Zarządzanie zapasami

Zarządzanie zapasami

Zarządzanie zapasami

METODY UZUPEŁNIANIA, MAGAZYNOWANIE I DYSTRYBUCJA W ŁAŃCUCHACH DOSTAW

Szkolenia - logistyka, transport, spedycja
Mechanizmy łańcuchów dostaw, przepływy produktów przez ogniwa łańcucha dostaw oraz wpływ dostępu do pełnej, bieżącej informacji rynkowej na funkcjonowanie firm. Zapraszamy na szkolenie gospodarka magazynowa, zarządzanie zapasami, metody uzupełniania, magazynowanie i dystrybucja w łańcuchach dostaw.

INFORMACJE O SZKOLENIU

Szkolenie zamknięte
Poniższy program jest punktem wyjścia do rozmowy na temat potrzeb i oczekiwań wobec szkolenia z tego obszaru. Część szkoleń zamkniętych realizujemy jako jednorazowe wydarzenia, inne stają się elementem szerszego procesu rozwojowego, na który składają się narzędzia wspierające – pre-worki, follow-up’y pigułki wiedzy w formie video, tekstowej bądź podcastu. Często w rezultacie rozmów początkowy program jest znacząco modyfikowany i dostosowany pod kątem kontekstu organizacyjnego, celów przełożonych i działu HR oraz poziomu kompetencji uczestników.

Realizujemy szkolenia zamknięte zarówno w wersji stacjonarnej jak również online.

Szkolenie otwarte
Szkolenia są organizowane w bardzo dobrych centrach edukacyjno szkoleniowych np. Golden Floor Tower w Warszawie. Centra są dobrze skomunikowane i nowoczesne. Mieszczą się w budynkach najwyższej klasy. W trakcie szkolenia zapewniamy catering i przerwy kawowe.

Uwaga! Sale spełniają wytyczne związane z organizacją szkoleń w trakcie epidemii w celu minimalizacji ryzyka zakażenia.

Dodatkową wartością szkolenia otwartego jest wymiana doświadczeń i wiedzy między uczestnikami i trenerem.

Obecnie nie ma ustalonego terminu szkolenia otwartego. Dowiedz się o nowym terminie: Konsultant

Szkolenie online

  • Korzystamy z większości dostępnych technologii transmisji video (Microsoft Teams, Google Meet, Webex, Zoom, Skype for Business, Clickmeeting) jak również narzędzi uatrakcyjniających spotkanie (Mural, Mentimeter, Kahoot, Miro, Videoask, Quizlet etc.)
  • Mamy wyjątkowe doświadczenie wśród firm szkoleniowych w organizacji szkoleń online i webinarów. Prowadziliśmy je długo przed pandemią.
  • Jeśli pojawiają się problemy z użytkowaniem programów nasz asystent online jest dostępny i służy pomocą.
  • Cena obejmuje: udział w szkoleniu online, materiały w wersji elektronicznej, certyfikat PDF

Obecnie nie ma ustalonego terminu szkolenia online. Dowiedz się o nowym terminie: Konsultant

IDEA SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)

Szkolenie Zarządzanie Łańcuchem Dostaw pozwoli uczestnikom poznać następujące aspekty funkcjonowania łańcuchów dostaw:

  • mechanizmy funkcjonowania łańcuchów dostaw,
  • wagę struktur organizacyjnych firm i łańcuchów dostaw dla skutecznego i sprawnego realizowania zadań biznesowych,
  • istotę integracji procesów biznesowych w firmach i pomiędzy firmami,
  • wagę relacji biznesowych wewnątrz firmy i pomiędzy firmami,
  • wpływ dostępu do pełnej, bieżącej informacji rynkowej na funkcjonowanie firm i łańcuchów dostaw,
  • przepływy produktów przez poszczególne ogniwa łańcucha dostaw i konsekwencje kosztowe zatrzymania przepływów,
  • podstawowe strategie konkurencyjne łańcuchów dostaw,
  • modele łańcuchów dostaw do wykorzystania w praktycznym działaniu,
  • mierniki funkcjonowania łańcuchów dostaw

Szkolenie gospodarka magazynowa uzupełniane jest zadaniami i studiami przypadków do rozwiązania przez uczestników szkolenia, przykładami z praktyki gospodarczej oraz wymianą doświadczeń pomiędzy uczestnikami szkolenia.

Na warsztaty zapraszamy:
Wszystkich menedżerów i specjalistów związanych z zarządzaniem logistyką, planowaniem produkcji, organizacją przepływu materiałów, zaopatrzeniem i logistyką magazynową.

Szkolenie Zarządzanie Łańcuchem Dostaw pozwoli uczestnikom poznać następujące aspekty funkcjonowania łańcuchów dostaw:

  • mechanizmy funkcjonowania łańcuchów dostaw,
  • wagę struktur organizacyjnych firm i łańcuchów dostaw dla skutecznego i sprawnego realizowania zadań biznesowych,
  • istotę integracji procesów biznesowych w firmach i pomiędzy firmami,
  • wagę relacji biznesowych wewnątrz firmy i pomiędzy firmami,
  • wpływ dostępu do pełnej, bieżącej informacji rynkowej na funkcjonowanie firm i łańcuchów dostaw,
  • przepływy produktów przez poszczególne ogniwa łańcucha dostaw i konsekwencje kosztowe zatrzymania przepływów,
  • podstawowe strategie konkurencyjne łańcuchów dostaw,
  • modele łańcuchów dostaw do wykorzystania w praktycznym działaniu,
  • mierniki funkcjonowania łańcuchów dostaw

Szkolenie gospodarka magazynowa uzupełniane jest zadaniami i studiami przypadków do rozwiązania przez uczestników szkolenia, przykładami z praktyki gospodarczej oraz wymianą doświadczeń pomiędzy uczestnikami szkolenia.

Na warsztaty zapraszamy:
Wszystkich menedżerów i specjalistów związanych z zarządzaniem logistyką, planowaniem produkcji, organizacją przepływu materiałów, zaopatrzeniem i logistyką magazynową.


PROGRAM SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)

1. W jakim celu firmy tworzą łańcuchy dostaw

a. siły działające na współczesnych rynkach i ich wpływ na działalność organizacji biznesowych
b. podejście procesowe czy funkcjonalne do wyzwań rynkowych stojących przed biznesem
c. łańcuch dostaw, łańcuch podaży, łańcuch logistyczny, łańcuch transportowo – magazynowy – trudności ze sprecyzowaniem pojęcia i zakresu działania na rynku
d. co jest ważniejsze dla biznesu – poziom obsługi klienta czy redukcja kosztów?
e. zadania, miejsce i cele logistyki w łańcuchach dostaw


2. Podstawowe zasady tworzenia łańcuchów dostaw

a. uczestnictwo w łańcuchu dostaw jednym z aktywów firm na konkurencyjnym rynku
b. konstrukcja (architektura) łańcucha dostaw musi sprzyjać realizacji procesów w całym łańcuchu od źródeł surowców do klienta końcowego
c. projekt łańcucha dostaw musi opierać się na realizacji procesów w sposób efektywny, sprawny i skuteczny
d. nie ma idealnych łańcuchów dostaw – ciągłe doskonalenie struktur, procesów i relacji jest wyzwaniem stojącym przed każdą organizacją
e. nie można zarządzać procesami biznesowymi bez ich zmierzenia – system mierników jako narzędzie ciągłej oceny łańcuchów dostaw


3. Modele łańcuchów dostaw opracowane przez praktyków biznesu

a. czym jest model w ekonomii – wady, zalety, ograniczenia i możliwości przeniesienia wniosków do praktyki biznesowej
b. łańcuch dostaw firm czy łańcuch dostaw produktu i informacji – jeden czy wiele łańcuchów dostaw w organizacji
c. lider łańcucha dostaw – kryteria przywództwa w łańcuchu
d. SCOR – Supply Chain Operations Reference model – najpopularniejszy model łańcucha dostaw
e. model łańcucha GSCF – Global Supply Chain Forum


4. Zarządzanie łańcuchem dostaw

a. dojrzałość łańcuchów dostaw – zaufanie, wspólnota celów i wymiana informacji pomiędzy partnerami biznesowymi
b. integracja procesów w łańcuchach dostaw – od pojedynczej transakcji do aliansu strategicznego
c. tworzenie wartości dla klienta w łańcuchu dostaw, czyli za co klient jest gotów zapłacić
d. czas, jakość, koszty – podstawowe kryteria oceny konkurencyjności firm i łańcuchów dostaw
e. usługodawcy zewnętrzni w łańcuchach dostaw – outsourcing, insourcing i multisourcing


5. Podstawowe cechy łańcuchów dostaw

a. funkcjonalne vs. innowacyjne łańcuchy dostaw
b. elastyczność, zdolność do adaptacji do zmiennych potrzeb, uwzględnienie potrzeb partnerów w łańcuchach dostaw – cechy niezbędne każdemu łańcuchowi
c. partnerstwo, ryzyko, zyski i wspólnota interesów partnerów w łańcuchach dostaw
d. przepływ informacji w łańcuchach dostaw – kody kreskowe, kod QR i RFID, narzędzia automatycznej identyfikacji produktów i aktywów w łańcuchach
e.cel, zadania i podstawowe metody prognozowania popytu / sprzedaży w łańcuchach dostaw


6. Przepływ produktów przez łańcuchy dostaw

a. cel podziału produktów dla efektywniejszego zarządzania ich zakupami i przepływami w łańcuchach dostaw
b. wybrane kryteria podziału produktów na potrzeby łańcuchów dostaw
c. macierz P. Kraljica – od wąskich gardeł do produktów strategicznych dla biznesu
d. macierz Boston Consulting Group – od dojnych krów do gwiazd biznesu
e. analiza ABC (80/20 lub Pareto)


7. Strategie rynkowe łańcuchów dostaw

a. strategia kompresji czasu – skracania czasu cykli przepływów fizycznych i informacji w łańcuchach dostaw źródłem przewagi konkurencyjnej
b. strategia maksymalnego wykorzystania posiadanych aktywów – maszyn, urządzeń, obiektów, środków transportu oraz wiedzy i umiejętności pracowników dla uzyskania przewagi nad konkurencją
c. strategia korzystania z usługodawców i wykonawców zewnętrznych – 3PL, outsourcing
d. Lean Management – strategia i zasady tworzenia wartości dla klienta vs. eliminacja strat i marnotrawstwa z procesów zarządczych, wykonawczych i wspierających w łańcuchach dostaw
e. QR – Quick Response, ECR – Efficient Consumer Response i inne branżowe strategie łańcuchów dostaw


8. Mierniki efektywności łańcuchów dostaw

a. cel mierzenia efektywności funkcjonowania łańcuchów dostaw
b. mierniki skierowane na poziom obsługi klienta oraz na funkcjonowanie organizacji biznesowej
c. trzy poziomy pomiaru organizacji biznesowej – mierniki na poziomie operacyjnym, taktycznym i strategicznym w łańcuchach dostaw
d. system gromadzenia danych i informacji na potrzeby efektywnego funkcjonowania firm i łańcuchów dostaw
e. podsumowanie rozważań o łańcuchach dostaw – 10 przykazań dla managerów i uczestników łańcuchów dostaw

1. W jakim celu firmy tworzą łańcuchy dostaw

a. siły działające na współczesnych rynkach i ich wpływ na działalność organizacji biznesowych
b. podejście procesowe czy funkcjonalne do wyzwań rynkowych stojących przed biznesem
c. łańcuch dostaw, łańcuch podaży, łańcuch logistyczny, łańcuch transportowo – magazynowy – trudności ze sprecyzowaniem pojęcia i zakresu działania na rynku
d. co jest ważniejsze dla biznesu – poziom obsługi klienta czy redukcja kosztów?
e. zadania, miejsce i cele logistyki w łańcuchach dostaw


2. Podstawowe zasady tworzenia łańcuchów dostaw

a. uczestnictwo w łańcuchu dostaw jednym z aktywów firm na konkurencyjnym rynku
b. konstrukcja (architektura) łańcucha dostaw musi sprzyjać realizacji procesów w całym łańcuchu od źródeł surowców do klienta końcowego
c. projekt łańcucha dostaw musi opierać się na realizacji procesów w sposób efektywny, sprawny i skuteczny
d. nie ma idealnych łańcuchów dostaw – ciągłe doskonalenie struktur, procesów i relacji jest wyzwaniem stojącym przed każdą organizacją
e. nie można zarządzać procesami biznesowymi bez ich zmierzenia – system mierników jako narzędzie ciągłej oceny łańcuchów dostaw


3. Modele łańcuchów dostaw opracowane przez praktyków biznesu

a. czym jest model w ekonomii – wady, zalety, ograniczenia i możliwości przeniesienia wniosków do praktyki biznesowej
b. łańcuch dostaw firm czy łańcuch dostaw produktu i informacji – jeden czy wiele łańcuchów dostaw w organizacji
c. lider łańcucha dostaw – kryteria przywództwa w łańcuchu
d. SCOR – Supply Chain Operations Reference model – najpopularniejszy model łańcucha dostaw
e. model łańcucha GSCF – Global Supply Chain Forum


4. Zarządzanie łańcuchem dostaw

a. dojrzałość łańcuchów dostaw – zaufanie, wspólnota celów i wymiana informacji pomiędzy partnerami biznesowymi
b. integracja procesów w łańcuchach dostaw – od pojedynczej transakcji do aliansu strategicznego
c. tworzenie wartości dla klienta w łańcuchu dostaw, czyli za co klient jest gotów zapłacić
d. czas, jakość, koszty – podstawowe kryteria oceny konkurencyjności firm i łańcuchów dostaw
e. usługodawcy zewnętrzni w łańcuchach dostaw – outsourcing, insourcing i multisourcing


5. Podstawowe cechy łańcuchów dostaw

a. funkcjonalne vs. innowacyjne łańcuchy dostaw
b. elastyczność, zdolność do adaptacji do zmiennych potrzeb, uwzględnienie potrzeb partnerów w łańcuchach dostaw – cechy niezbędne każdemu łańcuchowi
c. partnerstwo, ryzyko, zyski i wspólnota interesów partnerów w łańcuchach dostaw
d. przepływ informacji w łańcuchach dostaw – kody kreskowe, kod QR i RFID, narzędzia automatycznej identyfikacji produktów i aktywów w łańcuchach
e.cel, zadania i podstawowe metody prognozowania popytu / sprzedaży w łańcuchach dostaw


6. Przepływ produktów przez łańcuchy dostaw

a. cel podziału produktów dla efektywniejszego zarządzania ich zakupami i przepływami w łańcuchach dostaw
b. wybrane kryteria podziału produktów na potrzeby łańcuchów dostaw
c. macierz P. Kraljica – od wąskich gardeł do produktów strategicznych dla biznesu
d. macierz Boston Consulting Group – od dojnych krów do gwiazd biznesu
e. analiza ABC (80/20 lub Pareto)


7. Strategie rynkowe łańcuchów dostaw

a. strategia kompresji czasu – skracania czasu cykli przepływów fizycznych i informacji w łańcuchach dostaw źródłem przewagi konkurencyjnej
b. strategia maksymalnego wykorzystania posiadanych aktywów – maszyn, urządzeń, obiektów, środków transportu oraz wiedzy i umiejętności pracowników dla uzyskania przewagi nad konkurencją
c. strategia korzystania z usługodawców i wykonawców zewnętrznych – 3PL, outsourcing
d. Lean Management – strategia i zasady tworzenia wartości dla klienta vs. eliminacja strat i marnotrawstwa z procesów zarządczych, wykonawczych i wspierających w łańcuchach dostaw
e. QR – Quick Response, ECR – Efficient Consumer Response i inne branżowe strategie łańcuchów dostaw


8. Mierniki efektywności łańcuchów dostaw

a. cel mierzenia efektywności funkcjonowania łańcuchów dostaw
b. mierniki skierowane na poziom obsługi klienta oraz na funkcjonowanie organizacji biznesowej
c. trzy poziomy pomiaru organizacji biznesowej – mierniki na poziomie operacyjnym, taktycznym i strategicznym w łańcuchach dostaw
d. system gromadzenia danych i informacji na potrzeby efektywnego funkcjonowania firm i łańcuchów dostaw
e. podsumowanie rozważań o łańcuchach dostaw – 10 przykazań dla managerów i uczestników łańcuchów dostaw

MIELIŚMY PRZYJEMNOŚĆ PRACOWAĆ ONLINE DLA:

1
Przeszkoliliśmy ponad 12000 osób z obszaru transport, spedycja, logistyka
2
Realizujemy z powodzeniem szkolenia online (otwarte i zamknięte) z wyżej wymienionych tematów od marca 2020 r.
3
Średnia ocena szkoleń wynosi 4,82 na skali pięciostopniowej. Praktycznie wszyscy uczestnicy wracają do nas na kolejne szkolenia.
4
Trenerzy prowadzący szkolenia to uznane autorytety oraz eksperci w swoich specjalizacjach.
Szkolenie związane z:
  • Zarządzanie magazynem szkolenie
  • Szkolenie logistyka magazynowa
  • Gospodarka magazynowa szkolenie
  • Gospodarka zapasami
  • Metody zarządzania zapasami
  • Cele zarządzania zapasami

OPINIE O SZKOLENIACH

Natalia Kłodawska

Project Manager
tel. +48 505 273 480
fax: (22) 266 08 51

 

n.klodawska@projektgamma.pl
Natalia Kłodawska
Preferuję kotakt:

Natalia Kłodawska

Project Manager
tel. +48 505 273 480
fax: (22) 266 08 51

 

n.klodawska@projektgamma.pl
Natalia Kłodawska
Zaznacz liczebność grupy i zostaw dane kontaktowe, a odezwiemy się z wyceną szkolenia.
Dostępne formaty szkoleniowe:

Natalia Kłodawska

Project Manager
tel. +48 505 273 480
fax: (22) 266 08 51

 

n.klodawska@projektgamma.pl
Natalia Kłodawska
Preferuję kotakt:

Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel: 22/266 08 48,
tel. kom.: 505 273 550

ul. Mysłowicka 15
01-612 Warszawa
NIP: 113-26-90-108

Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2019 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.