Podejście Scrum z symulacją pracy w zwinności z wykorzystaniem Lego Game

Dział: Szkolenia - zarządzanie projektami
Szkolenie dostępne w formie: online, zamknięte
Najdłużej trwają projekty zaplanowane do najdrobniejszego szczegółu

Istotą szkolenia jest przekazanie wiedzy i umiejętności z zakresu zarządzania projektami Agile w oparciu o podejście zwinne Scrum – koncentrujący się na wysokiej jakości procesu wytwórczego.

INFORMACJE O SZKOLENIU

  • Dostarczamy narzędzia wspierające rozwój w postaci zadań przedszkoleniowych, poszkoleniowych oraz pigułek wiedzy (video, tekst, podcast).
  • Jeśli pojawiają się problemy techniczne w trakcie połączenia nasz asystent online jest dostępny i służy pomocą.
  • Cena obejmuje: udział w szkoleniu online, materiały w wersji elektronicznej, certyfikat PDF.

Szkolenie zamknięte

Program jest propozycją wstępną. Może zostać zmodyfikowany, aby odpowiedzieć na oczekiwania wynikające ze specyficznego kontekstu, dodatkowych potrzeb czy profilu grupy docelowej.

Zawartość może być realizowana w wersji warsztatowej, webinarowej, część materiału może być przedstawiona w formie pigułek wiedzy – video, podcast, infografiki. Może być również elementem większej akademii szkoleniowej.

Szkolenie otwarte
Szkolenia są organizowane w bardzo dobrych centrach edukacyjno szkoleniowych np. Golden Floor Tower w Warszawie. Centra są dobrze skomunikowane i nowoczesne. Mieszczą się w budynkach najwyższej klasy. W trakcie szkolenia zapewniamy catering i przerwy kawowe.

Dodatkową wartością szkolenia otwartego jest wymiana doświadczeń i wiedzy między uczestnikami i trenerem.

IDEA SZKOLENIA

Szkolenie pozwala na zapoznanie się w szczegółach z Framework Scrum m.in. filozofią, organizacją pracy projektowej, rolami w zespołach i podejściem do  tworzenia wartości biznesowej w oparciu o potrzeby klienta oraz poznanie wybranych aspektów Agile w praktyce.

W trakcie warsztatów i symulacji uczestnicy mają okazję zapoznać się i przećwiczyć stosowane w podejściach zwinnych narzędzia i techniki (system zarządzania projektami), m.in. tablice Kanban, techniki retrospektywy, Pracę z Rejestrem i formułowaniem wymagań oraz wiele innych.

Integralną częścią szkolenia jest symulacja pracy w podejściu Scrum poprzez gry na retrospekcje – „Lego Game” zakończona podsumowaniem w postaci wniosków doskonalących. Symulacja pozwala na zapoznane się w praktyce z wybranymi technikami i narzędziami, pozwala również na sprawdzenie „nastawienia na Agile”.

Grupy docelowe:

  • Specjaliści ds. projektów
  • Kierownicy projektów
  • Osoby zarządzające projektami, programami i portfelami projektów
  • Osoby zarządzające i członkowie Biura projektów
  • Kierownicy działów i zespołów
  • Osoby zainteresowane zapoznaniem się z jednym z najpopularniejszych podejść Agile – Scrum Framework w praktyce
  • Członkowie zespołów realizujący projekty w podejściach zwinnych

PROGRAM SZKOLENIA

1. Wprowadzenie

  • Podejście tradycyjne i zwinne
  • Filozofia Agile: Manifest i pryncypia

2. Zasady w Scrum

  • Wprowadzenie do Scrum farmework
  • Filary Scrum
  • Wartości I postawy w Scrum

3. Role w zespole Scrum – organizacja pracy zespołu zwinnego

  • Scrum Master
  • Product Owner
  • Development Team
  • Otoczenie Scrum Team

4. Zdarzenia i proces w Scrum – organizacja projektu/ procesu w Scrum

  • Struktura Sprintu
  • Sprint Planning
  • Daily Scrum
  • Sprint Review
  • Sprint Retrospective

5. Artefakty i proces w Scrum – – tworzenie wartości biznesowej w Scrum –  praca z wymaganiami, jakością

  • Product Backlog – planowanie wizji , zwrotu z inwestycji, wymagań i kryteriów jakości
  • Sprint Backlog – planowanie zadań
  • Increment – dostarczanie wartości biznesowej
  • Product Backlog refinement – projektowanie i uzgadnianie wymagań

2 dzieńsymulacja pracy w podejściu zwinnym – Lego Game, warsztat,  symulacja pracy w podejściu Scrum zakończona podsumowaniem – wnioskami doskonalącymi. Trener w trakcie symulacji pełni rolę Agile Coach na bieżąco udzielając informacji zwrotnej. Warsztat kończy retrospektywa gry i wypracowanie wniosków dotyczących efektywnej pracy w podejściu Scrum.

MIELIŚMY PRZYJEMNOŚĆ PRACOWAĆ DLA:

1

Przeszkoliliśmy ponad 40000 dyrektorów, menedżerów, kierowników i naczelników.

2

W Akademiach menedżerskich, w których mierzyliśmy efektywność (47 projektów 286 dni szkol.) poziom kompetencji wzrósł średnio o 16%.

3

Pracujemy na poziomie kompetencji (wiem co i jak mam zrobić), motywacji (wierzę, że warto), postawy (zamierzam to zrobić) , wdrożenia (follow up)

4

Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez amerykańskie centrum Center for American Progress, koszt zastąpienia pracowników wynosi około 16% ich rocznego wynagrodzenia. W przypadku menadżera zwiększa się do 100%.

Szkolenie związane z:
  • agile vs scrum różnice
  • metodologie agile scrum
  • zabawy na retrospektywę
  • gry scrumowe
  • metodyki zarządzania projektami informatycznymi

KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI:

  • Elastyczne w reagowanie na potrzeby klienta i zmiany w projektach
  • Podniesienie poziomu satysfakcji klientów
  • Wzrost efektywności projektów
  • Wcześniejsze ROI (Return On Investment)
  • Świadomie zarządzane TCO (Total Cost of Ownership)

KORZYŚCI DLA PRACOWNIKA:

  • Zapoznanie się z podejściem Scrum
  • Poznanie narzędzi i technik wykorzystywanych przez Scrum po to by efektywnie zastosować je w praktyce
  • „Doświadczenie” praktycznych aspektów pracy w Agile PM w trakcie trwania symulacji projektu na szkoleniu

KORZYŚCI WSPÓLNE:

  • Zapoznanie się z wybranym podejściem Agile – Scrum w praktyce
  • Poznanie filozofii, podejść, technik i narzędzi, przygotowanie osób do wdrożenia i doskonalenia Scrum w organizacji
Podejście Scrum z symulacją pracy w zwinności  z wykorzystaniem Lego Game

TRENERZY SZKOLENIA

OPINIE O SZKOLENIACH

Marta Siębor


Front Desk Manager
tel.: 505 273 550
biuro@projektgamma.pl
Marta Siębor

Justyna Baryła-Rychert


Project Manager
tel.: 505 273 483
j.baryla@projektgamma.pl
Justyna Baryła-Rychert

Justyna Baryła-Rychert


Project Manager
tel.: 505 273 483
j.baryla@projektgamma.pl
Justyna Baryła-Rychert
Zaznacz liczebność grupy i zostaw dane kontaktowe, a odezwiemy się z wyceną szkolenia.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE Szkolenia - zarządzanie projektami

Zarządzanie projektami wg PMI w naszym wykonaniu ma charakter praktyczny. Pracujemy na realnych studiach przypadku. Zalecenia, narzędzia, dobre praktyki mają bezpośrednie odniesienia do projektów firmowych i uwzględniają realia organizacyjne. Zapraszamy na szkolenie z zarządzania projektami PMI.
27 stycznia 2026 - 28 stycznia 2026
2026-01-27
2026-01-28
Szkolenie online Szkolenie online
Dostępne jest szkolenie zamknięte.
Zarządzanie projektami Agile dla HR daje możliwość poznania metodyki odpowiadającej na nieustanną zmianę w organizacjach. Szkolenie pozwala również rozpoznać obszary organizacji, w których zwinne metodyki warto stosować. Agile dla menedżerów, specjalistów HR oraz HRBP.
19 marca 2026 - 20 marca 2026
2026-03-19
2026-03-20
Szkolenie online Szkolenie online
Dostępne jest szkolenie zamknięte.
Każda metodyka dysponuje swoimi unikalnymi narzędziami. Proponujemy szkolenie, które zbierze najlepsze z nich i pozwoli stworzyć zestaw najbardziej efektywnych praktyk dla danej organizacji. Agile, PMI, Six Sigma, PRINCE2 - czerpiemy z metodyk to co najlepsze.
Termin szkolenia online wkrótce.
Dostępne jest szkolenie zamknięte.

FAQ

Co to Lego Game?

Lego Game to kluczowa część szkolenia – symulacja pracy zespołu Agile z wykorzystaniem klocków Lego. Uczestnicy budują wybrany produkt, przechodząc przez wszystkie etapy Scrum: planowanie, realizację sprintu oraz retrospektywę. Ta metoda pozwala realnie doświadczyć pracy w zwinności, zobaczyć na czym polega współpraca i adaptacja w praktyce, a także lepiej zrozumieć rolę komunikacji w zespole.

Jak wyglądają wydarzenia?

W trakcie szkolenia uczestnicy przechodzą pełny cykl Scrum: od Sprint Planning przez Daily Scrum, Sprint Review po Retrospective. Każde wydarzenie odbywa się w praktyce i w naturalnym tempie, co pozwala zrozumieć sens iteracyjnego podejścia do pracy oraz wdrażania zmian na bieżąco. Praca z backlogiem, planowanie zadań i podsumowanie sprintu realizowane są przy wsparciu trenera i pozwalają każdemu uczestnikowi wejść w rolę członka zwinnego zespołu.

Taka symulacja sprawia, że teoria Scruma zostaje natychmiast przetestowana w praktyce. Uczestnicy na własnej skórze doświadczają jak wygląda współpraca, podział ról, reagowanie na zmiany i rozwiązywanie realnych problemów zespołowych.

Jakie role występują?

Symulacja odtwarza typowe role Scrum: Scrum Master – organizujący pracę i wspierający zespół, Product Owner – ustalający priorytety i wymagania, oraz zespół deweloperski – realizujący wyznaczone zadania. Pozwala to zobaczyć, jak wygląda podział odpowiedzialności, jak decyzje Product Ownera wpływają na pracę grupy i jak ważne jest wsparcie Scrum Mastera w eliminacji przeszkód. Dzięki temu każdy może doświadczyć współpracy w rzeczywistych warunkach projektowych.

Dlaczego retrospektywa?

Retrospektywa po każdym sprincie to jeden z fundamentów pracy Scrum. Pozwala całemu zespołowi zatrzymać się, przeanalizować co się udało, co można poprawić oraz zaplanować zmiany na kolejną iterację. Dzięki temu zespół uczy się ciągłego doskonalenia, buduje otwartą komunikację i motywację do poprawy.

W przypadku Lego Game, każda retrospektywa to także okazja do wyciągnięcia wniosków z gry, które łatwo przenieść na codzienne projekty biznesowe i IT. To etap, który przekłada się bezpośrednio na wyższą skuteczność i jakość pracy w realnych zespołach.

Voucher rozwojowy 2025