Głównym tematem szkolenia reklamacje dla transportu będzie reklamacja szkód w międzynarodowym prawie przewozowym. Szkolenie z transportu drogowego poprowadzi wybitny ekspert w dziedzinie dochodzenia roszczeń i reklamacji z tytułu transportu i spedycji. Zapraszamy na szkolenie!
INFORMACJE O SZKOLENIU
Jeśli pojawiają się problemy techniczne w trakcie połączenia nasz asystent online jest dostępny i służy pomocą.
Cena obejmuje: udział w szkoleniu online, materiały w wersji elektronicznej, certyfikat PDF.
08.01.2026
10.00 - 16.00
Szkolenie online
990 zł netto/os.
Szkolenie otwarte Szkolenia są organizowane w bardzo dobrych centrach edukacyjno szkoleniowych np. Golden Floor Tower w Warszawie. Centra są dobrze skomunikowane i nowoczesne. Mieszczą się w budynkach najwyższej klasy. W trakcie szkolenia zapewniamy catering i przerwy kawowe.
Dodatkową wartością szkolenia otwartego jest wymiana doświadczeń i wiedzy między uczestnikami i trenerem.
Szkolenie zamknięte
Program jest propozycją wstępną. Może zostać zmodyfikowany, aby odpowiedzieć na oczekiwania wynikające ze specyficznego kontekstu, dodatkowych potrzeb czy profilu grupy docelowej.
Zawartość może być realizowana w wersji warsztatowej, webinarowej, część materiału może być przedstawiona w formie pigułek wiedzy – video, podcast, infografiki. Może być również elementem większej akademii szkoleniowej.
IDEA SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)
Zapraszamy na szkolenie które ma na celu uporządkowanie oraz dostarczenie wiedzy odnośnie transportu drogowego towarów, wskazanie obowiązków i praw stron umowy przewozu, pokazanie jak to robić prawidłowo i bezpiecznie a w przypadku szkody jak należy się zachować aby proces reklamacyjny przebiegł prawidłowo i sprawnie a przede wszystkim skutecznie. Szkolenie z transportu drogowego sprawi, że nauczymy się też jak odpierać nieuzasadnione roszczenia.
Na warsztaty zapraszamy:
logistyków
spedytorów
przewoźników
osoby mające zawiązek z nadawaniem i odbieraniem towarów przewożonych transportem drogowym
Zapraszamy na szkolenie które ma na celu uporządkowanie oraz dostarczenie wiedzy odnośnie transportu drogowego towarów, wskazanie obowiązków i praw stron umowy przewozu, pokazanie jak to robić prawidłowo i bezpiecznie a w przypadku szkody jak należy się zachować aby proces reklamacyjny przebiegł prawidłowo i sprawnie a przede wszystkim skutecznie. Szkolenie z transportu drogowego sprawi, że nauczymy się też jak odpierać nieuzasadnione roszczenia.
Na warsztaty zapraszamy:
logistyków
spedytorów
przewoźników
osoby mające zawiązek z nadawaniem i odbieraniem towarów przewożonych transportem drogowym
PROGRAM SZKOLENIA
(SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)
1. Przepisy regulujące odpowiedzialność przewoźnika drogowego za ubytek, uszkodzenie, utratę towaru oraz za opóźnienie w dostawie
Ustawa Prawo przewozowe, zakres stosowania
Konwencja o umowie międzynarodowego drogowego przewozu towarów (CMR), zakres stosowania.
rola spedytora w przewozach drogowych i jego odpowiedzialność
problem fałszywych przewoźników
prawa i obowiązki przewoźnika drogowego
prawa i obowiązki nadawcy i odbiorcy
problem odpowiedzialności za prawidłowy załadunek i rozmieszczenie towaru, kto mocuje towar na pojeździe, czy kierowca ma „pomagać” przy załadunku lub rozładunku?
bardzo ważna (a niedoceniana) rola listu przewozowego i wysokie kary z ich nieprawidłowe lub niedostateczne wypełnienie.
2. Zakres odpowiedzialności przewoźnika drogowego i przesłanki zwalniające od odpowiedzialności
ubytek, uszkodzenie, utrata towaru
opóźnienie w dostawie
przesłanki zwalniające podstawowe i „uprzywilejowane”
ograniczenie wysokości odszkodowania
3. Ubezpieczenia w transporcie drogowym towarów
OCPD czyli ubezpieczenie przewoźnika, co daje a czego nie daje, ograniczenia i wyłączenia w ubezpieczeniach
ubezpieczenie CARGO czyli ładunku, rodzaje ubezpieczeń, ograniczenia i wyłączenia z ubezpieczenia,
czy wysokie ubezpieczanie OCPD (przewoźnika) może zastąpić CARGO i dlaczego zdecydowanie nie
4. Terminy i składanie zastrzeżeń i reklamacji
czym się różni zastrzeżenie od reklamacji
forma pisemna i co to znaczy
zawieszenie biegu przedawnienia a jego przerwanie
znaczące różnice w terminach i formie w reklamacjach krajowych i międzynarodowych
protokół o stanie przesyłki
obowiązek wykazania szkody i jej wysokości
jak to robić prawidłowo i skutecznie
1. Przepisy regulujące odpowiedzialność przewoźnika drogowego za ubytek, uszkodzenie, utratę towaru oraz za opóźnienie w dostawie
Ustawa Prawo przewozowe, zakres stosowania
Konwencja o umowie międzynarodowego drogowego przewozu towarów (CMR), zakres stosowania.
rola spedytora w przewozach drogowych i jego odpowiedzialność
problem fałszywych przewoźników
prawa i obowiązki przewoźnika drogowego
prawa i obowiązki nadawcy i odbiorcy
problem odpowiedzialności za prawidłowy załadunek i rozmieszczenie towaru, kto mocuje towar na pojeździe, czy kierowca ma „pomagać” przy załadunku lub rozładunku?
bardzo ważna (a niedoceniana) rola listu przewozowego i wysokie kary z ich nieprawidłowe lub niedostateczne wypełnienie.
2. Zakres odpowiedzialności przewoźnika drogowego i przesłanki zwalniające od odpowiedzialności
ubytek, uszkodzenie, utrata towaru
opóźnienie w dostawie
przesłanki zwalniające podstawowe i „uprzywilejowane”
ograniczenie wysokości odszkodowania
3. Ubezpieczenia w transporcie drogowym towarów
OCPD czyli ubezpieczenie przewoźnika, co daje a czego nie daje, ograniczenia i wyłączenia w ubezpieczeniach
ubezpieczenie CARGO czyli ładunku, rodzaje ubezpieczeń, ograniczenia i wyłączenia z ubezpieczenia,
czy wysokie ubezpieczanie OCPD (przewoźnika) może zastąpić CARGO i dlaczego zdecydowanie nie
4. Terminy i składanie zastrzeżeń i reklamacji
czym się różni zastrzeżenie od reklamacji
forma pisemna i co to znaczy
zawieszenie biegu przedawnienia a jego przerwanie
znaczące różnice w terminach i formie w reklamacjach krajowych i międzynarodowych
protokół o stanie przesyłki
obowiązek wykazania szkody i jej wysokości
jak to robić prawidłowo i skutecznie
Wersja szkolenia otwartego online:
08.01.2026
10.00 - 16.00
Szkolenie online
990 zł netto/os.
Ceny netto należy powiększyć o należny podatek VAT 23%. Dla
opłacających
szkolenie ze środków publicznych stawka VAT=ZW. Należy przesłać oświadczenie.
Wersja szkolenia zamkniętego online:
Program zostanie dopasowany do Państwa potrzeb i oczekiwań.
Wersja szkolenia otwartego stacjonarnego:
Obecnie nie ma ustalonego terminu szkolenia otwartego online.
Dowiedz się o nowym terminie: Konsultant
Przeszkoliliśmy ponad 40000 dyrektorów, menedżerów, kierowników i naczelników.
2
W Akademiach menedżerskich, w których mierzyliśmy efektywność (47 projektów 286 dni szkol.) poziom kompetencji wzrósł średnio o 16%.
3
Pracujemy na poziomie kompetencji (wiem co i jak mam zrobić), motywacji (wierzę, że warto), postawy (zamierzam to zrobić) , wdrożenia (follow up)
4
Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez amerykańskie centrum Center for American Progress, koszt zastąpienia pracowników wynosi około 16% ich rocznego wynagrodzenia. W przypadku menadżera zwiększa się do 100%.
Szkolenie związane z:
proces reklamacyjny
odszkowowania
prawo przewozowe
szkolenia reklamacje
międzynarodowe prawo przewozowe
OPINIE O SZKOLENIACH
Trenerzy wykazali się dużą wiedzą i doświadczeniem w prowadzeniu warsztatów. Każdy z nich stosował indywidualne podejście do uczestnika, co wpływało na efektywność całego procesu szkoleniowego.
Szkolenie było inspirujące. Poznałem metody wcześniej przeze mnie niewykorzystywane. Dodatkowym atutem była mała grupa szkoleniowa i uczestnicy z innych branż, co moim zdaniem wpłynęło pozytywnie na jakość warsztatów.
Dzięki kreatywnej formule szkoleń opracowanej przez Gamma sp. j. uczestnicy zostali w pełni zaangażowani w aktywności szkoleniowe oraz wysoko ocenili wartość merytoryczną warsztatów i zdobytą wiedzę oraz umiejętności.
Trenerzy prowadzący szkolenia wykazali się rzetelnością oraz profesjonalizmem, co zaważyło o podjęciu decyzji o realizacji kolejnego projektu, który wspólnie rozpoczęliśmy
Rekomendujemy Gammę, jako firmę doradczo-szkoleniową, która nie tylko realizuje dobre szkolenia, ale dodatkowo w taki sposób współpracuje z Klientem, by wszystkie działania były spójne ze specyfiką i strategią firmy.
Projekt został oceniony wysoko, zarówno pod względem przekazu merytorycznego, jak również atmosfery oraz zaangażowania i komunikatywności wszystkich trzech trenerów prowadzących szkolenie.
Kompetentni trenerzy, indywidualne podejście do uczestników, profesjonalizm w przekazywaniu wiedzy oraz formuła szkolenia, wpłynęły na pozytywną opinię uczestników
Projekty szkoleniowe Gammy zawierają moduły mierzące efektywność szkolenia. Pozwalają ocenić firmę szkoleniową oraz rozwój poszczególnych uczestników.
Biorąc pod uwagę dotychczasową współpracę oceniamy firmę Gamma, jako dostawcę szkoleń o najwyższej, jakości. Jesteśmy pełni uznania dla know-how firmy oraz kompetencji trenerów.
Pragniemy potwierdzić wysoki poziom przeprowadzonego szkolenia, mający odzwierciedlenie w danych uzyskanych z ankiet od uczestników. Szkolenie cechowało bardzo dobre przygotowanie merytoryczne trenerów prowadzących oraz wysoki poziom obsługi nas, jako klienta firmy GAMMA.
Pracownicy uczestniczący w szkoleniu w zdecydowanym stopniu rozwinęli swoje umiejętności w zakresie objętym szkoleniem. Szkolenie zmotywowało bowiem pracowników do przygotowania długoterminowych planów rozwojowych, które wraz z planem rozwojowym o charakterze „on-the-job” pozwoliło na objęcie przez nich wyższych stanowisk, w tym menedżerskich.
Obszar zarządzania zespołem (delegowanie zadań, budowanie autorytetu, motywowanie pracowników, zarządzanie rozwoje) jest tym, w którym na pewno Gamma się specjalizuje.
Rzetelność i fachowość firmy „Gamma”, połączone z osobistym zaangażowaniem jej pracowników, zaowocowały szkoleniem przeprowadzonym na bardzo wysokim poziomie merytorycznym.
Cenimy zespół firmy Gamma za zaangażowanie, dynamikę pracy i wypracowywanie rozwiązań dopasowanych do potrzeb Klienta.
Cenię sobie dobrą komunikację i obsługę klienta za strony firmy Gamma. Pracownicy firmy cały czas czuwają nad przebiegiem projektu szkoleniowego, zgłaszają ewentualne zagrożenia i rekomendują zmiany.
Dzięki Współpracy z firmą Gamma, w badaniu satysfakcji pracowników za rok 2011, uzyskaliśmy Wzrost wskaźników w obszarach efektywne zarządzanie i leadership odpowiednio o 5% i 13%.
Szkolenie było szczególnie istotne w przypadku grupy o zróżnicowanym poziomie kompetencji – od pracowników bardzo młodych stażem, przez osoby z kilkuletnim doświadczeniem, po menedżerów średniego szczebla. Realizacja w kilku oddzielnych modułach tematycznych, z jednoczesnym podsumowaniem wspólnych tematów w całej grupie dała oczekiwane przez nas efekty.
Fachowość oraz miła atmosfera podczas szkolenia spotkały się z uznaniem uczestników, którzy wysoko ocenili kwalifikacje prowadzących zajęcia.
Efekt marketingowy szkoleń najłatwiej mierzyć prośbami o kolejne tego typu spotkania. Farmaceuci, jako wyjątkowo wymagająca grupa na tyle wysoko ocenili pracę trenerską, że sami, z własnej inicjatywy zwracali się z prośbą do koordynatora projektu o możliwość rozbudowania działań szkoleniowych
Udział w szkoleniu szkoleniu pozwoli uczestnikom m.in. na określenie miejsca gospodarki magazynowej w systemie logistycznym firm, zaplanowanie organizacji funkcjonowania magazynów, dokonanie podziału zapasów według różnych kryteriów składowania.
Na szkolenie serdecznie zapraszamy wszystkie osoby zawodowo zajmujące się obrotem międzynarodowym, osoby odpowiedzialne za rozliczenia importu towarów w firmie oraz za rozliczenia podatkowe.
Uczestnicy szkolenia poznają reguły ustalania pochodzenia towarów, konsekwencje błędnej klasyfikacji oraz najczęściej popełniane błędy.
2025-12-12
12 grudnia 2025
Szkolenie onlineSzkolenie online
FAQ
Kiedy powstaje odpowiedzialność przewoźnika?
Odpowiedzialność przewoźnika w transporcie drogowym powstaje w momencie przyjęcia ładunku do przewozu i obejmuje zarówno uszkodzenia, jak i częściową lub całkowitą utratę towaru. Kluczowe znaczenie mają tu postanowienia Konwencji CMR, które określają zakres odpowiedzialności oraz wyjątki od niej, np. siła wyższa czy wina nadawcy. Zgłoszenie reklamacji powinno być dokonane niezwłocznie po wykryciu szkody, najlepiej jeszcze podczas rozładunku, co pozwala na właściwe udokumentowanie zdarzenia i ogranicza ryzyko odmowy przez ubezpieczyciela.
W praktyce często pojawia się spór o termin złożenia reklamacji lub zakres wymaganych dowodów. Prawidłowe zgromadzenie dokumentacji jest warunkiem skutecznego dochodzenia roszczeń, zarówno na etapie reklamacyjnym, jak i ewentualnego postępowania sądowego.
Jak udokumentować szkodę?
Dokumentowanie szkody to jeden z najważniejszych etapów procesu reklamacyjnego w transporcie drogowym. Niezbędne jest sporządzenie protokołu szkody, zebranie zdjęć, zgromadzenie dokumentów przewozowych oraz świadectw jakości lub ilości. Brak precyzyjnych dowodów może skutkować odrzuceniem reklamacji lub znacznym obniżeniem kwoty odszkodowania. Ważne jest, by dokumentacja była kompletna i przygotowana zgodnie z wymaganiami przewoźnika oraz ubezpieczyciela.