Szkolenia z zakresu prawa pracy, w kontekście zatrudniania cudzoziemców na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej skierowanie są przede wszystkim do właścicieli firm i pracodawców, specjalistów i pracowników działów human resources w dużych korporacjach, pracowników biur rachunkowych, pracowników biur pośrednictwa pracy oraz pozostałych osób, które ze względu na charakter wykonywanych przez nich obowiązków służbowych powinny znać rozwiązania prawne w dziedzinie zatrudniania w Polsce osób nieposiadających polskie obywatelstwa.
W tym kontekście należy jednak zauważyć, iż absolutnie każde szkolenie tego rodzaju powinno czynić pewne, niezwykle istotne, rozróżnienie.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Zatrudnienie cudzoziemców w Polsce Szkolenie porusza aspekty prawne, podatkowe i ubezpieczeniowe. Zapraszamy!
Uczestników tego szkolenia interesuje również:
Prawne aspekty zatrudniania cudzoziemców powinny koniecznie różnicować sytuację obywateli UE i nie-obywateli UE. Obywatelstwo Unii Europejskiej zostało ustanowione w Traktacie z Maastricht i9 ma ono charakter pochody w stosunku do obywatelstwa krajowego (tzn. iż obywatele państwa członkowskiego Unii Europejskiej posiadają obywatelstwo swojego państwa i obywatelstwo Unii Europejskiej).
Obecnie z posiadania obywatelstwa UE nie wynikają żadne obowiązki, natomiast przysługuje dzięki niemu szereg przywilejów np. swoboda przepływu osób, która przysługuje obywatelom UE z praw politycznych oraz obywatelom, którzy prowadzą działalność istotną gospodarczo (pracownicy, przedsiębiorcy).
Zajrzyj do strefy wiedzy po więcej artykułów z tematów:
Swobodny przepływ osób i pracowników na obszarze UE, oznaczający m. in. brak konieczności posiadania stosownych wiz i paszportów obywateli państw członkowskich UE w państwie przyjmującym (będącym również członkiem UE) jest najważniejszą cechą odróżniającą ich status prawny od statusu prawnego cudzoziemców spoza UE. Stąd także ważne jest rozróżnianie podczas szkolenia między obywatelami i nie-obywatelami Unii Europejskiej.
Szkolenia prowadzone są w formie wykładu teoretycznego, z elementami dyskusyjnymi i mini-ćwiczeniami mającymi za zadanie angażować grupę szkoloną w proces edukacyjny i zwiększenie efektywności prowadzonych działań szkoleniowych.
W zakresie praktyki prowadzona jest wymiana doświadczeń oraz analiza studium przypadku. Naturalnie wszyscy uczestnicy powinni posiadać możliwość przeprowadzenia z nauczycielem przynajmniej krótkich konsultacji indywidualnych.