Techniki perswazji

Perswazja to sposób wywierania wpływu na innych, aby przekonać ich do swoich racji. Za pomocą wybranych technik, można przekonać innych do swojego zdania, nakłonić do czegoś, bądź przekonać o wyższości swoich racji. W ten sposób można osiągnąć swój cel, nie zmuszając nikogo do podjęcia takiej, a nie innej decyzji. W perswazji istotnym jest, aby przekonać drugą osobę do swojego zdania, nie zmuszając jednak do niczego.

zdjęcie - Techniki perswazji
 
Perswazja to sposób wywierania wpływu na innych, aby przekonać ich do swoich racji. Za pomocą wybranych technik, można przekonać innych do swojego zdania, nakłonić do czegoś, bądź przekonać o wyższości swoich racji. W ten sposób można osiągnąć swój cel, nie zmuszając nikogo do podjęcia takiej, a nie innej decyzji. W perswazji istotnym jest, aby przekonać drugą osobę do swojego zdania, nie zmuszając jednak do niczego.
 
W próbie przekonania kogoś do swojego zdania ważne jest, aby wykorzystać podstawowe metody.

ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

Podstawą efektywnej pracy zespołu jest skuteczna komunikacja. Poznaj zasady i narzędzia ułatwiające komunikację. Odważniej i efektywniej buduj relacje biznesowe. Zapraszamy do wzięcia udziału w szkoleniach: komunikacja w biznesie szkolenie, szkolenie z asertywności, szkolenie - motywacja.

Po pierwsze - zdecydowanie łatwiej jest przekonać kogoś do swojego zdania, kiedy więcej osób ma również takie zdanie. Po drugie - ludzie znacznie chętniej decydują się na coś, kiedy ich autorytet również podjął taką decyzję. Przykładem mogą być reklamy, w których wykorzystuje się autorytety, np. znane osoby, aktorów, celebrytów, aby przekonać klientów do danego produktu lub usługi.

Po trzecie, ludzie znacznie chętniej poddają się zmianie decyzji osobom, którym są coś winni, na zasadzie wzajemności. Po czwarte - perswazja również silnie oddziałuje, kiedy do przekonania do czegoś nakłania osoba podobna do nas pod jakimś względem, z którą czujemy nić sympatii.
 
Techniki perswazji mogą być bardzo różne. Do podstawowych technik można zaliczyć jej trzy rodzaje. Najpopularniejszą, której niemal każdy z nas używa każdego dnia, jest perswazja przekonująca. W tym rodzaju chodzi o to, by przekonać kogoś do swojego zdania. Drugim rodzajem, jest perswazja nakłaniająca.

Najczęściej kieruje się ją do jakiejś grupy ludzi, od których oczekujemy poparcia, stawiennictwa, czy wsparcia w danej idei. Trzecim rodzajem jest propaganda pobudzająca, czyli agitacyjna. W niej, oprócz przekonania kogoś do swojego zdania jest również chęć wywarcia konkretnej reakcji, pobudzenia kogoś do działania, do wykonania konkretnych kroków.
 
Ponadto, szczególnym rodzajem jest perswazja językowa, czyli codzienne "mieć", "należy", "powinno się". Dzięki perswazji można doskonale wpływać na pracowników, ale również na klientów, co wykorzystują na co dzień zarówno sprzedawcy, jak i kierownicy w organizacjach.

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

Zapraszamy do naszej

gamma Wiki +

Znajdziesz tam:
  • 800 pigułek wiedzy
  • 40 filmów edukacyjnych
  • ~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej.
Raporty HR
Raporty HR

Okręty flagowe naszej strefy wiedzy w wersji audio.

Video
Video

Szereg koncepcji, narzędzi i idei w wersji video.

Audio
Audio

Audiopigułki wiedzy w drodze do pracy czy w – trakcie spaceru.

Artykuły
Artykuły

Do przeczytania w lub do pobrania w formacie pdf.

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Video
Video

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel.: 505 273 550,

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę

lub użyj formularza

Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel.: 505 273 550


ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.