Browar Konstancin - Przywództwo transformacyjne

Case studies
Podwarszawski browar został przejęty przez nowych właścicieli w czasach, kiedy prawie 99% rynku zajęte było przez wielkie koncerny piwne takie jak Kompania Piwowarska, grupa Żywiec lub Carlsberg.
zdjęcie - Browar Konstancin - Przywództwo transformacyjne

Właściciele bardzo chcieli wprowadzić swój produkt do okolicznych lokali, jednakże przeważająca większość miała podpisane umowy lojalnościowe z browarami koncernowymi, które zapewniały nieodpłatnie meble, parasole, lodówki, a nawet znaczące pieniądze za prawo wyłącznej sprzedaży ich piw.

Tego też restauratorzy oczekiwali od Browaru Konstancin, a browaru lokalnego nie było na to stać. Dyrektor poprosił jednego z coachów Gammy o wsparcie.

Każdy lider powinien sobie odpowiedzieć na 3 pytania:
Co robimy? Jak to robimy? Dlaczego to robimy?

Lider transakcyjny odpowiada na nie idąc od zewnątrz. Coach prowadził sesję w kierunku odwrotnym, charakterystycznym dla przywództwa transformacyjnego.

Początkowe sprowokował dyrektora do odpowiedzenia sobie na pytanie: „Dlaczego chcemy sprzedawać piwo w pubach i restauracjach?” W odpowiedzi usłyszał, że chodzi o to, aby w Warszawie można było napić się prawdziwie warzonego piwa, niepasteryzowanego, prosto z beczki.

Następnie postawiono przed dyrektorem wyzwanie, zadając pytanie: jak chcecie to robić?

Dyrektor był pewien, że nie chce płacić restauratorom „za wyłączność”, że chce te pieniądze przeznaczać na utrzymanie zawsze najwyższej jakości piwa. Chce produkować i dostarczać taki trunek, którego smak będzie pożądany przez klientów a nie pieniądz, który za nim stoi.

W końcu dyrektor zdefiniował co będzie robić. Zamierzał dostarczać najlepsze piwo, którego wyjątkowy smak i jakość będzie odpowiadała klientom, i zainteresuje restauratorów Browarem Konstancin jako partnerem-dostawcą.

W tym celu browar zaczął systematycznie inwestować w tradycyjny charakter i wysoką jakość surowców i oryginalne receptury piw, stanowiące o ich wyjątkowym smaku i autentyczności. W roku 2012 Browar Konstancin zdobył 3 złote i 1 brązowy medal na Chmielakach Krasnostawskich (najstarszy konkurs konsumencki piw  w Polsce), a w 2010 roku Bractwo Piwne uznało produkowane w Konstancinie piwa niepasteryzowane za najlepsze piwa jasne w Polsce.
Równolegle został stworzony  atrakcyjny dla restauratorów system realizacji zamówień 24H, który zapewniał właścicielom lokali pewność ciągłej dostępności piwa w lokalu, a co za tym idzie brak przerw w zarabianiu.

Dzięki temu obecnie Browar Konstancin dostarcza piwa do ponad 100 lokali na terenie Warszawy i okolic.

 

Zobacz nasze szkolenia menadżerskie i szkolenia sprzedażowe np: przywództwo szkolenie, zarządzanie zmianą szkolenie, techniki sprzedaży szkolenie i inne. Gamma - firma szkoleniowa roku. Zaufaj naszej firmie.
Zobacz szkolenia powiązane z tym tematem:
SZKOLENIE NA ZAMÓWIENIE/SZKOLENIE ZAMKNIĘTE

Newsletter

Bądź na bieżąco z nowymi treściami wikiGammy. Zapisz się do naszego newslettera.

Zobacz nasze referencje i case studies

Referencje
Projekty komercyjne
Referencje
Administracja publiczna
Referencje
Pełna lista referencyjna
Case studies
Zestawienie case studies

Kolejne case studies

Obecne referencje
Browar Konstancin - Przywództwo transformacyjne

SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI

Porozmawiajmy o Twoich potrzebach:
tel: 22/266 08 48, tel. kom.: 505 273 550,
biuro@projektgamma.pl
Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm
© Gamma sp. j. ul. Mysłowicka 15, 01-612 Warszawa. Wszelkie prawa zastrzeżone.