Cyfryzacja procesu inwestycyjno - budowlanego, elektroniczne dokumenty w procesie projektowym

Aspekty praktyczne

Szkolenia - energetyka, inwestycje onlineotwartezamkniete

Zapraszamy Państwa na szkolenie, podczas którego przedstawione zostaną zagadnienia związane z nowelizacją Prawa budowlanego z 2020 roku, w szczególności zmiany zawarte w ustawie o zmianie niektórych ustaw wspierających rozwój mieszkalnictwa z grudnia 2020r. dotyczące kwestii cyfryzacji procesu inwestycyjno- budowlanego.

INFORMACJE O SZKOLENIU

  • Jeśli pojawiają się problemy techniczne w trakcie połączenia nasz asystent online jest dostępny i służy pomocą.
  • Cena obejmuje: udział w szkoleniu online, materiały w wersji elektronicznej, certyfikat PDF.

Szkolenie otwarte
Szkolenia są organizowane w bardzo dobrych centrach edukacyjno szkoleniowych np. Golden Floor Tower w Warszawie. Centra są dobrze skomunikowane i nowoczesne. Mieszczą się w budynkach najwyższej klasy. W trakcie szkolenia zapewniamy catering i przerwy kawowe.

Dodatkową wartością szkolenia otwartego jest wymiana doświadczeń i wiedzy między uczestnikami i trenerem.

Szkolenie zamknięte

Program jest propozycją wstępną. Może zostać zmodyfikowany, aby odpowiedzieć na oczekiwania wynikające ze specyficznego kontekstu, dodatkowych potrzeb czy profilu grupy docelowej.

Zawartość może być realizowana w wersji warsztatowej, webinarowej, część materiału może być przedstawiona w formie pigułek wiedzy – video, podcast, infografiki. Może być również elementem większej akademii szkoleniowej.

IDEA SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)

Do udziału w warsztatach Do udziału w warsztatach zapraszamy pracowników działów: pracowników firm występujących w procesie budowlanym zarówno po stronie wykonawcy, podwykonawcy jak i inwestora, firm deweloperskich, budowlanych i projektowych, pracowników organów administracji architektoniczno budowlanej, powiatowego i wojewódzkiego nadzoru budowlanego, wydziałów inwestycji w urzędach gmin, powiatów i urzędach marszałkowskich i wszystkie osoby zainteresowane tematyką szkolenia.

Prowadzący szkolenie:

  • mgr inż. geodezji i kartografii, geodeta uprawniony, obecnie pełni funkcję geodety powiatowego w Starostwie Powiatowym.
  • Posiada wieloletnią praktykę w dziedzinie geodezji i kartografii. Również w ramach własnej działalności gospodarczej. Czynny zawodowo od początku lat dziewięćdziesiątych ub. wieku. Od 2004r. związany zawodowo z administracją publiczną. W latach 2004 –2010 kierownik Wydziału Gospodarki Nieruchomościami w jednym z urzędów miejskich, wcześniej praktyka zdobyta w dużej firmie projektowej.
  • Doświadczony trener, przygotowuje i prowadzi szkolenia dla jednostek samorządu terytorialnego w tematyce gospodarowania nieruchomościami, geodezji i kartografii oraz tematów pokrewnych.
  • Ma na swoim koncie szereg przeprowadzonych podziałów i rozgraniczeń nieruchomości, opracowań do celów prawnych oraz innych prac geodezyjnych.
  • Audytor systemów jakości ISO 9001 i 14001. Posiada potwierdzone umiejętności w zakresie negocjacji metodami NLP (Neurolingwistyczne Programowanie).

Do udziału w warsztatach Do udziału w warsztatach zapraszamy pracowników działów: pracowników firm występujących w procesie budowlanym zarówno po stronie wykonawcy, podwykonawcy jak i inwestora, firm deweloperskich, budowlanych i projektowych, pracowników organów administracji architektoniczno budowlanej, powiatowego i wojewódzkiego nadzoru budowlanego, wydziałów inwestycji w urzędach gmin, powiatów i urzędach marszałkowskich i wszystkie osoby zainteresowane tematyką szkolenia.

Prowadzący szkolenie:

  • mgr inż. geodezji i kartografii, geodeta uprawniony, obecnie pełni funkcję geodety powiatowego w Starostwie Powiatowym.
  • Posiada wieloletnią praktykę w dziedzinie geodezji i kartografii. Również w ramach własnej działalności gospodarczej. Czynny zawodowo od początku lat dziewięćdziesiątych ub. wieku. Od 2004r. związany zawodowo z administracją publiczną. W latach 2004 –2010 kierownik Wydziału Gospodarki Nieruchomościami w jednym z urzędów miejskich, wcześniej praktyka zdobyta w dużej firmie projektowej.
  • Doświadczony trener, przygotowuje i prowadzi szkolenia dla jednostek samorządu terytorialnego w tematyce gospodarowania nieruchomościami, geodezji i kartografii oraz tematów pokrewnych.
  • Ma na swoim koncie szereg przeprowadzonych podziałów i rozgraniczeń nieruchomości, opracowań do celów prawnych oraz innych prac geodezyjnych.
  • Audytor systemów jakości ISO 9001 i 14001. Posiada potwierdzone umiejętności w zakresie negocjacji metodami NLP (Neurolingwistyczne Programowanie).

PROGRAM SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)

1. Cyfryzacja procesu budowlanego – Ustawa z dnia 10 grudnia 2020 r. o zmianie niektórych ustaw wspierających rozwój mieszkalnictwa i jej wpływ na zmiany w prawie budowlanym, etapy cyfryzacji, nowe definicje.

2. Kopie i cyfrowe kopie załączników do wniosków zamiast oryginałów dokumentów. Jak archiwizować takie dokumenty, jak z nimi pracować.

3. Umożliwienie składania niektórych wniosków via Internet i ich realizacja.

4. Korzystanie z portalu e-budownictwo, wnioski, formularze, np. PB-8 itd.

5. Oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane.

6. Projekt architektoniczno-budowlany, projekt zagospodarowania działki/terenu – cyfrowa forma ww. i innych dokumentów i opracowań. Na co zwrócić uwagę?

7. Obieg dokumentacji papierowej i cyfrowej po zmianach w Prawie Budowlanym i wobec kolejnych etapów cyfryzacji.

8. Cyfrowa geodezja w procesie budowlanym – zmiany w Ustawie Prawo geodezyjne i kartograficzne oraz w przepisach wykonawczych – omówienie.

9. Uchylenie rozporządzenia Ministra Gospodarki Przestrzennej i Budownictwa z dnia 21 lutego 1995 r. w sprawie rodzaju i zakresu opracowań geodezyjno-kartograficznych oraz czynności geodezyjnych obowiązujących w budownictwie

10. Przeniesienie definicji i zasad do Ustawy P.g.k. i rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 18 sierpnia 2020 r. w sprawie standardów technicznych wykonywania geodezyjnych pomiarów sytuacyjnych i wysokościowych oraz opracowywania i przekazywania wyników tych pomiarów do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego.

11. Geodezyjna inwentaryzacja powykonawcza obiektów budowlanych.

12. Mapa inwentaryzacji powykonawczej obiektów budowlanych – forma, treść, oświadczenia i podpisy.

13. Mapa do celów projektowych – forma, treść, oświadczenia i podpisy, „termin ważności”, zakres opracowania.

14. Oświadczenia kierownika prac geodezyjnych na mapach i dokumentach, skutki prawne etc.

15. Mapy do celów prawnych w procesie budowlanym. Zasady sporządzania, treść, uwierzytelnianie.

16. Cyfrowy operat techniczny. Wygoda i obowiązek od 2022r.

17. Cyfrowe podpisywanie i uwierzytelnianie dokumentów. Środki komunikacji elektronicznej.

18. Czynności geodezyjne w budownictwie, przed, w trakcie i po zakończeniu budowy.

19. Wpływ nowego rozporządzenia w sprawie ewidencji gruntów i budynków na proces budowlany.

20. Wpływ nowego rozporządzenia dot. geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu na proces budowlany.

21. Wpływ nowego rozporządzenia w sprawie bazy danych obiektów topograficznych i mapy zasadniczej na proces budowlany.

22. Obieg dokumentacji w państwowym zasobie geodezyjnym i kartograficznym a proces budowlany, rola administracji geodezyjnej i kartograficznej.

23. Elektroniczna Książka Obiektu Budowlanego.

24. SOPAB – czyli co czeka administrację.

25. Elektroniczny Dziennik Budowy w szczegółach:

  • Nowe regulacje dotyczące prowadzenia dziennika budowy, w tym prowadzenia go w formie
    elektronicznej, w systemie EDB.
  • Co to jest system EDB i jak funkcjonuje?
  • Dwie dopuszczalne postaci dziennika budowy i co się z tym wiąże.
  • Wystąpienie o wydanie dziennika budowy – papierowy a elektroniczny.
  • Sposób wydawania EDB.
  • Wpisy w EDB, w tym zmiany, pomyłki etc., forma i treść wpisów.
  • Dostęp do EDB.
  • Terminy, obowiązki,osoby odpowiedzialne.
  • Załączniki, uprawnienia, zmiana inwestora.
  • Zamknięcie EDB

1. Cyfryzacja procesu budowlanego – Ustawa z dnia 10 grudnia 2020 r. o zmianie niektórych ustaw wspierających rozwój mieszkalnictwa i jej wpływ na zmiany w prawie budowlanym, etapy cyfryzacji, nowe definicje.

2. Kopie i cyfrowe kopie załączników do wniosków zamiast oryginałów dokumentów. Jak archiwizować takie dokumenty, jak z nimi pracować.

3. Umożliwienie składania niektórych wniosków via Internet i ich realizacja.

4. Korzystanie z portalu e-budownictwo, wnioski, formularze, np. PB-8 itd.

5. Oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane.

6. Projekt architektoniczno-budowlany, projekt zagospodarowania działki/terenu – cyfrowa forma ww. i innych dokumentów i opracowań. Na co zwrócić uwagę?

7. Obieg dokumentacji papierowej i cyfrowej po zmianach w Prawie Budowlanym i wobec kolejnych etapów cyfryzacji.

8. Cyfrowa geodezja w procesie budowlanym – zmiany w Ustawie Prawo geodezyjne i kartograficzne oraz w przepisach wykonawczych – omówienie.

9. Uchylenie rozporządzenia Ministra Gospodarki Przestrzennej i Budownictwa z dnia 21 lutego 1995 r. w sprawie rodzaju i zakresu opracowań geodezyjno-kartograficznych oraz czynności geodezyjnych obowiązujących w budownictwie

10. Przeniesienie definicji i zasad do Ustawy P.g.k. i rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 18 sierpnia 2020 r. w sprawie standardów technicznych wykonywania geodezyjnych pomiarów sytuacyjnych i wysokościowych oraz opracowywania i przekazywania wyników tych pomiarów do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego.

11. Geodezyjna inwentaryzacja powykonawcza obiektów budowlanych.

12. Mapa inwentaryzacji powykonawczej obiektów budowlanych – forma, treść, oświadczenia i podpisy.

13. Mapa do celów projektowych – forma, treść, oświadczenia i podpisy, „termin ważności”, zakres opracowania.

14. Oświadczenia kierownika prac geodezyjnych na mapach i dokumentach, skutki prawne etc.

15. Mapy do celów prawnych w procesie budowlanym. Zasady sporządzania, treść, uwierzytelnianie.

16. Cyfrowy operat techniczny. Wygoda i obowiązek od 2022r.

17. Cyfrowe podpisywanie i uwierzytelnianie dokumentów. Środki komunikacji elektronicznej.

18. Czynności geodezyjne w budownictwie, przed, w trakcie i po zakończeniu budowy.

19. Wpływ nowego rozporządzenia w sprawie ewidencji gruntów i budynków na proces budowlany.

20. Wpływ nowego rozporządzenia dot. geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu na proces budowlany.

21. Wpływ nowego rozporządzenia w sprawie bazy danych obiektów topograficznych i mapy zasadniczej na proces budowlany.

22. Obieg dokumentacji w państwowym zasobie geodezyjnym i kartograficznym a proces budowlany, rola administracji geodezyjnej i kartograficznej.

23. Elektroniczna Książka Obiektu Budowlanego.

24. SOPAB – czyli co czeka administrację.

25. Elektroniczny Dziennik Budowy w szczegółach:

  • Nowe regulacje dotyczące prowadzenia dziennika budowy, w tym prowadzenia go w formie
    elektronicznej, w systemie EDB.
  • Co to jest system EDB i jak funkcjonuje?
  • Dwie dopuszczalne postaci dziennika budowy i co się z tym wiąże.
  • Wystąpienie o wydanie dziennika budowy – papierowy a elektroniczny.
  • Sposób wydawania EDB.
  • Wpisy w EDB, w tym zmiany, pomyłki etc., forma i treść wpisów.
  • Dostęp do EDB.
  • Terminy, obowiązki,osoby odpowiedzialne.
  • Załączniki, uprawnienia, zmiana inwestora.
  • Zamknięcie EDB

MIELIŚMY PRZYJEMNOŚĆ PRACOWAĆ DLA:

1

Przeszkoliliśmy ponad 40000 dyrektorów, menedżerów, kierowników i naczelników.

2

W Akademiach menedżerskich, w których mierzyliśmy efektywność (47 projektów 286 dni szkol.) poziom kompetencji wzrósł średnio o 16%.

3

Pracujemy na poziomie kompetencji (wiem co i jak mam zrobić), motywacji (wierzę, że warto), postawy (zamierzam to zrobić) , wdrożenia (follow up)

4

Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez amerykańskie centrum Center for American Progress, koszt zastąpienia pracowników wynosi około 16% ich rocznego wynagrodzenia. W przypadku menadżera zwiększa się do 100%.

Szkolenie związane z:

OPINIE O SZKOLENIACH

Monika Tarczyńska-Nowak


Specjalista ds. szkoleń
tel.: 505 273 500
fax: 22 266 08 51
m.tarczynska-nowak@projektgamma.pl
Monika Tarczyńska-Nowak

Monika Tarczyńska-Nowak


Specjalista ds. szkoleń
tel.: 505 273 500
fax: 22 266 08 51
m.tarczynska-nowak@projektgamma.pl
Monika Tarczyńska-Nowak

Monika Tarczyńska-Nowak


Specjalista ds. szkoleń
tel.: 505 273 500
fax: 22 266 08 51
m.tarczynska-nowak@projektgamma.pl
Monika Tarczyńska-Nowak
Zaznacz liczebność grupy i zostaw dane kontaktowe, a odezwiemy się z wyceną szkolenia.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE Szkolenia - energetyka, inwestycje

Zapraszamy Państwa na szkolenie, podczas którego przedstawione zostaną zagadnienia związane instytucją wywłaszczenia w polskim systemie prawnym.
2025-12-09
09 grudnia 2025
Szkolenie online Szkolenie online
Szkolenie skierowane jest do profesjonalistów z branży nieruchomości, którzy posiadają kilku- lub kilkunastoletnie doświadczenie zawodowe i mają styczność z operatami szacunkowymi w swojej codziennej pracy
2025-12-09
09 grudnia 2025
Szkolenie online Szkolenie online
Celem szkolenia jest zaznajomienie różnych grup zawodowych z mapami jako dokumentami wykorzystywanymi w wielu procesach inwestycyjnych, administracyjnych, cywilnych. O mapie jako przedstawieniu w sposób subiektywny obrazu rzeczywistości i jego dokumentowaniu.
2026-01-08
08 stycznia 2026
Szkolenie online Szkolenie online
Dostępne jest szkolenie zamknięte.

FAQ

Co daje cyfryzacja inwestycji?

Wdrożenie cyfrowych narzędzi w procesie inwestycyjno-budowlanym umożliwia szybszą realizację formalności i znaczne ograniczenie biurokracji. Dzięki elektronicznemu obiegowi dokumentów, inwestorzy i projektanci mają dostęp do aktualnych wersji plików, mogą sprawniej zarządzać harmonogramem, a także szybciej reagować na zmiany prawne czy organizacyjne. Kluczowa staje się możliwość archiwizacji i weryfikacji wszystkich operacji, co zwiększa bezpieczeństwo projektu oraz usprawnia komunikację z urzędami.

Cyfryzacja poprawia także przejrzystość całego procesu – każda strona zna swoje zadania, terminy i zakres odpowiedzialności.

Jak wygląda e-dokumentacja budowlana?

Elektroniczna dokumentacja to cyfrowe wersje projektów, wniosków, decyzji oraz protokołów wymaganych na różnych etapach procesu budowlanego. Takie rozwiązanie pozwala na przesyłanie oraz podpisywanie dokumentów przez platformy internetowe, co jest zgodne z aktualnymi przepisami prawa budowlanego w Polsce. Wnioski i pozwolenia mogą być obsługiwane całkowicie zdalnie, bez konieczności wizyt w urzędzie.

Voucher rozwojowy 2025