Moc prezentacji

Wystąpienia publiczne, chunking i komunikacja z odbiorcą

Dział: Szkolenia - efektywność osobista
Szkolenie dostępne w formie: stacjonarne
Do dwugodzinnej przemowy potrzebuję 5 minut przygotowania, do 5 minutowej – dwóch godzin

Niezależnie od tego jak “ładna” jest prezentacja ludzie niewiele z niej zapamiętują. Nie mogą więc przekazać tych informacji innym. Odbiorcy prezentacji rzadko są jedynymi decydentami, użytkownikami. Warto by stali się ambasadorami tego, do czego przekonujemy. Nasze szkolenie z technik prezentacji tego uczy.

INFORMACJE O SZKOLENIU

  • Dostarczamy narzędzia wspierające rozwój w postaci zadań przedszkoleniowych, poszkoleniowych oraz pigułek wiedzy (video, tekst, podcast).
  • Jeśli pojawiają się problemy techniczne w trakcie połączenia nasz asystent online jest dostępny i służy pomocą.
  • Cena obejmuje: udział w szkoleniu online, materiały w wersji elektronicznej, certyfikat PDF.

Szkolenie zamknięte

Program jest propozycją wstępną. Może zostać zmodyfikowany, aby odpowiedzieć na oczekiwania wynikające ze specyficznego kontekstu, dodatkowych potrzeb czy profilu grupy docelowej.

Zawartość może być realizowana w wersji warsztatowej, webinarowej, część materiału może być przedstawiona w formie pigułek wiedzy – video, podcast, infografiki. Może być również elementem większej akademii szkoleniowej.

Szkolenie otwarte
Szkolenia są organizowane w bardzo dobrych centrach edukacyjno szkoleniowych np. Golden Floor Tower w Warszawie. Centra są dobrze skomunikowane i nowoczesne. Mieszczą się w budynkach najwyższej klasy. W trakcie szkolenia zapewniamy catering i przerwy kawowe.

Dodatkową wartością szkolenia otwartego jest wymiana doświadczeń i wiedzy między uczestnikami i trenerem.

IDEA SZKOLENIA

Szkolenie na następujących założeniach:

  • Odbiorca prezentacji nie jest jedynym decydentem – często funkcjonuje w tzw. kręgu decyzyjnym, musi przekonać innych bądź obronić swoją decyzję w relacji z innymi.
  • Długie prezentacje nie działają  – ludzie mają ograniczone możliwości przyswajania informacji, gdy dostaną ich za dużo, „wyłączają się” i tracimy ich uwagę.
  • Dobre wrażenie to za mało – odpowiednia mowa ciała realizuje tylko jeden z 3 celów skutecznej prezentacji. Pozwala zyskać sympatię bądź zaufanie – to ważny krok, ale jedynie pierwszy na drodze to skutecznej prezentacji

Skuteczna prezentacja osiąga efekty na 3 poziomach:

  • Efekt na poziomie emocjonalnym – prezentujący zyskał moje zaufanie  / sympatię / zbudował autorytet.  Lubię go lub/i wierzę mu.  Efekt uzyskujemy przez zarządzanie wizerunkiem oraz mowę ciała.
  • Efekt na poziom informacyjnym – zapamiętałem najważniejsze informacje. Jeśli będę musiał przekonać innych bądź obronić swoją decyzję, będę miał odpowiednie argumenty. Efekt uzyskujemy techniki chunkingu – więcej o tym poniżej.
  • Efekt na poziomie motywacyjnym – chcę aktywnie przekonywać innych. Staję się ambasadorem idei / produktu / rozwiązania. Efekt uzyskujemy poprzez taktyki motywacyjne.

Metodyka Chunking – Mniej znaczy więcej!
Każdy człowiek posiada pewne możliwości zapamiętywania informacji. Z psychologii poznawczej wiemy, że jest to 7+/-2  chunk’ów wiedzy. Chunk – z angielskiego kęs. Jeżeli podczas prezentacji  przekażemy 20 dawek informacji, to odbiorca zapamięta 5-7 – niekoniecznie tych dla nas najważniejszych.

Dlatego ważne jest, aby przygotowując i prowadząc efektywną prezentację pamiętać o informacjach najważniejszych dla sukcesu wystąpienia i stosować techniki, które sprawią, że odbiorca zapamięta dokładnie to na czym nam zależy.

Ambasador tego co prezentujemy
Ambasador to osoba, która aktywnie przekonuje innych do naszego rozwiązania / idei / produktu czy usługi. Będzie on skuteczny jeżeli będzie miał właściwe informacje (efekty na poziomie informacyjnym – odpowiednie chunk’i wiedzy) oraz pozytywną motywację (z neutralnej na aktywną).

PROGRAM SZKOLENIA

1. Rozpoczęcie szkolenia

  • Przedstawienie trenera i celów szkolenia
  • Prezentacja zasad organizacyjnych szkolenia
  • Prezentacja programu szkolenia
  • Prezentacje uczestników

2. Przygotowanie prezentacji

  • Rezultaty prezentacji
    • Co odbiorca ma wiedzieć?
    • Co odbiorca ma czuć?
    • Co Odbiorca ma robić?
  • ­7 kroków przygotowania prezentacji
    • Po co?, Do kogo?, Co?, Kto?, Jak?, Kiedy?, Gdzie?
  • ­Różne cele dla różnych uczestników (pracownicy na spotkaniach wewnętrznych, klienci na spotkaniach sprzedażowych, konferencje etc.)

3. Przygotowanie planu prezentacji

  • Ustalenie planu prezentacji
  • Zdefiniowanie głównych obszarów prezentacji
    • Do jakich wniosków powinno dojść audytorium?
    • Jak do tego doprowadzić?
    • Jak je udokumentować?

4. Techniki chunkingu – przekazywanie informacji, tak aby zostały zapamiętane w niezmieniony sposób

  • Budowanie struktury przekazu
  • Wykorzystywanie efektów pamięciowych wpływających na zapamiętywanie
    • Efekt pierwszeństwa i świeżości
    • Efekt inności i efekt interferencji
    • Efekt partycypacji i efekt synergii
    • Didaskalia dla odbiorcy – niech nasza mapa prezentacji będzie zrozumiała dla drugiej strony
    • Trening wykorzystywania efektów pamięciowych

5. Struktura prezentacji

  • Rozpoczęcie prezentacji
    • Co powinien zawierać wstęp?
    • Sposoby rozpoczęcia prezentacji
    • Jakich błędów w początkowej fazie należy unikać
  • Rodzaje wstępów
    • Świadoma prowokacja
    • Nawiązanie do aktualnego wydarzenia
    • Pytania o doświadczenia uczestników
    • Ujawnienie zaskakującego
    • i interesującego faktu
    • Pobudzenie uczestników do myślenia
  • Faza środkowa
    • Wybór energiser’ów prezentacyjnych
    • Wybranie momentów interakcji z odbiorcami prezentacji
    • Podział prezentacji na chunk’sy informacyjne
  • Zakończenie
    • Zasady dobrego podsumowania
    • Jak nie należy kończyć prezentacji
    • Czego nie należy mówić na zakończenie prezentacji

6. Wykorzystaj mocne strony

  • Koncepcja „bądź najlepszą wersją samego siebie”
    • Praca na deficytach vs. praca na mocnych stronach – podejście Gallupa
    • Jak być autentycznym, a jednocześnie zarządzać swoją prezentacją?
  • Jakie są moje mocne strony jako mówcy
    • Co stanowi moją przewagę konkurencyjną?
    • Kiedy czuję się swobodnie?
    • W jakich sytuacjach mam największą pewność siebie?
    • Jakie są głębokie fundamenty mojego poczucia własnej wartości?
  • Techniki skupiania uwagi
    • Poczucie humoru
    • Charyzma
    • Głęboka analiza
    • Metafora
    • Storytelling

7. Budowanie efektywności prezentacji

  • Poziom emocjonalny
  • Poziom informacyjny
  • Poziom motywacyjny

8. Efektywność prezentacji

  • Efekt pierwszego wrażenia
  • Analiza nawyków prezentacyjnych  i autoprezentacyjnych
    • Poziom werbalny
    • Poziom niewerbalny
  • Zarządzanie wizerunkiem – poziom niewerbalny
    • Zarządzanie przestrzenią – dystans psychologiczny
    • Zarządzanie organizacją przestrzeni – układ pomieszczenie/audytorium
    • Mimika
    • Gestykulacja
    • Kontakt wzrokowy
    • Ruch ciała
    • Postawa ciała
    • Ubiór i atrybuty wyglądu zewnętrznego
  • Budowanie wizerunku osoby kompetentnej podczas prezentacji
    • Deklaracja kompetencji
    • Inscenizacja kompetencji
    • Rekwizyty kompetencji

9. Prezentacje, wystąpienia nagrywane na kamerę video

  • Szkoła przetrwania – czyli co zrobić aby trudni uczestnicy i trudne sytuacje nie były „zmorą”, a jedynie ważnym elementem zajęć
  • Jak pokonać stres, radzenie sobie z tremą
  • Radzenie sobie z trudnymi pytaniami i zastrzeżeniami, wątpliwościami
  • Dokonywanie zmian w ostatniej chwili i na bieżąco

10. Podsumowanie w formie praktycznych wniosków

  • Karta ssc
    • Start – jakie zachowania zaczniemy stosować
    • Stop – jakich zachowań pozbywamy się
    • Continue – jakie zachowania kontynuujemy
  • Wnioski
    • Na poziomie osobistym
    • Na poziomie 3 rezultatów wystąpienia

MIELIŚMY PRZYJEMNOŚĆ PRACOWAĆ DLA:

1

Przeszkoliliśmy ponad 40000 dyrektorów, menedżerów, kierowników i naczelników.

2

W Akademiach menedżerskich, w których mierzyliśmy efektywność (47 projektów 286 dni szkol.) poziom kompetencji wzrósł średnio o 16%.

3

Pracujemy na poziomie kompetencji (wiem co i jak mam zrobić), motywacji (wierzę, że warto), postawy (zamierzam to zrobić) , wdrożenia (follow up)

4

Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez amerykańskie centrum Center for American Progress, koszt zastąpienia pracowników wynosi około 16% ich rocznego wynagrodzenia. W przypadku menadżera zwiększa się do 100%.

Według badania, przeprowadzonego przez Uniwersytet Stanforda, aż 86% ludzi przyznaje się do odczuwania tremy przed wystąpieniem publicznym.

Szkolenie związane z:
  • efektywna prezentacja
  • profesjonalne prezentacje szkolenie
  • szkolenie z tworzenia prezentacji

TRENERZY SZKOLENIA

VIDEO

OPINIE O SZKOLENIACH

Marta Siębor


Front Desk Manager
tel.: 505 273 550
biuro@projektgamma.pl
Marta Siębor

Justyna Baryła-Rychert


Project Manager
tel.: 505 273 483
j.baryla@projektgamma.pl
Justyna Baryła-Rychert

Justyna Baryła-Rychert


Project Manager
tel.: 505 273 483
j.baryla@projektgamma.pl
Justyna Baryła-Rychert
Zaznacz liczebność grupy i zostaw dane kontaktowe, a odezwiemy się z wyceną szkolenia.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE Szkolenia - efektywność osobista

Komunikacja to kompetencja fundamentalna - leży u podstaw większości czynności wykonywanych przez menedżerów, specjalistów i sprzedawców. Szkolenie z komunikacji to zestaw praktycznych, skutecznych narzędzi, które łatwo wdrożyć do swojej pracy. Serdecznie zapraszamy na trening komunikacji interpersonalnej!
08 grudnia 2025 - 09 grudnia 2025
2025-12-08
2025-12-09
Szkolenie online Szkolenie online
16 lutego 2026 - 17 lutego 2026
2026-02-16
2026-02-17
Szkolenie online Szkolenie online
Dostępne jest szkolenie zamknięte.
Szkolenie dostarcza narzędzi i metod, które pozwalają wyznaczyć priorytety w kontekście celów projektu oraz lepiej rozplanować i zorganizować własną pracę. Zapraszamy na warsztat: organizacja czasu pracy - multitasking i efektywność osobista.
12 stycznia 2026 - 13 stycznia 2026
2026-01-12
2026-01-13
Szkolenie online Szkolenie online
Dostępne jest szkolenie zamknięte.
Pewność siebie pozwala w pełni korzystać z własnych zasobów i talentów. Szkolenie pewność siebie  pozwoli wypracować szereg technik mentalnych i przekonań zwiększających potencjał psychologiczny w tym obszarze. Zapraszamy na kurs pewności siebie!
16 lutego 2026 - 17 lutego 2026
2026-02-16
2026-02-17
Szkolenie online Szkolenie online
Dostępne jest szkolenie zamknięte.

FAQ

Jak pokonać stres przed prezentacją?

Praca nad „pewnością siebie” podczas prezentacji to proces. Najlepiej działa stopniowe oswajanie się z ekspozycją – od krótkich wystąpień w znanym gronie, po coraz trudniejsze wyzwania. Na szkoleniu uczestnicy uczą się, jak przekuć tremę w siłę, a nie blokadę. Dzięki temu łatwiej utrzymać spokój w krytycznych momentach i sprawnie wracać do wątku nawet wtedy, gdy pojawia się niespodziewane pytanie czy przerywnik. „Świadome zarządzanie stresem” przekłada się na autentyczność i zaufanie odbiorców.

Co buduje skuteczność wystąpienia?

Na siłę i zapamiętywalność prezentacji wpływa kilka czynników. Po pierwsze, „jasny cel wystąpienia” – jeśli wiesz, do czego dążysz, łatwiej dobrać odpowiednią strukturę i argumenty. Drugi ważny element to znajomość odbiorców: dopasowanie języka, tonu i środków przekazu do potrzeb oraz oczekiwań grupy słuchaczy. Skuteczne prezentacje łączą logikę z emocjami, korzystając zarówno z twardych danych, jak i angażujących opowieści.

Niebagatelną rolę odgrywa także „autoprezentacja” – czyli świadome zarządzanie mową ciała, głosem oraz kontaktem wzrokowym. Umiejętność płynnego przechodzenia między wątkami, wykorzystywanie rekwizytów i wizualizacji sprawia, że przekaz staje się bardziej wyrazisty. Nie można zapominać o aktywizowaniu uczestników, na przykład przez pytania lub ćwiczenia praktyczne. To one pobudzają uwagę i sprzyjają zapamiętywaniu treści.

Jak radzić sobie z trudnymi pytaniami?

W trakcie prezentacji mogą pojawić się „niewygodne lub zaskakujące pytania”. Ważne, by nie reagować impulsywnie i nie unikać odpowiedzi. Lepiej poświęcić chwilę na przemyślenie wypowiedzi lub – jeśli nie znamy odpowiedzi – przyznać to z otwartością. Profesjonalizm buduje nie tylko wiedza, ale i umiejętność przyznania się do niewiedzy, a następnie przekierowanie rozmowy na właściwe tory. Warto nauczyć się stosować techniki asertywnej komunikacji oraz „mostowania”, które pozwalają płynnie wrócić do głównego tematu.

Dobrą praktyką jest również powtarzanie pytania dla całej sali – to daje czas na zebranie myśli i pokazuje, że zależy nam na dialogu. Odpowiadając, warto używać „konkretów” i odwoływać się do faktów, co podkreśla rzetelność prezentera.

 

Voucher rozwojowy 2025