Zarządzanie i optymalizacja zapasami

Zarządzanie i optymalizacja zapasami

Zarządzanie i optymalizacja zapasami

Analiza i ocena zapasów, analiza i wykorzystanie metod zarządzania zapasami

Szkolenia - logistyka, transport, spedycja

Zasadniczym celem szkolenia jest analiza i ocena zapasów w przedsiębiorstwie, określenie optymalnych ilości zapasów dostosowanych do potrzeb produkcyjnych i rynkowych, określenie zapasów maksymalnych, zapasów bezpieczeństwa, kosztów zamrożonych kapitałów oraz analiza i wykorzystanie metod zarządzania zapasami.

INFORMACJE O SZKOLENIU

Szkolenie zamknięte
Poniższy program jest punktem wyjścia do rozmowy na temat potrzeb i oczekiwań wobec szkolenia z tego obszaru. Część szkoleń zamkniętych realizujemy jako jednorazowe wydarzenia, inne stają się elementem szerszego procesu rozwojowego, na który składają się narzędzia wspierające – pre-worki, follow-up’y pigułki wiedzy w formie video, tekstowej bądź podcastu. Często w rezultacie rozmów początkowy program jest znacząco modyfikowany i dostosowany pod kątem kontekstu organizacyjnego, celów przełożonych i działu HR oraz poziomu kompetencji uczestników.

Realizujemy szkolenia zamknięte zarówno w wersji stacjonarnej jak również online.

Szkolenie otwarte
Szkolenia są organizowane w bardzo dobrych centrach edukacyjno szkoleniowych np. Golden Floor Tower w Warszawie. Centra są dobrze skomunikowane i nowoczesne. Mieszczą się w budynkach najwyższej klasy. W trakcie szkolenia zapewniamy catering i przerwy kawowe.

Uwaga! Sale spełniają wytyczne związane z organizacją szkoleń w trakcie epidemii w celu minimalizacji ryzyka zakażenia.

W razie zaostrzenia sytuacji epidemicznej szkolenie przeprowadzimy online

Dodatkową wartością szkolenia otwartego jest wymiana doświadczeń i wiedzy między uczestnikami i trenerem.
Cena obejmuje: udział w szkoleniu, materiały w wersji elektronicznej, certyfikat, lunch.

Obecnie nie ma ustalonego terminu szkolenia otwartego. Dowiedz się o nowym terminie: Konsultant

Szkolenie online

  • Korzystamy z większości dostępnych technologii transmisji video (Microsoft Teams, Google Meet, Webex, Zoom, Skype for Business, Clickmeeting) jak również narzędzi uatrakcyjniających spotkanie (Mural, Mentimeter, Kahoot, Miro, Videoask, Quizlet etc.)
  • Mamy wyjątkowe doświadczenie wśród firm szkoleniowych w organizacji szkoleń online i webinarów. Prowadziliśmy je długo przed pandemią.
  • Jeśli pojawiają się problemy z użytkowaniem programów nasz asystent online jest dostępny i służy pomocą.
  • Cena obejmuje: udział w szkoleniu online, materiały w wersji elektronicznej, certyfikat PDF

24.01.2022 - 25.01.2022
9.00 - 16.30
Szkolenie online
1300 zł netto/os.

IDEA SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)

CELE SZKOLENIA:

  • dokonanie podziału zapasów według czynników ważności i kompleksowości zaopatrzenia
  • podejmowanie decyzji w zakresie sterowania zapasami,
  • ustalenie zasad i metod planowania potrzeb materiałowych,
  • wykorzystanie metod prognozowania do obliczenia wielkości zapasów w różnych okresach czasowych,
  • określenie parametrów i normatywów planowania zapasów w przedsiębiorstwie,
  • określenie wpływu ilości miejsc składowania na wielkość zapasów,
  • obliczenie wielkości zapasów maksymalnych i zapasów bezpieczeństwa,
  • obliczenie ekonomicznej wielkości partii dostaw, czasu zamawiania i organizacji ich przepływu,
  • określenie struktury i wielkości kosztów tworzenia i utrzymania zapasów,
  • kontrola i koordynacja przepływu zapasów w całym łańcuchu logistycznym,
  • analiza i ocena wariantów rozwiązań w zakresie działań dotyczących gospodarowania zapasami w przedsiębiorstwie

CELE SZKOLENIA:

  • dokonanie podziału zapasów według czynników ważności i kompleksowości zaopatrzenia
  • podejmowanie decyzji w zakresie sterowania zapasami,
  • ustalenie zasad i metod planowania potrzeb materiałowych,
  • wykorzystanie metod prognozowania do obliczenia wielkości zapasów w różnych okresach czasowych,
  • określenie parametrów i normatywów planowania zapasów w przedsiębiorstwie,
  • określenie wpływu ilości miejsc składowania na wielkość zapasów,
  • obliczenie wielkości zapasów maksymalnych i zapasów bezpieczeństwa,
  • obliczenie ekonomicznej wielkości partii dostaw, czasu zamawiania i organizacji ich przepływu,
  • określenie struktury i wielkości kosztów tworzenia i utrzymania zapasów,
  • kontrola i koordynacja przepływu zapasów w całym łańcuchu logistycznym,
  • analiza i ocena wariantów rozwiązań w zakresie działań dotyczących gospodarowania zapasami w przedsiębiorstwie

PROGRAM SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)

METODY KSZTAŁTOWANIA ZAPASÓW

  • czynniki wewnętrzne i zewnętrzne kształtujące zapasy,
  • przyczyny gromadzenia zapasów,
  • zapasy - konflikty logistyczne,
  • klasyfikacja zapasów według kryteriów ważności (metoda ParetoLorenza),
  • inne metody podziału zapasów (np. XYZ),
  • metody sterowania zapasami.

RODZAJE POPYTU I JEGO WPŁYW NA WIELKOŚĆ I STRUKTURĘ ZAPASÓW

  • rodzaje popytu i ich wpływ na poziomy i strukturę zapasów,
  • cykl życia produktu,
  • metody wyceny zapasów.

OBSŁUGA KLIENTA I JEJ WPŁYW NA STRUKTURĘ I POZIOMY ZAPASÓW

  • standardy obsługi klienta,
  • poziomy obsługi klienta,
  • wpływ przyjętych poziomów obsługi na wielkość poszczególnych grup zapasów.

PLANOWANIE POTRZEB MATERIAŁOWYCH

  • miejsce planowania potrzeb materiałowych w logistyce przedsiębiorstwa,
  • metody planowania potrzeb materiałowych,
  • analiza wielkości zapasów i częstotliwości dostaw według różnych metod planowania.

ANALIZA POZIOMÓW (WIELKOŚCI) ZAPASÓW

  • kalkulacja czasu składania zamówień,
  • czynniki wpływające na wielkość zapasów poszczególnych pozycji asortymentowych,
  • wielkość zapasów bieżących,
  • poziom zapasów bezpieczeństwa,
  • wielkość zapasów bezpieczeństwa w odniesieniu do miejsc składowania,
  • ocena punktu złożenia zamówienia (kiedy zamówić?),
  • wpływ poziomu obsługi klienta na wielkość utrzymywanych zapasów.

PROGNOZOWANIE WIELKOŚCI ZAPASÓW

  • cele i zadania prognozowania,
  • metody wykorzystywane w prognozowaniu wielkości zapasów,
  • prognozowanie krótkoterminowe, średnio- i długoterminowe,
  • prognozowanie sezonowe,
  • analiza i ocena stosowanych metod prognozowania.

KOSZTY ZAPASÓW

  • koszty gromadzenia (tworzenia) zapasów,
  • koszty utrzymania zapasów,
  • koszty braku zapasów,
  • utracone przychody.

EKONOMIKA DOSTAW

  • ekonomiczna wielkość zamówienia (EWD),
  • optymalizacja dostaw dla poszczególnych pozycji zapasów (ile zamówić?),
  • optymalizacja dostaw grup towarowych,
  • inwestowanie w zapasy,
  • wielkość zapasów maksymalnych,
  • ekonomika dostaw przy zmiennej wielkości partii dostaw i zmiennej cenie zamawianych towarów.

ZAGOSPODAROWANIE ZAPASÓW ZALEGAJĄCYCH I NIEROTACYJNYCH

  • wielkość zapasów zalegających i nierotacyjnych,
  • sposoby postępowania z zapasami zalegającymi i nierotacyjnymi.

MIERNIKI I WSKAŹNIKI ZAPASÓW

  • podział mierników i wskaźników wykorzystywanych w ocenie zapasów,
  • wskaźniki rotacji zapasów magazynowych,
  • możliwości i potrzeby oceny struktury i poziomów zapasów.

ANALIZA I OCENA WARIANTÓW ROZWIĄZAŃ W ZAKRESIE GOSPODAROWANIA ZAPASAMI

  • usprawnienie procesu przepływu zapasów,
  • wdrożenie wariantów rozwiązań w zarządzaniu zapasami,
  • analiza i ocena usprawnień.

METODY KSZTAŁTOWANIA ZAPASÓW

  • czynniki wewnętrzne i zewnętrzne kształtujące zapasy,
  • przyczyny gromadzenia zapasów,
  • zapasy - konflikty logistyczne,
  • klasyfikacja zapasów według kryteriów ważności (metoda ParetoLorenza),
  • inne metody podziału zapasów (np. XYZ),
  • metody sterowania zapasami.

RODZAJE POPYTU I JEGO WPŁYW NA WIELKOŚĆ I STRUKTURĘ ZAPASÓW

  • rodzaje popytu i ich wpływ na poziomy i strukturę zapasów,
  • cykl życia produktu,
  • metody wyceny zapasów.

OBSŁUGA KLIENTA I JEJ WPŁYW NA STRUKTURĘ I POZIOMY ZAPASÓW

  • standardy obsługi klienta,
  • poziomy obsługi klienta,
  • wpływ przyjętych poziomów obsługi na wielkość poszczególnych grup zapasów.

PLANOWANIE POTRZEB MATERIAŁOWYCH

  • miejsce planowania potrzeb materiałowych w logistyce przedsiębiorstwa,
  • metody planowania potrzeb materiałowych,
  • analiza wielkości zapasów i częstotliwości dostaw według różnych metod planowania.

ANALIZA POZIOMÓW (WIELKOŚCI) ZAPASÓW

  • kalkulacja czasu składania zamówień,
  • czynniki wpływające na wielkość zapasów poszczególnych pozycji asortymentowych,
  • wielkość zapasów bieżących,
  • poziom zapasów bezpieczeństwa,
  • wielkość zapasów bezpieczeństwa w odniesieniu do miejsc składowania,
  • ocena punktu złożenia zamówienia (kiedy zamówić?),
  • wpływ poziomu obsługi klienta na wielkość utrzymywanych zapasów.

PROGNOZOWANIE WIELKOŚCI ZAPASÓW

  • cele i zadania prognozowania,
  • metody wykorzystywane w prognozowaniu wielkości zapasów,
  • prognozowanie krótkoterminowe, średnio- i długoterminowe,
  • prognozowanie sezonowe,
  • analiza i ocena stosowanych metod prognozowania.

KOSZTY ZAPASÓW

  • koszty gromadzenia (tworzenia) zapasów,
  • koszty utrzymania zapasów,
  • koszty braku zapasów,
  • utracone przychody.

EKONOMIKA DOSTAW

  • ekonomiczna wielkość zamówienia (EWD),
  • optymalizacja dostaw dla poszczególnych pozycji zapasów (ile zamówić?),
  • optymalizacja dostaw grup towarowych,
  • inwestowanie w zapasy,
  • wielkość zapasów maksymalnych,
  • ekonomika dostaw przy zmiennej wielkości partii dostaw i zmiennej cenie zamawianych towarów.

ZAGOSPODAROWANIE ZAPASÓW ZALEGAJĄCYCH I NIEROTACYJNYCH

  • wielkość zapasów zalegających i nierotacyjnych,
  • sposoby postępowania z zapasami zalegającymi i nierotacyjnymi.

MIERNIKI I WSKAŹNIKI ZAPASÓW

  • podział mierników i wskaźników wykorzystywanych w ocenie zapasów,
  • wskaźniki rotacji zapasów magazynowych,
  • możliwości i potrzeby oceny struktury i poziomów zapasów.

ANALIZA I OCENA WARIANTÓW ROZWIĄZAŃ W ZAKRESIE GOSPODAROWANIA ZAPASAMI

  • usprawnienie procesu przepływu zapasów,
  • wdrożenie wariantów rozwiązań w zarządzaniu zapasami,
  • analiza i ocena usprawnień.

MIELIŚMY PRZYJEMNOŚĆ PRACOWAĆ ONLINE DLA:

1
Przeszkoliliśmy ponad 12000 osób z obszaru transport, spedycja, logistyka
2
Realizujemy z powodzeniem szkolenia online (otwarte i zamknięte) z wyżej wymienionych tematów od marca 2020 r.
3
Średnia ocena szkoleń wynosi 4,82 na skali pięciostopniowej. Praktycznie wszyscy uczestnicy wracają do nas na kolejne szkolenia.
4
Trenerzy prowadzący szkolenia to uznane autorytety oraz eksperci w swoich specjalizacjach.

OPINIE O SZKOLENIACH

Justyna Baryła-Rychert

Project Manager
tel. +48 505 273 483
tel. +48 505 273 500
fax: (22) 266 08 51

 

j.baryla@projektgamma.pl
Justyna Baryła-Rychert
Preferuję kotakt:

Justyna Baryła-Rychert

Project Manager
tel. +48 505 273 483
tel. +48 505 273 500
fax: (22) 266 08 51

 

j.baryla@projektgamma.pl
Justyna Baryła-Rychert
Zaznacz liczebność grupy i zostaw dane kontaktowe, a odezwiemy się z wyceną szkolenia.
Dostępne formaty szkoleniowe:

Justyna Baryła-Rychert

Project Manager
tel. +48 505 273 483
tel. +48 505 273 500
fax: (22) 266 08 51

 

j.baryla@projektgamma.pl
Justyna Baryła-Rychert
Preferuję kotakt:

Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel.: 505 273 550

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108

Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2019 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.