Prawdziwą miarą człowieka jest to, jak traktuje kogoś, kto nie może się mu w żaden sposób odwdzięczyć

Sztuka savoir vivre

Szkolenia otwarte: Efektywność osobista
Profesjonalny wizerunek to przede wszystkim znajomość i umiejętne wykorzystywanie zasad savoir vivre. Szkolenie obejmuje normy obowiązujące w etykiecie towarzyskiej oraz biznesowej w atrakcyjnej, praktycznej formie. Zapraszamy na szkolenie z savoir vivre 'u.

IDEA SZKOLENIA

Celem szkolenia „Sztuka savoir vivre” jest przedstawienie oraz przepracowanie kluczowych zasad savoir vivre przy jednoczesnym uwzględnieniu etykiety towarzyskiej (ogólnej) jak i biznesowej.

Podczas szkolenia uczestnicy zapoznają się z historią i filozofię savoir vivre co ułatwi przyswojenie podstawowych zasad savoir vivre takich jak: rozróżnianie taktu i nietaktu, precedencja (przywitanie, ukłony, podanie ręki, całowanie w rękę, przedstawianie, przejście na „Ty”), budowanie profesjonalnego wizerunku (businessman, businesswoman), tytułowanie (tytuły służbowe, szlacheckie, kurtuazyjne), etykieta spotkań (small talk czyli tematy użyteczne a niebezpieczne), samochodowy bon ton oraz reguły obyczajowe (komunikacja niewerbalna a zachowanie przestrzeni międzyludzkiej).

Proponowane szkolenie zostało zaprojektowane procesowo tzn. uczestnicy mają możliwość wykorzystania nowonabytej wiedzy w praktyce (np. kultura organizacyjna a zasady savoir vivre w kontaktach biznesowych, praca zawodowa, budowanie wizerunku, kontakty towarzyskie itp.), co bez wątpienia przekłada się na utrwalenie zaprezentowanej wiedzy merytorycznej.

Szkolenie składa się zatem z dwóch etapów: merytorycznego i praktycznego. W pierwszej części szkolenia uczestnicy poznają kluczowe zasady savoir vivre towarzyskiego oraz biznesowego, które to w drugiej części szkolenia wykorzystają w praktyce. Zastosowanie nowo nabytej wiedzy odbywa się poprzez grupowe wypracowanie rozwiązań dla przykładowych case study przedstawionych przez trenera i zgłaszanych przez uczestników. Zaproponowana struktura szkolenia umożliwia Uczestnikom przepracowanie nurtujących kwestii pod okiem specjalisty ponadto stanowi unikalne rozwiązanie na współczesnym rynku szkoleniowym.

Większość firm proponujących szkolenia z zakresu savoir vivre skupia się na jednym z aspektów savoir vivre tj. zasadach etykiety towarzyskiej lub biznesowej, nie podejmując próby rozróżnienia wspomnianych aspektów, co w konsekwencji naraża zainteresowanych omawianą tematyką na potencjalne faux pas. Zaproponowany przez nas program ukazuje subtelne różnice pomiędzy etykietą towarzyską a biznesową. Dzięki informacjom zdobytym podczas szkolenia uczestnicy będą mogli taktownie i pewnie przemieszczać się pomiędzy wspomnianymi aspektami, nie narażając się na śmieszność.

GRUPA DOCELOWA:
Szkolenie skierowane jest do osób, które chcą zweryfikować swoją wiedzę oraz rozwinąć umiejętności z zakresu savoir vivre towarzyskiego i biznesowego niezbędne w kontaktach towarzyskich i codziennej pracy. Największe korzyści ze szkolenia odniosą osoby, które poprzez swoją codzienną postawę mają wpływ na wizerunek organizacji reprezentując firmę na zewnątrz tj. handlowców, kierowników, menedżerów, oraz pracowników mających kontakt z klientami.

OSOBY BIORĄCE UDZIAŁ W SZKOLENIU BĘDĄ POTRAFIŁY:
  • Rozróżnić savoir vivre towarzyski od biznesowego
  • Dostrzec towarzyski takt i nietakt
  • Przedstawić siebie i innych w sytuacjach towarzyskich oraz biznesowych
  • Prowadzić rozmowy z uwzględnieniem small talk (tematy niebezpieczne i użyteczne)
  • Odróżnić elegancję od mody
  • Dobierać odpowiedni strój do określonej sytuacji
  • Posługiwać się wizytówkami podczas spotkań biznesowych
  • Rozpoznawać odpowiednie sztućce i kieliszki
  • Degustować trunki uwzględniając zasady etykiety
  • Spożywać posiłki zgodnie z zasadami etykiety
  • Przygotowywać przyjęcia uwzględniając wymogi etykiety towarzyskiej lub biznesowej
  • Prowadzić korespondencje z uwzględnieniem zasad etykiety biznesowej
  • Przejść na „Ty” uwzględniając zasady etykiety

Fakty szkoleniowe
1
Przeprowadziliśmy ponad 2600 dni szkoleniowych z obszaru efektywności osobistej.
2
Na naszych szkoleniach rozwijamy kompetencje przydatne w życiu zawodowym i prywatnym (life-work balanced).
3
Nasi trenerzy łączą dbanie o dobrą atmosferę warsztatów z orientacją na rezultaty. Jest bezpiecznie i efektywnie.
W badaniu opublikowanym przez Monster.com 71% badanych respondentów stwierdziło, że maniery ich współpracowników potrzebują poprawy. Ponad jedna czwarta współpracowników respondentów jest "wręcz niegrzeczna".
SZKOLENIE NA ZAMÓWIENIE
Czy możesz uzyskać 50-80%
dofinansowanie do
szkolenia poprzez BUR?
Najpierw zła informacja (dla niektórych) – firmy z woj. mazowieckiego i pomorskiego oraz te, które zatrudniają powyżej 250 os. nie mogą korzystać z BUR. Są od tego wyjątki:
  • firmy z woj. mazowieckiego i pomorskiego – jeśli mają oddziały w innych województwach to mogą szkolić tam zatrudnione osoby
  • duże przedsiębiorstwa z pozostałych 14 województw mogą szkolić osoby na kontraktach menedżerskich, rozliczających się fakturą, pracowników franczyz oraz zatrudnianych przez zewnętrznych partnerów

    Możesz skorzystać z dofinansowania BUR?

    od 50 do 80% dofinansowania do szkolenia z Europejskiego Funduszu Społecznego na wszystkie szkolenia Gamma.
    To szkolenie nie ma wyznaczonego terminu
    Zapytaj o najbliższy termin szkolenia albo zostaw wiadomość a przypomnimy o nim gdy pojawi się nowy termin.

    Możesz również wyszukać na naszej stronie szkolenie o podobnym temacie i ustalonym terminie.

    1

    Skontaktuj się z nami przez formularz na tej stronie albo telefonicznie.

    2

    Dowiesz się od nas jak dostać dofinansowanie.

    3

    Rozwijaj swoje umiejętności z drugą firmą szkoleniową 2017 roku.

    4

    Wykorzystaj nowo zdobyte umiejętności do rozwoju swojej kariery!

    PROGRAM SZKOLENIA

    1. Wstęp do savoir vivre
    • Zachowania nietaktowne w odczuciu Uczestników szkolenia  czyli „powszechne wtopy”
    • Historia savoir vivre
    • Filozofia savoir vivre towarzyskiego a biznesowego
    • Rola savoir vivre we  współczesnych realiach społecznych

     

    2.Precedencja

    • Odmienność hierarchii towarzyskiej a biznesowej
    • Savoir vivre towarzyski
      • Elementy powitania – słowne
        • Kto pierwszy mówi: „dzień dobry”/ „doby wieczór”?
        • Kto pierwszy mówi: „do widzenia/dobranoc”?
        • Czy wypada pożegnać się stwierdzeniem „żegnam”?
      • Elementy powitania – ukłon
        • Różnica pomiędzy przywitaniem słownym („dzień dobry”) a ukłonem
        • Kto pierwszy powinien się ukłonić?
        • Ukłon męski a ukłon kobiecy
      • Elementy powitania – podanie dłoni
        • Podanie dłoni i jej przytrzymanie jako przywilej
        • Kto komu podaje dłoń
        • Podanie dłoni a rękawiczki
        • Podanie dłoni a pocałunek w dłoń (kogo?, gdzie?, kiedy?)
      • Przejście na „Ty”
        • Kto, komu może zaproponować przejście na „Ty"?
        • Przejście na „Ty”  a niezręczne sytuacje społeczne
      • Tytułowanie: tytuł naukowy, wojskowy, przypisany do stanowiska pracy
    • Savoir vivre w biznesie
      • Kultura organizacyjna a przyjęta etykieta
      • Elementy powitania - słowne
        • Kto pierwszy mówi: „dzień dobry”/ „doby wieczór”?
        • Kto pierwszy mówi: „do widzenia
        • Jak powinien zachować się pracownik (kobieta/ mężczyzna), kiedy do pomieszczenia wchodzi przełożony?
      • Elementy powitania – ukłon
        • Różnica pomiędzy stwierdzeniem słownym („dzień dobry”) a ukłonem w biznesie
        • Kto pierwszy powinien się ukłonić?
      • Elementy powitania – podanie dłoni
        • Podanie dłoni
        • Kto komu podaje dłoń
        • Podanie dłoni a rękawiczki
        • Podanie dłoni a pocałunek w dłoń (kogo?, gdzie?, kiedy?)
      • Kultura języka a podążanie za rozmówcą w relacjach biznesowych

     

    3. Profesjonalny wizerunek a savoir vivre w ubiorze

    • Dress code kobiet i mężczyzn
      • strój nieformalny
        • business dress
        • business casual
        • casual
      • strój formalny
      • strój koktajlowy
    • Podstawowe kanony profesjonalnego stroju biznesowego
      • Businessman
        • kolorystyka stroju biurowego (gama zakazanych kolorów i wzorów)
        • perfumy i zegarek jako części składowe profesjonalnego stroju
      • Businesswoman
        • kolorystyka stroju biurowego kobiety
        • obuwie, perfumy, makijaż, biżuteria jako elementy składowe profesjonalnego wizerunku

     

    4.Elementy etykiety w biznesie

    • Wizytówka
      • Rola wizytówki w biznesie
      • Rodzaje, wygląd, struktura
      • Kiedy i komu można wręczyć wizytówkę?
    • Samochód a zajmowanie miejsc
      • Służbowy
      • Prywatny
      • Taxi
      • Z kierowcą
      • Wsiadanie/ wysiadanie z samochodu
    • Rozmowy telefoniczne
      • Zasady korzystania z telefonów – zróżnicowanie pomiędzy rozmówcą telefonicznym a osobą towarzyszącą
      • Połączenia telefoniczne (godziny wskazane i zakazane)
      • Czas rozmowy
      • Oddzwanianie (kto do kogo powinien oddzwonić)
      • Poczta głosowa
      • Odebranie telefonu a długość sygnału
    • Korespondencja pisemna
      • Netykieta – czyli etykieta w biznesie
      • Zasady korzystania z poczty elektronicznej
        • Eleganckie wiadomości
        • Łańcuszki szczęścia

     

    5. Restauracja a zasady savoir vivre

    • Wejście do restauracji a wyjście z restauracji
      • Obecność kelnera a liczba i płeć osób
      • Brak kelnera a liczba i płeć osób
    • Zachowanie przy stole a rola gospodarza spotkania
      • Zajmowanie miejsc przy stole a forma spotkania oraz płeć i ilość osób biorących udział w spotkaniu
      • Nakrycie stołu
        • Rodzaje trunków – a wybór trunku do potrawy i okazji
        • Rodzaje kieliszków i sztućców  - ułożenie a kolejność używania
        • Kolejność zamawiania trunków
      • Spożywanie niektórych potraw
      • Co zrobić z marynarką, kobiecą torebką, chusteczką itp.
      • Toasty i przemówienia - jak je wznosić?
        • Zachowania zakazane podczas wznoszenia toastu
      • Uregulowanie rachunku
        • Kto dokonuje zapłaty
        • Wysokość napiwku

     

    6. Zasady savoir vivre poza granicami kraju

    • Mowa niewerbalna – różnice kulturowe
      • Gesty
      • Mowa ciała
      • Mimika twarzy
    • Przyjmowanie gości
      • Zasady postępowania w międzynarodowych kontaktach biznesowych w zależności od kultury:
        • Europa
        • Bliski Wschód
        • Azja
        • Afryka
        • Ameryka Południowa
        • USA


    7. Podsumowanie szkolenia

    • Nurtujące kwestie: sesja pytań i  odpowiedzi
    • Quiz  szkoleniowy – podsumowanie „ciekawostek” z zakresu savoir vivre
      • 60 pytań weryfikujących wiedzę z zakresu savoir vivre towarzyskiego oraz biznesowego


    Klienci, dla których Gamma zrealizowała szkolenia:

    KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI:

    • poprawa wizerunku firmy w oczach klientów
    • wzrost kultury organizacyjnej
    • zwiększenie prestiżu firmy 
    • budowanie skutecznych relacji biznesowych
    • tworzenie efektywnych kontaktów międzykulturowych

    KORZYŚCI DLA PRACOWNIKA:

    • rozróżnianie savoir vivre towarzyskiego od biznesowego
    • przedstawianie siebie i innych w sytuacjach towarzyskich oraz biznesowych
    • prowadzenie rozmów z uwzględnieniem small talk (tematy niebezpieczne i użyteczne)
    • dobieranie odpowiedniego stroju do określonej sytuacji

    KORZYŚCI WSPÓLNE:

    • budowa profesjonalnej firmy
    • wysoka jakość pracy

    TRENERZY SZKOLENIA

    OPINIE O SZKOLENIACH

    Konsultant szkolenia

    Szybki kontakt

    Ilona Ziętkowska

    Project Manager
    tel.: +48 (22) 266 02 37
    tel. kom:. +48 517 081 300

    i.zietkowska@projektgamma.pl
    Ilona Ziętkowska

    Interesuje Cię to szkolenie?

    Zostaw adres e-mail i nr. telefonu a przypomnimy Ci o tym szkoleniu.
    Preferuję kotakt:

    ZGŁOSZENIE NA SZKOLENIE

    Zgłoszenie prosimy przesłać na adres i.zietkowska@projektgamma.pl lub faks 22 266 08 51 Wybrane szkolenie:

    Sztuka savoir vivre

    Termin szkolenia: 16 październik 2017 r.
    Imię i NazwiskoStanowiskoTelefonAdres e-mail
    Firma
    Osoba prywatna
    * Zaproszenia wysyłamy bezpośrednio do uczestników szkolenia – e-mailem.

    Cena uczestnictwa dla 1 osoby: 800zl/os
    Do podanej ceny należy doliczyć 23% VAT.

    Warunki zgłoszenia

    1. Organizatorem szkolenia jest Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. (dawniej Gamma D.Didiuk i M.Wasilewski sp.j.). z siedzibą w Warszawie, ul. Mysłowicka 15, 01-612 Warszawa, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego, prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy pod numerem KRS 0000762160 Numer identyfikacji podatkowej (NIP): 113-26-90-108. REGON: 14111371700000 zwana dalej "Gamma”.
    2. Cena szkolenia obejmuje m. in.: udział w szkoleniu, zestaw materiałów szkoleniowych, certyfikat ukończenia szkolenia. Szczegółowych informacji dotyczących szkolenia (catering, usługi dodatkowe) udziela konsultant. Gamma nie zapewnia dojazdu ani zakwaterowania w czasie trwania szkolenia.
    3. Warunkiem udziału w szkoleniu jest otrzymanie przez Gamma poprawnie wypełnionego formularza zgłoszenia ze strony www.projektgamma.pl, pocztą elektroniczna lub faksem oraz potwierdzenie przez konsultanta Gamma jego otrzymania. Jeśli zgłoszenie ma nastąpić później niż 7 dni przed rozpoczęciem szkolenia rekomendujemy wcześniejszy kontakt telefoniczny. Przesłanie do Gamma wypełnionego formularza zgłoszenia jest równoznaczne z akceptacją niniejszych Warunków uczestnictwa oraz z zawarciem umowy pomiędzy Gamma a uczestnikiem szkolenia (w przypadku zgłoszeń od osób fizycznych) lub firmą (w przypadku osób prawnych).
    4. Z zastrzeżeniem punktu 5, Gamma najpóźniej na 7 dni przez terminem rozpoczęcia szkolenia prześle do osób, które zgłosiły chęć udziału w szkoleniu, za pośrednictwem poczty elektronicznej, potwierdzenie udziału w szkoleniu wraz z dodatkowymi informacjami organizacyjnymi dotyczącymi szkolenia.
    5. O przyjęciu na szkolenie decyduje kolejność zgłoszeń. Gamma zastrzega sobie prawo do odmowy przyjęcia zgłoszenia w danym terminie szkolenia, jeżeli:
      a) lista uczestników będzie już zamknięta,
      b) w przypadku nie zgłoszenia się minimalnej liczby osób.
    6. Gamma zastrzega sobie prawo do odwołania szkolenia lub zmiany jego terminu na 7 dni przed terminem szkolenia.
    7. W przypadkach określonych w punkcie 5 i 6, wszelkie kwoty wpłacone tytułem zapłaty za udział w szkoleniu zostaną zwrócone w całości w ciągu 14 dni od daty przekazania stosownej informacji do uczestnika szkolenia, za wyjątkiem sytuacji, kiedy strony uzgodnią, że wpłacona kwota zostanie zaliczona na poczet zapłaty za udział uczestnika w szkoleniu w innym terminie.
    8. Płatność za szkolenie powinna wpłynąć na konto Gamma nr 26 1140 2017 0000 4102 0842 7785 najpóźniej w ciągu 14 dni od daty otrzymania faktury za udział w szkoleniu, o którym mowa w punkcie 4 (decyduje data wysłania faktury drogą tradycyjną lub elektroniczną).
    9. Faktura VAT zostanie wystawiona w dniu szkolenia lub w drugim dniu szkolenia w przypadku szkoleń dwudniowych i przesłana pocztą lub elektronicznie na adres wskazany w formularzu zgłoszenia.
    10. Rezygnacja z udziału w szkoleniu na 8 lub więcej dni przed planowanym terminem rozpoczęcia szkolenia nie pociąga za sobą żadnych obciążeń finansowych, pod warunkiem przesłania informacji o rezygnacji z udziału w szkoleniu w formie listu, faksu lub poczty elektronicznej na adres Gamma. Decydująca jest data wpływu oświadczenia o rezygnacji do Gamma
    11. W przypadku zgłoszenia rezygnacji z udziału w szkoleniu na mniej niż 7 dni roboczych przed planowanym terminem rozpoczęcia szkolenia, Gamma zachowuje prawo do pełnego wynagrodzenia, tak jak za należycie wykonane szkolenie.
    12. Oświadczenie o chęci udziału w szkoleniu w terminie innym niż potwierdzony przez Gamma zgodnie z punktem 4, jest równoznaczne z rezygnacją z udziału w szkoleniu w uprzednio wybranym terminie.
    13. Odpowiedzialność stron z tytułu utraconych korzyści jest niniejszym wyłączona na mocy art. 361 § 2 KC strony mogą ograniczyć odpowiedzialność z tytułu umowy tylko do wysokości poniesionych strat. Pozwala to złagodzić odpowiedzialność odszkodowawczą w przypadku poniesienia szkód przez strony. Obowiązek ich naprawienia będzie obejmował tylko postanowienia zapisane w umowie, która jednocześnie z góry określa ich wartość majątkową
    14. Gamma będzie rozpatrywać wyłącznie reklamacje dotyczące szkoleń otrzymane w formie pisemnej w terminie do 30 dni od daty zakończenia szkolenia. Reklamacje otrzymane po tym terminie nie będą rozpatrywane.
    15. Wszelkie prawa do własności intelektualnej realizowanych w ramach umowy szkoleń pozostają własnością Konsorcjum Szkoleniowo-Doradczego Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. (dawniej Gamma D.Didiuk i M.Wasilewski sp.j.)., właściciela marki Gamma i nie są przenoszone na Klienta. Zabronione jest powielanie materiałów szkoleniowych, przekazanych uczestnikom, nawet we fragmentach oraz usuwanie informacji o prawach autorskich.
    Państwa dane osobowe oraz dane zgłoszonych uczestników będą przetwarzane przez administratora - Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. (dawniej Gamma D.Didiuk i M.Wasilewski sp.j.). z siedzibą w Warszawie przy ul. Mysłowickiej 15, 01-612 Warszawa, w celu realizacji umowy - zamówienia, a za dodatkową i odrębną zgodą w celach handlowo-marketingowych kierowanych do osoby zgłaszającej, która udzieliła ww. zgody. Osoba zgłaszająca ma prawo cofnąć zgodę w dowolnym momencie. Osoba zgłaszająca uczestnika potwierdza, że otrzymała jego zgodę na udostępnienie danych osobowych administratorowi w celu organizacji i realizacji szkolenia. Podanie danych osobowych ma charakter dobrowolny. Podstawą przetwarzania danych jest umowa – zamówienie, a w przypadku, o którym mowa powyżej również zgoda osoby zgłaszającej. Odbiorcami danych będą: upoważnieni pracownicy lub współpracownicy administratora, dostawcy usług internetowych, a w razie potrzeby również podmioty takie jak: firmy pocztowe, kurierskie. Administrator nie przekazuje Pana/Pani danych za granicę, lecz może do tego dojść w wyniku działalności dostawcy usług internetowych, który gromadzi dane klientów na swoich serwerach. Dane będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji umowy – zamówienia lub wycofania zgody o której mowa powyżej. chyba że administrator będzie posiadać prawo do ich dalszego przetwarzania w oparciu o swój usprawiedliwiony interes lub inną podstawę prawną. Przysługuje Państwu prawo do wglądu do nich, jak również możliwość ich poprawiania, a w odniesieniu do przetwarzania danych w celach marketingowych prawo do wniesienia sprzeciwu.

    Szkolenia otwarte: Efektywność osobista

    zobacz najbliższe szkolenia.
    2019-03- 7
    7 marzec 2019 -
    2019-03- 8
    8 marzec 2019
    Warszawa
    Warszawa
    Komunikacja to kompetencja fundamentalna - leży u podstaw większości czynności wykonywanych przez menedżerów, specjalistów i sprzedawców. Szkolenie z komunikacji interpersonalnej to zestaw praktycznych, skutecznych narzędzi, które łatwo wdrożyć do swojej pracy. Serdecznie zapraszamy!
    2019-03-25
    25 marzec 2019 -
    2019-03-26
    26 marzec 2019
    Warszawa
    Warszawa
    Twoja praca wymaga publicznego prezentowania raportów, wyników swojej pracy, ofert współpracownikom, przełożonym lub klientom? Paraliżuje Cię strach przed wystąpieniami publicznymi? Masz trudności w prowadzeniu prezentacji biznesowych i przekonaniu do swoich racji? Jeśli tak- to szkolenie jest dla Ciebie.
    Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm
    © Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
     ul. Mysłowicka 15, 01-612 Warszawa. Wszelkie prawa zastrzeżone.