Zapraszamy na praktyczne szkolenie „Czas pracy w 2025” podczas którego mogą Państwo rozwiać swoje wątpliwości.
INFORMACJE O SZKOLENIU
Jeśli pojawiają się problemy techniczne w trakcie połączenia nasz asystent online jest dostępny i służy pomocą.
Cena obejmuje: udział w szkoleniu online, materiały w wersji elektronicznej, certyfikat PDF.
Szkolenie otwarte Szkolenia są organizowane w bardzo dobrych centrach edukacyjno szkoleniowych np. Golden Floor Tower w Warszawie. Centra są dobrze skomunikowane i nowoczesne. Mieszczą się w budynkach najwyższej klasy. W trakcie szkolenia zapewniamy catering i przerwy kawowe.
Dodatkową wartością szkolenia otwartego jest wymiana doświadczeń i wiedzy między uczestnikami i trenerem.
04.12.2025
Orsk
850 zł netto/os.
Szkolenie zamknięte
Program jest propozycją wstępną. Może zostać zmodyfikowany, aby odpowiedzieć na oczekiwania wynikające ze specyficznego kontekstu, dodatkowych potrzeb czy profilu grupy docelowej.
Zawartość może być realizowana w wersji warsztatowej, webinarowej, część materiału może być przedstawiona w formie pigułek wiedzy – video, podcast, infografiki. Może być również elementem większej akademii szkoleniowej.
IDEA SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)
Podczas szkolenia szczególny nacisk zostanie położony na uświadomienie menedżerom konsekwencji decyzji podjętych na etapie tworzenia grafików (odpoczynki dobowe i tygodniowe, dobór odpowiedniego schematu zmian pod kątem np. automatycznego rozwiązywania kwestii co 4 niedzieli wolnej, naruszanie doby pracowniczej), czy też już zarządzania pracownikami pracującymi zgodnie z zaplanowanym harmonogramem (łamanie zmian, zastępstwa, polecanie pracy przed „harmonogramowymi godzinami”, rekompensata pracy).
Podczas szkolenia szczególny nacisk zostanie położony na uświadomienie menedżerom konsekwencji decyzji podjętych na etapie tworzenia grafików (odpoczynki dobowe i tygodniowe, dobór odpowiedniego schematu zmian pod kątem np. automatycznego rozwiązywania kwestii co 4 niedzieli wolnej, naruszanie doby pracowniczej), czy też już zarządzania pracownikami pracującymi zgodnie z zaplanowanym harmonogramem (łamanie zmian, zastępstwa, polecanie pracy przed „harmonogramowymi godzinami”, rekompensata pracy).
PROGRAM SZKOLENIA
(SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)
1. Zasady tworzenia harmonogramów
Kiedy i w jakiej formie należy zaplanować i przekazać pracownikom harmonogramy (grafiki) czasu pracy?
Czy można tworzyć plan pracy dla zespołów lub brygad, a nie dla poszczególnych pracownikom?
Wymiar czasu pracy – czyli ile maksymalnie godzin pracy można zaplanować na przyjęty okres rozliczeniowy?
Dlaczego nie można zaplanować w grafiku rzeczywistych godzin pracy?
Kiedy występuje planowanie godzin nadliczbowych?
Czym różni się grafik od planu produkcji?
Dlaczego każdy dzień w harmonogramie powinien zostać odpowiednio oznaczony?
2. Czas pracy w praktyce
Co to jest doba pracownicza?
Ile wynosi odpoczynek dobowy?
W jakich sytuacjach dopuszczalne jest naruszenie odpoczynku dobowego?
Co to jest tydzień pracowniczy?
Ile dni z rzędu maksymalnie możne przepracować pracownik?
Kiedy należy stosować 35, a kiedy 24 godzin odpoczynku tygodniowego?
W jaki sposób zsynchronizować nowego pracownika w zespole z czasem pracy osoby kończącej pracę?
Kiedy można “przesunąć” pracownika na inną zmianę bez naruszenia jego doby pracowniczej.
Dopuszczalna liczba godzin pracy w skali dnia, tygodnia, miesiąca, okresu rozliczeniowego
Zasady optymalizowania harmonogramów pod kątem ewentualnego polecania pracy w dni wolne i w godzinach nadliczbowych;
Jak w praktyce stosować ograniczenia wynikające z przeciętnie 48 godzinnej normy.
3. Zasady wprowadzania zmian w zaplanowanym harmonogramie.
Czy opublikowany (przekazany pracownikom) harmonogram można zmieniać?
Ile wcześniej i w jakich przypadkach można zmienić harmonogram pracownikom?
Czy pracownik może odmówić pracy w zmienionym grafiku?
4. Zarządzanie godzinami nadliczbowymi na przykładach
Kiedy należy rekompensować pracę dodatkiem +50%, a kiedy +100%?
Czym się różni odbiór „czasu wolnego” od „dnia wolnego”?
Terminy rozliczeń godzin nadliczbowych co należy rozliczyć w miesiącu, a co w okresie rozliczeniowym?
W jakich, nielicznych, sytuacjach można płacić za nadgodziny w sobotę?
Zasady rekompensowania pracy dni wolne z tytułu 5 dniowego tygodnia pracy, niedziele i święta w harmonogramie
Jak w praktyce wyliczyć naruszenie normy dziennej i średniotygodniowej?
Limity godzin nadliczbowych
Kompetencje menedżerów w zakresie zlecania pracy w godzinach nadliczbowych (polecenie wyraźne i dorozumiane)
Rejestratory Czasu Pracy, a harmonogram – jak liczyć czas pracy?
5. Schematy czasu pracy
Co to jest schemat czasu pracy?
Dlaczego nie powinno się stosować planu pracy po 4 dni z rzędu w układzie 4-brygadowym?
Jakie schematy zmianowe gwarantują „co 4 niedzielę wolną” bez konieczności wyznaczania jej przez menedżerów?
6. Zarządzanie okresem rozliczeniowym
Jakimi zasadami należy się kierować przy doborze długości okresu rozliczeniowego i dlaczego jednomiesięczny okres rozliczeniowy jest najdroższy dla pracodawcy?
W jakich przypadkach styczeń nie powinien stanowić pierwszego miesiąca okresu rozliczeniowego?
Jak wdrażać zmiany okresów rozliczeniowych?
Zasady układania harmonogramów czasu pracy
Jakie zasady w zakresie układania harmonogramów czasu pracy obowiązują pracodawców?
W jakiej formie należy archiwizować zmiany wprowadzane do harmonogramów czasu pracy?
Przez ile lat trzeba będzie przechowywać harmonogramy od 2019 r.?
Czy posiadanie harmonogramu w systemie do zarządzania czasem pracy, w którym za pośrednictwem portalu pracowniczego zapoznaje się z nim pracownik jest wystarczające, aby uznać, że harmonogram jest przechowywany?
Czy zmiany w zakresie dokumentacji wymuszą zmiany dotyczące wyglądu harmonogramów tworzonych elektronicznie?
Czy harmonogram elektroniczny musi posiadać plik XML z wszystkimi metadanymi jak w przypadku dokumentacji w aktach osobowych?
Praca w godzinach nadliczbowych a nowe wymogi dotyczące dokumentacji
Jak będzie należało dokumentować polecanie nadgodzin od 2019 r.?
Czy wnioski o wyjścia prywatne będą musiały być przechowywane w dokumentacji czasu pracy, czy będzie nadal możliwe stosowanie książek wyjść?
Czy wnioski o odbiory nadgodzin trzeba będzie przechowywać w aktach osobowych, czy wraz z dokumentacją z zakresu czasu pracy?
Czy trzeba będzie na piśmie uzgadniać termin odbioru dnia wolnego za sobotę i taki dokument archiwizować?
Jaki będzie okres przechowywania dokumentacji związanej z pracą w nadgodzinach?
Elementy, jakie musi zawierać ewidencja czasu pracy od 2019 r.
Czy karta ewidencji czasu pracy będzie miała różne długości w zależności od przyjętego okresu rozliczeniowego?
Czy w karcie będzie obowiązek wpisywania czasu pracy „od do”, zamiast liczby przepracowanych godzin np. 8?
Jak będą wpisywane do kart ewidencji czasu pracy dyżuru pracowników?
Czy w karcie trzeba będzie odznaczać dni wolne od pracy?
Czy karta czasu pracy, podobnie jak harmonogramy, będzie musiała być podpisywana przez pracownika?
Nowa dokumentacja z zakresu czasu pracy
Jakie wymagania będzie musiała spełniać dokumentacja czasu pracy prowadzona elektronicznie?
Jakie dokumenty z dotychczasowych akt pracowniczych należy przechowywać w nowej dokumentacji czasu pracy?
Jakie wnioski dotyczące czasu pracy należy przechowywać w nowej dokumentacji czasu pracy?
Czy polecenia pracy w godzinach nadliczbowych wydane elektronicznie trzeba będzie drukować i przechowywać w dokumentacji czasu pracy?
Jakie dokumenty dotyczące zadaniowego czasu pracy należało będzie archiwizować?
Czy konieczne będzie przechowywanie wniosków o odbiór nadgodzin w postaci czasu wolnego od pracy?
Czy dokumentacja z zakresu czasu pracy może być prowadzona w sposób elektroniczny, jeśli akta pracownicze będą nadal prowadzone w tradycyjnej formie?
Jak dołączyć do dokumentacji elektronicznej czasu pracy wniosek pracownika o indywidualny rozkład czasu pracy?
Zasady przechowywania dokumentacji z zakresu czasu pracy
Czy dokumentację z zakresu czasu pracy trzeba przechowywać przez ten sam okres co akta osobowe pracowników?
Czy istnieją dokumenty z obszaru czasu pracy, które będzie należało przechowywać 50 lat?
Jakie dokumenty dotyczące czasu pracy będzie trzeba przechowywać 10 lat?
Jakie dokumenty dotyczące czasu pracy będzie można przechowywać jedynie przez okres 3 lat?
Dokumentacja dotycząca urlopów wypoczynkowych
Czy w dokumentacji urlopowej należy przechowywać wnioski o urlopy szkoleniowe i okolicznościowe?
Czy jest obowiązek przechowywania odrzuconych wniosków urlopowych?
Czy wycofane wniosku urlopowego przez pracownika pozwala na wyrzucenie i niearchiwizowanie wniosku?
Czy należy przechowywać dokumenty dotyczące odwołania pracownika z urlopu?
Jak długo należy przechowywać dokumentację urlopową?
Wersja szkolenia otwartego online:
Obecnie nie ma ustalonego terminu szkolenia otwartego online.
Dowiedz się o nowym terminie: Konsultant
Wersja szkolenia zamkniętego online:
Program zostanie dopasowany do Państwa potrzeb i oczekiwań.
Wersja szkolenia otwartego stacjonarnego:
04.12.2025
Orsk
850 zł netto/os.
Ceny netto należy powiększyć o należny podatek VAT 23%. Dla
opłacających
szkolenie ze środków publicznych stawka VAT=ZW. Należy przesłać oświadczenie.
Przeszkoliliśmy ponad 40000 dyrektorów, menedżerów, kierowników i naczelników.
2
W Akademiach menedżerskich, w których mierzyliśmy efektywność (47 projektów 286 dni szkol.) poziom kompetencji wzrósł średnio o 16%.
3
Pracujemy na poziomie kompetencji (wiem co i jak mam zrobić), motywacji (wierzę, że warto), postawy (zamierzam to zrobić) , wdrożenia (follow up)
4
Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez amerykańskie centrum Center for American Progress, koszt zastąpienia pracowników wynosi około 16% ich rocznego wynagrodzenia. W przypadku menadżera zwiększa się do 100%.
Szkolenie związane z:
czas pracy 2025
czas pracy
rozliczanie czasu pracy
rozliczanie czasu pracy pracowników
OPINIE O SZKOLENIACH
Rzetelność i fachowość firmy „Gamma”, połączone z osobistym zaangażowaniem jej pracowników, zaowocowały szkoleniem przeprowadzonym na bardzo wysokim poziomie merytorycznym.
Szkolenie było inspirujące. Poznałem metody wcześniej przeze mnie niewykorzystywane. Dodatkowym atutem była mała grupa szkoleniowa i uczestnicy z innych branż, co moim zdaniem wpłynęło pozytywnie na jakość warsztatów.
Szkolenie było szczególnie istotne w przypadku grupy o zróżnicowanym poziomie kompetencji – od pracowników bardzo młodych stażem, przez osoby z kilkuletnim doświadczeniem, po menedżerów średniego szczebla. Realizacja w kilku oddzielnych modułach tematycznych, z jednoczesnym podsumowaniem wspólnych tematów w całej grupie dała oczekiwane przez nas efekty.
Fachowość oraz miła atmosfera podczas szkolenia spotkały się z uznaniem uczestników, którzy wysoko ocenili kwalifikacje prowadzących zajęcia.
Dzięki Współpracy z firmą Gamma, w badaniu satysfakcji pracowników za rok 2011, uzyskaliśmy Wzrost wskaźników w obszarach efektywne zarządzanie i leadership odpowiednio o 5% i 13%.
Pracownicy uczestniczący w szkoleniu w zdecydowanym stopniu rozwinęli swoje umiejętności w zakresie objętym szkoleniem. Szkolenie zmotywowało bowiem pracowników do przygotowania długoterminowych planów rozwojowych, które wraz z planem rozwojowym o charakterze „on-the-job” pozwoliło na objęcie przez nich wyższych stanowisk, w tym menedżerskich.
Dzięki kreatywnej formule szkoleń opracowanej przez Gamma sp. j. uczestnicy zostali w pełni zaangażowani w aktywności szkoleniowe oraz wysoko ocenili wartość merytoryczną warsztatów i zdobytą wiedzę oraz umiejętności.
Trenerzy prowadzący szkolenia wykazali się rzetelnością oraz profesjonalizmem, co zaważyło o podjęciu decyzji o realizacji kolejnego projektu, który wspólnie rozpoczęliśmy
Kompetentni trenerzy, indywidualne podejście do uczestników, profesjonalizm w przekazywaniu wiedzy oraz formuła szkolenia, wpłynęły na pozytywną opinię uczestników
Obszar zarządzania zespołem (delegowanie zadań, budowanie autorytetu, motywowanie pracowników, zarządzanie rozwoje) jest tym, w którym na pewno Gamma się specjalizuje.
Pragniemy potwierdzić wysoki poziom przeprowadzonego szkolenia, mający odzwierciedlenie w danych uzyskanych z ankiet od uczestników. Szkolenie cechowało bardzo dobre przygotowanie merytoryczne trenerów prowadzących oraz wysoki poziom obsługi nas, jako klienta firmy GAMMA.
Efekt marketingowy szkoleń najłatwiej mierzyć prośbami o kolejne tego typu spotkania. Farmaceuci, jako wyjątkowo wymagająca grupa na tyle wysoko ocenili pracę trenerską, że sami, z własnej inicjatywy zwracali się z prośbą do koordynatora projektu o możliwość rozbudowania działań szkoleniowych
Projekt został oceniony wysoko, zarówno pod względem przekazu merytorycznego, jak również atmosfery oraz zaangażowania i komunikatywności wszystkich trzech trenerów prowadzących szkolenie.
Biorąc pod uwagę dotychczasową współpracę oceniamy firmę Gamma, jako dostawcę szkoleń o najwyższej, jakości. Jesteśmy pełni uznania dla know-how firmy oraz kompetencji trenerów.
Cenię sobie dobrą komunikację i obsługę klienta za strony firmy Gamma. Pracownicy firmy cały czas czuwają nad przebiegiem projektu szkoleniowego, zgłaszają ewentualne zagrożenia i rekomendują zmiany.
Projekty szkoleniowe Gammy zawierają moduły mierzące efektywność szkolenia. Pozwalają ocenić firmę szkoleniową oraz rozwój poszczególnych uczestników.
Trenerzy wykazali się dużą wiedzą i doświadczeniem w prowadzeniu warsztatów. Każdy z nich stosował indywidualne podejście do uczestnika, co wpływało na efektywność całego procesu szkoleniowego.
Rekomendujemy Gammę, jako firmę doradczo-szkoleniową, która nie tylko realizuje dobre szkolenia, ale dodatkowo w taki sposób współpracuje z Klientem, by wszystkie działania były spójne ze specyfiką i strategią firmy.
Cenimy zespół firmy Gamma za zaangażowanie, dynamikę pracy i wypracowywanie rozwiązań dopasowanych do potrzeb Klienta.
Szkolenie poświęcone jest planowanym zmianom w prawie pracy, które są zapowiadane na 2026 rok.
2026-01-15
15 stycznia 2026
Szkolenie onlineSzkolenie online
2025-12-15
15 grudnia 2025
Szkolenie onlineSzkolenie online
FAQ
Jakie są kluczowe zasady planowania czasu pracy?
Planowanie czasu pracy wymaga znajomości przepisów kodeksu pracy, w tym norm dobowych, tygodniowych i okresów rozliczeniowych. Kluczowe znaczenie mają ustalenia dotyczące wymiaru etatu, długości zmian, odpoczynku dobowego oraz rozliczania nadgodzin. Prawidłowe zaplanowanie grafiku uwzględnia zarówno potrzeby organizacji, jak i ochronę interesów pracownika.
Jakie są formy ewidencji?
Ewidencja czasu pracy może być prowadzona w formie papierowej lub elektronicznej, zależnie od możliwości firmy. Dokumentacja musi być zgodna z wymaganiami prawa, obejmować wszystkie nieobecności, dyżury, urlopy oraz nadgodziny. Sprawna ewidencja umożliwia szybkie udzielenie informacji podczas kontroli i ułatwia rozliczanie wynagrodzeń.
Wprowadzenie systemów informatycznych znacząco ułatwia gromadzenie danych i ogranicza błędy. Rozwój narzędzi cyfrowych pozwala na dostęp do informacji w czasie rzeczywistym, a także wspiera transparentność rozliczeń.