Jak mierzyć i podnosić efektywność działań rozwojowych?

Jak mierzyć i podnosić efektywność działań rozwojowych?

Jak mierzyć i podnosić efektywność działań rozwojowych – online i stacjonarnych?

Szkolenia HR
Od szkoleń, tak jak od każdej inwestycji, należy oczekiwać mierzalnych rezultatów

Świat szkoleń i rozwoju został wzbogacony o nową przestrzeń online’ową. Warto mierzyć efektywność, prowadzić ewaluację firmy szkoleniowej, trenerów wewnętrznych dla wszystkich formatów. Dzięki temu zdobędziemy  argumenty do prowadzenia dalszych działań rozwojowych, a w duchu continous improvement zyskamy bodziec do doskonalenia tych procesów.

INFORMACJE O SZKOLENIU

Szkolenie zamknięte
Poniższy program jest punktem wyjścia do rozmowy na temat potrzeb i oczekiwań wobec szkolenia z tego obszaru. Część szkoleń zamkniętych realizujemy jako jednorazowe wydarzenia, inne stają się elementem szerszego procesu rozwojowego, na który składają się narzędzia wspierające – pre-worki, follow-up’y pigułki wiedzy w formie video, tekstowej bądź podcastu. Często w rezultacie rozmów początkowy program jest znacząco modyfikowany i dostosowany pod kątem kontekstu organizacyjnego, celów przełożonych i działu HR oraz poziomu kompetencji uczestników.

Realizujemy szkolenia zamknięte zarówno w wersji stacjonarnej jak również online.

Szkolenie otwarte
Szkolenia są organizowane w bardzo dobrych centrach edukacyjno szkoleniowych np. Golden Floor Tower w Warszawie. Centra są dobrze skomunikowane i nowoczesne. Mieszczą się w budynkach najwyższej klasy. W trakcie szkolenia zapewniamy catering i przerwy kawowe.

Uwaga! Sale spełniają wytyczne związane z organizacją szkoleń w trakcie epidemii w celu minimalizacji ryzyka zakażenia.

W razie zaostrzenia sytuacji epidemicznej szkolenie przeprowadzimy online

Dodatkową wartością szkolenia otwartego jest wymiana doświadczeń i wiedzy między uczestnikami i trenerem.

Obecnie nie ma ustalonego terminu szkolenia otwartego. Dowiedz się o nowym terminie: Konsultant

Szkolenie online

  • Korzystamy z większości dostępnych technologii transmisji video (Microsoft Teams, Google Meet, Webex, Zoom, Skype for Business, Clickmeeting) jak również narzędzi uatrakcyjniających spotkanie (Mural, Mentimeter, Kahoot, Miro, Videoask, Quizlet etc.)
  • Mamy wyjątkowe doświadczenie wśród firm szkoleniowych w organizacji szkoleń online i webinarów. Prowadziliśmy je długo przed pandemią.
  • Jeśli pojawiają się problemy z użytkowaniem programów nasz asystent online jest dostępny i służy pomocą.
  • Dostarczamy narzędzia wspierające rozwój w postaci zadań przedszkoleniowych, poszkoleniowych oraz pigułek wiedzy (video, tekst, podcast).
  • Cena obejmuje: udział w szkoleniu online, materiały w wersji elektronicznej, certyfikat PDF.

Obecnie nie ma ustalonego terminu szkolenia online. Dowiedz się o nowym terminie: Konsultant

IDEA SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)

Organizacje intensywnie inwestują w rozwój pracowników, niestety bolączką wielu firm jest to, że nawet najlepsze szkolenie nie gwarantuje, że uczestnicy po jego zakończeniu trwale i z przekonaniem zastosują poznane podczas szkoleń rozwiązania. Co więcej, wielu uczestników deklaruje, że choć szkolenie spełniło ich oczekiwania na poziomie zainteresowania nie bardzo potrafią przełożyć wnioski z aktywności szkoleniowych na swoją rzeczywistość zawodową. W odpowiedzi na te dylematy, zaprojektowaliśmy szkolenie oparte na metodologii ewaluacji szkoleń, a zatem szkolenie które w kilku prostych krokach daje odpowiedź na pytania:

  • jak trafnie dobrać szkolenia do grup docelowych?
  • jak planować inwestycje szkoleniowe aby efektem tych planów był zwrot z inwestycji oraz zwrot z oczekiwań?
  • jak ustalić wskaźniki szkoleniowe, z których rozliczymy trenerów / podwykonawców po zrealizowanych warsztatach?
  • jak zarządzać projektami szkoleniowymi przed, po i w trakcie w odniesieniu do poszczególnych poziomów ewaluacji (badanie efektywności szkoleń)?
  • w jaki sposób rozmawiać z biznesem/ z osobami decyzyjnymi o istocie działań rozwojowych?

Szkolenie jest odpowiedzią na pytanie, w jaki sposób wesprzeć pracowników w nabywaniu kompetencji oraz co zrobić, aby pracownicy zmieniali swoje postawy i stosowali nabyte podczas szkoleń umiejętności po powrocie do pracy.

Grupa docelowa:
Szkolenie specjalistyczne dedykowane jest pracownikom HR, pracownikom działów personalnych, osobom koordynującym projekty rozwojowe w organizacjach oraz HR business partnerom.

Szkolenie rozwija następujące kompetnecje:

  • kierowanie projektami rozwojowymi
  • poznanie nowoczesnych metod ewaluacji szkoleń
  • porównanie wiodących na rynku narzędzi w zakresie ewaluacji
  • dobieranie wskaźników do poszczególnych projektów rozwojowych
  • egzekwowanie standardów ewaluacji od podwykonawców  / firm szkoleniowych
  • współpracę z biznesem w zakresie uzasadniania rangi projektów rozwojowych, umiejętność prezentowania rezultatów projektów rozwojowych

Warsztat online - 4 x 45min

Przez rynek szkoleniowy przetoczyła się prawdziwa rewolucja cyfrowa. Organizacje i  instytucje, które do zamawiały i prowadziły  szkolenia wyłącznie w formie stacjonarnej błyskawicznie rozpoczęły poszukiwania alternatywnych form wspierania, edukowania i rozwijania pracowników. Dziś treningi i warsztaty online oraz webinary to standard, a nie nowinka technologiczna.

W zawiązku z licznymi zmianami pojawiły się jednak wyzwania: w jaki sposób mieć pewność, że szkolenia oraz inne działania rozwojowe realizowane do tej pory w formule np. dwudniowej a obecnie skompresowane do np. 2-4 godzin szkolenia przyniosą Organizacji oczekiwane korzyści i rezultaty?

W jaki sposób sprawdzić, czy inwestowane w rozwój pracowników środki zwrócą się Instytucji? I wreszcie, w jaki sposób ustalać cele i rezultaty działań rozwojowych online zarówno w działach szkoleń wewnętrznych oraz z zewnętrznymi partnerami?

Odpowiedzi na te pytania dostarcza warsztat z ewaluacji działań rozwojowych online.

Organizacje intensywnie inwestują w rozwój pracowników, niestety bolączką wielu firm jest to, że nawet najlepsze szkolenie nie gwarantuje, że uczestnicy po jego zakończeniu trwale i z przekonaniem zastosują poznane podczas szkoleń rozwiązania. Co więcej, wielu uczestników deklaruje, że choć szkolenie spełniło ich oczekiwania na poziomie zainteresowania nie bardzo potrafią przełożyć wnioski z aktywności szkoleniowych na swoją rzeczywistość zawodową. W odpowiedzi na te dylematy, zaprojektowaliśmy szkolenie oparte na metodologii ewaluacji szkoleń, a zatem szkolenie które w kilku prostych krokach daje odpowiedź na pytania:

  • jak trafnie dobrać szkolenia do grup docelowych?
  • jak planować inwestycje szkoleniowe aby efektem tych planów był zwrot z inwestycji oraz zwrot z oczekiwań?
  • jak ustalić wskaźniki szkoleniowe, z których rozliczymy trenerów / podwykonawców po zrealizowanych warsztatach?
  • jak zarządzać projektami szkoleniowymi przed, po i w trakcie w odniesieniu do poszczególnych poziomów ewaluacji (badanie efektywności szkoleń)?
  • w jaki sposób rozmawiać z biznesem/ z osobami decyzyjnymi o istocie działań rozwojowych?

Szkolenie jest odpowiedzią na pytanie, w jaki sposób wesprzeć pracowników w nabywaniu kompetencji oraz co zrobić, aby pracownicy zmieniali swoje postawy i stosowali nabyte podczas szkoleń umiejętności po powrocie do pracy.

Grupa docelowa:
Szkolenie specjalistyczne dedykowane jest pracownikom HR, pracownikom działów personalnych, osobom koordynującym projekty rozwojowe w organizacjach oraz HR business partnerom.

Szkolenie rozwija następujące kompetnecje:

  • kierowanie projektami rozwojowymi
  • poznanie nowoczesnych metod ewaluacji szkoleń
  • porównanie wiodących na rynku narzędzi w zakresie ewaluacji
  • dobieranie wskaźników do poszczególnych projektów rozwojowych
  • egzekwowanie standardów ewaluacji od podwykonawców  / firm szkoleniowych
  • współpracę z biznesem w zakresie uzasadniania rangi projektów rozwojowych, umiejętność prezentowania rezultatów projektów rozwojowych


PROGRAM SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)

1. Podejście tradycyjne vs podejście rezultatowe do szkoleń

  • Efektywność szkolenia vs efektywne szkolenie Alokacja zasobów wg badań Briknerhoff'a Wskaźniki ROI vs ROE Wyzwania przed HR : jak alokować zasoby w zależności od oczekiwań.

2. Wielka szóstka -  przegląd metod ewaluacji działań rozwojowych

  • Model Kirkpatricka
  • Model Philipsa
  • Model Scriven’a
  • Model Brinkerhoff’a
  • Model SEB/SEA
  • Model Effect Factor

3. Przykładowe formularze ewaluacji szkoleń

  • Przykładowe mierniki wewnętrzne i zewnętrzne Dobór wskaźników do oczekiwanych rezultatów Co warto egzekwować we współpracy z firmami zewnętrznymi?

4. Ewaluacja szkoleń na różnych poziomach:

  • Reakcji
  • Wiedzy
  • Zachowań
  • Rezultatów
  • Ustalanie celów w formie kaskadowej do w/w poziomów

5. Jak uzasadniać i komunikować Zarządom konieczność i istotę działań rozwojowych? Metodologia tzw. naturalnego tła w chunkingu

  • Pętla fonologiczna w procesie asymilowania informacji Chunking - kolekcjonowanie informacji. W jaki sposób osoby decyzyjne w organizacjach postrzegają komunikaty ze strony HR?
  • Struktura prezentacji - techniki porządkujące prezentacje oraz przełożenie działań HR na język biznesu; burning platforms.

7. Psycholingwistyka - w jaki sposób prezentować i uzasadniać przed Zarządem rezultaty programów rozwojowych? W jaki sposób porządkować wypowiedź, szyfrować dane HR językiem biznesu?

  • Język hipnotyczny i jego zastosowanie w sztuce perswazji Programatory lingwistyczne - pozytywne i negatywne Korzyści vs wyobrażenia - argumentacja perswazyjna Techniki pamięciowe

1. Podejście tradycyjne vs podejście rezultatowe

  • Efektywność szkolenia stacjonarnych vs. online
  • Na jakie rezultaty kontraktować poszczególne formaty online:
  • Webinar
  • Team building Online
  • Warsztat online
  • Trening online
  • Alokacja zasobów wg badań Briknerhoff'a
  • Wskaźniki ROI vs ROE. Czy da się adoptować te wskaźniki do planowanych działań online?
  • Wyzwania przed HR: jak alokować zasoby w zależności od oczekiwań

2. Przegląd najpopularniejszych metod ewaluacji działań rozwojowych w kontekście planowanych działań online

3. Przykładowe formularze ewaluacji szkoleń

  • Przykładowe mierniki wewnętrzne i zewnętrzne
  • Dobór wskaźników do oczekiwanych rezultatów
  • Co warto egzekwować we współpracy z firmami zewnętrznymi?

4. Ewaluacja szkoleń na różnych poziomach:

  • Reakcji
  • Wiedzy
  • Zachowań
  • Rezultatów
  • Ustalanie celów w formie kaskadowej do w/w poziomów

5. Case - studies

  • Praktyczne zastosowanie zdobytej wiedzy
  • Follow up – poziom zaangażowania jako miernik rezultatów w online
  • Arkusz diagnozy online – autorskie narzędzie Gammy

1. Potrzeby rozwojowe vs. potrzeby szkoleniowe – identyfikacja i diagnoza

  • ­Potrzeby uczestników
  • ­Potrzeby przełożonych
  • ­Potrzeby organizacji

2. Podejście tradycyjne vs podejście rezultatowe do szkoleń

  • Efektywność szkolenia vs efektywne szkolenie
  • Alokacja zasobów wg badań Briknerhoff'a
  • Wskaźniki ROI vs ROE
  • Wyzwania przed HR : jak alokować zasoby w zależności od oczekiwań.

3. Wielka szóstka - przegląd metod ewaluacji działań rozwojowych

  • Model Kirkpatricka
  • Model Philipsa
  • Model Scriven’a
  • Model Brinkerhoff’a
  • Model SEB/SEA
  • Model Effect Factor

4. Przykładowe formularze ewaluacji szkoleń

  • Przykładowe mierniki wewnętrzne i zewnętrzne
  • Dobór wskaźników do oczekiwanych rezultatów
  • Co warto egzekwować we współpracy z firmami zewnętrznymi?

5. Ewaluacja szkoleń na różnych poziomach:

  • Reakcji
  • Wiedzy
  • Zachowań
  • Rezultatów
  • Ustalanie celów w formie kaskadowej do w/w poziomów
  • Psychologiczne uwarunkowania wprowadzanie zmian - jak sprawić, aby pracownicy zaangażowali się w procesy zmian poszkoleniowych?

6. Jak uzasadniać i komunikować Zarządom konieczność i istotę działań rozwojowych? Metodologia tzw. naturalnego tła w chunkingu

  • Pętla fonologiczna w procesie asymilowania informacji
  • Pilność i ważność informacji
  • Chunking - kolekcjonowanie informacji. W jaki sposób osoby decyzyjne w organizacjach postrzegają komunikaty ze strony HR?
  • Struktura prezentacji - techniki porządkujące prezentacje oraz przełożenie działań HR na język biznesu; burning platforms.

7. Psycholingwistyka - w jaki sposób prezentować i uzasadniać przed Zarządem rezultaty programów rozwojowych? W jaki sposób porządkować wypowiedź, szyfrować dane HR językiem biznesu?

  • Język hipnotyczny i jego zastosowanie w sztuce perswazji
  • Programatory lingwistyczne - pozytywne i negatywne
  • Korzyści vs wyobrażenia - argumentacja perswazyjna
  • Techniki pamięciowe

8. Case - studies.

  • Praktyczne zastosowanie zdobytej wiedzy

MIELIŚMY PRZYJEMNOŚĆ PRACOWAĆ ONLINE DLA:

1
Na szkoleniach otwartych i zamkniętych przeszkoliliśmy ponad 1300 HR managerów, HR business partnerów, specjalistów ds. ZZL , ds. zarządzania talentami.
2
Przeprowadziliśmy kilkadziesiąt szkoleń otwartych, think tanktów i warsztatów online dla przedstawicieli działów HR.
3
wikiGamma – nasza strefa wiedzy z obszaru HR ma ponad 12000 tysięcy aktywnych czytelników.
4
Uczestnicy szkoleń otrzymują narzędzia/rozwiązania HR gotowe do zastosowania w firmie, w której pracują.
Amerykańskie firmy wydają ogromne sumy na szkolenia i edukację pracowników - 160 miliardów dolarów w Stanach Zjednoczonych i blisko 356 miliardów dolarów globalnie w 2015 r. – w opinii decydentów nie uzyskują one dobrego zwrotu z tej inwestycji.
Szkolenie związane z:
  • badanie efektywności szkoleń
  • badanie potrzeb szkoleniowych
  • projektowanie i realizacja szkoleń

KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI:

  • szacowanie trafności w wyborze realizowanych projektów rozwojowych
  • wzrost świadomości wydatkowania  budżetów szkoleniowych - w jaki sposób efektywnie zarządzać budżetem?
  • umiejętność egzekwowania od firm zewnętrznych najwyższych standardów w zakresie ewaluacji
  • wzrost świadomości w zakresie metod ewaluacji oraz zarządzania wiedzą i umiejętnościami pracowników po powrocie ze szkolenia do organizacji
  • zwrot z inwestycji - w jaki sposób zarządzać projektami szkoleniowymi, aby szkolenie było inwestycją a nie kosztem.
  • maksymalizacja zysków - jak powiązać szkolenie z celami organizacji w formie kaskadowej.
  • wzrost konkurencyjności organizacji na rynku wraz ze stosowaniem najbardziej efektywnych i najnowszych metod ewaluacji

KORZYŚCI DLA PRACOWNIKA:

  • umiejętność diagnozy: jakie działania rozwojowe są najbardziej efektywne dla organizacji?
  • diagnozowanie potencjału pracowników oraz weryfikacja kluczowych kompetencji, które mają zostać trwale zaimplementowane w pracy po przebytych kursach.
  • umiejętność powiązania celów strategicznych organizacji z celami szkolenia
  • biegłość w egzekwowaniu standardów od firm szkoleniowych, stawianie celów i oczekiwań podwykonawcom
  • wypracowanie spójnych standardów komunikacji z decydentami w organizacjach,  uzasadnianie ważności i jakości realizowanych projektów rozwojowych

KORZYŚCI WSPÓLNE:

  • efektywniejsza współpraca pomiędzy działami HR a pozostałymi działami w organizacjach
  • umiejętność powiązania tematyki, zakresu i celów stawianych  szkoleniom z celami biznesowymi organizacji
  • efektywne szacowanie budżetów szkoleniowych, co wpływa nie tylko na zwrot z inwestycji ale i na oszczędność czasu
  • bezpieczeństwo w zakresie  kontroli rezultatów działań szkoleniowych oraz umiejętność w stawianiu celów podwykonawcom
  • pełna kontrola nad wskaźnikami - zarówno podczas doboru wskaźników jaki i podczas weryfikacji, na ile osiągnięty wskaźnik będzie przekładał się na realizacje celów
  • samowystarczalność organizacji i HR w zakresie koordynacji realizowanych projektów
Jak mierzyć i podnosić efektywność działań rozwojowych?

TRENERZY SZKOLENIA

OPINIE O SZKOLENIACH

Ilona Ziętkowska

Project Manager
tel. kom:. +48 517 081 300

i.zietkowska@projektgamma.pl
Ilona Ziętkowska
Preferuję kotakt:

Patrycja Michałowska

Front Desk Manager
tel. kom.: 505 273 550


biuro@projektgamma.pl
Patrycja Michałowska
Zaznacz liczebność grupy i zostaw dane kontaktowe, a odezwiemy się z wyceną szkolenia.
Dostępne formaty szkoleniowe:

Ilona Ziętkowska

Project Manager
tel. kom:. +48 517 081 300

i.zietkowska@projektgamma.pl
Ilona Ziętkowska
Preferuję kotakt:

ZOBACZ NAJBLIŻSZE Szkolenia HR

Wersja online: Performance management – nowa formuła systemu ocen i rozwoju efektywności. Warsztat online
Jednym z podstawowych oczekiwań kierowanych ku przedstawicielom HR jest wsparcie organizacji oraz menedżerów w wykorzystaniu potencjału pracowników i zapewnieniu możliwie najwyższego poziomu efektywności. Istotą Performance Management jest odejście od tradycyjnych ocen pracowniczych.
2021-12-14
14 grudnia 2021 -15 grudnia 2021
2021-12-15
Szkolenie online Szkolenie online
Wersja online: Agile – zwinne zarządzanie projektami HR – warsztat online
Zwinne podejście do pracy w obecnych czasach VUCA (niepewności, niejednoznaczności, złożoności) święci triumfy. Pozwala szybko reagować na zmiany i wypracowywać najbardziej efektywny sposób osiągania efektów satysfakcjonujących klientów. Z perspektywy HR wszyscy pracownicy to klienci. Dziś mają więcej potrzeb i szybciej zmieniających się niż kiedykolwiek. Warto wprowadzić wybrane metodyki Agile do pracy działu oraz poznając ten sposób pracy zastanowić się, które obszary organizacji potrzebują zwinnego podejścia do pracy – nie tylko do zarządzania projektami.
2021-12-14
14 grudnia 2021 -15 grudnia 2021
2021-12-15
Szkolenie online Szkolenie online
Wersja online: Komunikacja i różnice kulturowe – spotkanie online
Kontakt z odmienną kulturą stał się dziś codziennością, ale zagraniczny partner czy międzynarodowy zespół to wciąż wyzwanie dla wielu organizacji. Kompetencja międzykulturowa ułatwia nawiązywanie i podtrzymywanie relacji biznesowych, jednak wymaga zarówno wiedzy i doświadczenia, jak i specjalnego treningu.
2021-12-16
16 grudnia 2021 -17 grudnia 2021
2021-12-17
Szkolenie online Szkolenie online

ZOBACZ NAJBLIŻSZE Szkolenia HR

Wersja online: Performance management – nowa formuła systemu ocen i rozwoju efektywności. Warsztat online
Jednym z podstawowych oczekiwań kierowanych ku przedstawicielom HR jest wsparcie organizacji oraz menedżerów w wykorzystaniu potencjału pracowników i zapewnieniu możliwie najwyższego poziomu efektywności. Istotą Performance Management jest odejście od tradycyjnych ocen pracowniczych.
2021-12-14
14 grudnia 2021 -15 grudnia 2021
2021-12-15
Szkolenie online Szkolenie online
Wersja online: Agile – zwinne zarządzanie projektami HR – warsztat online
Zwinne podejście do pracy w obecnych czasach VUCA (niepewności, niejednoznaczności, złożoności) święci triumfy. Pozwala szybko reagować na zmiany i wypracowywać najbardziej efektywny sposób osiągania efektów satysfakcjonujących klientów. Z perspektywy HR wszyscy pracownicy to klienci. Dziś mają więcej potrzeb i szybciej zmieniających się niż kiedykolwiek. Warto wprowadzić wybrane metodyki Agile do pracy działu oraz poznając ten sposób pracy zastanowić się, które obszary organizacji potrzebują zwinnego podejścia do pracy – nie tylko do zarządzania projektami.
2021-12-14
14 grudnia 2021 -15 grudnia 2021
2021-12-15
Szkolenie online Szkolenie online
Wersja online: Komunikacja i różnice kulturowe – spotkanie online
Kontakt z odmienną kulturą stał się dziś codziennością, ale zagraniczny partner czy międzynarodowy zespół to wciąż wyzwanie dla wielu organizacji. Kompetencja międzykulturowa ułatwia nawiązywanie i podtrzymywanie relacji biznesowych, jednak wymaga zarówno wiedzy i doświadczenia, jak i specjalnego treningu.
2021-12-16
16 grudnia 2021 -17 grudnia 2021
2021-12-17
Szkolenie online Szkolenie online

Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel.: 505 273 550

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108

Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2019 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.