Transport morski, Konosament

Szkolenia - logistyka, transport, spedycja onlineotwartezamkniete
Celem szkolenia jest dostarczyć oraz uporządkować już nabytą wiedzę odnośnie transportu morskiego towarów
Szkolenie pozwala wyjaśnić specyficzne pojęcia występujące wyłącznie w transporcie morskim (między innymi: rola i odpowiedzialność osoby określonej mianem „shipper”). Omówimy temat obiegu dokumentów oraz rolę konosamentu (Bill of lading). Zapraszamy na szkolenie transport morski towarów, konosament.

INFORMACJE O SZKOLENIU

  • Jeśli pojawiają się problemy techniczne w trakcie połączenia nasz asystent online jest dostępny i służy pomocą.
  • Cena obejmuje: udział w szkoleniu online, materiały w wersji elektronicznej, certyfikat PDF.
17.12.2025
10.00-16.00
Szkolenie online
950 zł netto/os.

Szkolenie otwarte
Szkolenia są organizowane w bardzo dobrych centrach edukacyjno szkoleniowych np. Golden Floor Tower w Warszawie. Centra są dobrze skomunikowane i nowoczesne. Mieszczą się w budynkach najwyższej klasy. W trakcie szkolenia zapewniamy catering i przerwy kawowe.

Dodatkową wartością szkolenia otwartego jest wymiana doświadczeń i wiedzy między uczestnikami i trenerem.

Szkolenie zamknięte

Program jest propozycją wstępną. Może zostać zmodyfikowany, aby odpowiedzieć na oczekiwania wynikające ze specyficznego kontekstu, dodatkowych potrzeb czy profilu grupy docelowej.

Zawartość może być realizowana w wersji warsztatowej, webinarowej, część materiału może być przedstawiona w formie pigułek wiedzy – video, podcast, infografiki. Może być również elementem większej akademii szkoleniowej.

IDEA SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)

Cel szkolenia:

Dostarczyć wiedzy oraz uporządkować już nabytą wiedzę odnośnie transportu morskiego towarów, wskazać obowiązki i prawa stron umowy. Wyjaśnimy wiele specyficznych pojęć występujących wyłącznie w transporcie morskim (min. rola i odpowiedzialność osoby określonej mianem „shipper”). Omówimy transport morski towarów, obieg dokumentów a przede wszystkim rolę konosamentu (Bill of lading).

Na warsztaty zapraszamy:

  • logistyków
  • spedytorów
  • przewoźników
  • handlowców
  • osoby mające zawiązek z nadawaniem i odbieraniem towarów przewożonych transportem morskim

Zapraszamy na szkolenie transport morski towarów!

WYMAGANIA SPRZĘTOWE:

  • KOMPUTER
  • STAŁE ŁĄCZE INTERNETOWE
  • MAKSYMALNA GRUPA UCZESTNIKÓW: 25 OSÓB
    (decyduje kolejność zgłoszeń)

Webinar/szkolenie online to nowoczesny format szkoleniowy wykorzystujący transmisję audio-wideo w czasie rzeczywistym. Technologia typu „Streaming” umożliwia przesyłanie takich danych jak fonia, wizja i tekst „na żywo” dzięki czemu uczestnik otrzymuje pełnowartościowe szkolenie nie wstając zza swojego biurka.

PROGRAM SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)

1. Umowa spedycji i rola spedytora w transporcie morskim

  • czym się różni umowa spedycji od umowy przewozu
  • zakres odpowiedzialności spedytora
  • obowiązki spedytora (instrukcje wysyłkowe, doradztwo dotyczące przepisów celnych, przewozowych, zabezpieczenie praw dającego zlecenie, inne)
  • na czym zarabia spedytor
  • czy spedytor ma obowiązek rozliczyć się ze zalecenia i ujawnić faktury od przewoźników i innych osób, którymi posługuje się przy wykonaniu zlecenia?

2. Podstawowe pojęcia w transporcie morskim

  • Jakie przepisy regulują przewóz ładunku drogą morską
  • przewoźnik morski (armator), przewóz ładunku, statek morski,
  • wyjaśnienie pojęć takich jak: armator, przewoźnik, NVOCC, frachtujący, shipper,
  • agent, makler, FCL/LCL i wiele innych
  • żegluga liniowa – umowa bukingowa, linie żeglugowe.
  • przewozy kontenerowe „drzwi-drzwi” (przewozy drobnicowe – LCL),
  • sprzęt kontenerowy,
  • załadunek i mocowanie towarów w kontenerze, opakowania transportowe,
  • problem „rolowania” kontenerów.

3. Koszty transportu morskiego:

  • koszty transportu w żegludze liniowej,
  • stawka frachtowa: LILO, LIFO, FILO, FIFO, dodatki frachtowe: BAF, CAF, congestion, inne
  • koszty portowe i koszty przewozów lądowych: THC, demurrage, detention, storage, inne

4. Konosament i inne dokumenty:

  • wystawianie konosamentu i jak czytać konosament
  • rodzaje konosamentu: załadowania i przyjęcia do załadowania (shipped, on board), (received for shipment)
  • Express bill, Sea waybill – czy zastępuje konosament?
  • rola konosamentu w umowie handlowej (akredytywa, inkaso dokumentowe),
  • prezentacja konosamentu – zwalnianie ładunku w porcie przeznaczenia, telex release, czy rzeczywiście do zwolnienia ładunku w porcie potrzeba wszystkich oryginałów? Postawy prawne.

5. Szkody w transporcie morskim i ubezpieczenia morskie:

  • awaria wspólna i poszczególna,
  • ubezpieczenie CARGO,
  • reklamacje do przewoźnika morskiego.

MIELIŚMY PRZYJEMNOŚĆ PRACOWAĆ DLA:

1

Przeszkoliliśmy ponad 40000 dyrektorów, menedżerów, kierowników i naczelników.

2

W Akademiach menedżerskich, w których mierzyliśmy efektywność (47 projektów 286 dni szkol.) poziom kompetencji wzrósł średnio o 16%.

3

Pracujemy na poziomie kompetencji (wiem co i jak mam zrobić), motywacji (wierzę, że warto), postawy (zamierzam to zrobić) , wdrożenia (follow up)

4

Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez amerykańskie centrum Center for American Progress, koszt zastąpienia pracowników wynosi około 16% ich rocznego wynagrodzenia. W przypadku menadżera zwiększa się do 100%.

Szkolenie związane z:
  • Transport morski
  • Konosament morski
  • Transport morski logistyka
  • Transport wodny rodzaje
  • Logistyka morska

OPINIE O SZKOLENIACH

Justyna Baryła-Rychert


Project Manager
tel.: 505 273 483tel.: 505 273 500
fax: (22) 266 08 51
j.baryla@projektgamma.pl
Justyna Baryła-Rychert

Justyna Baryła-Rychert


Project Manager
tel.: 505 273 483tel.: 505 273 500
fax: (22) 266 08 51
j.baryla@projektgamma.pl
Justyna Baryła-Rychert

Justyna Baryła-Rychert


Project Manager
tel.: 505 273 483tel.: 505 273 500
fax: (22) 266 08 51
j.baryla@projektgamma.pl
Justyna Baryła-Rychert
Zaznacz liczebność grupy i zostaw dane kontaktowe, a odezwiemy się z wyceną szkolenia.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE Szkolenia - logistyka, transport, spedycja

Na szkolenie serdecznie zapraszamy wszystkie osoby zawodowo zajmujące się obrotem międzynarodowym, osoby odpowiedzialne za rozliczenia importu towarów w firmie oraz za rozliczenia podatkowe.
2025-12-08
08 grudnia 2025
Szkolenie online Szkolenie online
2026-01-14
14 stycznia 2026
Szkolenie online Szkolenie online
Uczestnicy szkolenia poznają reguły ustalania pochodzenia towarów, konsekwencje błędnej klasyfikacji oraz najczęściej popełniane błędy.
2025-12-12
12 grudnia 2025
Szkolenie online Szkolenie online
Rozporządzenie European Union Deforestation Regulation (EUDR) zakazuje wprowadzania na rynek Unii Europejskiej lub eksportowania produktów, które nie spełniają wymogów zrównoważonego rozwoju. Regulacje obejmują siedem grup towarów, m.in. drewno, olej palmowy, soja, kauczuk, bydło, kakao, kawa oraz produkty wytworzone lub zawierające w składzie powyższe wyroby, uzyskane poprzez np. karmienie zwierząt tymi towarami (zastosowanie w paszach).
2025-12-17
17 grudnia 2025
Szkolenie online Szkolenie online

FAQ

Czym jest konosament?

Konosament to kluczowy dokument w transporcie morskim, pełniący jednocześnie rolę potwierdzenia przyjęcia towaru na statek, dowodu zawarcia umowy przewozu oraz papieru wartościowego. Konosament określa prawa do dysponowania ładunkiem, jest też podstawą do przenoszenia własności towaru podczas tranzytu. Odpowiednie stosowanie konosamentu zabezpiecza interesy stron i reguluje kwestie odpowiedzialności oraz ewentualnych roszczeń.

Jakie są rodzaje konosamentów?

W praktyce stosuje się różne rodzaje konosamentów, w tym konosamenty imienne, na zlecenie i na okaziciela. Wybór typu dokumentu wpływa na możliwość przekazywania praw do ładunku oraz formalności przy odbiorze w porcie docelowym. Istnieją także konosamenty czyste i brudne – pierwszy potwierdza przyjęcie towaru bez zastrzeżeń, drugi zawiera adnotacje dotyczące np. uszkodzeń lub braków.

Kiedy wymagany jest konosament?

W transporcie morskim konosament jest niezbędny niemal w każdej operacji przewozu ładunków przez morze. Dokument ten stanowi formalny dowód wydania towaru i umożliwia jego odbiór w porcie przeznaczenia. Obowiązek jego wystawienia spoczywa na przewoźniku, natomiast odbiorca towaru musi go przedstawić przy odbiorze. Bez ważnego konosamentu rozporządzanie przesyłką jest zwykle niemożliwe. Wymogi dotyczące dokumentacji są ściśle powiązane z międzynarodowymi przepisami i praktyką transportową.

Co obejmuje transport morski?

Transport morski to złożony proces, obejmujący nie tylko sam przewóz ładunków, ale także planowanie tras, obsługę portową, odprawy celne i zarządzanie ryzykiem. Ważnym aspektem jest znajomość konwencji międzynarodowych, takich jak Reguły Haskie czy Hamburgskie. W transporcie morskim istotna jest także integracja z innymi gałęziami logistyki oraz precyzyjne przygotowanie dokumentów przewozowych. Stosowanie najlepszych praktyk pozwala zoptymalizować czas realizacji i zminimalizować ryzyko nieporozumień czy sporów.

Transport morski odgrywa kluczową rolę w globalnych łańcuchach dostaw, zapewniając efektywny przepływ towarów na skalę międzynarodową. Jest to rozwiązanie ekonomiczne i niezawodne przy dużych wolumenach przewozów.

Voucher rozwojowy 2025