznacza to możliwość powstania sporów o odszkodowania, kwestie opóźnień lub zakres obowiązków stron. Dokumentacja kontraktowa powinna być szczegółowa, by zabezpieczyć interesy obu stron i uniknąć długotrwałych postępowań sądowych. Istotne jest również rozumienie aktualnych przepisów oraz stosowanie standardowych klauzul branżowych, co ułatwia egzekwowanie zapisów umownych.

Jak działa odpowiedzialność przewoźnika?

Odpowiedzialność przewoźnika w transporcie drogowym jest ściśle regulowana przepisami prawa, w tym międzynarodową konwencją CMR oraz ustawą o transporcie drogowym. Przewoźnik odpowiada za towar od momentu jego przyjęcia do chwili wydania odbiorcy – obejmuje to zarówno uszkodzenia, jak i opóźnienia czy zaginięcie przesyłki. Istnieją także sytuacje wyłączające odpowiedzialność, na przykład siła wyższa lub winę nadawcy. Warto znać limity odpowiedzialności oraz procedury reklamacyjne.

Voucher rozwojowy 2025