Kompetencje niezbędne w komunikacji w wielokulturowym środowisku biznesowym

Różnice międzykulturowe i komunikacja międzynarodowa – warsztat w języku angielskim / polskim

Szkolenia otwarte: Efektywność osobista
Różnice kulturowe - wszyscy są świadomi ich istnienia. Uwzględnianie ich w sprzedaży, zarządzaniu i obsłudze klienta pozwala na lepsze zrozumienie, wyższą efektywność decyzji i ich wdrożenia. Szkolenie z różnic kulturowych jest profilowane pod kątem krajów, których ma dotyczyć.

IDEA SZKOLENIA

Obecnie coraz częściej firmy pracują w środowisku międzykulturowym, co stwarza sytuację, w której pracownicy wchodzą w skład zespołów międzynarodowych, gdzie każda z osób pochodzi  z  innego zakątka świata. Różnice międzykulturowe nie występują jedynie między tak odległymi państwami jak Polska i Stany Zjednoczone, ale również pomiędzy krajami sąsiadującymi jak Polska i Ukraina.

Aktualnie w Polsce coraz częściej spotykamy pracowników z  Ukrainy czy Białorusi, pracujących przy obsłudze klienta np. w sklepach. Może to powodować sytuacje, w których dochodzi do nieporozumień kulturowych na styku pracownik – klient albo szef – podwładny. Styl komunikacji przyjęty na Ukrainie, gdzie jest ona bardziej bezpośrednia niż w Polsce, może sprawiać, że osoby zza wschodniej granicy będą odbierane jako zbyt bezpośrednie albo wręcz szorstkie w kontaktach z Polakami.

W  takich sytuacjach często dochodzi do wzajemnego niezrozumienia się, co na ogół wynika z różnic kulturowych.  Brak właściwej komunikacji może generować koszty, których firmy mogłyby uniknąć. Z myślą o firmach, które zatrudniają pracowników z różnych państw stworzony został ten warsztat.

Głównym celem szkolenia jest podniesienie efektywności komunikacji w zespołach, w  których skład wchodzą pracownicy z polskim i obcym tłem kulturowym. Przyjmuje się że, aby poprawić skuteczność komunikacji oraz usprawnić zarządzanie w  środowisku międzynarodowym należy nabyć szereg kompetencji, które ułatwią komunikację i podniosą efektywność pracy.  

Kompetencje niezbędne w komunikacji w biznesowym środowisku wielokulturowym:

  • kompetencje międzykulturowe - inteligencja międzykulturowa - Idea mindful international manager - manager, który jest świadomy swoich własnych wartości, które są pod wpływem kraju i kultury w jakiej się wychował, jak również jest  to manager świadomy wartości i kultury swoich współpracowników i partnerów biznesowych z innych państw i obszarów kulturowych.
  • kompetencje interpersonalne - (aktywne słuchanie, wywieranie wpływu, budowanie zaufania, podejmowanie decyzji, itp.).
  • kompetencje językowe, niezbędne do prowadzenia komunikacji w ramach wybranego obszaru funkcjonalnego (spotkania, prezentacje, itp)  w środowisku międzynarodowym. Strategie językowe, używane w symulowanych sytuacjach, gotowe wyrażenia językowe, najczęściej pojawiające się podczas trenowanej sytuacji, gramatyka języka angielskiego na potrzeby danej trenowanej sytuacji.

Cele szczegółowe:

  • Uświadomienie sobie istnienia różnic międzykulturowych w kontekście współpracy biznesowej pomiędzy partnerami z różnych kultur.
  • Poznanie sposobów przełamywania barier międzykulturowych.
  • Poznanie narzędzia do analizy i porównywania różnych państw pod względem różnic międzykulturowych.
  • Trening wybranych kompetencji komunikacji i zarządzania w organizacji wielokulturowej.

Fakty szkoleniowe
1
Przeprowadziliśmy ponad 2600 dni szkoleniowych z obszaru efektywności osobistej.
2
Na naszych szkoleniach rozwijamy kompetencje przydatne w życiu zawodowym i prywatnym (life-work balanced).
3
Nasi trenerzy łączą dbanie o dobrą atmosferę warsztatów z orientacją na rezultaty. Jest bezpiecznie i efektywnie.
4/10 pracowników w firmach powyżej 250 pracowników ma realną potrzebę szkolenia z obszaru rozwoju osobistego (badania PARP).
SZKOLENIE NA ZAMÓWIENIE
Czy możesz uzyskać 50-80%
dofinansowanie do
szkolenia poprzez BUR?
Najpierw zła informacja (dla niektórych) – firmy z woj. mazowieckiego i pomorskiego oraz te, które zatrudniają powyżej 250 os. nie mogą korzystać z BUR. Są od tego wyjątki:
  • firmy z woj. mazowieckiego i pomorskiego – jeśli mają oddziały w innych województwach to mogą szkolić tam zatrudnione osoby
  • duże przedsiębiorstwa z pozostałych 14 województw mogą szkolić osoby na kontraktach menedżerskich, rozliczających się fakturą, pracowników franczyz oraz zatrudnianych przez zewnętrznych partnerów

    Możesz skorzystać z dofinansowania BUR?

    od 50 do 80% dofinansowania do szkolenia z Europejskiego Funduszu Społecznego na wszystkie szkolenia Gamma.
    To szkolenie nie ma wyznaczonego terminu
    Zapytaj o najbliższy termin szkolenia albo zostaw wiadomość a przypomnimy o nim gdy pojawi się nowy termin.

    Możesz również wyszukać na naszej stronie szkolenie o podobnym temacie i ustalonym terminie.

    1

    Skontaktuj się z nami przez formularz na tej stronie albo telefonicznie.

    2

    Dowiesz się od nas jak dostać dofinansowanie.

    3

    Rozwijaj swoje umiejętności z drugą firmą szkoleniową 2017 roku.

    4

    Wykorzystaj nowo zdobyte umiejętności do rozwoju swojej kariery!

    PROGRAM SZKOLENIA

    Moduły do wyboru przez klienta:

    1. Różnice międzykulturowe

    • Góra lodowa – model podejścia do różnic międzykulturowych, kultura czym jest? Różne podejścia do różnic międzykulturowych - Model 6D, mapowanie własnej kultury, ćwiczenia grupowe.
    • Mindful English Speaker – język angielski jako platforma porozumienia.
    • CultureCompass™ - narzędzie do porównywania różnic kulturowych – omówienie.

    2. Budowanie relacji w środowisku multikulturowym – podstawowa umiejętność biznesowa

    • Zarządzanie ‘pierwszym kontaktem, przygotowanie, przedstawianie się, Small Talk i rozwijanie konwersacji, przechodzenie do interesów, żegnanie się, follow up.
    • Warsztat językowy (opcja)

    3. Zespoły międzynarodowe – budowanie i efekty synergii w zespołach międzynarodowych

    • Budowanie zespołów wielokulturowych.
    • Styl zarządzania
    • Role w zespole międzynarodowym
    • Warsztat językowy (opcja)

    4. Podejmowanie decyzji – komunikowanie decyzji

    • Decyzja i jej komunikowanie w aspekcie międzykulturowym.
    • Decyzja, decydenci, podejmowanie decyzji, miejsca podejmowania decyzji, informowanie o podjęciu decyzji. Styl podejmowania decyzji. Prowadzenie spotkań dotyczących podejmowania decyzji. Zamykanie spotkania i wprowadzanie decyzji w życie. Monitorowanie decyzji.
    • Warsztat językowy (opcja)

    5. Wewnętrzna korespondencja biznesowa – komunikacja e-mailowa

    • E-mail jako narzędzie komunikacyjne – korespondencja biznesowa z perspektywy różnych kultur (bezpośredniość w kulturze, email jako potencjalne źródło konfliktów, język unikania konfliktów).
    • Warsztat językowy (opcja)

    6. Rozmowa telefoniczna (do wyboru lub rozszerzenia o telekonferencje i videokonferencje)

    • Rozmowa telefoniczna z pozycji osoby dzwoniącej i odbierającej, trudna sztuka słuchania i zadawania właściwych pytań, telekonferencje międzynarodowe (Język angielski jako podstawowe narzędzie w komunikacji międzynarodowej / Active Listening in English / Radio Alphabet).
    • Telefonowanie w języku angielskim (warsztat językowy - opcja).

    7. Prowadzenie prezentacji (do wyboru lub rozszerzenia o storytelling)

    • Różnice międzykulturowe w aspekcie prowadzenia prezentacji. Wywieranie wpływu, przekonywanie do własnego punktu widzenia, prezentacja danych, podsumowywanie prezentacji.
    • Prezentowanie w języku angielskim (warsztat językowy).

    8. Prowadzenie i uczestniczenie w spotkaniach

    • Różnice międzykulturowe w aspekcie prowadzenia prezentacji . Stosunek do zabierania głosu. Zachęcanie uczestników do rozmowy, przekonywanie do własnego punktu widzenia, kontrolowanie spotkania.
    • Prowadzenie spotkań w języku angielskim (warsztat językowy).

    9. Negocjacje międzynarodowe

    • Różnice międzykulturowe w aspekcie prowadzenia negocjacji. Składanie ofert, odpowiadanie na oferty, negocjacje win – win, targowanie się, odmawianie.
    • Prowadzenie negocjacji w języku angielskim (warsztat językowy).

    10. Przywództwo w organizacji wielokulturowej

    • Różnice w postrzeganiu lidera w zależności od kultury
    • Wywieranie wpływu, delegowanie, egzekwowanie zadań
    • Warsztat językowy (opcja)

    11. Radzenie sobie z trudnymi osobami

    • Postrzeganie innych jako ‘trudne osoby’, 3 kroki do bardziej otwartej komunikacji, zarządzanie niecierpliwością, samokontrola.
    • Warsztat językowy (opcja)

    12. Zarządzanie konfliktem

    • Konflikt w zespole międzynarodowym, 4 źródła konfliktu, radzenie sobie z konfliktem, etapy rozwoju zespołu: etap burzy.
    • Warsztat językowy (opcja)

    13. Udzielanie i otrzymywanie informacji zwrotnej

    • Informacja zwrotna a kultura, osobowość a informacja zwrotna. Jak udzielać informacji zwrotnej – 4 etapy udzielania informacji zwrotnej (opcja)

    14. Międzynarodowa etykieta biznesowa

    • Przywitania, zachowania przy stole, prezenty, wizytówki. Zwyczaje. Savoir vivre.

    15. Różnice międzykulturowe w bezpośredniej relacji klient – sprzedawca

    • Komunikacja bezpośrednia vs pośrednia
    • Wpływ różnic międzykulturowych na problemy w komunikacji pomiędzy pracownikami z państw wschodnich (np. Ukraina, Białoruś, Rosja) a klientami z Polski
    • Warsztat językowy

    16. Podsumowanie szkolenia

    • Best practices
    • Wnioski na poziomie osobistym
    • Wnioski na poziomie grupowym

    Klienci, dla których Gamma zrealizowała szkolenia:

    TRENERZY SZKOLENIA

    OPINIE O SZKOLENIACH

    Konsultant szkolenia

    Szybki kontakt

    Ilona Ziętkowska

    Project Manager
    tel.: +48 (22) 266 02 37
    tel. kom:. +48 517 081 300

    i.zietkowska@projektgamma.pl
    Ilona Ziętkowska

    Interesuje Cię to szkolenie?

    Zostaw adres e-mail i nr. telefonu a przypomnimy Ci o tym szkoleniu.
    Preferuję kotakt:

    ZGŁOSZENIE NA SZKOLENIE

    Zgłoszenie prosimy przesłać na adres i.zietkowska@projektgamma.pl lub faks 22 266 08 51 Wybrane szkolenie:

    Różnice międzykulturowe i komunikacja międzynarodowa – warsztat w języku angielskim / polskim

    Termin szkolenia: 21 maj 2018 r. do 22 maj 2018 r.
    Imię i NazwiskoStanowiskoTelefonAdres e-mail
    Firma
    Osoba prywatna
    * Zaproszenia wysyłamy bezpośrednio do uczestników szkolenia – e-mailem.

    Cena uczestnictwa dla 1 osoby: 1600 zł/os.
    Do podanej ceny należy doliczyć 23% VAT.

    Warunki zgłoszenia

    1. Organizatorem szkolenia jest Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. (dawniej Gamma D.Didiuk i M.Wasilewski sp.j.). z siedzibą w Warszawie, ul. Mysłowicka 15, 01-612 Warszawa, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego, prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy pod numerem KRS 0000762160 Numer identyfikacji podatkowej (NIP): 113-26-90-108. REGON: 14111371700000 zwana dalej "Gamma”.
    2. Cena szkolenia obejmuje m. in.: udział w szkoleniu, zestaw materiałów szkoleniowych, certyfikat ukończenia szkolenia. Szczegółowych informacji dotyczących szkolenia (catering, usługi dodatkowe) udziela konsultant. Gamma nie zapewnia dojazdu ani zakwaterowania w czasie trwania szkolenia.
    3. Warunkiem udziału w szkoleniu jest otrzymanie przez Gamma poprawnie wypełnionego formularza zgłoszenia ze strony www.projektgamma.pl, pocztą elektroniczna lub faksem oraz potwierdzenie przez konsultanta Gamma jego otrzymania. Jeśli zgłoszenie ma nastąpić później niż 7 dni przed rozpoczęciem szkolenia rekomendujemy wcześniejszy kontakt telefoniczny. Przesłanie do Gamma wypełnionego formularza zgłoszenia jest równoznaczne z akceptacją niniejszych Warunków uczestnictwa oraz z zawarciem umowy pomiędzy Gamma a uczestnikiem szkolenia (w przypadku zgłoszeń od osób fizycznych) lub firmą (w przypadku osób prawnych).
    4. Z zastrzeżeniem punktu 5, Gamma najpóźniej na 7 dni przez terminem rozpoczęcia szkolenia prześle do osób, które zgłosiły chęć udziału w szkoleniu, za pośrednictwem poczty elektronicznej, potwierdzenie udziału w szkoleniu wraz z dodatkowymi informacjami organizacyjnymi dotyczącymi szkolenia.
    5. O przyjęciu na szkolenie decyduje kolejność zgłoszeń. Gamma zastrzega sobie prawo do odmowy przyjęcia zgłoszenia w danym terminie szkolenia, jeżeli:
      a) lista uczestników będzie już zamknięta,
      b) w przypadku nie zgłoszenia się minimalnej liczby osób.
    6. Gamma zastrzega sobie prawo do odwołania szkolenia lub zmiany jego terminu na 7 dni przed terminem szkolenia.
    7. W przypadkach określonych w punkcie 5 i 6, wszelkie kwoty wpłacone tytułem zapłaty za udział w szkoleniu zostaną zwrócone w całości w ciągu 14 dni od daty przekazania stosownej informacji do uczestnika szkolenia, za wyjątkiem sytuacji, kiedy strony uzgodnią, że wpłacona kwota zostanie zaliczona na poczet zapłaty za udział uczestnika w szkoleniu w innym terminie.
    8. Płatność za szkolenie powinna wpłynąć na konto Gamma nr 26 1140 2017 0000 4102 0842 7785 najpóźniej w ciągu 14 dni od daty otrzymania faktury za udział w szkoleniu, o którym mowa w punkcie 4 (decyduje data wysłania faktury drogą tradycyjną lub elektroniczną).
    9. Faktura VAT zostanie wystawiona w dniu szkolenia lub w drugim dniu szkolenia w przypadku szkoleń dwudniowych i przesłana pocztą lub elektronicznie na adres wskazany w formularzu zgłoszenia.
    10. Rezygnacja z udziału w szkoleniu na 8 lub więcej dni przed planowanym terminem rozpoczęcia szkolenia nie pociąga za sobą żadnych obciążeń finansowych, pod warunkiem przesłania informacji o rezygnacji z udziału w szkoleniu w formie listu, faksu lub poczty elektronicznej na adres Gamma. Decydująca jest data wpływu oświadczenia o rezygnacji do Gamma
    11. W przypadku zgłoszenia rezygnacji z udziału w szkoleniu na mniej niż 7 dni roboczych przed planowanym terminem rozpoczęcia szkolenia, Gamma zachowuje prawo do pełnego wynagrodzenia, tak jak za należycie wykonane szkolenie.
    12. Oświadczenie o chęci udziału w szkoleniu w terminie innym niż potwierdzony przez Gamma zgodnie z punktem 4, jest równoznaczne z rezygnacją z udziału w szkoleniu w uprzednio wybranym terminie.
    13. Odpowiedzialność stron z tytułu utraconych korzyści jest niniejszym wyłączona na mocy art. 361 § 2 KC strony mogą ograniczyć odpowiedzialność z tytułu umowy tylko do wysokości poniesionych strat. Pozwala to złagodzić odpowiedzialność odszkodowawczą w przypadku poniesienia szkód przez strony. Obowiązek ich naprawienia będzie obejmował tylko postanowienia zapisane w umowie, która jednocześnie z góry określa ich wartość majątkową
    14. Gamma będzie rozpatrywać wyłącznie reklamacje dotyczące szkoleń otrzymane w formie pisemnej w terminie do 30 dni od daty zakończenia szkolenia. Reklamacje otrzymane po tym terminie nie będą rozpatrywane.
    15. Wszelkie prawa do własności intelektualnej realizowanych w ramach umowy szkoleń pozostają własnością Konsorcjum Szkoleniowo-Doradczego Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. (dawniej Gamma D.Didiuk i M.Wasilewski sp.j.)., właściciela marki Gamma i nie są przenoszone na Klienta. Zabronione jest powielanie materiałów szkoleniowych, przekazanych uczestnikom, nawet we fragmentach oraz usuwanie informacji o prawach autorskich.
    Państwa dane osobowe oraz dane zgłoszonych uczestników będą przetwarzane przez administratora - Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. (dawniej Gamma D.Didiuk i M.Wasilewski sp.j.). z siedzibą w Warszawie przy ul. Mysłowickiej 15, 01-612 Warszawa, w celu realizacji umowy - zamówienia, a za dodatkową i odrębną zgodą w celach handlowo-marketingowych kierowanych do osoby zgłaszającej, która udzieliła ww. zgody. Osoba zgłaszająca ma prawo cofnąć zgodę w dowolnym momencie. Osoba zgłaszająca uczestnika potwierdza, że otrzymała jego zgodę na udostępnienie danych osobowych administratorowi w celu organizacji i realizacji szkolenia. Podanie danych osobowych ma charakter dobrowolny. Podstawą przetwarzania danych jest umowa – zamówienie, a w przypadku, o którym mowa powyżej również zgoda osoby zgłaszającej. Odbiorcami danych będą: upoważnieni pracownicy lub współpracownicy administratora, dostawcy usług internetowych, a w razie potrzeby również podmioty takie jak: firmy pocztowe, kurierskie. Administrator nie przekazuje Pana/Pani danych za granicę, lecz może do tego dojść w wyniku działalności dostawcy usług internetowych, który gromadzi dane klientów na swoich serwerach. Dane będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji umowy – zamówienia lub wycofania zgody o której mowa powyżej. chyba że administrator będzie posiadać prawo do ich dalszego przetwarzania w oparciu o swój usprawiedliwiony interes lub inną podstawę prawną. Przysługuje Państwu prawo do wglądu do nich, jak również możliwość ich poprawiania, a w odniesieniu do przetwarzania danych w celach marketingowych prawo do wniesienia sprzeciwu.

    Szkolenia otwarte: Efektywność osobista

    zobacz najbliższe szkolenia.
    2019-03- 7
    7 marzec 2019 -
    2019-03- 8
    8 marzec 2019
    Warszawa
    Warszawa
    Komunikacja to kompetencja fundamentalna - leży u podstaw większości czynności wykonywanych przez menedżerów, specjalistów i sprzedawców. Szkolenie z komunikacji interpersonalnej to zestaw praktycznych, skutecznych narzędzi, które łatwo wdrożyć do swojej pracy. Serdecznie zapraszamy!
    2019-03-25
    25 marzec 2019 -
    2019-03-26
    26 marzec 2019
    Warszawa
    Warszawa
    Twoja praca wymaga publicznego prezentowania raportów, wyników swojej pracy, ofert współpracownikom, przełożonym lub klientom? Paraliżuje Cię strach przed wystąpieniami publicznymi? Masz trudności w prowadzeniu prezentacji biznesowych i przekonaniu do swoich racji? Jeśli tak- to szkolenie jest dla Ciebie.
    Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm
    © Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
     ul. Mysłowicka 15, 01-612 Warszawa. Wszelkie prawa zastrzeżone.