Utrzymanie wartościowego pracownika wymaga mniej zasobów niż rekrutacja i przeszkolenie jego następcy
Dziś pracownik zdalny może siedząc za biurkiem w domu przejść zdalną rekrutację, onboarding i nie ruszając się z domu świadczyć te same usługi nowemu pracodawcy. Jeśli jednym z głównych tzw. pull factors jest więź pracownika z zespołem i firmą to praca zdalna skutecznie go niweluje. Warto zajmować się czasach pandemii retencją bo wdrażanie nowych pracowników w trybie zdalnym jest bardzo czasochłonne i trudne organizacyjnie.
Szkolenie zamknięte
Poniższy program jest punktem wyjścia do rozmowy na temat potrzeb i oczekiwań wobec szkolenia z tego obszaru. Część szkoleń zamkniętych realizujemy jako jednorazowe wydarzenia, inne stają się elementem szerszego procesu rozwojowego, na który składają się narzędzia wspierające – pre-worki, follow-up’y pigułki wiedzy w formie video, tekstowej bądź podcastu. Często w rezultacie rozmów początkowy program jest znacząco modyfikowany i dostosowany pod kątem kontekstu organizacyjnego, celów przełożonych i działu HR oraz poziomu kompetencji uczestników.
Realizujemy szkolenia zamknięte zarówno w wersji stacjonarnej jak również online.
Szkolenie otwarte
Szkolenia są organizowane w bardzo dobrych centrach edukacyjno szkoleniowych np. Golden Floor Tower w Warszawie. Centra są dobrze skomunikowane i nowoczesne. Mieszczą się w budynkach najwyższej klasy. W trakcie szkolenia zapewniamy catering i przerwy kawowe.
Uwaga! Sale spełniają wytyczne związane z organizacją szkoleń w trakcie epidemii w celu minimalizacji ryzyka zakażenia.
Dodatkową wartością szkolenia otwartego jest wymiana doświadczeń i wiedzy między uczestnikami i trenerem.
Szkolenie online
Szkolenie ma na celu wielopłaszczyznowe i maksymalne przygotowanie uczestników na wyzwania bieżącego roku. Dzięki szkoleniu uczestnicy nauczą się planować skuteczne strategie zatrzymywania w firmie najbardziej wartościowych pracowników, przygotują działania w sytuacji odchodzenia kluczowych pracowników, nauczą się budować wysokie zaangażowanie pracowników oraz nauczą się w jaki sposób skutecznie identyfikować szanse w sytuacji, gdy ktoś odchodzi z zespołu i jak te szanse wykorzystać. Metody, których nauczą się uczestnicy przełożą się na poziom rotacji i wyniki biznesowe firmy. Podczas szkolenia uczestnicy poznają i przećwiczą strategie retencji opartą na trzech krokach.
Metodologia:
Szkolenie rozwija następujące umiejętności/kompetencje:
Grupa docelowa:
W wielu branżach wciąż mamy rynek pracownika – pandemia tego nie zmieniała. Czasem nie dotyczy to wszystkich stanowisk tylko tych, które są najbardziej pożądane na rynku.
Nawet tam, gdzie nie jest odczuwana silna presja rynku pracownika doświadczeni menedżerowie zawsze podpiszą się pod stwierdzeniem, że nadmierna rotacja obniża efektywność zespołu, onboarding jest czaso i kosztochłonny, nie mówiąc już o zyskach utraconych (różnica miedzy produktywnością odchodzącego pracownika, a nowego).
Praca zdalna prowadzi do erozji więzi pracownika z organizacją. Atmosfera zespołu, kapitał zaufania, wspólne doświadczenia nie powstają wyłącznie podczas spotkań zadaniowych – wytwarzają się na korytarzach, podczas wspólnego picia kawy, small talku przed i po spotkaniach.
Praca zdalna nie obfituje w tego typu wydarzenia. Tzw. pull factors – czynniki przyciągające pracownika zanikają, a push factors co raz silniej oddziałują. Warto myśleć o retencji właśnie w takich momentach.
2 warsztaty online – 4 x 45min każdy
Szkolenie ma na celu wielopłaszczyznowe i maksymalne przygotowanie uczestników na wyzwania bieżącego roku. Dzięki szkoleniu uczestnicy nauczą się planować skuteczne strategie zatrzymywania w firmie najbardziej wartościowych pracowników, przygotują działania w sytuacji odchodzenia kluczowych pracowników, nauczą się budować wysokie zaangażowanie pracowników oraz nauczą się w jaki sposób skutecznie identyfikować szanse w sytuacji, gdy ktoś odchodzi z zespołu i jak te szanse wykorzystać. Metody, których nauczą się uczestnicy przełożą się na poziom rotacji i wyniki biznesowe firmy. Podczas szkolenia uczestnicy poznają i przećwiczą strategie retencji opartą na trzech krokach.
Metodologia:
Szkolenie rozwija następujące umiejętności/kompetencje:
Grupa docelowa:
Moduł 1: Cykl Join-Retention-Exit
Typowy cykl pracy składa się z trzech etapów: przyjścia do firmy (join), pozostawania w firmie (retention) oraz odchodzenia z firmy (exit). Początkowym elementem szkolenia jest scharakteryzowanie typowych błędów popełnianych w firmach na każdym z tych etapów. Dzięki serii krótkich ćwiczeń uczestnicy wypracują listę działań eliminujących typowe błędy, które mają wpływ na niekontrolowaną fluktuacje pracowników.
Moduł 2: Zapobieganie frustracji pracowników we wczesnej fazie pracy
Częstym źródłem odchodzenie pracowników jest frustracja wynikająca z rozbieżności pomiędzy oczekiwaniami wobec pracy, a zastaną rzeczywistością. Przeprowadzenie ćwiczenia polegającego na zasymulowaniu sytuacji wprowadzania nowego pracownika. Zadaniem menedżera w tym ćwiczeniu jest przeprowadzenie realistycznego opisu pracy, tak, aby nowoprzyjęty pracownik wchodził do firmy z „otwartymi oczami”.
Moduł 3: Identyfikacja kluczowych pracowników
Zaprezentowanie i przećwiczenie metody identyfikacji kluczowych pracowników przy pomocy narzędzia diagnostycznego „Matryca Wkładu i Ryzyka”. Uczestnicy wykorzystując Matrycę W/R pracują nad identyfikacją kluczowych pracowników w firmach/zespołach, którymi zarządzają.
Moduł 4: Detoks organizacyjny
Na poziom niezadowolenia zatrudnionych pracowników może mieć wpływ wiele różnego rodzaju czynników. Zadaniem menedżerów jest bieżące reagowanie na pojawiające się problemy i czynniki demotywujące. Przeprowadzenie ćwiczenia „Spotkanie higieniczne”, którego celem jest nauczenie w jaki sposób identyfikować źródła pojawiającej się frustracji i jakie działania podejmować, aby niwelować poziom frustracji wśród kluczowych pracowników.
Moduł 5: Wymagania i oczekiwania kluczowych pracowników
Moduł 6: Dostosowywanie zachęt do potrzeb kluczowych pracowników
Uczestnicy w formie burzy mózgów opracowują listę alternatywnych i oryginalnych form zachęt, które są odpowiedzią na potrzeby kluczowych pracowników i stanowią dla nich rzeczywistą wartość. Zachęty mogą obejmować następujące obszary:
Moduł 7: Odejście kluczowego pracownika
Uczestnicy przećwiczą sposoby i działania, które mogą podejmować, gdy kluczowy pracownik zamierza odejść z firmy:
1. Wprowadzenie do zarządzania retencją
2. Employee journey – czego doświadcza pracownik w organizacji i jak to wpływa efektywności i lojalność wobec pracodawcy
3. Matryca ryzyka w obszarze retencji
4. Jak angażować innych pracowników do obniżania rotacji w zespole
5. Odejście kluczowego pracownika:
Moduł 1: Cykl Join-Retention-Exit
Typowy cykl pracy składa się z trzech etapów: przyjścia do firmy (join), pozostawania w firmie (retention) oraz odchodzenia z firmy (exit). Początkowym elementem szkolenia jest scharakteryzowanie typowych błędów popełnianych w firmach na każdym z tych etapów. Dzięki serii krótkich ćwiczeń uczestnicy wypracują listę działań eliminujących typowe błędy, które mają wpływ na niekontrolowaną fluktuacje pracowników.
Moduł 2: Zapobieganie frustracji pracowników we wczesnej fazie pracy
Częstym źródłem odchodzenie pracowników jest frustracja wynikająca z rozbieżności pomiędzy oczekiwaniami wobec pracy, a zastaną rzeczywistością. Przeprowadzenie ćwiczenia polegającego na zasymulowaniu sytuacji wprowadzania nowego pracownika. Zadaniem menedżera w tym ćwiczeniu jest przeprowadzenie realistycznego opisu pracy, tak, aby nowoprzyjęty pracownik wchodził do firmy z „otwartymi oczami”.
Moduł 3: Identyfikacja kluczowych pracowników
Zaprezentowanie i przećwiczenie metody identyfikacji kluczowych pracowników przy pomocy narzędzia diagnostycznego „Matryca Wkładu i Ryzyka”. Uczestnicy wykorzystując Matrycę W/R pracują nad identyfikacją kluczowych pracowników w firmach/zespołach, którymi zarządzają.
Moduł 4: Detoks organizacyjny
Na poziom niezadowolenia zatrudnionych pracowników może mieć wpływ wiele różnego rodzaju czynników. Zadaniem menedżerów jest bieżące reagowanie na pojawiające się problemy i czynniki demotywujące. Przeprowadzenie ćwiczenia „Spotkanie higieniczne”, którego celem jest nauczenie w jaki sposób identyfikować źródła pojawiającej się frustracji i jakie działania podejmować, aby niwelować poziom frustracji wśród kluczowych pracowników.
Moduł 5: Wymagania i oczekiwania kluczowych pracowników
Moduł 6: Dostosowywanie zachęt do potrzeb kluczowych pracowników
Uczestnicy w formie burzy mózgów opracowują listę alternatywnych i oryginalnych form zachęt, które są odpowiedzią na potrzeby kluczowych pracowników i stanowią dla nich rzeczywistą wartość. Zachęty mogą obejmować następujące obszary:
Moduł 7: Odejście kluczowego pracownika
Uczestnicy przećwiczą sposoby i działania, które mogą podejmować, gdy kluczowy pracownik zamierza odejść z firmy:
Obszar zarządzania zespołem (delegowanie zadań, budowanie autorytetu, motywowanie pracowników, zarządzanie rozwoje) jest tym, w którym na pewno Gamma się specjalizuje.
Trenerzy prowadzący szkolenia wykazali się rzetelnością oraz profesjonalizmem, co zaważyło o podjęciu decyzji o realizacji kolejnego projektu, który wspólnie rozpoczęliśmy
Pragniemy potwierdzić wysoki poziom przeprowadzonego szkolenia, mający odzwierciedlenie w danych uzyskanych z ankiet od uczestników. Szkolenie cechowało bardzo dobre przygotowanie merytoryczne trenerów prowadzących oraz wysoki poziom obsługi nas, jako klienta firmy GAMMA.
Rzetelność i fachowość firmy „Gamma”, połączone z osobistym zaangażowaniem jej pracowników, zaowocowały szkoleniem przeprowadzonym na bardzo wysokim poziomie merytorycznym.
Kompetentni trenerzy, indywidualne podejście do uczestników, profesjonalizm w przekazywaniu wiedzy oraz formuła szkolenia, wpłynęły na pozytywną opinię uczestników
Efekt marketingowy szkoleń najłatwiej mierzyć prośbami o kolejne tego typu spotkania. Farmaceuci, jako wyjątkowo wymagająca grupa na tyle wysoko ocenili pracę trenerską, że sami, z własnej inicjatywy zwracali się z prośbą do koordynatora projektu o możliwość rozbudowania działań szkoleniowych
Projekt został oceniony wysoko, zarówno pod względem przekazu merytorycznego, jak również atmosfery oraz zaangażowania i komunikatywności wszystkich trzech trenerów prowadzących szkolenie.
Szkolenie było szczególnie istotne w przypadku grupy o zróżnicowanym poziomie kompetencji - od pracowników bardzo młodych stażem, przez osoby z kilkuletnim doświadczeniem, po menedżerów średniego szczebla. Realizacja w kilku oddzielnych modułach tematycznych, z jednoczesnym podsumowaniem wspólnych tematów w całej grupie dała oczekiwane przez nas efekty.
Dzięki Współpracy z firmą Gamma, w badaniu satysfakcji pracowników za rok 2011, uzyskaliśmy Wzrost wskaźników w obszarach efektywne zarządzanie i leadership odpowiednio o 5% i 13%.
Fachowość oraz miła atmosfera podczas szkolenia spotkały się z uznaniem uczestników, którzy wysoko ocenili kwalifikacje prowadzących zajęcia.
Cenię sobie dobrą komunikację i obsługę klienta za strony firmy Gamma. Pracownicy firmy cały czas czuwają nad przebiegiem projektu szkoleniowego, zgłaszają ewentualne zagrożenia i rekomendują zmiany.
Cenimy zespół firmy Gamma za zaangażowanie, dynamikę pracy i wypracowywanie rozwiązań dopasowanych do potrzeb Klienta.
Trenerzy wykazali się dużą wiedzą i doświadczeniem w prowadzeniu warsztatów. Każdy z nich stosował indywidualne podejście do uczestnika, co wpływało na efektywność całego procesu szkoleniowego.
Rekomendujemy Gammę, jako firmę doradczo-szkoleniową, która nie tylko realizuje dobre szkolenia, ale dodatkowo w taki sposób współpracuje z Klientem, by wszystkie działania były spójne ze specyfiką i strategią firmy.
Biorąc pod uwagę dotychczasową współpracę oceniamy firmę Gamma, jako dostawcę szkoleń o najwyższej, jakości. Jesteśmy pełni uznania dla know-how firmy oraz kompetencji trenerów.
Pracownicy uczestniczący w szkoleniu w zdecydowanym stopniu rozwinęli swoje umiejętności w zakresie objętym szkoleniem. Szkolenie zmotywowało bowiem pracowników do przygotowania długoterminowych planów rozwojowych, które wraz z planem rozwojowym o charakterze „on-the-job” pozwoliło na objęcie przez nich wyższych stanowisk, w tym menedżerskich.
Dzięki kreatywnej formule szkoleń opracowanej przez Gamma sp. j. uczestnicy zostali w pełni zaangażowani w aktywności szkoleniowe oraz wysoko ocenili wartość merytoryczną warsztatów i zdobytą wiedzę oraz umiejętności.
Projekty szkoleniowe Gammy zawierają moduły mierzące efektywność szkolenia. Pozwalają ocenić firmę szkoleniową oraz rozwój poszczególnych uczestników.
Front Desk Manager
tel. kom.: 505 273 550
tel: 22 266 08 48