Jak mierzyć i podnosić efektywność działań rozwojowych?

Dział: Szkolenia HR
Szkolenie dostępne w formie: online, zamknięte
Od szkoleń, tak jak od każdej inwestycji, należy oczekiwać mierzalnych rezultatów

Świat szkoleń i rozwoju został wzbogacony o nową przestrzeń online’ową. Warto mierzyć efektywność, prowadzić ewaluację firmy szkoleniowej, trenerów wewnętrznych dla wszystkich formatów. Dzięki temu zdobędziemy  argumenty do prowadzenia dalszych działań rozwojowych, a w duchu continous improvement zyskamy bodziec do doskonalenia tych procesów.

INFORMACJE O SZKOLENIU

  • Dostarczamy narzędzia wspierające rozwój w postaci zadań przedszkoleniowych, poszkoleniowych oraz pigułek wiedzy (video, tekst, podcast).
  • Jeśli pojawiają się problemy techniczne w trakcie połączenia nasz asystent online jest dostępny i służy pomocą.
  • Cena obejmuje: udział w szkoleniu online, materiały w wersji elektronicznej, certyfikat PDF.

Szkolenie zamknięte

Program jest propozycją wstępną. Może zostać zmodyfikowany, aby odpowiedzieć na oczekiwania wynikające ze specyficznego kontekstu, dodatkowych potrzeb czy profilu grupy docelowej.

Zawartość może być realizowana w wersji warsztatowej, webinarowej, część materiału może być przedstawiona w formie pigułek wiedzy – video, podcast, infografiki. Może być również elementem większej akademii szkoleniowej.

Szkolenie otwarte
Szkolenia są organizowane w bardzo dobrych centrach edukacyjno szkoleniowych np. Golden Floor Tower w Warszawie. Centra są dobrze skomunikowane i nowoczesne. Mieszczą się w budynkach najwyższej klasy. W trakcie szkolenia zapewniamy catering i przerwy kawowe.

Dodatkową wartością szkolenia otwartego jest wymiana doświadczeń i wiedzy między uczestnikami i trenerem.

IDEA SZKOLENIA

Przez rynek szkoleniowy przetoczyła się prawdziwa rewolucja cyfrowa. Organizacje i  instytucje, które do zamawiały i prowadziły  szkolenia wyłącznie w formie stacjonarnej błyskawicznie rozpoczęły poszukiwania alternatywnych form wspierania, edukowania i rozwijania pracowników. Dziś treningi i warsztaty online oraz webinary to standard, a nie nowinka technologiczna.

W zawiązku z licznymi zmianami pojawiły się jednak wyzwania: w jaki sposób mieć pewność, że szkolenia oraz inne działania rozwojowe realizowane do tej pory w formule np. dwudniowej a obecnie skompresowane do np. 2-4 godzin szkolenia przyniosą Organizacji oczekiwane korzyści i rezultaty?

W jaki sposób sprawdzić, czy inwestowane w rozwój pracowników środki zwrócą się Instytucji? I wreszcie, w jaki sposób ustalać cele i rezultaty działań rozwojowych online zarówno w działach szkoleń wewnętrznych oraz z zewnętrznymi partnerami?

Odpowiedzi na te pytania dostarcza warsztat z ewaluacji działań rozwojowych online.

PROGRAM SZKOLENIA

1. Podejście tradycyjne vs podejście rezultatowe

  • Efektywność szkolenia stacjonarnych vs. online
  • Na jakie rezultaty kontraktować poszczególne formaty online:
  • Webinar
  • Team building Online
  • Warsztat online
  • Trening online
  • Alokacja zasobów wg badań Briknerhoff’a
  • Wskaźniki ROI vs ROE. Czy da się adoptować te wskaźniki do planowanych działań online?
  • Wyzwania przed HR: jak alokować zasoby w zależności od oczekiwań

2. Przegląd najpopularniejszych metod ewaluacji działań rozwojowych w kontekście planowanych działań online

3. Przykładowe formularze ewaluacji szkoleń

  • Przykładowe mierniki wewnętrzne i zewnętrzne
  • Dobór wskaźników do oczekiwanych rezultatów
  • Co warto egzekwować we współpracy z firmami zewnętrznymi?

4. Ewaluacja szkoleń na różnych poziomach:

  • Reakcji
  • Wiedzy
  • Zachowań
  • Rezultatów
  • Ustalanie celów w formie kaskadowej do w/w poziomów

5. Case – studies

  • Praktyczne zastosowanie zdobytej wiedzy
  • Follow up – poziom zaangażowania jako miernik rezultatów w online
  • Arkusz diagnozy online – autorskie narzędzie Gammy

MIELIŚMY PRZYJEMNOŚĆ PRACOWAĆ DLA:

1

Przeszkoliliśmy ponad 40000 dyrektorów, menedżerów, kierowników i naczelników.

2

W Akademiach menedżerskich, w których mierzyliśmy efektywność (47 projektów 286 dni szkol.) poziom kompetencji wzrósł średnio o 16%.

3

Pracujemy na poziomie kompetencji (wiem co i jak mam zrobić), motywacji (wierzę, że warto), postawy (zamierzam to zrobić) , wdrożenia (follow up)

4

Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez amerykańskie centrum Center for American Progress, koszt zastąpienia pracowników wynosi około 16% ich rocznego wynagrodzenia. W przypadku menadżera zwiększa się do 100%.

Amerykańskie firmy wydają ogromne sumy na szkolenia i edukację pracowników – 160 miliardów dolarów w Stanach Zjednoczonych i blisko 356 miliardów dolarów globalnie w 2015 r. – w opinii decydentów nie uzyskują one dobrego zwrotu z tej inwestycji.

Szkolenie związane z:
  • badanie efektywności szkoleń
  • badanie potrzeb szkoleniowych
  • projektowanie i realizacja szkoleń

KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI:

  • szacowanie trafności w wyborze realizowanych projektów rozwojowych
  • wzrost świadomości wydatkowania  budżetów szkoleniowych – w jaki sposób efektywnie zarządzać budżetem?
  • umiejętność egzekwowania od firm zewnętrznych najwyższych standardów w zakresie ewaluacji
  • wzrost świadomości w zakresie metod ewaluacji oraz zarządzania wiedzą i umiejętnościami pracowników po powrocie ze szkolenia do organizacji
  • zwrot z inwestycji – w jaki sposób zarządzać projektami szkoleniowymi, aby szkolenie było inwestycją a nie kosztem.
  • maksymalizacja zysków – jak powiązać szkolenie z celami organizacji w formie kaskadowej.
  • wzrost konkurencyjności organizacji na rynku wraz ze stosowaniem najbardziej efektywnych i najnowszych metod ewaluacji

KORZYŚCI DLA PRACOWNIKA:

  • umiejętność diagnozy: jakie działania rozwojowe są najbardziej efektywne dla organizacji?
  • diagnozowanie potencjału pracowników oraz weryfikacja kluczowych kompetencji, które mają zostać trwale zaimplementowane w pracy po przebytych kursach.
  • umiejętność powiązania celów strategicznych organizacji z celami szkolenia
  • biegłość w egzekwowaniu standardów od firm szkoleniowych, stawianie celów i oczekiwań podwykonawcom
  • wypracowanie spójnych standardów komunikacji z decydentami w organizacjach,  uzasadnianie ważności i jakości realizowanych projektów rozwojowych

KORZYŚCI WSPÓLNE:

  • efektywniejsza współpraca pomiędzy działami HR a pozostałymi działami w organizacjach
  • umiejętność powiązania tematyki, zakresu i celów stawianych  szkoleniom z celami biznesowymi organizacji
  • efektywne szacowanie budżetów szkoleniowych, co wpływa nie tylko na zwrot z inwestycji ale i na oszczędność czasu
  • bezpieczeństwo w zakresie  kontroli rezultatów działań szkoleniowych oraz umiejętność w stawianiu celów podwykonawcom
  • pełna kontrola nad wskaźnikami – zarówno podczas doboru wskaźników jaki i podczas weryfikacji, na ile osiągnięty wskaźnik będzie przekładał się na realizacje celów
  • samowystarczalność organizacji i HR w zakresie koordynacji realizowanych projektów
Jak mierzyć i podnosić efektywność działań rozwojowych?

TRENERZY SZKOLENIA

OPINIE O SZKOLENIACH

Marta Siębor


Front Desk Manager
tel.: 505 273 550
biuro@projektgamma.pl
Marta Siębor

Justyna Baryła-Rychert


Project Manager
tel.: 505 273 483
j.baryla@projektgamma.pl
Justyna Baryła-Rychert

Justyna Baryła-Rychert


Project Manager
tel.: 505 273 483
j.baryla@projektgamma.pl
Justyna Baryła-Rychert
Zaznacz liczebność grupy i zostaw dane kontaktowe, a odezwiemy się z wyceną szkolenia.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE Szkolenia HR

Jak wydobyć talenty pracowników i zbudować na nich mocne strony organizacji?
Model mocnych stron Gallupa zmienia orientację myślenia na temat rozwoju. Zamiast niwelować deficyty Gallup rekomenduje rozpoznawanie talentów i rozwijanie ich w taki sposób, aby pracownik był efektywniejszy. HR może stać się naturalnym ambasadorem idei wspierania mocnych stron.
09 grudnia 2025 - 10 grudnia 2025
2025-12-09
2025-12-10
Szkolenie online Szkolenie online
Koszty pozafinansowe w postaci obniżenia motywacji i zaangażowania są trudne do oszacowania, choć odczuwane. Szkolenie z zarzadzania retencją uczy nas - wykorzystując do tego współczesne narzędzia menedżerskie - m.in. jak zatrzymać pracownika i jak odejście kluczowego pracownika wpływa na funkcjonowanie zespołu.
Termin szkolenia online wkrótce.
Dostępne jest szkolenie zamknięte.
AC/DC to trafna metoda oceny kandydatów do pracy oraz skuteczny sposób określenia potencjału pracowników. Wiele organizacji chce poznać i zastosować tę metodę w procesie doboru kadr oraz w programach rozwojowych. Szkolenie AC/DC dla HR pozwala projektować, planować i realizować sesje oceny.
Termin szkolenia online wkrótce.
Dostępne jest szkolenie zamknięte.

FAQ

Dlaczego warto mierzyć efektywność?

Współczesne organizacje stoją przed wyzwaniem, by inwestycje w rozwój pracowników przekładały się na realne korzyści biznesowe. Pomiar efektywności umożliwia weryfikację, czy wdrażane programy rozwojowe odpowiadają na rzeczywiste potrzeby firmy. Analiza danych dotyczących zmian kompetencyjnych i postaw pozwala wyciągać wnioski i ulepszać kolejne działania. Bez twardych wskaźników trudno ocenić, które procesy szkoleniowe rzeczywiście wpływają na wyniki organizacji.

Wartość pomiaru nie ogranicza się tylko do raportowania – to także sposób na budowanie kultury efektywności oraz uzasadnianie budżetu przeznaczanego na HR. Jasno określone cele i mierzalne rezultaty stanowią fundament dobrze zaplanowanych inwestycji w kapitał ludzki.

Jakie metody ewaluacji są stosowane?

Do najpopularniejszych podejść należą model Kirkpatricka, ocena ROI oraz monitorowanie wskaźników HR. Model Kirkpatricka analizuje efekty na kilku poziomach: od satysfakcji uczestników, przez nabycie wiedzy, po wdrożenie umiejętności w praktyce i wpływ na cele biznesowe. Warto także wykorzystywać badania 360° czy testy kompetencyjne, by uzyskać pełniejszy obraz zmian zachodzących w organizacji.

Wybór narzędzi zależy od specyfiki projektu i celów firmy. W praktyce coraz częściej sięga się po połączenie ankiet, wywiadów, obserwacji oraz twardych danych biznesowych. Kluczowe jest zaangażowanie menedżerów i precyzyjne określenie kryteriów oceny.

Jak ustalać wskaźniki sukcesu?

Wyznaczenie odpowiednich wskaźników to podstawa skutecznej ewaluacji. Wskaźniki mogą dotyczyć zarówno poziomu wiedzy, jak i efektywności wdrażania nowych umiejętności w pracy. Często analizowane są: zmiana produktywności, wzrost zaangażowania czy spadek rotacji pracowników. Dobre wskaźniki powinny być mierzalne, zrozumiałe i powiązane z celami strategicznymi organizacji.

W praktyce ważne jest, aby każdy wskaźnik można było regularnie monitorować i porównywać w czasie. Pozwala to nie tylko obserwować postępy, ale i szybko reagować na ewentualne nieprawidłowości w przebiegu działań rozwojowych.

Voucher rozwojowy 2025