W projekcie tym uczestniczą zespoły działające na tym samym rynku i mające skorelowane ze sobą cele do osiągnięcia. Celem nadrzędnym dla zespołów jest tutaj zdobycie jak największego udziału w rynku. Każdy zespół składa się z różnych grup zadaniowych, z których każda zajmuje inne miejsce w strukturze organizacyjnej zespołu i ma inną rolę do spełnienia z tego wynikającą.
Występujący w tym projekcie podział uczestników na zespoły oraz zachodzące między nimi procesy i relacje będą nawiązywały bezpośrednio do trzech działów i ich przedstawicieli uczestniczących w tym programie oraz zachodzących między nimi relacji w codziennym środowisku biznesowym. Każdy z zespołów, a także każda z grup, na które są one podzielone, dysponuje innymi informacjami oraz posiada inną perspektywę widzenia sytuacji i celu wykonywanego zadania.
Projekt ukazuje potrzebę sprawnej komunikacji pomiędzy poszczególnymi komórkami organizacyjnymi dla efektywności podejmowanych przez nie decyzji i działań. Projekt „Korporacyjny Kasparow” uzmysławia uczestnikom, że dopóki każdy z działów ma swoją wizję współpracy, dopóty będą się pojawiać obszary konfliktogenne.