Inne strony: GAMMA DISCOVER
Kompetencje niezbędne w komunikacji w wielokulturowym środowisku biznesowym

Różnice międzykulturowe i komunikacja międzynarodowa – warsztat w języku angielskim / polskim

Szkolenia otwarte: Efektywność osobista
Różnice kulturowe - wszyscy są świadomi ich istnienia. Uwzględnianie ich w sprzedaży, zarządzaniu i obsłudze klienta pozwala na lepsze zrozumienie, wyższą efektywność decyzji i ich wdrożenia. Szkolenie z różnic kulturowych jest profilowane pod kątem krajów, których ma dotyczyć.

IDEA SZKOLENIA

Obecnie coraz częściej firmy pracują w środowisku międzykulturowym, co stwarza sytuację, w której pracownicy wchodzą w skład zespołów międzynarodowych, gdzie każda z osób pochodzi  z  innego zakątka świata. Różnice międzykulturowe nie występują jedynie między tak odległymi państwami jak Polska i Stany Zjednoczone, ale również pomiędzy krajami sąsiadującymi jak Polska i Ukraina.

Aktualnie w Polsce coraz częściej spotykamy pracowników z  Ukrainy czy Białorusi, pracujących przy obsłudze klienta np. w sklepach. Może to powodować sytuacje, w których dochodzi do nieporozumień kulturowych na styku pracownik – klient albo szef – podwładny. Styl komunikacji przyjęty na Ukrainie, gdzie jest ona bardziej bezpośrednia niż w Polsce, może sprawiać, że osoby zza wschodniej granicy będą odbierane jako zbyt bezpośrednie albo wręcz szorstkie w kontaktach z Polakami.

W  takich sytuacjach często dochodzi do wzajemnego niezrozumienia się, co na ogół wynika z różnic kulturowych.  Brak właściwej komunikacji może generować koszty, których firmy mogłyby uniknąć. Z myślą o firmach, które zatrudniają pracowników z różnych państw stworzony został ten warsztat.

Głównym celem szkolenia jest podniesienie efektywności komunikacji w zespołach, w  których skład wchodzą pracownicy z polskim i obcym tłem kulturowym. Przyjmuje się że, aby poprawić skuteczność komunikacji oraz usprawnić zarządzanie w  środowisku międzynarodowym należy nabyć szereg kompetencji, które ułatwią komunikację i podniosą efektywność pracy.  

Kompetencje niezbędne w komunikacji w biznesowym środowisku wielokulturowym:

  • kompetencje międzykulturowe - inteligencja międzykulturowa - Idea mindful international manager - manager, który jest świadomy swoich własnych wartości, które są pod wpływem kraju i kultury w jakiej się wychował, jak również jest  to manager świadomy wartości i kultury swoich współpracowników i partnerów biznesowych z innych państw i obszarów kulturowych.
  • kompetencje interpersonalne - (aktywne słuchanie, wywieranie wpływu, budowanie zaufania, podejmowanie decyzji, itp.).
  • kompetencje językowe, niezbędne do prowadzenia komunikacji w ramach wybranego obszaru funkcjonalnego (spotkania, prezentacje, itp)  w środowisku międzynarodowym. Strategie językowe, używane w symulowanych sytuacjach, gotowe wyrażenia językowe, najczęściej pojawiające się podczas trenowanej sytuacji, gramatyka języka angielskiego na potrzeby danej trenowanej sytuacji.

Cele szczegółowe:

  • Uświadomienie sobie istnienia różnic międzykulturowych w kontekście współpracy biznesowej pomiędzy partnerami z różnych kultur.
  • Poznanie sposobów przełamywania barier międzykulturowych.
  • Poznanie narzędzia do analizy i porównywania różnych państw pod względem różnic międzykulturowych.
  • Trening wybranych kompetencji komunikacji i zarządzania w organizacji wielokulturowej.

Fakty szkoleniowe
1
Przeprowadziliśmy ponad 2600 dni szkoleniowych z obszaru efektywności osobistej.
2
Na naszych szkoleniach rozwijamy kompetencje przydatne w życiu zawodowym i prywatnym (life-work balanced).
3
Nasi trenerzy łączą dbanie o dobrą atmosferę warsztatów z orientacją na rezultaty. Jest bezpiecznie i efektywnie.
4/10 pracowników w firmach powyżej 250 pracowników ma realną potrzebę szkolenia z obszaru rozwoju osobistego (badania PARP).
SZKOLENIE NA ZAMÓWIENIE
VOUCHER SZKOLENIOWY
NA 2019 R.

Voucher szkoleniowy na 2019 r.

Voucher szkoleniowy – zakupiony w 2018 r. pozwala sfinansować szkolenia realizowane w 2019 r. – otwarte, zamknięte, kompetencyjne i tzw. szkolenia twarde. Warte rozważenia w ostatnich dwóch miesiącach bieżącego roku.

Presja wydatkowania budżetu szkoleniowego jest w wielu organizacjach zrozumiała. Pozostawienie wolnych środków finansowych może zostać zinterpretowane jako nadmierny budżet szkoleniowy. Jednocześnie potrzeby rozwojowe w organizacjach są przecież ogromne. Voucher rozwojowy pozwala wykorzystać środki oraz zrealizować sfinansowane działania w optymalnym momencie dla organizacji (nie koniecznie w pod koniec IV kwartału) . Voucher daje możliwość skorzystania ze wszytych naszych rozwiązań rozwojowych

Ważna informacja:
Voucher regulowany jest umową zakupu bonu rozwojowego. Bon przekazywany jest w formie elektronicznej i fizycznej jako dowód zakupu.
Wielu naszych klientów korzysta z tej możliwości finansowania – na życzenie możemy przedstawić referencje.

 

PROGRAM SZKOLENIA

Moduły do wyboru przez klienta:

1. Różnice międzykulturowe

  • Góra lodowa – model podejścia do różnic międzykulturowych, kultura czym jest? Różne podejścia do różnic międzykulturowych - Model 6D, mapowanie własnej kultury, ćwiczenia grupowe.
  • Mindful English Speaker – język angielski jako platforma porozumienia.
  • CultureCompass™ - narzędzie do porównywania różnic kulturowych – omówienie.

2. Budowanie relacji w środowisku multikulturowym – podstawowa umiejętność biznesowa

  • Zarządzanie ‘pierwszym kontaktem, przygotowanie, przedstawianie się, Small Talk i rozwijanie konwersacji, przechodzenie do interesów, żegnanie się, follow up.
  • Warsztat językowy (opcja)

3. Zespoły międzynarodowe – budowanie i efekty synergii w zespołach międzynarodowych

  • Budowanie zespołów wielokulturowych.
  • Styl zarządzania
  • Role w zespole międzynarodowym
  • Warsztat językowy (opcja)

4. Podejmowanie decyzji – komunikowanie decyzji

  • Decyzja i jej komunikowanie w aspekcie międzykulturowym.
  • Decyzja, decydenci, podejmowanie decyzji, miejsca podejmowania decyzji, informowanie o podjęciu decyzji. Styl podejmowania decyzji. Prowadzenie spotkań dotyczących podejmowania decyzji. Zamykanie spotkania i wprowadzanie decyzji w życie. Monitorowanie decyzji.
  • Warsztat językowy (opcja)

5. Wewnętrzna korespondencja biznesowa – komunikacja e-mailowa

  • E-mail jako narzędzie komunikacyjne – korespondencja biznesowa z perspektywy różnych kultur (bezpośredniość w kulturze, email jako potencjalne źródło konfliktów, język unikania konfliktów).
  • Warsztat językowy (opcja)

6. Rozmowa telefoniczna (do wyboru lub rozszerzenia o telekonferencje i videokonferencje)

  • Rozmowa telefoniczna z pozycji osoby dzwoniącej i odbierającej, trudna sztuka słuchania i zadawania właściwych pytań, telekonferencje międzynarodowe (Język angielski jako podstawowe narzędzie w komunikacji międzynarodowej / Active Listening in English / Radio Alphabet).
  • Telefonowanie w języku angielskim (warsztat językowy - opcja).

7. Prowadzenie prezentacji (do wyboru lub rozszerzenia o storytelling)

  • Różnice międzykulturowe w aspekcie prowadzenia prezentacji. Wywieranie wpływu, przekonywanie do własnego punktu widzenia, prezentacja danych, podsumowywanie prezentacji.
  • Prezentowanie w języku angielskim (warsztat językowy).

8. Prowadzenie i uczestniczenie w spotkaniach

  • Różnice międzykulturowe w aspekcie prowadzenia prezentacji . Stosunek do zabierania głosu. Zachęcanie uczestników do rozmowy, przekonywanie do własnego punktu widzenia, kontrolowanie spotkania.
  • Prowadzenie spotkań w języku angielskim (warsztat językowy).

9. Negocjacje międzynarodowe

  • Różnice międzykulturowe w aspekcie prowadzenia negocjacji. Składanie ofert, odpowiadanie na oferty, negocjacje win – win, targowanie się, odmawianie.
  • Prowadzenie negocjacji w języku angielskim (warsztat językowy).

10. Przywództwo w organizacji wielokulturowej

  • Różnice w postrzeganiu lidera w zależności od kultury
  • Wywieranie wpływu, delegowanie, egzekwowanie zadań
  • Warsztat językowy (opcja)

11. Radzenie sobie z trudnymi osobami

  • Postrzeganie innych jako ‘trudne osoby’, 3 kroki do bardziej otwartej komunikacji, zarządzanie niecierpliwością, samokontrola.
  • Warsztat językowy (opcja)

12. Zarządzanie konfliktem

  • Konflikt w zespole międzynarodowym, 4 źródła konfliktu, radzenie sobie z konfliktem, etapy rozwoju zespołu: etap burzy.
  • Warsztat językowy (opcja)

13. Udzielanie i otrzymywanie informacji zwrotnej

  • Informacja zwrotna a kultura, osobowość a informacja zwrotna. Jak udzielać informacji zwrotnej – 4 etapy udzielania informacji zwrotnej (opcja)

14. Międzynarodowa etykieta biznesowa

  • Przywitania, zachowania przy stole, prezenty, wizytówki. Zwyczaje. Savoir vivre.

15. Różnice międzykulturowe w bezpośredniej relacji klient – sprzedawca

  • Komunikacja bezpośrednia vs pośrednia
  • Wpływ różnic międzykulturowych na problemy w komunikacji pomiędzy pracownikami z państw wschodnich (np. Ukraina, Białoruś, Rosja) a klientami z Polski
  • Warsztat językowy

16. Podsumowanie szkolenia

  • Best practices
  • Wnioski na poziomie osobistym
  • Wnioski na poziomie grupowym

Klienci, dla których Gamma zrealizowała szkolenia:

TRENERZY SZKOLENIA

OPINIE O SZKOLENIACH

Konsultant szkolenia

Szybki kontakt

Agnieszka Kazubska-Galińska

Project Manager
tel.: +48 (22) 266 02 37
tel. kom:. +48 517 081 300

a.galinska@projektgamma.pl
Agnieszka Kazubska-Galińska

Interesuje Cię to szkolenie?

Zostaw adres e-mail i nr. telefonu a przypomnimy Ci o tym szkoleniu.
Preferuję kotakt:

ZGŁOSZENIE NA SZKOLENIE

Zgłoszenie prosimy przesłać na adres a.galinska@projektgamma.pl lub faks 22 266 08 51 Wybrane szkolenie:

Różnice międzykulturowe i komunikacja międzynarodowa – warsztat w języku angielskim / polskim

Termin szkolenia: 21 maj 2018 r. do 22 maj 2018 r.
Imię i NazwiskoStanowiskoTelefonAdres e-mail
Firma
Osoba prywatna
* Zaproszenia wysyłamy bezpośrednio do uczestników szkolenia – e-mailem.

Cena uczestnictwa dla 1 osoby: 1600 zł/os.
Do podanej ceny należy doliczyć 23% VAT.

Warunki zgłoszenia

  1. Organizatorem szkolenia jest Gamma D. Didiuk i M. Wasilewski Sp. J. z siedzibą w Warszawie, ul. Mysłowicka 15, 01-612 Warszawa, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego, prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy pod numerem KRS 0000287983 Numer identyfikacji podatkowej (NIP): 113-26-90-108. REGON: 14111371700000 zwana dalej "Gamma”.
  2. Cena szkolenia obejmuje m. in.: udział w szkoleniu, zestaw materiałów szkoleniowych, certyfikat ukończenia szkolenia. Szczegółowych informacji dotyczących szkolenia (catering, usługi dodatkowe) udziela konsultant. Gamma nie zapewnia dojazdu ani zakwaterowania w czasie trwania szkolenia.
  3. Warunkiem udziału w szkoleniu jest otrzymanie przez Gamma poprawnie wypełnionego formularza zgłoszenia ze strony www.projektgamma.pl, pocztą elektroniczna lub faksem oraz potwierdzenie przez konsultanta Gamma jego otrzymania. Jeśli zgłoszenie ma nastąpić później niż 7 dni przed rozpoczęciem szkolenia rekomendujemy wcześniejszy kontakt telefoniczny. Przesłanie do Gamma wypełnionego formularza zgłoszenia jest równoznaczne z akceptacją niniejszych Warunków uczestnictwa oraz z zawarciem umowy pomiędzy Gamma a uczestnikiem szkolenia (w przypadku zgłoszeń od osób fizycznych) lub firmą (w przypadku osób prawnych).
  4. Z zastrzeżeniem punktu 5, Gamma najpóźniej na 7 dni przez terminem rozpoczęcia szkolenia prześle do osób, które zgłosiły chęć udziału w szkoleniu, za pośrednictwem poczty elektronicznej, potwierdzenie udziału w szkoleniu wraz z dodatkowymi informacjami organizacyjnymi dotyczącymi szkolenia.
  5. O przyjęciu na szkolenie decyduje kolejność zgłoszeń. Gamma zastrzega sobie prawo do odmowy przyjęcia zgłoszenia w danym terminie szkolenia, jeżeli:
    a) lista uczestników będzie już zamknięta,
    b) w przypadku nie zgłoszenia się minimalnej liczby osób.
  6. Gamma zastrzega sobie prawo do odwołania szkolenia lub zmiany jego terminu na 7 dni przed terminem szkolenia.
  7. W przypadkach określonych w punkcie 5 i 6, wszelkie kwoty wpłacone tytułem zapłaty za udział w szkoleniu zostaną zwrócone w całości w ciągu 14 dni od daty przekazania stosownej informacji do uczestnika szkolenia, za wyjątkiem sytuacji, kiedy strony uzgodnią, że wpłacona kwota zostanie zaliczona na poczet zapłaty za udział uczestnika w szkoleniu w innym terminie.
  8. Płatność za szkolenie powinna wpłynąć na konto Gamma nr 26 1140 2017 0000 4102 0842 7785 najpóźniej w ciągu 14 dni od daty otrzymania faktury za udział w szkoleniu, o którym mowa w punkcie 4 (decyduje data wysłania faktury drogą tradycyjną lub elektroniczną).
  9. Faktura VAT zostanie wystawiona w dniu szkolenia lub w drugim dniu szkolenia w przypadku szkoleń dwudniowych i przesłana pocztą lub elektronicznie na adres wskazany w formularzu zgłoszenia.
  10. Rezygnacja z udziału w szkoleniu na 8 lub więcej dni przed planowanym terminem rozpoczęcia szkolenia nie pociąga za sobą żadnych obciążeń finansowych, pod warunkiem przesłania informacji o rezygnacji z udziału w szkoleniu w formie listu, faksu lub poczty elektronicznej na adres Gamma. Decydująca jest data wpływu oświadczenia o rezygnacji do Gamma
  11. W przypadku zgłoszenia rezygnacji z udziału w szkoleniu na mniej niż 7 dni roboczych przed planowanym terminem rozpoczęcia szkolenia, Gamma zachowuje prawo do pełnego wynagrodzenia, tak jak za należycie wykonane szkolenie.
  12. Oświadczenie o chęci udziału w szkoleniu w terminie innym niż potwierdzony przez Gamma zgodnie z punktem 4, jest równoznaczne z rezygnacją z udziału w szkoleniu w uprzednio wybranym terminie.
  13. Odpowiedzialność stron z tytułu utraconych korzyści jest niniejszym wyłączona na mocy art. 361 § 2 KC strony mogą ograniczyć odpowiedzialność z tytułu umowy tylko do wysokości poniesionych strat. Pozwala to złagodzić odpowiedzialność odszkodowawczą w przypadku poniesienia szkód przez strony. Obowiązek ich naprawienia będzie obejmował tylko postanowienia zapisane w umowie, która jednocześnie z góry określa ich wartość majątkową
  14. Gamma będzie rozpatrywać wyłącznie reklamacje dotyczące szkoleń otrzymane w formie pisemnej w terminie do 30 dni od daty zakończenia szkolenia. Reklamacje otrzymane po tym terminie nie będą rozpatrywane.
  15. Wszelkie prawa do własności intelektualnej realizowanych w ramach umowy szkoleń pozostają własnością Gamma D. Didiuk i M. Wasilewski Sp. J., właściciela marki Gamma i nie są przenoszone na Klienta. Zabronione jest powielanie materiałów szkoleniowych, przekazanych uczestnikom, nawet we fragmentach oraz usuwanie informacji o prawach autorskich.
Państwa dane osobowe oraz dane zgłoszonych uczestników będą przetwarzane przez administratora - Gamma D. Didiuk i M. Wasilewski Sp. J. z siedzibą w Warszawie przy ul. Mysłowickiej 15, 01-612 Warszawa, w celu realizacji umowy - zamówienia, a za dodatkową i odrębną zgodą w celach handlowo-marketingowych kierowanych do osoby zgłaszającej, która udzieliła ww. zgody. Osoba zgłaszająca ma prawo cofnąć zgodę w dowolnym momencie. Osoba zgłaszająca uczestnika potwierdza, że otrzymała jego zgodę na udostępnienie danych osobowych administratorowi w celu organizacji i realizacji szkolenia. Podanie danych osobowych ma charakter dobrowolny. Podstawą przetwarzania danych jest umowa – zamówienie, a w przypadku, o którym mowa powyżej również zgoda osoby zgłaszającej. Odbiorcami danych będą: upoważnieni pracownicy lub współpracownicy administratora, dostawcy usług internetowych, a w razie potrzeby również podmioty takie jak: firmy pocztowe, kurierskie. Administrator nie przekazuje Pana/Pani danych za granicę, lecz może do tego dojść w wyniku działalności dostawcy usług internetowych, który gromadzi dane klientów na swoich serwerach. Dane będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji umowy – zamówienia lub wycofania zgody o której mowa powyżej. chyba że administrator będzie posiadać prawo do ich dalszego przetwarzania w oparciu o swój usprawiedliwiony interes lub inną podstawę prawną. Przysługuje Państwu prawo do wglądu do nich, jak również możliwość ich poprawiania, a w odniesieniu do przetwarzania danych w celach marketingowych prawo do wniesienia sprzeciwu.

Szkolenia otwarte: Efektywność osobista

zobacz najbliższe szkolenia.
2019-02-11
11 luty 2019 -
2019-02-12
12 luty 2019
Warszawa
Warszawa
Asertywność uczy jak postępować w zgodzie ze sobą - na poziomie technik postaw. Techniki rozwiązywania konfliktów dają szansę na rozwiązywanie sporów w sposób konstruktywny, bez szkody dla relacji. Zapraszamy na szkolenie Asertywność i techniki rozwiązywania konfliktów.
2019-03- 7
7 marzec 2019 -
2019-03- 8
8 marzec 2019
Warszawa
Warszawa
Komunikacja to kompetencja fundamentalna - leży u podstaw większości czynności wykonywanych przez menedżerów, specjalistów i sprzedawców. Szkolenie z komunikacji interpersonalnej to zestaw praktycznych, skutecznych narzędzi, które łatwo wdrożyć do swojej pracy. Serdecznie zapraszamy!
Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm
© Gamma sp. j. ul. Mysłowicka 15, 01-612 Warszawa. Wszelkie prawa zastrzeżone.