Protokół dyplomatyczny w służbie ministerstwa w czasie prezydencji Polski w UE

Dział: Admin - Szkolenia twarde dla administracji
Szkolenie dostępne w formie: online, zamknięte
Trzeba być uczciwym i nie podawać swego braku odwagi za pokorę

Profesjonalna obsługa kontaktów urzędowych wymaga znajomości zasad protokołu dyplomatycznego, które kształtują wizerunek instytucji i wpływają na skuteczność relacji służbowych. Szkolenie „Protokół dyplomatyczny w służbie urzędu” pozwoli uczestnikom zdobyć praktyczną wiedzę z zakresu etykiety, precedencji, organizacji uroczystości, korespondencji oraz komunikacji oficjalnej.

INFORMACJE O SZKOLENIU

  • Dostarczamy narzędzia wspierające rozwój w postaci zadań przedszkoleniowych, poszkoleniowych oraz pigułek wiedzy (video, tekst, podcast).
  • Jeśli pojawiają się problemy techniczne w trakcie połączenia nasz asystent online jest dostępny i służy pomocą.
  • Cena obejmuje: udział w szkoleniu online, materiały w wersji elektronicznej, certyfikat PDF.

Szkolenie zamknięte

Program jest propozycją wstępną. Może zostać zmodyfikowany, aby odpowiedzieć na oczekiwania wynikające ze specyficznego kontekstu, dodatkowych potrzeb czy profilu grupy docelowej.

Zawartość może być realizowana w wersji warsztatowej, webinarowej, część materiału może być przedstawiona w formie pigułek wiedzy – video, podcast, infografiki. Może być również elementem większej akademii szkoleniowej.

Szkolenie otwarte
Szkolenia są organizowane w bardzo dobrych centrach edukacyjno szkoleniowych np. Golden Floor Tower w Warszawie. Centra są dobrze skomunikowane i nowoczesne. Mieszczą się w budynkach najwyższej klasy. W trakcie szkolenia zapewniamy catering i przerwy kawowe.

Dodatkową wartością szkolenia otwartego jest wymiana doświadczeń i wiedzy między uczestnikami i trenerem.

IDEA SZKOLENIA

Celem głównym szkolenia jest zapoznanie uczestników z podstawowymi zasadami protokołu dyplomatycznego, a w szczególności:

  • wprowadzenie do zasad protokołu dyplomatycznego
  • źródła historyczne i prawne protokołu dyplomatycznego
  • normy występujące w protokole dyplomatycznym
  • pojęcia i zadania występujące w protokole dyplomatycznym
  • budowanie wizerunku urzędu, w tym typy strojów i zasady ich doboru,
  • precedencja – zasady ustalania pierwszeństwa w Polsce oraz wybranych krajach UE
  • ceremoniał – organizacja i przebieg uroczystości oficjalnych
  • etykieta – zasady dobrego i umiejętnego zachowania w życiu codziennym i zawodowym,
  • korespondencja – zasady i formy pisania listów, życzeń, zaproszeń, kondolencji, itp.,
  • przyjmowanie gości zagranicznych i kontakty z przedstawicielami zagranicznymi.
  • prowadzenia oficjalnych rozmów, negocjacji i mediacji w dyplomacji i biznesie.
  • elementy autoprezentacji i wystąpień publicznych.
  • organizacja przyjęć (typy przyjęć, rozsadzanie przy stole, dobór, sposób jedzenia, itp.),
  • delegacje – wyjazdy i przyjmowanie delegacji – o czym pamiętać przy organizacji?

Metody prowadzenia szkolenia

Szkolenie prowadzone będzie z zastosowaniem teorii doświadczalnego uczenia się osób dorosłych
Dawida A. Kolba, pozwalającego zaangażować w istotny sposób wszystkich uczestników szkolenia w niezależnie od ich preferencji nauczania.

Dzięki temu szkolenie będzie dynamiczne, prowadzone metodami aktywującymi samych uczestników z rozbudowanymi elementami treningu umiejętnościowego.

Podczas szkolenia zostaną użyte takie metody szkoleniowe jak: prezentacja trenerska, mini-wykład, analiza nagrań i zdjęć z sieci.

PROGRAM SZKOLENIA

MODUŁ 1:
Protokół dyplomatyczny na usługach urzędu

  • Źródła historyczne protokołu dyplomatycznego.
  • Wykorzystanie elementów protokołu dyplomatycznego w pracach urzędu.
  • Pojęcia i zadania występujące w protokole dyplomatycznym.
  • Normy regulujące nasze postępowanie, ich miejsce w etykiecie.

MODUŁ 2:
Kody strojów, budowanie wizerunku kompetentnego reprezentanta urzędu

  • Pierwsze wrażenie, a budowanie własnego wizerunku i wizerunku organizacji – urzędu.
  • Zachowanie czy wygląd – co bardziej ważne w sytuacjach służbowych?
  • Charakterystyka ubiorów (casual, bizness casual, bizness dress) – które bardziej użyteczne?
  • Dodatki jako ważny element kompozycji wizerunku (np. okulary, pióra, teczki-nesesery).
  • Sytuacja wymagające korzystania ze strojów uroczystych i formalnych.

MODUŁ 3:
Prowadzenia oficjalnych rozmów, negocjacji i mediacji w dyplomacji i biznesie.

  • Skuteczna komunikacja werbalna i poza werbalna w sytuacjach służbowych.
  • Rola komunikacji niewerbalnej w sytuacjach międzykulturowych w UE.
    Komunikacja niewerbalna i jej znaczenie w krajach pozaeuropejskich (np. Azja, kraje arabskie).
  • Autoprezentacja i wystąpienia publiczne – podstawowe zasady
  • Prowadzenia oficjalnych rozmów, negocjacji i mediacji w dyplomacji i biznesie.

MODUŁ 4:
Zasada pierwszeństwa i wymiana wizytówek

  • Przedstawianie osób wg starszeństwa, płci czy stanowiska?
  • Procedencja w Polsce i krajach Unii Europejskiej.
  • Precedencja w różnych sytuacjach (duchowieństwo, nauka, znamienici goście, ambasadorowie).
  • Etykieta flagowa – zasady stosowania przed budynkami i w pomieszczeniach.
  • Praktyka w posługiwaniu się wizytówkami w sytuacjach służbowych.

MODUŁ 5:
Tytułowanie gości i formy zaproszeń

  • Tytuły honorowe, naukowe i służbowe w sytuacjach codziennych i uroczystych.
  • Zasady tytułowania w różnych sytuacjach służbowych.
  • Zaproszenia oficjalne i nieoficjalne – zawartość.
  • Zasady redagowania i przesyłania zaproszeń na różne okazje – dobre praktyki.
  • R.S.V.P., P.M. oraz inne międzynarodowe oznaczenia z zaproszeń.

MODUŁ 6:
Etykieta stołu, zasady organizacji przyjęć

  • Rodzaje poczęstunków wg protokołu dyplomatycznego.
  • Organizacja poczęstunków (dobór miejsca, rodzaj serwisu, menu, diety, inne).
  • Serwisy do dyspozycji, czyli w jakiej konwencji organizujemy przyjęcie.
  • Przygotowanie stołów do rozsadzania gości – zasady rozsadzania gości
  • Przygotowanie toastów – sztuka wygłaszania toastu.

MODUŁ 7:
Zasady organizacji wizyt delegacji

  • Przygotowanie wizyty: ceremonialna, oficjalna, służbowa.
  • Elementy i czynniki międzykulturowe brane pod uwagę przy organizacji wizyty.
  • Program oficjalny i program roboczy – sposoby rozpisywania.
  • Rozmowy formalne i nieformalne – o co warto zadbać, organizacja, sposoby rozsadzania.
  • Sposoby podpisywania umów – zasady w oparciu o zalecenia protokołu dyplomatycznego.

MODUŁ 8:
Korespondencja organizacyjna, Netykieta

  • Korespondencja dyplomatyczna i korespondencja służbowa.
  • Pisma w formie papierowej a pisma elektroniczne mail – podobieństwa i różnice
  • Maile i SMS prywatne a służbowe – charakterystyka zagrożeń
  • Komunikowanie się i korespondencja przy użyciu komunikatorów i na czatach – Netykieta
  • Zasady netykiety w urzędzie: spotkania online wewnętrzne i z osobami z poza urzędu

MIELIŚMY PRZYJEMNOŚĆ PRACOWAĆ DLA:

1

Przeszkoliliśmy ponad 40000 dyrektorów, menedżerów, kierowników i naczelników.

2

W Akademiach menedżerskich, w których mierzyliśmy efektywność (47 projektów 286 dni szkol.) poziom kompetencji wzrósł średnio o 16%.

3

Pracujemy na poziomie kompetencji (wiem co i jak mam zrobić), motywacji (wierzę, że warto), postawy (zamierzam to zrobić) , wdrożenia (follow up)

4

Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez amerykańskie centrum Center for American Progress, koszt zastąpienia pracowników wynosi około 16% ich rocznego wynagrodzenia. W przypadku menadżera zwiększa się do 100%.

TRENERZY SZKOLENIA

OPINIE O SZKOLENIACH

Justyna Baryła-Rychert


Project Manager
tel.: 505 273 483
j.baryla@projektgamma.pl
Justyna Baryła-Rychert

Justyna Baryła-Rychert


Project Manager
tel.: 505 273 483
j.baryla@projektgamma.pl
Justyna Baryła-Rychert

Justyna Baryła-Rychert


Project Manager
tel.: 505 273 483
j.baryla@projektgamma.pl
Justyna Baryła-Rychert
Zaznacz liczebność grupy i zostaw dane kontaktowe, a odezwiemy się z wyceną szkolenia.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE Admin - Szkolenia twarde dla administracji

Ochrona danych osobowych to nie tylko RODO, ABI, IODO. Systematyzujemy wiedzę na temat najnowszych przepisów, praktyczne rekomendacje. Nasz ekspert może sprofilować szkolenie do wymagania danego urzędu. Szkolenie z ochrony danych osobowych uwzględniające specyfikę administracji publicznej.
Dostępne jest szkolenie zamknięte.
Całokształt przepisów prawnych związanych z gospodarowaniem nieruchomościami, z obrotem nieruchomościami. Przepisy Kodeksy Cywilnego dot. nieruchomości. Uwzględnia uwarunkowania administracji publicznej.
Dostępne jest szkolenie zamknięte.
Szkolenie ma na celu przekazanie uczestnikom najaktualniejszej wiedzy niezbędnej do poprawnego stosowania przepisów znowelizowanego KPA i biegłego poruszania się w obszarze procedur administracyjnych obowiązujących w administracji publicznej. Szkolenie z KPA dla administracji publicznej - zapraszamy.
Dostępne jest szkolenie zamknięte.

FAQ

Co obejmuje protokół dyplomatyczny?

Zakres protokołu dyplomatycznego obejmuje zarówno oficjalne zasady precedencji, jak i kwestie savoir-vivre’u obowiązujące podczas spotkań na najwyższym szczeblu. Dotyczy to formułowania zaproszeń, właściwej kolejności osób w wydarzeniach, a także zachowania podczas oficjalnych ceremonii. Przestrzeganie tych reguł jest szczególnie istotne podczas prezydencji Polski w Unii Europejskiej, gdzie każda pomyłka może mieć wpływ na wizerunek państwa i budować lub osłabiać relacje międzynarodowe. Znajomość tych zasad to nie tylko kwestia prestiżu, lecz także gwarancja płynnego przebiegu wszystkich wydarzeń urzędowych.

ntem skutecznej współpracy. Stosowanie zasad precedencji podkreśla szacunek do rangi urzędników oraz partnerów międzynarodowych i sprzyja dobrej atmosferze rozmów.

Jakie są zasady savoir-vivre w dyplomacji?

Savoir-vivre dyplomatyczny to zbiór norm dotyczących m.in. powitań, prowadzenia rozmów oraz zachowania przy stole. Odpowiednia etykieta podkreśla rangę wydarzenia, a także pokazuje profesjonalizm instytucji. Podczas spotkań na szczeblu międzynarodowym ogromną rolę odgrywa dbałość o szczegóły: poprawne powitanie, strój dostosowany do okazji, wręczanie wizytówek oraz wymiana podarunków według przyjętych zwyczajów.

Voucher rozwojowy 2025