Mentoring - jak skutecznie przekazać swoje doświadczenie?

Mentoring - jak skutecznie przekazać swoje doświadczenie?

Mentoring - jak skutecznie przekazać swoje doświadczenie korzystając z tradycyjnych i nowoczesnych technologii?

Szkolenia menedżerskie
Dzielenie się doświadczeniem jest równie wartościowe dla mistrza jak i ucznia

Organizacja to ludzie – a ludzie to zbiór unikalnych doświadczeń i kompetencji. Mentoring pozwala na pełne korzystanie z tego skarbu w postaci przekazywania najlepszych doświadczeń i nauk od ekspertów firmowych do tych, którzy tego najbardziej potrzebują. W sytuacji niespotykanych wyzwań są w firmie osoby, które wypracowały optymalne sposoby radzenia sobie z sytuacją warto transferować te know-how właśnie poprzez mentoring.

INFORMACJE O SZKOLENIU

Szkolenie zamknięte
Poniższy program jest punktem wyjścia do rozmowy na temat potrzeb i oczekiwań wobec szkolenia z tego obszaru. Część szkoleń zamkniętych realizujemy jako jednorazowe wydarzenia, inne stają się elementem szerszego procesu rozwojowego, na który składają się narzędzia wspierające – pre-worki, follow-up’y pigułki wiedzy w formie video, tekstowej bądź podcastu. Często w rezultacie rozmów początkowy program jest znacząco modyfikowany i dostosowany pod kątem kontekstu organizacyjnego, celów przełożonych i działu HR oraz poziomu kompetencji uczestników.

Realizujemy szkolenia zamknięte zarówno w wersji stacjonarnej jak również online.

Szkolenie otwarte
Szkolenia są organizowane w bardzo dobrych centrach edukacyjno szkoleniowych np. Golden Floor Tower w Warszawie. Centra są dobrze skomunikowane i nowoczesne. Mieszczą się w budynkach najwyższej klasy. W trakcie szkolenia zapewniamy catering i przerwy kawowe.

Uwaga! Sale spełniają wytyczne związane z organizacją szkoleń w trakcie epidemii w celu minimalizacji ryzyka zakażenia.

Dodatkową wartością szkolenia otwartego jest wymiana doświadczeń i wiedzy między uczestnikami i trenerem.

Obecnie nie ma ustalonego terminu szkolenia otwartego. Dowiedz się o nowym terminie: Konsultant

Szkolenie online

  • Korzystamy z większości dostępnych technologii transmisji video (Microsoft Teams, Google Meet, Webex, Zoom, Skype for Business, Clickmeeting) jak również narzędzi uatrakcyjniających spotkanie (Mural, Mentimeter, Kahoot, Miro, Videoask, Quizlet etc.)
  • Mamy wyjątkowe doświadczenie wśród firm szkoleniowych w organizacji szkoleń online i webinarów. Prowadziliśmy je długo przed pandemią.
  • Jeśli pojawiają się problemy z użytkowaniem programów nasz asystent online jest dostępny i służy pomocą.
  • Dostarczamy narzędzia wspierające rozwój w postaci zadań przedszkoleniowych, poszkoleniowych oraz pigułek wiedzy (video, tekst, podcast).

15.02.2021 - 16.02.2021
10:00 - 14:00
Szkolenie online
1000 zł/os.

IDEA SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)

Wzrastające potrzeby rozwojowe pracowników nie idą niestety w parze z adekwatnym wzrostem budżetów szkoleniowych w firmie. Jednak często bezcenna wiedza, która  jest dostępna wewnątrz firmy jest zupełnie niewykorzystywana. Ta wiedza jest w głowach pracowników firmy, którzy mogą stać się mentorami dla swoich mniej doświadczonych współpracowników.

Szkolenie mentoring dedykowane jest doświadczonym pracownikom i menedżerom, którzy zostali wytypowani do pełnienia roli mentora. Tym, co łączy dobrych mentorów jest umiejętne i empatyczne wykorzystywanie własnego doświadczenia zawodowego i życiowej mądrości do wspierania budowania „wewnętrznej mądrości” oraz rozwijania kompetencji zawodowych innych. Dobry mentor jest osobą otwartą, godną zaufania, będącą wzorem do naśladowania. Charakteryzuje się empatią i wysokimi kompetencjami interpersonalnymi.

Szkolenie mentoring w biznesie koncentruje się na rozwijaniu kompetencji mentora w 4 fundamentalnych obszarach mentoringu:

  1. Przekazywanie systemu wartości, jakim kieruje się mentor
  2. Modelowanie zdrowych przekonań i postaw u mentee
  3.  Wtajemniczanie w arkana swojego doświadczenia zawodowego i życiowego
  4. Dzielenie się swoimi umiejętnościami   

Pandemia jasno wskazała, że wcześniejszy obraz organizacji jako jednego dużego organizmu jest daleki od rzeczywistości. Metaforą lepiej opisującą stan faktyczny będzie organizacja jako archipelag wysp. Na każdej z nich mogą panować inne zasady i  reguły. Z dużą dozą prawdopodobieństwa możemy założyć, że część zasad, rutyn menedżerskich, dotyczących funkcjonowania zespołu jest znakomitych, inne pozostawiają wiele do życzenia.

Warto, aby w organizacji transfer know-how rzeczywiście miał miejsce – z tych „wysp” dobrze zarządzanych to tych, które wymagają pozytywnych zmian.

Tym, co łączy dobrych mentorów jest umiejętne i empatyczne wykorzystywanie własnego doświadczenia zawodowego i życiowej mądrości do wspierania budowania „wewnętrznej mądrości” oraz rozwijania kompetencji zawodowych innych. Dobry mentor jest osobą otwartą, godną zaufania, będącą wzorem do naśladowania. Charakteryzuje się empatią i wysokimi kompetencjami interpersonalnymi.

Szkolenie koncentruje się na rozwijaniu kompetencji mentora w 4 fundamentalnych obszarach mentoringu:

  • Przekazywanie systemu wartości, jakim kieruje się mentor
  • Modelowanie zdrowych przekonań i postaw u mentee
  • Wtajemniczanie w arkana swojego doświadczenia zawodowego i życiowego
  • Dzielenie się swoimi umiejętnościami

2 spotkania online – 4x 45min każde

Wzrastające potrzeby rozwojowe pracowników nie idą niestety w parze z adekwatnym wzrostem budżetów szkoleniowych w firmie. Jednak często bezcenna wiedza, która  jest dostępna wewnątrz firmy jest zupełnie nie wykorzystywana. Ta wiedza jest w głowach pracowników firmy, którzy mogą stać się mentorami dla swoich mniej doświadczonych współpracowników.

To szkolenie dedykowane jest doświadczonym pracownikom i menedżerom, którzy zostali wytypowani do pełnienia roli mentora. Tym, co łączy dobrych mentorów jest umiejętne i empatyczne wykorzystywanie własnego doświadczenia zawodowego i życiowej mądrości do wspierania budowania „wewnętrznej mądrości” oraz rozwijania kompetencji zawodowych innych. Dobry mentor jest osobą otwartą, godną zaufania, będącą wzorem do naśladowania. Charakteryzuje się empatią i wysokimi kompetencjami interpersonalnymi.

Szkolenie koncentruje się na rozwijaniu kompetencji mentora w 4 fundamentalnych obszarach mentoringu:
  • Przekazywanie systemu wartości, jakim kieruje się mentor
  • Modelowanie zdrowych przekonań i postaw u mentee
  •  Wtajemniczanie w arkana swojego doświadczenia zawodowego i życiowego
  • Dzielenie się swoimi umiejętnościami  

PROGRAM SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)

1. Rola mentora:
  • Czym jest mentoring
  • Kim jest mentor i jaką pełni rolę w zespole
  • Zadania mentora
  • Różnice między mentorem a kierownikiem, kolegą, coachem, terapeutą, liderem

2. Proces mentoringu:
  • Jak określać konkretny cel mentoringu? Wspólne z pracownikiem - określanie oczekiwań
  • Jak „skalować” postępy pracownika?
  • Sposoby przekazywania odpowiedniej wiedzy i umiejętności pracownikom (know-how): jak pomagać ale nie rozwiązując zadań za pracownika?
  • Jak pomóc opracować plan działania dla realizacji zadania przez mentee?

3. Sytuacje sprzyjające mentoringowi:
  • Jakie sytuacje w naturalny sposób sprzyjają spontanicznemu mentoringowi?
  • Jak tworzyć takie sytuacje, gdy nie zdarzają się spontanicznie?

4. Zasady prowadzenia mentoringu:
  • Uzgadnianie celów mentee
  • Zasada samodzielności mentee - dlaczego nie „pomagać”
  • Zasada wzmacniania bez krytyki
  • Zasada odpowiedzialności mentee za postępy

5. Przekazywanie wiedzy:
  • Precyzyjna komunikacja
  • Zasady ciekawego, zrozumiałego i perswazyjnego mówienia
  • Reguła pierwszeństwa i świeżości
  • Układ treści
  • Używanie przykładów
  • Przekazywanie wiedzy, a typy preferencji sensorycznych odbiorców: słuchowcy, wzrokowcy, kinestetycy

6. Wykorzystanie informacji zwrotnej w mentoringu:
  • Różnice między krytyką a informacją zwrotną
  • Co się składa na dobrą informację zwrotną?
  • Zadawanie pytań rozwojowych
  • Elementy wzmacniające i korygujące
  • Proporcje informacji wzmacniających a korygujących

7. Myślenie rozwiązaniami:
  • Rola mentora w sytuacjach, gdy nie wszystko idzie tak, jak powinno
  • Budowanie motywacji i wytrwałości mentee w sytuacji niepowodzenia lub pojawiających się problemów zawodowych

8. Chwile dumy:
  • Okazywanie szczerego zainteresowania drugą osobą
  • Stosowanie w praktyce konstrukcji pochwały
  • Radość z sukcesów innych i wyciąganie wniosków dla siebie jako mentora

1. Rola mentora

  • Czym jest mentoring?
  • Kim jest mentor i jaką pełni rolę w zespole
  • zadania mentora
  • Za jest odpowiedzialny mentor a za co nie
  • Różnice między mentorem a kierownikiem, kolegą, coachem, terapeutą, team liderem etc.
  • Świadomość własnego wpływu na mentee

2. Zasady prowadzenia mentoringu wpływające na rozwój mentee

  • Uzgadnianie celów mentee.
  • Zasada samodzielności mentee - dlaczego nie” pomagać”
  • Zasada wzmacniania bez krytyki – przykład:, „Co dało już teraz dobre efekty a co zmieniłbyś następnym razem?”
  • Zasada odpowiedzialności mentee za postępy.

3. Wykorzystanie informacji zwrotnej

  • Po co udzielamy info-zwrotnych?
  • Różnice między krytyką a info-zwrotną?
  • Co się składa na dobrą info-zwrotną?
  • Przypomnienie celu.
  • Dlaczego pytania, a nie oceny?
  • Zadawanie pytań rozwojowych
  • Etapy wzmacniające i korygujące-kolejność
  • Kiedy i ile mówi mentee/mentor?
  • Wnioski – proporcje informacji wzmacniających a korygujących?

4. Myślenie rozwiązaniami

  • Rola mentora w sytuacjach, gdy nie wszystko idzie tak, jak powinno
  • Budowanie motywacji i wytrwałości mentee w sytuacji niepowodzenia lub pojawiających się problemów zawodowych.

5. „Chwile dumy i chwały” czyli jak reagować na sukces mentee

  • ­    Umieć okazywać szczere zainteresowania drugą osobą.
  • ­    Stosować w praktyce konstrukcję pochwały
  • ­    Radość z sukcesów innych i wyciąganie wniosków dla siebie jako mentora


6. Mentoring online

  • Kiedy video spotkanie a kiedy tele spotkanie?
  • Myślenie projektowe vs. myślenie w kategorii celów  (Anana, Gira)
  • Kanban online (Kanban Flow, Kanban Tool)

1. Rola mentora:

  • Czym jest mentoring
  • Kim jest mentor i jaką pełni rolę w zespole
  • Zadania mentora
  • Różnice między mentorem a kierownikiem, kolegą, coachem, terapeutą, liderem

2. Proces mentoringu:

  • Jak określać konkretny cel mentoringu? Wspólne z pracownikiem - określanie oczekiwań
  • Jak „skalować” postępy pracownika?
  • Sposoby przekazywania odpowiedniej wiedzy i umiejętności pracownikom (know-how): jak pomagać ale nie rozwiązując zadań za pracownika?
  • Jak pomóc opracować plan działania dla realizacji zadania przez mentee?

3. Sytuacje sprzyjające mentoringowi:

  • Jakie sytuacje w naturalny sposób sprzyjają spontanicznemu mentoringowi?
  • Jak tworzyć takie sytuacje, gdy nie zdarzają się spontanicznie?

4. Zasady prowadzenia mentoringu:

  • Uzgadnianie celów mentee
  • Zasada samodzielności mentee - dlaczego nie „pomagać”
  • Zasada wzmacniania bez krytyki
  • Zasada odpowiedzialności mentee za postępy

5. Przekazywanie wiedzy:

  • Precyzyjna komunikacja
  • Zasady ciekawego, zrozumiałego i perswazyjnego mówienia
  • Reguła pierwszeństwa i świeżości
  • Układ treści
  • Używanie przykładów
  • Przekazywanie wiedzy, a typy preferencji sensorycznych odbiorców: słuchowcy, wzrokowcy, kinestetycy

6. Wykorzystanie informacji zwrotnej w mentoringu:

  • Różnice między krytyką a informacją zwrotną
  • Co się składa na dobrą informację zwrotną?
  • Zadawanie pytań rozwojowych
  • Elementy wzmacniające i korygujące
  • Proporcje informacji wzmacniających a korygujących

7. Myślenie rozwiązaniami:

  • Rola mentora w sytuacjach, gdy nie wszystko idzie tak, jak powinno
  • Budowanie motywacji i wytrwałości mentee w sytuacji niepowodzenia lub pojawiających się problemów zawodowych

8. Chwile dumy:

  • Okazywanie szczerego zainteresowania drugą osobą
  • Stosowanie w praktyce konstrukcji pochwały
  • Radość z sukcesów innych i wyciąganie wniosków dla siebie jako mentora

MIELIŚMY PRZYJEMNOŚĆ PRACOWAĆ ONLINE DLA:

1
Przeszkoliliśmy ponad 50000 dyrektorów, menedżerów, kierowników i naczelników.
2
Ponad 4300 menedżerów uczestniczyło w naszych formatach online (warsztaty online, webinary, indywidualne sesje rozwojowe online).
3
W Akademiach menedżerskich, w których mierzyliśmy efektywność (47 projektów 286 dni szkol.) poziom kompetencji wzrósł średnio o 16%.
4
Pracujemy na poziomie kompetencji (wiem co i jak mam zrobić), motywacji (wierzę, że warto), postawy (zamierzam to zrobić) , wdrożenia (follow up).
Z badań przeprowadzonych przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości wynika, iż w czterech na pięć badanych firm nigdy nie słyszano o mentoringu. Tylko niewiele ponad 6% organizacji stosowało określoną formę mentoringu.
Szkolenie związane z:
  • mentoring szkolenie
  • mentoring biznesowy
  • mentoring w biznesie

KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI:

  • budowanie sukcesji w firmie
  • szybszy wzrost kompetencji wśród pracowników
  • odkrycie i wykorzystywanie talentów w pracy
  • większa satysfakcja z pracy, lepsze zrozumienie jej znaczenia

KORZYŚCI DLA PRACOWNIKA:

  • wzrost prestiżu i uznania
  • rozwój osobisty, refleksja nad sobą
  • poszerzenie horyzontów 
  • możliwość wsparcia rozwoju innych

KORZYŚCI WSPÓLNE:

  • usystematyzowanie i uporządkowanie procesu mentoringu
  • zwiększenie poczucia sensu swojej pracy
  • rozwój kluczowych kompetencji interpersonalnych i mentorskich
  • zmotywowanie do rozwoju zawodowego i osobistego
Mentoring - jak skutecznie przekazać swoje doświadczenie?

TRENERZY SZKOLENIA

OPINIE O SZKOLENIACH

Ilona Ziętkowska

Project Manager
tel. kom:. +48 517 081 300

i.zietkowska@projektgamma.pl
Ilona Ziętkowska
Preferuję kotakt:

Patrycja Michałowska

Front Desk Manager
tel. kom.: 505 273 550
tel: 22 266 08 48

biuro@projektgamma.pl
Patrycja Michałowska
Zaznacz liczebność grupy i zostaw dane kontaktowe, a odezwiemy się z wyceną szkolenia.
Dostępne formaty szkoleniowe:

Ilona Ziętkowska

Project Manager
tel. kom:. +48 517 081 300

i.zietkowska@projektgamma.pl
Ilona Ziętkowska
Preferuję kotakt:

ZOBACZ NAJBLIŻSZE Szkolenia menedżerskie

Wersja online: Efektywnie przez wyzwania w zespole. Action learning w codziennej pracy menedżera (online)
Według badań przeprowadzonych przez MIT zespoły, w których ludzie wypowiadają się w mniej więcej takim samym stopniu, mogą poszczycić się lepszymi wynikami niż te, w których dominują jedna bądź dwie osoby.  Action Learning to dobry pomysł w sytuacji pracy zdalnej, w której naturalna komunikacja spotyka bariery technologiczne.
2021-01-18
18 stycznia 2021 -19 stycznia 2021
2021-01-19
Szkolenie online Szkolenie online
Wersja online: Lider transformacyjny – kiedyś przyszłość, dziś obowiązek
To menedżer kształtuje relacje między pracownikiem a zespołem i organizacją. Jeśli koncentruje się wyłącznie na wyniku relacja jest transakcyjna. Podstawą relacji transformacyjnej jest nadawanie sensu i znaczenia pracy, współodpowiedzialność, rozwijanie ludzi. Dziś mamy czas liderów, a menedżerowie wyniku stają w obliczu przedefiniowania swojej pracy z zespołem.
2021-01-20
20 stycznia 2021 -21 stycznia 2021
2021-01-21
Szkolenie online Szkolenie online
Wyzwalanie potencjału pracowników to jedno z największych wyzwań menedżerskich, przywódczych. Szkolenie coaching menedżerski i zarządzanie rozwojem dostarcza paletę narzędzi rozpoznających poziom kompetencji pracowników i wspierający go.
2021-01-26
26 stycznia 2021 -27 stycznia 2021
2021-01-27
Szkolenie online Szkolenie online

ZOBACZ NAJBLIŻSZE Szkolenia menedżerskie

Wersja online: Efektywnie przez wyzwania w zespole. Action learning w codziennej pracy menedżera (online)
Według badań przeprowadzonych przez MIT zespoły, w których ludzie wypowiadają się w mniej więcej takim samym stopniu, mogą poszczycić się lepszymi wynikami niż te, w których dominują jedna bądź dwie osoby.  Action Learning to dobry pomysł w sytuacji pracy zdalnej, w której naturalna komunikacja spotyka bariery technologiczne.
2021-01-18
18 stycznia 2021 -19 stycznia 2021
2021-01-19
Szkolenie online Szkolenie online
Wersja online: Lider transformacyjny – kiedyś przyszłość, dziś obowiązek
To menedżer kształtuje relacje między pracownikiem a zespołem i organizacją. Jeśli koncentruje się wyłącznie na wyniku relacja jest transakcyjna. Podstawą relacji transformacyjnej jest nadawanie sensu i znaczenia pracy, współodpowiedzialność, rozwijanie ludzi. Dziś mamy czas liderów, a menedżerowie wyniku stają w obliczu przedefiniowania swojej pracy z zespołem.
2021-01-20
20 stycznia 2021 -21 stycznia 2021
2021-01-21
Szkolenie online Szkolenie online
Wyzwalanie potencjału pracowników to jedno z największych wyzwań menedżerskich, przywódczych. Szkolenie coaching menedżerski i zarządzanie rozwojem dostarcza paletę narzędzi rozpoznających poziom kompetencji pracowników i wspierający go.
2021-01-26
26 stycznia 2021 -27 stycznia 2021
2021-01-27
Szkolenie online Szkolenie online

Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel: 22/266 08 48,
tel. kom.: 505 273 550

ul. Mysłowicka 15
01-612 Warszawa
NIP: 113-26-90-108

Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2019 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.